아시아태평양의 경장영양 시장 예측(-2030년) : 지역별 분석 - 제품 유형별, 용도별, 연령대별, 유통 채널별
Asia Pacific Enteral Nutrition Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Product Type, Application, Age Group, and Distribution Channel
상품코드:1494339
리서치사:The Insight Partners
발행일:2024년 03월
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아시아태평양 경장영양 시장은 2022년 17억 9,110만 달러로 평가되며, 2030년에는 29억 4,272만 달러에 달할 것으로 예상되며, 2022년부터 2030년까지 6.4%의 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다.
주요 시장 기업의 전략적 노력으로 아시아태평양 경장영양 시장 성장 촉진
경장영양 시장에서 사업을 운영하는 기업들은 제휴, 확장, 합의, 파트너십, 신제품 출시 등 전략적 개척에 지속적으로 집중하고 있습니다. 이를 통해 매출 증대, 지리적 범위 확대, 기존 고객보다 더 많은 고객층에 대응할 수 있는 역량을 강화하는 데 도움이 되고 있습니다. 다음은 경장영양 시장에서 주목할 만한 몇 가지 주요 성과입니다.
지난 6월, 네슬레헬스사이언스는 CDH 인베스트먼트(CDH Investments)와 TBHC의 창립 주주로부터 더 나은 건강 회사(The Better Health Company, TBHC)를 인수했습니다. 이번 인수에는 GO Healthy 브랜드, 비타민 및 보충제 제품군, 마누카꿀 브랜드인 Egmont, 오클랜드에 위치한 비타민, 미네랄 및 보충제 제조 시설인 New Zealand Health Manufacturing이 포함됩니다. 이번 인수를 통해 네슬레헬스사이언스는 뉴질랜드, 호주 및 기타 아시아태평양에서의 입지를 강화 및 확대하게 됐습니다.
2021년 9월, Abbott는 경관 영양에 의존하는 사람들을 위해 식물성 단백질과 유기농 식품 재료인 PediaSure Harvest와 Ensure Harvest를 발표했습니다. Harvest 제품은 단독으로 영양을 보충하거나 일일 영양 요구량을 충족시키는 보조 식품으로 사용할 수 있습니다.
2020년 10월, 뉴트리시아(다논 산하)는 리얼 푸드 블렌드(Real Food Blends)를 인수했습니다. 이 회사는 Real Food Blends의 사명에 따라 경관 영양에 의존하는 어린이와 성인에게 독특하고 영양가 높은 선택을 제공합니다.
따라서 경장영양 시장의 기업들은 바로 마실 수 있는 건강보조식품, 바로 사용할 수 있는 건강보조식품 등의 제품 도입, 다양한 건강 문제를 타깃으로 한 혁신적인 제품 개발, 사업 확장 및 인수 등의 전략적 움직임을 통해 새로운 제품, 개선된 제품 및 신규 사업을 창출하고 시장 경쟁력을 경쟁력을 유지할 수 있습니다. 따라서 이러한 전략적 성장 이니셔티브는 시장에서 큰 성장 기회를 창출할 수 있습니다.
아시아태평양 경장영양 시장 개요
아시아태평양 경장영양 시장은 중국, 일본, 인도, 한국, 호주, 기타 아시아태평양으로 구분됩니다. 이 지역의 시장 성장에 기여하는 요인으로는 만성 질환의 유병률 증가, 이 지역 전체에서 시장 기업의 존재감 증가, 경장영양 제품 생산량이 가장 많다는 점 등을 들 수 있습니다. 또한, 정부의 적극적인 노력과 영양 분야의 연구가 시장 성장을 촉진하고 있습니다. 호주, 인도, 한국과 같은 국가는 의료 부문이 크게 발전하고 있기 때문에 다양한 성장 기회를 목격할 것으로 추정됩니다. 또한, 이들 국가의 정부는 경장 및 비경구 영양 공급을 위한 노력을 강화하고 있습니다.
신경질환 유병률 증가와 경장영양식 채택 확대가 시장 성장을 견인하고 있습니다. 중국에서는 노인 인구가 크게 증가하고 있습니다. 엘스비어(Elsevier)지에 게재된 연구에 따르면 2020년에는 1,780만 건의 뇌졸중, 340만 건의 새로운 뇌졸중, 230만 건의 뇌졸중 관련 사망이 보고될 것으로 예상했습니다. 이 수치에 영향을 미치는 요인으로는 뇌졸중 예방 교육에 대한 정부의 지원, 뇌졸중에 대한 일반 대중의 지식 향상, 치료 옵션과 의료 기술의 개선, 의료 보험 적용 범위와 의료 환경의 개선 등을 들 수 있습니다. 뇌졸중은 급성 연하장애의 가장 흔한 원인으로 영양실조를 유발하고 삶의 질에 영향을 미칠 수 있습니다. 중국에서는 경장영양 개선 전략으로 중증 뇌졸중 환자를 위한 경관영양이 시행되고 있습니다.
아시아태평양 경장영양 시장 매출 및 2030년까지의 예측(금액)
아시아태평양 경장영양 시장 세분화
아시아태평양 경장영양 시장은 제품 유형, 용도, 연령대, 유통 채널, 국가별로 세분화됩니다.
제품 유형에 따라 아시아태평양 경장영양 시장은 일반과 질환별 시장으로 나뉘며, 2022년 아시아태평양 경장영양 시장은 일반 부문이 큰 비중을 차지했습니다.
용도별로 아시아태평양 경장영양 시장은 위장 장애, 대사/선천성 대사 이상, 식품 알레르기, 신장 질환, 간 질환, 종양학, 신경학 및 기타로 분류됩니다. 위장 장애 부문은 2022년 아시아태평양 경장영양 시장에서 가장 큰 점유율을 차지했습니다.
연령대를 기준으로 아시아태평양 경장영양 시장은 성인과 소아로 나뉩니다. 성인 부문은 2022년 아시아태평양 경장영양 시장에서 더 큰 점유율을 차지했습니다.
유통 채널별로 아시아태평양 경장영양 시장은 병원 약국, 소매점, E-Commerce, 기타로 구분됩니다. 병원 약국 부문은 2022년 아시아태평양 경장영양 시장에서 가장 큰 점유율을 차지했습니다.
국가별로 아시아태평양 경장영양 시장은 중국, 일본, 인도, 호주, 한국, 기타 아시아태평양으로 분류되며, 2022년 아시아태평양 경장영양 시장은 중국이 지배적이었습니다.
Abbott Laboratories, Nestle SA, Danone SA, Fresenius SE &Co KGaA, B Braun SE, Reckitt Benckiser Group Plc, Royal FrieslandCampina NV, Arla Foods amba, Perrigo Co Plc, Fonterra Co-Operative Group Ltd 등이 아시아태평양의 경장영양 시장에서 활동하는 주요 기업들입니다.
목차
제1장 소개
제2장 주요 요약
주요 인사이트
제3장 조사 방법
조사 범위
2차 조사
1차 조사
제4장 아시아태평양의 경장영양 시장 : 주요 산업 역학
주요 시장 성장 촉진요인
위장질환 유병률 증가
영양 불량 및 조산 사례 증가
시장 성장 억제요인
경장영양 시스템과 관련된 합병증
시장 기회
주요 시장 기업 전략적 대처
향후 동향
특정 처방과 식물 기반 영양 제품
영향 분석
제5장 경장영양 시장 - 아시아태평양 시장 분석
아시아태평양의 경장영양 시장 판매량, 2022-2030년
제6장 아시아태평양의 경장영양 시장 - 2030년까지 매출과 예측 - 제품 유형별
아시아태평양의 경장영양 시장 : 2022년 및 2030년 제품 유형별 매출 점유율(%)
일반
질환 특이적
제7장 아시아태평양의 경장영양 시장 : 용도별 매출과 2030년까지 예측
아시아태평양의 경장영양 시장 : 2022년 및 2030년 용도별 매출 점유율(%)
위장장애
대사/선천성 대사이상
알레르기
신장질환
간 질환
종양학
신경학
기타
제8장 아시아태평양의 경장영양 시장 : 2030년까지 매출과 예측 : 연령층별
아시아태평양의 경장영양 시장 : 2022년 및 2030년 연령층별 매출 점유율(%)
성인
소아
제9장 아시아태평양의 경장영양 시장 - 2030년까지 매출과 예측 - 유통 경로별
아시아태평양의 경장영양 시장 : 2022년·2030년 유통 채널별 매출 점유율(%)
병원 약국
소매점
E-Commerce
기타
제10장 아시아태평양의 경장영양 시장 : 국가별 분석
중국
일본
인도
호주
한국
기타 아시아태평양
제11장 경장영양 시장 - 업계 상황
경장영양 시장의 성장 전략
무기적 성장 전략
유기적 성장 전략
제12장 기업 개요
Abbott Laboratories
Nestle SA
Danone SA
Fresenius SE & Co KGaA
B Braun SE
Reckitt Benckiser Group Plc
Royal FrieslandCampina NV
Arla Foods amba
Perrigo Co Plc
Fonterra Co-Operative Group Ltd
제13장 부록
ksm
영문 목차
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The Asia Pacific enteral nutrition market was valued at US$ 1,791.10 million in 2022 and is expected to reach US$ 2,942.72 million by 2030; it is estimated to grow at a CAGR of 6.4% from 2022 to 2030.
Strategic Initiatives by Key Market Players Fuel Asia Pacific Enteral Nutrition Market
Companies operating in the enteral nutrition market continuously focus on strategic developments such as collaborations, expansions, agreements, partnerships, and new product launches. These help them improve their sales, expand their geographic reach, and enhance their capacities to cater to a larger than existing customer base. A few of the noteworthy developments in the enteral nutrition market are mentioned below:
In June 2022, Nestle Health Science acquired The Better Health Company (TBHC) from CDH Investments and TBHC's founding shareholders. The acquisition includes the GO Healthy brand; vitamin and supplement lineups; Egmont, the Manuka honey brand; and New Zealand Health Manufacturing, an Auckland-based manufacturing facility for vitamins, minerals, and supplements. The acquisition helped Nestle Health Science strengthen and expand its presence in New Zealand, Australia, and other Asia Pacific countries.
In September 2021, Abbott introduced plant-based protein and organic food ingredients-PediaSure Harvest and Ensure Harvest-for people relying on feeding tubes. Harvest products can be used as sole-source nutrition or a supplement to satisfy daily nutrition requirements.
In October 2020, Nutricia (part of Danone) acquired Real Food Blends. The company brings unique and nutritious choices to children and adults dependent on feeding tubes, in line with its real food blends mission.
Therefore, introducing products such as ready-to-drink and ready-to-use nutritional supplements, the development of innovative products targeting various health issues, and strategic moves such as expansions and acquisitions allow companies in the enteral nutrition market to create new or improved products and new business to remain competitive in the market. Thus, such strategic growth initiatives create significant growth opportunities in the market.
Asia Pacific Enteral Nutrition Market Overview
The Asia Pacific enteral nutrition market is segmented into China, Japan, India, South Korea, Australia, and the Rest of Asia Pacific. The factors contributing to the market progress in this region include the rising prevalence of chronic diseases and the growing presence of market players across the region, conferring the highest manufacturing of enteral nutrition products. Furthermore, supportive government initiatives and research in the field of nutrition boost market growth. Countries such as Australia, India, and South Korea are estimated to witness various growth opportunities due to the rising development in the healthcare sector. In addition, governments of these countries are increasing their efforts to provide enteral and parenteral nutrition.
The rising prevalence of neurological diseases and the growing adoption of enteral nutrition are boosting the market's growth. China has experienced a significant rise in the elderly population. Stroke is the leading cause of death among older people across the country. According to the study published in Elsevier, in 2020, 17.8 million cases of stroke, 3.4 million new strokes, and 2.3 million stroke-related deaths were reported. The factors that have affected the numbers are the support of the government to educate the public on stroke prevention, better public knowledge of stroke, improved treatment options and medical technology, and improved healthcare coverage and healthcare environment, among others. Stroke is the most common cause of acute dysphagia, which may lead to malnutrition and impact the quality of life. Tube feeding of critically ill stroke patients was implemented as an enteral nutrition improvement strategy in China.
Asia Pacific Enteral Nutrition Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
Asia Pacific Enteral Nutrition Market Segmentation
The Asia Pacific enteral nutrition market is segmented based on product type, application, age group, distribution channel, and country.
Based on product type, the Asia Pacific enteral nutrition market is bifurcated into general and disease specific. The general segment held a larger Asia Pacific enteral nutrition market share in 2022.
In terms of application, the Asia Pacific enteral nutrition market is segmented into gastrointestinal disorders, metabolic/inborn errors of metabolism, food allergy, renal disease, liver disease, oncology, neurology, and others. The gastrointestinal disorders segment held the largest Asia Pacific enteral nutrition market share in 2022.
Based on age group, the Asia Pacific enteral nutrition market is bifurcated into adult and pediatric. The adult segment held a larger Asia Pacific enteral nutrition market share in 2022.
By distribution channel, the Asia Pacific enteral nutrition market is segmented into hospital pharmacies, retail stores, e-commerce, and others. The hospital pharmacies segment held the largest Asia Pacific enteral nutrition market share in 2022.
Based on country, the Asia Pacific enteral nutrition market is categorized into China, Japan, India, Australia, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. China dominated the Asia Pacific enteral nutrition market in 2022.
Abbott Laboratories, Nestle SA, Danone SA, Fresenius SE & Co KGaA, B Braun SE, Reckitt Benckiser Group Plc, Royal FrieslandCampina NV, Arla Foods amba, Perrigo Co Plc, and Fonterra Co-Operative Group Ltd are some of the leading companies operating in the Asia Pacific enteral nutrition market.
Table Of Contents
1. Introduction
1.1 The Insight Partners Research Report Guidance
1.2 Market Segmentation
2. Executive Summary
2.1 Key Insights
3. Research Methodology
3.1 Coverage
3.2 Secondary Research
3.3 Primary Research
4. Asia Pacific Enteral Nutrition Market - Key Industry Dynamics
4.1 Key Market Drivers:
4.1.1 Increasing Prevalence of Gastrointestinal Diseases
4.1.2 Rising Cases of Malnutrition and Premature Births
4.2 Market Restraints
4.2.1 Complications Associated with Enteral Feeding Systems
4.3 Market Opportunities
4.3.1 Strategic Initiatives by Key Market Players
4.4 Future Trends
4.4.1 Specific Formulations and Plant-Based Nutrition Products
4.5 Impact Analysis
5. Enteral Nutrition Market - Asia Pacific Market Analysis