위성 추진 시장 규모 및 예측 : 세계 및 지역 점유율, 동향, 성장 기회 분석 리포트 - 추진 유형별, 시스템 유형별, 용도별, 궤도 유형별, 지역별
Satellite Propulsion Market Size and Forecast, Global and Regional Share, Trend, and Growth Opportunity Analysis Report Coverage: By Propulsion Type, System Type, Application, and Orbit Type, and Geography
상품코드:1482331
리서치사:The Insight Partners
발행일:2024년 05월
페이지 정보:영문 186 Pages
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위성 추진 시장은 2023년 84억 2,000만 달러에서 2031년에는 260억 7,000만 달러에 달할 것으로 예측되고 있으며, 2023-2031년 CAGR은 15.4%될 전망입니다.
위성 추진 시장은 우주선 채택이 증가함에 따라 전 세계에서 우주 분야에서 강력한 성장과 개척이 이루어지고 있습니다. 위성 발사 프로그램에 대한 자금 지원 및 투자 증가는 우주 탐사, 위성 배치 및 우주 기반 서비스에 대한 관심이 증가하고 있음을 반영합니다. 공공 부문은 중량물 및 초중량물 발사 서비스에 대한 수요를 주도하고 있으며, 민간 부문은 소형 및 중형 발사 위성에 대한 수요를 주도하고 있으며, 2023년에는 HyPrSpace, Leonardo, Thales, CT Engineering이 우주로 발사할 새로운 유형의 로켓 엔진을 시연하기 위해 3,000개의 위성을 발사할 예정입니다. 엔진 실증을 위한 3,800만 달러 상당의 프로젝트 자금을 지원받았습니다. 이처럼 위성 산업에 대한 투자 증가는 위성 발사 횟수의 급증으로 이어져 세계 위성 추진 시장의 성장을 가속하고 있습니다.
추진력 유형에 따라 위성 추진력 시장은 고체 추진력, 콜드 가스 추진력, 녹색 추진력, 전기 추진력, 양극 추진기, 기타로 구분됩니다. 시스템 유형에 따라 시장은 이중 추진제 추진 시스템, 단일 추진제 추진 시스템, 전기 이온 추진 시스템으로 나뉩니다. 용도별로 위성 추진 시장은 로켓, 우주선, 위성(500kg 미만, 500-1,000kg, 1,000kg 이상), 스페이스 태그, 랜딩기 등으로 구분됩니다. 궤도 유형별로는 LEO, MEO, GEO, GEO 이상으로 구분됩니다.
SpaceX, Iridium constellation, and Globalstar constellation project는 전 세계에서 우주 콘스텔레이션 프로그램을 운영하고 있습니다. 예를 들어 이리듐은 2023년에 14개의 예비 이리듐 위성을 발사하여 80개의 콘스텔레이션 위성을 발사할 예정입니다. 글로벌스타의 콘스텔레이션 프로젝트는 1991년 로럴 코퍼레이션과 퀄컴 코퍼레이션의 공동 프로젝트로 시작되었습니다. 글로벌스타는 현재 48개의 LEO 위성을 운영하고 있으며, 24개 이상의 글로벌스타 위성 지상국에서 제어하고 있습니다. 또한 2022년, Rocket Lab은 향후 몇년안에 발사될 예정인 새로운 글로벌스타 위성을 위한 17개의 우주선 버스 설계 및 제조 계약을 체결했습니다. 또한 2023년 글로벌스타는 스페이스X와 계약을 맺고 2025년 애플이 지원하는 위성을 발사해 지구 저궤도(LEO) 접속 콘스텔레이션을 보충하기로 했습니다. 미국의 월드 네비게이션 시스템은 24개의 운영 위성으로 구성된 GPS 콘스텔레이션로 구성되며, 사용자에게 무선 신호를 전송하는 데 사용됩니다. 또한 2023년 미국은 록히드마틴이 설계 및 제조한 6번째 세계 포지셔닝 시스템 III(GPS III) 위성을 발사하여 미 우주군의 GPS 콘스텔레이션 현대화에 기여하고 있습니다. 이와 같이 위성 콘스텔레이션 배치의 확대는 예측 기간 중 위성 추진 시장에 유리한 기회를 제공할 것으로 예상됩니다.
목차
제1장 서론
제2장 주요 요약
주요 인사이트
시장의 매력
제3장 조사 방법
조사 범위
2차 조사
1차 조사
제4장 위성 추진 시장의 전망
Porter's Five Forces 분석
에코시스템 분석
컴포넌트 제조업체
위성 추진 시스템 프로바이더
최종사용자
밸류체인의 벤더 리스트
중요 인사이트
달 착륙선의 추진 분석
제5장 위성 추진 시장 : 주요 시장 역학
위성 추진 시장 - 주요 시장 역학
시장 촉진요인
위성 발사 수의 증가
우주 착륙선, 우주선, 우주 예인선 발사를 향한 구상의 증가
시장 기업에 의한 전략적 구상의 증가
시장 억제요인
우주 잔해물의 증가
우주 정책과 국제 관계의 복잡화
시장 기회
위성 콘스텔레이션의 도입
위성 발사 로켓에 대한 시장 기업의 전략적 구상의 증가
향후 동향
라이드셰어링 서비스의 등장
촉진요인과 억제요인의 영향
제6장 위성 추진 시장 - 세계 시장 분석
위성 추진 시장의 매출, 2023-2031년
위성 추진 시장 예측 분석
제7장 위성 추진 시장 분석 : 추진 유형별
고체 추진
콜드 가스 추진
그린 추진
전기 추진
앰비폴러 추진
제8장 위성 추진 시장 분석 : 시스템 유형별
단일추진제
이원추진제
전기 이온 추진
제9장 위성 추진 시장 분석 : 용도별
로켓
우주선
인공위성
스페이스 터그
착륙선
제10장 위성 추진 시장 분석 : 궤도 유형별
LEO
MEO 및 GEO
Beyond GEO
제11장 위성 추진 시장 : 지역별 분석
북미
미국
캐나다
유럽
독일
프랑스
이탈리아
영국
러시아
기타 유럽
아시아태평양
호주
중국
인도
일본
한국
APAC 기타 국가
세계의 기타 지역
중동 및 아프리카
남미
제12장 경쟁 구도
기업의 포지셔닝과 집중도
제13장 업계 상황
시장구상
제품 개발
제14장 기업 개요
Moog Inc
Thales SA
Safran SA
Northrop Grumman Corp
Airbus SE
IHI Corp
ArianeGroup
Bellatrix Aerospace Pvt. Ltd
Busek Co. Inc.
Avio SPA
제15장 부록
KSA
영문 목차
영문목차
The satellite propulsion market is projected to reach US$ 26.07 billion by 2031 from US$ 8.42 billion in 2023; the market is expected to register a CAGR of 15.4% during 2023-2031.
The satellite propulsion market is witnessing strong growth and development globally in the space sector, owing to their rising adoption in spacecraft. Increased funding and investments in satellite launching programs reflect a growing focus on space exploration, satellite deployment, and space-based services. The public sector propels the demand for heavy- and super-heavy-lift space launch services, whereas the private sector leads the demand for small- and medium-lift satellites. In 2023, HyPrSpace, Leonardo, Thales, and CT Engineering received funding for a project worth US$ 38 million that aims to demonstrate a new kind of rocket engine to be launched into space. Thus, the growing investments in the satellite industry, leading to the upsurging number of satellite launches, propel the global satellite propulsion market growth.
Based on propulsion type, the satellite propulsion market is segmented into solid propulsion, cold gas propulsion, green propulsion, electric propulsion, ambipolar thrusters, and others. In terms of system type, the market is categorized into bipropellant propulsion systems, monopropellant propulsion systems, and electric ion propulsion systems. Based on application, the satellite propulsion market is segmented into launchers, spacecraft, satellites (Below 500 Kg, 500-1,000 Kg, and Above 1,000 Kg), space tugs, and landers. The market, by orbit type, is segmented into LEO, MEO and GEO, and beyond GEO.
SpaceX, Iridium constellation, and Globalstar constellation project are operating space constellation programs gloablly. For instance, in 2023, Iridium launched 14 more spare Iridium satellites, which made the number of satellites in the constellation to 80. Globalstar constellation project was launched in 1991 as a collaboration of Loral Corporation and Qualcomm Corporation. Globalstar currently operates 48 LEO satellites that are controlled from over 24 Globalstar satellite ground stations. Further, in 2022, Rocket Lab won a contract to design and manufacture 17 spacecraft buses for new Globalstar satellites that are expected to be launched in the coming years. Moreover, in 2023, Globalstar contracted SpaceX to launch Apple-backed satellites in 2025 to replenish its low Earth orbit (LEO) connectivity constellation. The American Global Navigation System consists of 24 operational satellites that make it a GPS constellation and is used for transmitting radio signals to its users. Further, in 2023, the US launched its sixth Global Positioning System III (GPS III) satellite designed and built by Lockheed Martin, which is contributing to the ongoing modernization of the US Space Force's GPS constellation. Thus, the growing deployment of satellite constellations is anticipated to provide lucrative opportunities for the satellite propulsion market during the forecast period.
Moog Inc.; ArianeGroup; Northrop Grumman Corporation; Thales SA; Airbus SE; IHI Corp.; Bellatrix; Aerospace Private Limited; Busek, Co. Ltd.; Safran S.A.; and Avio S.p.A are among the key players profiled in the satellite propulsion market report. The companies implement both organic (such as product launches, expansion, and product approvals) and inorganic (such as collaborations and partnerships) strategies to stay competitive in the satellite propulsion market.