아시아태평양의 SOC as a Service(SOCaaS) 시장은 2022년 15억 1,937만 달러에서 2030년에는 38억 3,566만 달러로 성장할 것으로 예측됩니다. 2022-2030년간 CAGR은 12.3%로 추정됩니다.
중소기업에서 SOCaaS 채용 확대가 아시아태평양의 SOC as a Service 시장을 뒷받침
최근 몇 년동안 세계의 다양한 중소기업들이 사이버 공격 증가에 직면해 있습니다. Accenture의 사이버 범죄 조사에 따르면 중소기업은 연간 사이버 공격 총 건수의 43%로 성장을 지속하고, 있으며, 그 중 46%는 직원 수 1,000명 이하의 중소기업에서 발생하고 있습니다. 그 결과 중소기업은 사이버 공격으로 평균 2만 5,000달러를 잃었습니다. 또한 2020년 중소기업은 70만 건 이상의 공격에 직면해 총 28억 달러의 손해를 입었습니다. 또한 세계 경제 포럼(World Economic Forum)에 따르면 이러한 공격의 -95%는 인위적 실수에 기인하고 있습니다. 또한 체크포인트에 따르면 고의 여부에 상관없이 모든 사례를 고려하면 데이터 누출의 43%가 내부 관계자나 기업 직원에 의해 발생하고 있습니다. 이러한 데이터 침해 행위 증가에 따라 다양한 중소기업에서 중계기의 급감이 보였습니다. IBM은 중소기업의 51% 이상이 8-24시간 자신의 웹사이트에 액세스할 수 없었기 때문에 중소기업의 -50%가 공격으로부터 회복하는 데 24시간 이상이 소요된다고 발표했습니다. 따라서 이러한 우려적인 통계는 중소기업이 사이버 보안 서비스를 도입하고 비즈니스 안전을 확보할 필요성을 높이고 있습니다.
Verizon의 2021년 중소기업 데이터 침해 통계에 따르면 중소기업은 사이버 보안 대책에 826-65만 3,587달러를 지출하고 있습니다. 이 보고서에 따르면 사이버 범죄는 15% 증가했으며, 그 비용은 2025년까지 10조 5,000억 달러에 달할 것으로 추정됩니다. 따라서 다양한 중소기업들이 늘어나는 규제와 법적 요건에 대응하기 위해 SOCaaS 등의 관리형 보안 서비스에 투자하고 있습니다. 또한 SOCaaS는 네트워크 트래픽 모니터링 및 분석, 보안 팀에 실시간 경고를 제공하고 보안 위협을 식별하는 가상 보안 운영 센터(SOC)에 대한 액세스를 중소기업에 제공할 수 있으므로 중소기업 채택 가 증가하고 SOC as a Service 시장의 성장을 향한 미래의 기회가 탄생할 것으로 기대되고 있습니다.
아시아태평양의 SOC as a Service 시장 개요
아시아태평양의 SOC as a Service 시장은 중국, 인도, 일본, 호주, 한국, 아시아태평양의 다른 국가로 분류됩니다. 예측 기간 동안 아시아태평양 시장은 위협 탐지 및 예방 작업을 단일 솔루션으로 통합하는 요구가 커짐에 따라 크게 성장할 것으로 예측됩니다. 이를 통해 기업은 시스템 취약성과 위협 노출을 보호하는 데 중점을 둘 수 있으며 기업 간에 SOC as a Service에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 중국, 일본, 인도, 호주, 한국, 싱가포르, 뉴질랜드에서는 AI와 IoT 등 신기술의 채용이 증가하고 있으며 시장을 견인하고 있습니다. AI와 IoT 기술은 사이버 공격에 매우 취약하기 때문에 데이터와 정보를 보호하기 위한 SOC as a Service에 대한 고객 수요가 증가하고 있습니다.예를 들어 IDC 아시아태평양에 따르면 IoT에 대한 지출은 2023년 말까지 2,775억 달러에 이르고, 2027년에는 4,350억 달러에 이를 것으로 예상됩니다. IoT 지출 증가는 IoT에 연결된 스마트폰, 태블릿, 노트북, 라우터, 스마트 워치, 웹캠, 자동차, 가전제품, 제조 장비, 의료기기, 홈 보안 시스템 등 여러 장치에 대한 사이버 공격 위험 증가합니다. 이러한 장치에는 기밀 정보와 기밀 정보가 포함되어 있으며 소비자의 일상적인 활동에 많이 사용됩니다. 커넥티드 디바이스는 소비자들에게 편리하고, 많은 기업들이 비즈니스 프로세스를 간소화하기 위해 대량의 통찰력이 가득한 데이터를 수집함으로써 비용 절감을 위해 활용하고 있습니다. 커넥티드 디바이스의 사용이 확대됨에 따라 사이버 공격의 위험이 커지고 IoT 네트워크가 사이버 감염과 침입에 더 취약해집니다. 예를 들어, IoT 장비가 해킹되면 해커는 이러한 장비를 사용하여 혼란을 일으키거나 네트워크에 과부하를 가하거나 금전적 이익을 얻기 위해 필수적인 장비를 잠급니다. 수 있습니다.
산업에 보안 솔루션을 제공하기 위한 정부의 이니셔티브가 활발해지고 있는 것이 시장에 박차를 가하고 있습니다. 예를 들어 국제무역청에 따르면 2022년 싱가포르의 사이버 보안청(CSA)은 사이버 보안 서비스 제공업체(CSP)를 위한 라이선싱을 시작했습니다. 라이선싱의 틀은 고객과 CSP 간의 "정보 불균형"을 해결함으로써 고객의 안전을 향상시키는 것을 목표로 합니다. 라이선싱 프레임워크는 침투 테스트와 관리 보안 작업의 두 가지 서비스에만 적용됩니다. 이 두 서비스는 고객의 기밀 정보를 가지고 있으며 악용으로부터 보호하기 위해 정부가 우선합니다. 게다가 중국, 일본, 인도에서는 정교한 사이버 공격과 데이터 유출이 증가하고 있으며, 사이버 공격으로부터 데이터를 보호하기 위한 소비자 서비스로서 SOC 수요가 높아지고 있습니다. 예를 들어 AAG 보고서에 따르면 2022년 2분기와 3분기에 중국과 일본에서는 14,157,775건과 1,246,373건의 정보 유출이 관찰되었으며, 인도에서는 2022년 1분기와 2분기 사이에 15.3% 사이버 범죄가 증가했습니다.
아시아태평양의 SOC as a Service 시장 수익과 2030년까지의 예측(금액)
아시아태평양의 SOC as a Service 시장 세분화
아시아태평양의 SOC as a Service 시장은 서비스 유형, 기업 규모, 용도, 산업 및 국가로 구분됩니다.
서비스 유형에 따라 아시아태평양의 SOC as a Service 시장은 예방 서비스, 감지 서비스 및 사고 대응 서비스로 구분됩니다. 2022년 아시아태평양 SOC as a Service 시장에서는 예방 서비스 분야가 가장 큰 점유율을 차지하고 있습니다.
기업 규모에서 아시아태평양의 SOC as a Service 시장은 대기업과 중소기업으로 이분됩니다. 2022년 아시아태평양의 SOC as a Service 시장에서는 대기업 부문이 더 큰 점유율을 차지하고 있습니다.
용도별로 보면 아시아태평양의 SOC as a Service 시장은 네트워크 보안, 엔드포인트 보안, 애플리케이션 보안, 클라우드 보안으로 구분됩니다. 2022년 아시아태평양의 SOC as a Service 시장에서는 엔드포인트 보안 분야가 가장 큰 점유율을 차지하고 있습니다.
산업별로 보면 아시아태평양의 SOC as a Service 시장은 BFSI, IT 및 통신, 제조, 소매, 정부·공공기관, 헬스케어 등으로 분류됩니다. BFSI 부문은 2022년 아시아태평양의 SOC as a Service 시장에서 가장 큰 점유율을 차지합니다.
국가별로 보면 아시아태평양의 SOC as a Service 시장은 호주, 중국, 인도, 일본, 한국, 기타 아시아태평양으로 구분됩니다. 2022년 아시아태평양 SOC 시장은 중국이 독점.
AT&T Inc, Atos SE, Cloudflare Inc, ConnectWise LLC, ESDS Software Solution Ltd, Fortinet Inc, NTT Data Corp, Thales SA, Verizon Communications Inc는 아시아태평양의 SOC as a Service 시장에서 사업을 운영하고 있습니다 대기업입니다.
목차
The Asia Pacific SOC as a service market is expected to grow from US$ 1,519.37 million in 2022 to US$ 3,835.66 million by 2030. It is estimated to register a CAGR of 12.3% from 2022 to 2030.
Growing Adoption of SOCaaS in SMEs Boosts Asia Pacific SOC as a Service Market
Various SMEs worldwide have been facing a rise in cyberattacks in recent years. According to Accenture's Cybercrime study, small enterprises record 43% of total cyberattacks annually, of which 46% occurred in small businesses with 1,000 or fewer employees. As a result, on average, SMEs lose US$ 25,000 due to cyberattacks. In addition, in 2020, small enterprises faced over 700,000 attacks, which caused a total of US$ 2.8 billion in damages. Also, as per the World Economic Forum, ~95% of these attacks can be attributed to human error. Also, according to the Check Point, 43% of data breaches are caused by insiders or company employees, considering all cases, whether on purpose or not. Due to such increasing data breach activities, various SMEs witnessed a sharp decline in repeat customers. IBM unveiled that ~50% of small businesses require more than 24 hours to recover from an attack, as over 51% of all small businesses could not access their website for 8-24 hours. Hence, these alarming statistics raise the need for SMEs to implement cybersecurity services to help secure their businesses.
Verizon's 2021 SMB Data Breach Statistics show that SMEs spend between US$ 826 and US$ 653,587 on cybersecurity incidents. According to the same report, cybercrime is also expected to increase by 15%, with costs estimated to reach US$ 10.5 trillion by 2025. Hence, various SMEs are investing in managed security services such as SOCaaS to meet the ever-increasing regulatory and legal requirements. Also, as SOCaaS can provide SMEs with access to a virtual security operations center (SOC), which is responsible for monitoring as well as analyzing network traffic, providing real-time alerts to security teams, and identifying security threats, its adoption is expected to increase in SMEs, creating future opportunities for the growth of the SOC as a service market.
Asia Pacific SOC as a Service Market Overview
The APAC SOC as a service market is categorized into China, India, Japan, Australia, South Korea, and the Rest of APAC. During the forecast period, the market in APAC is anticipated to grow significantly due to the growing need to combine threat detection and prevention operations in a single solution. This shifted enterprises' focus to protect their systems' vulnerability and threat exposures, increasing the demand for SOC as a service among enterprises. The rising adoption of new technologies such as AI and IoT in China, Japan, India, Australia, South Korea, Singapore, and New Zealand is driving the market. AI and IoT technologies are highly vulnerable to cyberattacks, thereby increasing customer demand for SOC as a service to protect data and information. For instance, according to IDC Asia Pacific, spending on IoT is expected to reach US$ 277.5 billion by the end of 2023 and is anticipated to account for US$ 435 billion by 2027. Growing IoT spending increases the risk of cyberattacks on several devices, including smartphones, tablets, laptops, routers, smart watches, webcams, automobiles, household appliances, manufacturing equipment, medical devices, and home security systems connected to the IoT. These devices include sensitive & confidential information and are highly used by consumers in their daily activities. Connected devices are convenient for consumers, and many companies are using them to save money by collecting large amounts of insightful data to streamline their business processes. The growing use of connected devices increases the risk of cyberattacks, making IoT networks more vulnerable to cyber infections and invasions. For instance, if IoT devices get hacked, hackers can use these devices to create havoc, overload networks, or lock down essential equipment for financial gain.
Rising government initiatives for providing security solution to industries is fueling the market. For instance, according to the International Trade Administration, in 2022, Singapore's Cyber Security Agency (CSA) issued licensing for cybersecurity service providers (CSPs). The licensing framework aims to provide greater customer safety by addressing the information imbalance' between customers and CSPs. The licensing framework applies to only two services: penetration testing and managed security operations. These two services have client's sensitive information and are prioritized by the government to protect them from misuse. Moreover, increasing sophisticated cyberattacks and data breaches in China, Japan, and India increase the demand for SOC as a consumer service for protecting data against cyberattacks. For instance, according to AAG report, in Q2 and Q3 2022, China and Japan observed 14,157,775 and 1,246,373 breached accounts and India reached an increase of 15.3% cybercrimes between Q1 and Q2 in 2022, which increases the demand for SOC Services among consumers, thus fueling the market growth in the region.
Asia Pacific SOC as a Service Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
Asia Pacific SOC as a Service Market Segmentation
The Asia Pacific SOC as a service market is segmented into service type, enterprise size, application, industry, and country.
Based on service type, the Asia Pacific SOC as a service market is segmented into prevention service, detection service, and incident response service. The prevention service segment held the largest share of the Asia Pacific SOC as a service market in 2022.
In terms of enterprise size, the Asia Pacific SOC as a service market is bifurcated into large enterprises and SMEs. The large enterprises segment held a larger share of the Asia Pacific SOC as a service market in 2022.
By application, the Asia Pacific SOC as a service market is segmented into network security, endpoint security, application security, and cloud security. The endpoint security segment held the largest share of the Asia Pacific SOC as a service market in 2022.
Based on industry, the Asia Pacific SOC as a service market is categorized into BFSI, IT and telecom, manufacturing, retail, government and public sector, healthcare, and others. The BFSI segment held the largest share of the Asia Pacific SOC as a service market in 2022.
Based on country, the Asia Pacific SOC as a service market is segmented into Australia, China, India, Japan, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. China dominated the Asia Pacific SOC as a service market in 2022.
AT&T Inc, Atos SE, Cloudflare Inc, ConnectWise LLC, ESDS Software Solution Ltd, Fortinet Inc, NTT Data Corp, Thales SA, and Verizon Communications Inc are some of the leading companies operating in the Asia Pacific SOC as a service market.
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