유럽의 전자가격표시기 시장 예측(2030년) : 지역별 분석 - 컴포넌트, 하드웨어, 제품 유형, 점포 유형, 통신 기술별
Europe Electronic Shelf Label Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Components, Hardware, Product Type, Store Type, and Communication Technology
상품코드:1494464
리서치사:The Insight Partners
발행일:2024년 04월
페이지 정보:영문 107 Pages
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유럽의 전자가격표시기 시장은 2022년 6억 3,485만 달러에서 2030년에는 24억 6,972만 달러로 성장할 것으로 예측되고 있습니다. 2022-2030년의 CAGR은 18.5%를 기록할 것으로 추정되고 있습니다.
자동화와 스마트 관리를 위한 인더스트리 4.0의 통합이 유럽의 전자가격표시기 시장을 촉진
스마트 소매 애플리케이션을 위한 성숙한 기술을 증가시키기 위해 소매점의 가격 라벨링 및 상품 관리는 실시간 업데이트가 가능한 ESL에 의존할 수 있습니다. 기존의 종이 태그와 비교하여 ESL은 가격 오류 발생을 줄이는 동시에 매장이 가격 변경에 신속하게 대응할 수 있도록 지원하며, ESL은 무선으로 원격지에서 액세스할 수 있으며, 재고 관리를 보장하기 위해 방대한 데이터에 액세스할 수 있습니다. 또한 특정 상품의 유통기한이 다가오면 자동으로 알림을 보내도록 설정되어 있습니다. 따라서 ESL은 정보 표시 및 제품 가격 설정의 주요 솔루션으로서 자동화 및 스마트 관리를 실현하는 인더스트리 4.0에 완벽하게 부합하며, ESL의 IoT 용도을 통해 사용자가 실시간으로 쉽게 업데이트할 수 있습니다. 인더스트리 4.0은 소매 부문이 예측 분석과 실시간 정보를 통해 계획과 배분 단계를 한 단계 끌어올릴 수 있도록 돕습니다. 고객의 기대는 역동적이기 때문에 소매 업계는 인더스트리 4.0을 통해 성장하는 비즈니스 모델, 디지털화 및 밸류체인을 도입하기 위해 노력하고 있으며, 이는 ESL 솔루션의 채택을 더욱 촉진하고 시장 성장을 가속할 것으로 예상됩니다.
유럽의 전자가격표시기(ESL) 시장 개요
강력한 경제력과 제조 능력은 유럽의 특징입니다. 프랑스, 독일, 이탈리아, 러시아, 영국 및 기타 유럽 국가들은 유럽 전자가격표시기(ESL) 시장에 크게 기여하고 있습니다. 유럽은 기계 및 장비, 소매, 펄프 및 제지, 자동차, 의약품 등 여러 주요 산업으로 구성되어 있습니다. 유럽 시장에서 디지털화는 식료품점에서 그 중요성이 커지고 있습니다. 유럽의 주요 소매업체로는 Ahold Delhaize, REWE Combine, Tesco PLC, IKEA Group, Inditex, LVMH Moet Hennessy-Louis Vuitton S.A., Carrefour, Auchan Holding SA 등이 있습니다. 위의 소매 기업 그룹은 슈퍼마켓, 대형 마트, 전문점으로 구성되어 있습니다. 또한 위 소매업체들은 이 지역의 상위 25개 소매업체에 속해 있으며, 첨단 IoT 기술 도입에 큰 추진력을 가지고 있는 것으로 보입니다. 또한 엄마 가게나 코너 상점과 같은 소규모 소매업체는 이 지역의 낙관적인 기업이 정신으로 살아남고 있습니다. 이 지역에서는 대중의 구매 욕구가 증가함에 따라 여러 새로운 상점과 소매점이 등장하고 있습니다. 유럽 소매 시장은 동질적이지 않기 때문에 이 지역의 일부 국가는 소매업의 발전 단계가 다릅니다. 독일, 프랑스, 영국은 성숙한 소매 시장이지만 러시아와 터키는 아직 신흥 시장입니다. 독일, 영국, 프랑스가 유럽 소매의 절반 이상을 차지하고 있습니다. 또한 체코, 러시아, 폴란드에서는 최근 수년간 신흥 소매업체들의 진입이 계속되고 있으며, 앞으로도 소매업은 계속 성장할 것으로 보입니다. 또한 다양한 기업이 전자가격표시기(ESL)에 대한 수요를 늘리기 위해 새로운 노력을 기울이고 있습니다. 예를 들어 2023년 7월 이케아는 SES-imagotag와 제휴하여 혁신적인 VUSION 스마트 전자가격표시기(ESL)과 IoT 클라우드 플랫폼을 유럽 매장에 도입했습니다. 따라서 전자가격표시기(ESL)에 대한 수요는 소매 산업의 성장과 함께 증가하고 있습니다.
유럽 전자가격표시기(ESL) 시장 매출 및 2030년까지의 예측(금액)
유럽의 전자가격표시기(ESL) 시장 세분화
유럽 전자가격표시기(ESL) 시장은 컴포넌트, 제품 유형, 매장 유형, 기술 및 국가별로 세분화됩니다.
컴포넌트에 따라 유럽 전자가격표시기(ESL) 시장은 하드웨어와 소프트웨어 및 서비스 부문으로 나뉘며, 2022년 유럽 전자가격표시기(ESL) 시장에서 하드웨어 부문이 큰 비중을 차지할 것으로 예상됩니다. 하드웨어 부문은 다시 디스플레이, 배터리, 트랜시버, 마이크로프로세서 및 기타로 세분화됩니다.
제품 유형에 따라 유럽 전자가격표시기(ESL) 시장은 전자 종이 기반 ESL과 LCD ESL로 양분되며, 2022년 유럽 전자가격표시기(ESL) 시장에서 전자 종이 부문이 큰 비중을 차지할 것으로 예상됩니다.
매장 유형별로 유럽 전자가격표시기(ESL) 시장은 대형마트, 슈퍼마켓, 전문점, 비식료품 소매점, 기타로 구분됩니다. 대형마트 부문은 2022년 유럽 전자가격표시기(ESL) 시장에서 가장 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다.
통신 기술에 따라 유럽 전자가격표시기(ESL) 시장은 무선 주파수, 근거리 무선통신, 적외선 및 기타로 나뉩니다. 무선 주파수 부문은 2022년 유럽 전자가격표시기(ESL) 시장에서 가장 큰 점유율을 차지했습니다.
국가별로 유럽 전자가격표시기(ESL) 시장은 독일, 영국, 프랑스, 이탈리아, 러시아, 기타 유럽으로 구분되며, 2022년 유럽 전자가격표시기(ESL) 시장은 독일이 독주할 것입니다.
LabelNest, Displaydata Ltd, Panasonic Holdings Corp, M2C Communication DOO, Hanshow Technology, Opticon Sensors Europe BV, Ses Imagotag SA, Samsung Electro-Mechanics Co Ltd, Diebold Nixdorf, Incorporated, Pricer AB는 유럽의 전자가격표시기 시장에서 사업을 운영하고 있는 대기업의 일부입니다.
목차
제1장 서론
제2장 주요 요약
주요 인사이트
시장의 매력
제3장 조사 방법
조사 범위
2차 조사
1차 조사
제4장 유럽의 전자가격표시기 시장 구도
에코시스템 분석
밸류체인의 벤더 리스트
제5장 유럽의 전자가격표시기 시장 : 주요 산업 역학
유럽의 전자가격표시기 시장 : 주요 산업 역학
시장 촉진요인
소매 밸류체인을 바꾸는 기술의 급속한 도입
슈퍼마켓/하이퍼마켓의 성장
이해관계자에 의한 전략적 구상의 증가
시장 억제요인
ESL의 단점
시장 기회
자동화와 스마트 관리를 위한 인더스트리 4.0의 통합
5G 기술의 등장
향후 동향
배터리 프리 솔루션의 등장
촉진요인과 억제요인의 영향
제6장 전자가격표시기 시장 : 유럽 시장 분석
전자가격표시기 시장 매출, 2022-2030년
전자가격표시기 시장 예측과 분석
제7장 유럽의 전자가격표시기 시장 분석 - 컴포넌트
하드웨어
디스플레이
트랜시버
마이크로프로세서
배터리
기타
소프트웨어와 서비스
제8장 유럽의 전자가격표시기 시장 분석 : 제품 유형
전자종이 기반 ESL
LCD ESL
제9장 유럽의 전자가격표시기 시장 분석 : 점포 유형
하이퍼마켓
슈퍼마켓
전문점
비식품 소매점
기타
제10장 유럽의 전자가격표시기 시장 분석 : 기술별
무선 주파수
근거리 무선통신
적외선
기타
제11장 유럽의 전자가격표시기 시장 : 국가별 분석
유럽
독일
영국
프랑스
이탈리아
러시아
기타 유럽
제12장 업계 상황
시장 구상
신제품 개발
제13장 기업 개요
LabelNest
Displaydata Ltd
Panasonic Holdings Corp
M2C Communication DOO
Hanshow Technology
Opticon Sensors Europe BV
Ses Imagotag SA
Samsung Electro-Mechanics Co Ltd
Diebold Nixdorf, Incorporated
Pricer AB
제14장 부록
KSA
영문 목차
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The Europe electronic shelf label market is expected to grow from US$ 634.85 million in 2022 to US$ 2,469.72 million by 2030. It is estimated to record a CAGR of 18.5% from 2022 to 2030.
Integration of Industry 4.0 for Automation and Smart Management Drives Europe Electronic Shelf Label Market
To increase mature technology for smart retailing applications, price labeling and merchandise management in retail stores can depend on ESLs to have real-time updates. In comparison to traditional paper tags, ESLs have reduced the occurrence of pricing errors while supporting stores to get a fast response mechanism for price changes. ESLs can be accessed wirelessly and remotely to achieve access to the massive quantity of data to ensure inventory management. Also, these are configured to send automatic notices when specific products are reaching near their expiration dates. Therefore, as a primary solution for information display and product pricing, ESLs are perfectly aligned with Industry 4.0 for automation and smart management. IoT applications in ESLs are facilitating a user in carrying out real-time updates. Industry 4.0 would assist the retail sector in having predictive analytics and real-time information, which will raise the steps of planning and allocation to the next level. As customer expectations are dynamic, the retail industry is looking forward to using Industry 4.0 to embrace growing business models, digitization, and value chains, which will further fuel the adoption of ESL solutions and propel market growth.
Europe Electronic Shelf Label Market Overview
Strong economic and manufacturing capabilities characterize Europe. France, Germany, Italy, Russia, the UK, and the rest of the European countries are the major contributors to the electronic shelf label market in Europe. The European region comprises several major industries such as machinery & equipment, retail, pulp & paper, automotive, pharmaceuticals, and others. In the European market, digitization is making its significance in grocery stores. Some of the largest retail companies present in European territory are Ahold Delhaize, REWE Combine, Tesco PLC, IKEA Group, Inditex, LVMH Moet Hennessy-Louis Vuitton S.A., Carrefour, and Auchan Holding SA, among others. The group mentioned above of retail companies consists of supermarkets, hypermarkets, and specialty stores. Also, mentioned retail stores are among the top 25 retailers of the region; therefore, the installation of advanced IoT technologies would be gaining high momentum. Moreover, small retail traders such as mom-and-pop stores and corner shops endure being optimistic entrepreneurs in the region. Several new shops and retail stores are emerging in the region owing to the rising purchasing capacity of the masses. The retail market of Europe is not homogenous, and therefore, several countries of the region are at a different phase of retail development. Germany, France, and the UK are the mature markets of retail, whereas Russia and Turkey are still considered to be in the developing phase. Over half of the European retail is dominated by Germany, UK, and France. Besides, the emerging phase of retail in the Czech Republic, Russia, and Poland has witnessed the entrance of different new retailers over the last few years and, therefore, would continue to grow their retail industry. Also, various companies are taking new initiatives to increase the demand for electronic shelf label. For instance, in July 2023, Ikea teamed up with SES-imagotag to introduce its innovative VUSION smart electronic shelf labels and IoT Cloud platform across its European stores. Hence, the demand for electronic shelf labels is increasing with the growing retail industry.
Europe Electronic Shelf Label Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
Europe Electronic Shelf Label Market Segmentation
The Europe electronic shelf label market is segmented into component, product type, store type, technology, and country.
Based on component, the Europe electronic shelf label market is bifurcated into hardware and software & services. The hardware segment held a larger share of the Europe electronic shelf label market in 2022. The hardware segment is further subsegmented into displays, batteries, transceivers, microprocessors, and others.
In terms of product type, the Europe electronic shelf label market is bifurcated into E-paper based ESL and LCD ESL. The E-paper segment held a larger share of the Europe electronic shelf label market in 2022.
Based on store type, the Europe electronic shelf label market is segmented into hypermarkets, supermarkets, specialty stores, non-food retail stores, and others. The hypermarkets segment held the largest share of the Europe electronic shelf label market in 2022.
In terms of communication technology, the Europe electronic shelf label market is segmented into radio frequency, near field communication, infrared, and others. The radio frequency segment held the largest share of the Europe electronic shelf label market in 2022.
By country, the Europe electronic shelf label market is segmented into Germany, the UK, France, Italy, Russia, and the Rest of Europe. Germany dominated the Europe electronic shelf label market in 2022.
LabelNest; Displaydata Ltd; Panasonic Holdings Corp; M2C Communication DOO; Hanshow Technology; Opticon Sensors Europe BV; Ses Imagotag SA; Samsung Electro-Mechanics Co Ltd; Diebold Nixdorf, Incorporated; and Pricer AB are some of the leading companies operating in the Europe electronic shelf label market.
Table Of Contents
1. Introduction
1.1 The Insight Partners Research Report Guidance
1.2 Market Segmentation
2. Executive Summary
2.1 Key Insights
2.2 Market Attractiveness
3. Research Methodology
3.1 Coverage
3.2 Secondary Research
3.3 Primary Research
4. Europe Electronic Shelf Label Market Landscape
4.1 Overview
4.2 Ecosystem Analysis
4.2.1 List of Vendors in Value Chain
5. Europe Electronic Shelf Label Market - Key Industry Dynamics
5.1 Europe Electronic Shelf Label Market - Key Industry Dynamics
5.2 Market Drivers
5.2.1 Rapid Adoption of Game-Changing Technologies Across Retail-Value Chain
5.2.2 Growth in Supermarket/Hypermarkets
5.2.3 Rise in Strategic Initiatives by Market Stakeholders
5.3 Market Restraints
5.3.1 Disadvantages of ESL
5.4 Market Opportunities
5.4.1 Integration of Industry 4.0 for Automation and Smart Management
5.4.2 Advent of 5G Technology
5.5 Future Trends
5.5.1 Emergence of Battery-Free Solutions
5.6 Impact of Drivers and Restraints:
6. Electronic Shelf Label Market - Europe Market Analysis