아시아태평양의 스마트 엘리베이터 시장은 2023년에 40억 8,095만 달러로 평가되었고, 2031년까지는 104억 9,683만 달러에 이를 것으로 예측되며, 2023년부터 2031년까지의 CAGR은 12.5%로 추정됩니다.
기존 엘리베이터에 대한 스마트 엘리베이터의 기술적 이점은 아시아태평양의 스마트 엘리베이터 시장을 밀어 올립니다.
기존의 엘리베이터의 기본적인 연산 능력으로는 사용자의 대기 시간을 단축할 수 없습니다. 게다가 최신 엘리베이터에 비해 에너지 효율이 떨어지고 엘리베이터 시스템의 실시간 감시도 할 수 없습니다. 그러나 스마트 엘리베이터는 기술적으로 선진적이고 다양한 기능을 갖추고 있어 건축 도급업체의 선호가 높아지고 있습니다. 이러한 엘리베이터에 자율 시스템을 채용하는 것으로, 엘리베이터의 동작을 최적화할 수 있고, 나아가서는 대기 시간의 단축으로 이어지고, 최종적으로는 혼잡시의 효율적인 승객 수송으로 연결됩니다.
터치스크린 인터페이스, 음성 명령, 제스처 컨트롤, 모바일 앱의 조작성 등 스마트 엘리베이터의 특징은 엘리베이터를 보다 사용하기 쉽게 해 승객의 쾌적성을 높여줍니다. 스마트 엘리베이터는 운전 데이터를 실시간으로 클라우드에 전송하고 인증을 받은 직원이 언제든지 액세스할 수 있으므로 모든 문제의 시의적절한 해결이 용이합니다. 기존의 엘리베이터와는 대조적으로 스마트 엘리베이터는 얼굴 인증, 생체 인증, 기타 기술 등 불법 액세스를 피하기 위한 고급 보안 대책을 채택하고 있습니다. 게다가 이러한 엘리베이터는 과도한 진동이나 전기 계통의 고장 등 엘리베이터의 불규칙한 거동을 지속적으로 감시하는 센서 및 기타 시스템을 통합하고 있습니다.
또한 끊임없이 변화하는 기술 상황의 결과로 고객은 엘리베이터 시스템에 혁신적이고 최첨단 기능을 요구하고 있습니다. 에너지 효율, 공간 절약, 시간 효율, 긴 수명, 저렴한 가격, 낮은 유지 보수, 안전성 등은 모두 최신 엘리베이터의 장점입니다. 상기와 같은 이점 때문에 기존의 엘리베이터보다 스마트 엘리베이터의 수요가 높아지고 있습니다.
아시아태평양의 스마트 엘리베이터 시장 개요
아시아태평양의 시장은 예측 기간 동안 가장 빠른 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다. 이 성장의 배경에는 도시화의 진전, 정부의 지원책, 인프라 프로젝트에 대한 투자의 증가가 있습니다. 예를 들면, 중국 정부는 2021년 3월 향후 반세기의 장대한 전략적 청사진인 중국의 14차 5년 계획(FYP)(2021년-2025년)과 2035년까지의 장기 목표를 승인했습니다. 정부는 2025년까지 중국의 도시화율을 인구의 65%까지 끌어올리고 2035년까지 선진국 수준인 75%를 달성하겠다고 밝혔습니다. 더 많은 사람들이 농촌에서 도시로 이동함에 따라 인프라 건설에 대한 투자가 더 중시되게 됩니다.
Insight Partner의 분석에 따르면 세계 인구의 약 60%가 아시아태평양에 살고 있으며, 그 중에서도 중국과 인도가 가장 인구가 많은 나라입니다. 20억 명 이상이 도시 지역에 살고 있습니다. 이 때문에 신축 빌딩과 오래된 빌딩을 고층 주택으로 개축하는 수요가 급증하고 있습니다. 또 이 지역의 몇개의 도시는 하이테크 산업의 중심지가 되고 있고, 동지역에 진출하는 기업의 수가 증가하고 있기 때문에, 새로운 상업 빌딩의 건설이나 낡은 빌딩의 개축이 진행되고 있습니다. 이러한 이유로, 주택이나 상업 빌딩에서 엘리베이터를 이용하는 사람들이나 종업원의 수는 매우 증가하고 있어, 기존의 엘리베이터를 기술적으로 뛰어나며 보다 안전하고 보다 크고 보다 고속의 것으로 근대화하는 것으로 이어지고 있습니다. 따라서 아시아 태평양에서는 예측 기간 동안 스마트 엘리베이터 수요가 증가할 것으로 예상됩니다.
아시아태평양의 스마트 엘리베이터 시장 수익 및 예측(금액)(-2031년)
아시아태평양의 스마트 엘리베이터 시장 세분화
아시아태평양의 스마트 엘리베이터 시장은 운반, 셋업, 용도, 국가에 따라 세분화됩니다.
운반별로 아시아태평양의 스마트 엘리베이터 시장은 여객과 화물로 이분됩니다. 2023년에는 여객 부문이 더 큰 점유율을 차지했습니다.
셋업별로 아시아태평양의 스마트 엘리베이터 시장은 현대화, 유지 보수 및 신규 도입으로 구분됩니다. 신규 도입 부문이 2023년에 가장 큰 점유율을 차지했습니다.
용도별로 아시아태평양의 스마트 엘리베이터 시장은 주택, 상업 및 산업으로 구분됩니다. 2023년에는 상업 부문이 가장 큰 점유율을 차지했습니다.
국가별로 아시아태평양의 스마트 엘리베이터 시장은 호주, 중국, 인도, 일본, 한국 및 기타 아시아태평양으로 분류됩니다. 중국은 2023년 아시아태평양 스마트 엘리베이터 시장을 독점했습니다.
Fujitec Co Ltd, Otis Worldwide Corp, Kone Corp, Hyundai Elevator Co Ltd, Thissen Krupp AG, Schindler Holding AG, Mitsubishi Electric Corp, Hitachi Ltd, Toshiba Elevator and Building Systems Corporation, Smart Plus Elevator Pvt. Ltd.는 아시아태평양의 스마트 엘리베이터 시장에서 사업을 전개하고 있는 주요 기업입니다.
The Asia Pacific smart elevator market was valued at US$ 4,080.95 million in 2023 and is expected to reach US$ 10,496.83 million by 2031; it is estimated to register at a CAGR of 12.5% from 2023 to 2031.
Technological Advantages of Smart Elevators over Conventional Elevators Boost Asia Pacific Smart Elevator Market
Basic computing power of conventional elevators cannot reduce users' waiting time. Furthermore, they are not energy efficient compared to modern elevators and do not include real-time monitoring of the elevator system. However, smart elevators are technically advanced and have various functions that contribute to their rising preference by building contractors. The usage of autonomous systems in these elevators aids in optimizing elevator actions, which, in turn, helps lessen wait time, eventually leading to more effective passenger transportation during busy hours.
Features of smart elevators such as touch screen interface, voice commands, gesture control, and mobile app controllability make them more user-friendly and enhance the comfort of passengers. Smart elevators send operational data to the cloud in real time, where certified employees can access it anytime and facilitate the timely resolution of any problem. In contrast to traditional elevators, smart elevators use progressive security measures such as facial recognition, biometrics, and other technologies to avoid unauthorized access. Furthermore, these elevators integrate sensors and other systems that continually monitor the irregular behavior of elevators, which includes excessive vibration, electrical faults, and others.
Further, customers demand innovative and more cutting-edge features from elevator systems as a result of the continuously changing technological landscape. Energy efficiency, space saving, time efficiency, long lasting, affordability, low maintenance, and safety are all benefits for modern elevators. Owing to all the benefits mentioned above, the demand for smart elevators over conventional elevators is increasing.
Asia Pacific Smart Elevator Market Overview
The market in Asia Pacific is expected to grow at the fastest CAGR during the forecast period. This growth may be attributed to the growing urbanization, supportive government initiatives, and increasing investment in infrastructural projects. For instance, in March 2021, the government of China approved China's 14th Five-Year Plan (FYP) (2021-2025), the grand strategic blueprint for the next half-decade, and longer-term goals for 2035. The government anticipated to achieve China's urbanization rate round 65% of the population by 2025 and 75% that of an advanced economy by 2035. As more individuals move from rural to urban areas, the focus is more on investment in building infrastructure.
According to The Insight Partner analysis, ~60% of the world's population lives in Asia Pacific, with China and India being the most highly populated countries. More than 2 billion people live in urban areas. This surges the demand for new buildings as well as renovations of older buildings to high-rise residential towers. Also, several cities across the region are tech hubs, which increases the number of companies expanding to the region, leading to new commercial buildings and the reconstruction of older buildings into larger space areas. Owing to these reasons, the number of people and employees using the elevators in residential and commercial buildings is highly increasing, leading to the modernization of the existing elevators into technologically better, safer, larger, and speedier ones. Therefore, the demand for smart elevators is expected to increase in Asia Pacific during the forecast period.
Asia Pacific Smart Elevator Market Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
Asia Pacific Smart Elevator Market Segmentation
The Asia Pacific smart elevator market is segmented based on carriage, setup, application, and country.
In terms of carriage, the Asia Pacific smart elevator market is bifurcated into passenger and freight. The passenger segment held a larger share in 2023.
Based on setup, the Asia Pacific smart elevator market is segmented into modernization, maintenance, and new deployments. The new deployments segment held the largest share in 2023.
By application, the Asia Pacific smart elevator market is segmented into residential, commercial, and industrial. The commercial segment held the largest share in 2023.
Based on country, the Asia Pacific smart elevator market is categorized into Australia, China, India, Japan, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. China dominated the Asia Pacific smart elevator market in 2023.
Fujitec Co Ltd, Otis Worldwide Corp, Kone Corp, Hyundai Elevator Co Ltd, Thyssen Krupp AG, Schindler Holding AG, Mitsubishi Electric Corp, Hitachi Ltd, Toshiba Elevator and Building Systems Corporation, and Smart Plus Elevator Pvt. Ltd. are some of the leading companies operating in the Asia Pacific smart elevator market.