아시아태평양 바닥 난방 시장은 2022년 9억 5,871만 달러로 평가되며, 2030년에는 15억 7,460만 달러에 달할 것으로 예상되며, 2022년부터 2030년까지 연평균 6.4%의 CAGR을 기록할 것으로 예상됩니다.
에너지 효율이 높은 바닥 난방 시스템의 사용 확대는 아시아태평양 바닥 난방 시장을 견인
바닥 난방은 바닥을 따뜻하게 하여 그 위에 있는 물체가 실내로 열을 발산하는 방식입니다. 따라서 온도를 더욱 일정하게 유지하여 실내를 따뜻하게 유지하는 데 더 적은 에너지가 필요합니다. 실제로 바닥 난방은 기존 난방 시스템보다 최대 25% 더 효율적이기 때문에 에너지 비용을 절감하고 친환경적인 집을 만들 수 있습니다. 기존의 라디에이터는 방을 효율적으로 데우기 위해 고온(섭씨 65도에서 75도)으로 가열해야 했습니다. 반면, 바닥 난방은 바닥 마감재에 따라 다르지만 29℃ 이하의 온도로 실내를 따뜻하게 할 수 있습니다. 낮은 온도는 에너지 소비가 적고, 에너지 비용을 절약할 수 있습니다.
수성 바닥 난방 시스템은 낮은 수온을 사용하며, 전기 시스템보다 운영 비용이 60% 정도 저렴합니다. 또한 신속한 응답 시스템은 바닥 마감재 아래에 설치할 수 있기 때문에 최적의 제어가 가능하여 개보수 및 신축 프로젝트에 적합합니다. 수열식 바닥 난방 시스템 채택의 가장 큰 장점 중 하나는 수소, 가스 보일러, 히트 펌프에 관계없이 수열식 바닥 난방은 항상 가장 에너지 효율적인 솔루션으로 에너지 사용량이 가장 적고 비용 절감과 쾌적함을 실현하는 데 기여한다는 것입니다. 따라서 에너지 효율이 높은 난방 시스템의 사용이 증가함에 따라 바닥 난방 시장에서 비즈니스 기회가 창출될 가능성이 높습니다.
아시아태평양 바닥 난방 시장 개요
아시아태평양의 기온은 가장 더운 계절부터 가장 추운 계절까지 다양합니다. 도시화로 인해 특히 중국, 인도, 일본, 호주와 같은 국가에서는 새로운 건물을 짓고 오래된 건물을 개조하는 등 개발 활동이 활발하게 진행되고 있습니다. 따라서 난방 시스템은 빌딩, 사무실, 비즈니스 빌딩, 스포츠 홀, 개방형 공간, 산업용 건물 등 다양한 용도에 맞게 설계되고 있습니다. 최첨단 현대식 시스템 솔루션으로, 건물 설계자와 소유주들은 바닥 난방 시스템을 선호하는 경향이 있습니다. 스마트 솔루션, 고급스러운 라이프스타일, 편리함을 추구하는 트렌드의 결과로 바닥 난방 시스템 설치가 증가하고 있으며, 이러한 시스템의 작동은 일상적인 소비 패턴과 연결된 장비에 의해 제어됩니다.
국제에너지기구의 보고서에 따르면, 중국은 가장 많은 히트 펌프 설치 인력을 보유하고 있으며, 히트 펌프 생산에서 가장 큰 시장 점유율을 차지하고 있습니다. 중국의 청정 난방은 중국 북부의 청정 겨울 난방 계획, 석탄 난방을 전기 난방으로 대체하도록 의무화하는 전기 난방 정책 등 기술적 의무를 부과하는 정책을 활용하여 추진되어 왔습니다. 이러한 노력은 히트 펌프 도입을 지원하는 베이징과 같은 지방정부의 재정적 인센티브에 의해 촉진되고 있습니다. 중국은 공기열원 히트 펌프의 세계 최대 시장으로 2021년에는 판매량이 약 7% 성장하여 1,250만 대에 달할 것으로 예상됩니다. 따라서 청정 겨울과 같은 정책은 이 지역에서 바닥 난방 시스템의 채택을 촉진할 것으로 보입니다.
아시아태평양의 몇몇 국가들은 에너지 절약과 에너지 효율이 높은 기술 사용으로 전환하고 있습니다. 예를 들어, 2015년 7월 현재 일본 경제산업성(METI)은 2030년까지 일본의 에너지 믹스를 변경하는 것을 목표로 일본의 에너지 믹스를 심의하기 위해 장기 에너지 수급 전망에 관한 소위원회를 설치했습니다. 소위원회의 설립은 가정 부문의 에너지 절약과 더 나은 에너지 관리를 촉진할 것으로 기대되고 있습니다. 이를 위해 일본 정부는 가정 부문의 에너지 절약에 기여할 수 있는 스마트 하우스 기술을 도입했습니다. 스마트 하우스는 정보 기술(IT)을 적용하여 에너지 소비를 촉진하고 최적화합니다. 이는 서로 통신할 수 있는 난방, 공조 등 에너지 발생 기기를 제어하는 것입니다. 따라서 일본의 스마트홈 기술 도입은 아시아태평양 바닥 난방 시장의 성장을 촉진할 것으로 보입니다.
아시아태평양 바닥 난방 시장 수익 및 2030년까지의 예측(금액)
아시아태평양 바닥 난방 시장 세분화
아시아태평양의 바닥 난방 시장은 유형, 설치, 용도 및 국가별로 분류됩니다. 유형별로 아시아태평양 지하 난방 시장은 수열 시스템 구성요소와 전기 시스템 구성요소로 나뉘며, 2022년에는 하이드로닉 시스템 구성요소 서비스가 더 큰 시장 점유율을 차지했습니다. 수열 시스템 구성요소는 습식 수열 난방과 건식 수열 난방으로 세분화됩니다. 또한 전기 시스템 구성요소는 난방 매트와 난방 케이블로 세분화됩니다.
설치 측면에서 아시아태평양 바닥 난방 시장은 개조와 신축으로 나뉘며, 2022년 시장 점유율은 개조가 더 큽니다.
용도별로 아시아태평양 바닥 난방 시장은 주거용과 상업용으로 나뉘며, 2022년 시장 점유율은 주거용이 더 큽니다.
국가별로는 아시아태평양 바닥 난방 시장은 일본, 한국, 중국, 중국, 호주, 인도, 기타 아시아태평양으로 나뉘며, 2022년 아시아태평양 바닥 난방 시장 점유율은 일본이 독식했습니다.
Danfoss AS, Emerson Electric Co, nVent Electric Plc, Watts Water Technologies Inc, Robert Bosch GmbH, Resideo Technologies Inc, Uponor Corp, REHAU Ltd, Schneider Electric SE는 아시아태평양 바닥 난방 시장에서 활동하는 주요 기업입니다.
The Asia Pacific underfloor heating market was valued at US$ 958.71 million in 2022 and is expected to reach US$ 1,574.60 million by 2030; it is estimated to register a CAGR of 6.4% from 2022 to 2030.
Growing Use of Energy-Efficient Underfloor Heating System Boosts Asia Pacific Underfloor Heating Market.
Underfloor heating works by heating the floor and the objects on it radiate heat into the room. This creates an even more consistent temperature, meaning less energy is required to keep the room warm. In fact, underfloor heating can be up to 25% more efficient than traditional heating systems, resulting in lower energy bills and an eco-friendlier home. Traditional radiators should be heated to a high temperature (between 65 and 75 degrees Celsius) in order to heat a room efficiently. In contrast, floor heating requires just a temperature of 29 degrees Celsius or less, depending on the floor finish, to warm the room. Lower temperatures use less energy and can help to save money on energy costs.
Water-based underfloor heating systems use low water temperatures and cost ~60% less to operate than electric systems. Rapid response systems can also be installed beneath the floor finish, providing optimum control and making them suitable for retrofit or newbuild projects. One big benefit of using a water-based underfloor heating system is that hydrogen, gas boiler, or heat pump, water-based underfloor heating will always remain the most energy-efficient solution, use the least energy, and will assist in saving money, and delivering comfort. Thus, the growing use of energy-efficient heating systems will most likely create opportunities for the underfloor heating market.
Asia Pacific Underfloor Heating Market Overview
The temperature in the Asia Pacific varies from the hottest to the coldest season. Due to urbanization, there are also significant development activities, such as the building of new structures and the renovation of old ones, especially in countries such as China, India, Japan, and Australia. Therefore, heating systems are designed for each particular building, office and business construction, sports hall, open areas, and industrial buildings. When it comes to cutting-edge and contemporary system solutions, building planners and owners have established their preferences for underfloor heating systems. Underfloor heating system installations have increased as a result of the trend toward smart solutions, luxury lifestyles, and convenience, in which the operation of these systems is regulated by routine consumption patterns and connected devices.
According to a report from the International Energy Agency, China has the largest workforce installing heat pumps and the largest market share in manufacturing heat pumps. Clean heating in China has been driven by the country's use of policies enforcing technology mandates, such as its clean winter heat plan in northern China and its electric heating policy, which requires the substitution of coal-fired heating with electric heating. These efforts have been bolstered by local financial incentives, such as in Beijing, that support heat pump deployment. China is the world's largest market for air-source heat pumps, and sales grew ~7% to reach 12.5 million units in 2021. Thus, policies such as clean winter will propel the adoption of underfloor heating systems in the region.
Several countries in Asia Pacific are inclined toward the conservation of energy and the use of energy-efficient technologies. For example, as of July 2015, the Ministry of Economy, Trade and Industry (METI) established a subcommittee on the long-longstanding energy supply and demand outlook to deliberate the energy mix for Japan with a view to change Japan's energy mix by 2030. The establishment of the subcommittee is expected to boost energy conservation and better energy management by the household sector. For that, the government of Japan introduced smart home technology to conserve energy, which can contribute to household sector savings. The smart house favors energy consumption and is optimized by the application of information technology (IT). It controls energy-generating equipment, such as heating and air conditioning, that are capable of communicating with one another. Thus, the adoption of smart home technology in Japan will propel the growth of the Asia Pacific underfloor heating market.
Asia Pacific Underfloor Heating Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
Asia Pacific Underfloor Heating Market Segmentation
The Asia Pacific underfloor heating market is segmented based on type, installations, application, and country. Based on type, the Asia Pacific underfloor heating market is bifurcated into hydronic system components and electric system components. The hydronic system components services held a larger market share in 2022. The hydronic system components is sub segmented into wet hydronic heating and dry hydronic heating. Furthermore, electric system components is bifurcated into heating mats and heating cables.
In terms of installation, the Asia Pacific underfloor heating market is bifurcated into retrofit and new. The retrofit held a larger market share in 2022.
By application, the Asia Pacific underfloor heating market is bifurcated into residential & commercial. The residential held a larger market share in 2022.
Based on country, the Asia Pacific underfloor heating market is segmented into Japan, South Korea, China, Australia, India, and the Rest of Asia Pacific. Japan dominated the Asia Pacific underfloor heating market share in 2022.
Danfoss AS, Emerson Electric Co, nVent Electric Plc, Watts Water Technologies Inc, Robert Bosch GmbH, Resideo Technologies Inc, Uponor Corp, REHAU Ltd, and Schneider Electric SE are some of the leading companies operating in the Asia Pacific underfloor heating market.