안구건조증 제품 시장 규모 및 예측, 세계 및 지역별 점유율, 동향, 성장 기회 분석 보고서 : 제품별, 제형별, 유형별, 유통 채널별, 지역별
Dry Eye Products Market Size and Forecast, Global and Regional Share, Trend, and Growth Opportunity Analysis Report Coverage: By Product, Dosage Form, Type, Distribution Channel, and Geography
상품코드 : 1482330
리서치사 : The Insight Partners
발행일 : 2024년 04월
페이지 정보 : 영문 217 Pages
 라이선스 & 가격 (부가세 별도)
US $ 4,450 ₩ 6,386,000
PDF (Single User License) help
PDF 보고서를 1명만 이용할 수 있는 라이선스입니다.
US $ 6,450 ₩ 9,257,000
PDF (Site License) help
PDF 보고서를 동일 사업장의 모든 분이 이용할 수 있는 라이선스입니다. 인쇄 가능하며 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.
US $ 8,450 ₩ 12,127,000
PDF (Enterprise License) help
PDF 보고서를 동일 기업의 모든 분이 이용할 수 있는 라이선스입니다. 인쇄 가능하며 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.


한글목차

당사의 최신 조사 보고서 "2031년까지 건성안 제품 시장 예측 - 세계 분석 - 제품별, 제형별, 유형별, 유통 채널별"에 따르면, 2023년 시장 규모는 69억 5,000만 달러이며, 2030년에는 100억 4,000만 달러에 달할 것으로 예상됩니다. 2023-2031년 CAGR은 4.7%로 추정됩니다.

안구건조증은 안구의 윤활과 영양 공급을 위해 충분한 양의 눈물이 없거나 눈물이 빨리 증발하는 것을 특징으로 하는 증상입니다. 호르몬의 변화로 인해 나이가 들면 눈물 분비량이 감소합니다. 안구건조증은 남성과 여성 모두에게 흔하게 나타납니다. 하지만 주로 폐경기에 접어든 여성에게 많이 발생합니다. 안구건조증은 만성질환으로 특효약은 없지만, 치료를 통해 증상을 조절할 수 있습니다.

안구건조증(DED)은 안과를 찾는 가장 흔한 이유 중 굴절이상, 백내장에 이어 각각 3위를 차지하고 있습니다. 안구건조증의 유병률은 특히 선진국에서 증가하고 있습니다. 안구건조증은 여러 가지 요인에 의해 발생하며, 불편함, 자극, 시력 장애를 유발합니다. 미국 안과학회(American Academy of Ophthalmology)가 발표한 논문에 따르면 DED는 전 세계 11명 중 1명이 앓고 있으며, 유병률은 다양한 연령대에서 5%에서 50%에 이르는 것으로 알려져 있습니다. 이 질병은 전 세계적으로 7억 1,900만 명, 미국에서 3,800만 명이 앓고 있습니다. 또한, 디지털 화면 사용의 증가는 전 세계 화면 사용자의 26-70%가 앓고 있는 컴퓨터 시각 증후군(디지털 눈의 피로)의 증가와 관련이 있을 수 있으며, DED의 유병률은 주요 인구 통계학적 그룹 중 여성과 아시아인에서 더 높은 것으로 나타났습니다.

당뇨망막병증으로 인한 망막의 진행성 장애는 DED를 더욱 유발합니다. 미국 안과학회(American Academy of Ophthalmology)가 발표한 논문에 따르면, 2030년까지 전 세계적으로 1억 9,100만 명이 당뇨망막병증에 걸릴 것으로 추정됩니다. 미국 질병예방통제센터(CDC)에 따르면, 미국에서는 2021년 약 960만 명(전 연령층)이 당뇨망막병증을 앓고 있습니다. 이처럼 당뇨망막병증 유병률의 증가는 안구건조증 제품 시장의 성장을 촉진하고 있습니다.

제품별, 건성안 제품 시장 기반 인사이트

안구건조증 제품 시장은 제품별로 인공눈물, 항염증제, 비강 점안제, 분비 촉진제, 경구용 오메가 보충제, 기타로 분류됩니다. 인공눈물 부문은 2023년 안구건조증 제품 시장에서 가장 큰 점유율을 차지했습니다. 항염증제 부문은 2023-2031년 가장 높은 CAGR을 기록할 것으로 예상됩니다. 안구 건조증은 눈물이 적게 분비되거나 눈에 적절한 품질의 눈물막이 없기 때문에 발생합니다. 눈물 부족으로 인한 눈의 윤활 부족은 안구건조증으로 이어집니다. 인공눈물은 눈의 외부 표면의 수분량을 잘 유지하여 눈의 윤활을 돕습니다. 인공눈물은 일반적으로 시판되고 있습니다. 인공눈물(점안액)은 방부제 포함과 방부제 미포함 두 가지 종류가 있습니다. 사용 빈도에 따라 권장되는 인공눈물을 선택해야 합니다. 인공눈물에는 젤 형태와 젤 인서트 형태의 인공눈물이 있습니다. 이 제품들은 눈부심과 같은 부작용이 있을 수 있습니다.

안구건조증 치료제 시장 유형별 인사이트

제품 유형별로 안구건조증 제품 시장은 OTC와 처방전으로 나뉘며, 2023년에는 OTC 부문이 2023-2031년 연평균 5.1%의 높은 CAGR을 기록할 것으로 예상됩니다. 환자들은 일반의약품으로 원하는 효과를 얻지 못할 경우 안과 의사를 찾는 경향이 있습니다. 처방되는 대부분의 안구건조증 치료제는 박테리아의 번식을 방지하고 유통기한을 연장하기 위해 방부제가 첨가되어 있습니다. 또한, 처방 안약은 DED 및 녹내장 환자의 안압 강하와 같은 질병을 치료하는 데 사용됩니다.

American Academy of Ophthalmology(미국 안과학회), World Health Organization(세계보건기구)은 안구건조증 제품 시장에 대한 보고서를 작성할 때 참고한 주요 2차 정보 중 일부입니다.

목차

제1장 소개

제2장 주요 요약

제3장 조사 방법

제4장 안구건조증 제품 시장 상황

제5장 안구건조증 시장 - 주요 시장 역학

제6장 안구건조증 관련 제품 시장 : 세계 시장 분석

제7장 안구건조증 제품 시장 분석 - 제품별

제8장 안구건조증 치료 시장 분석 - 제형별

제9장 안구건조증 제품 시장 분석 - 제품 유형별

제10장 안구건조증 제품 시장 분석 - 유통 채널별

제11장 안구건조증 제품 시장 - 지역별 분석

제12장 업계 상황

제13장 기업 개요

제14장 부록

ksm
영문 목차

영문목차

According to our latest study on "Dry Eye Products Market Forecast to 2031 - Global Analysis - by Product, Dosage Form, Type, and Distribution Channel" the market was valued at US$ 6.95 billion in 2023 and is expected to reach US$ 10.04 billion by 2030. It is estimated to register a CAGR of 4.7% from 2023 to 2031.

Dry eye is a condition characterized by the lack of adequate quality of tears to lubricate and nourish the eye or by a quick evaporation of tears. With hormonal changes, as people get older, the tendency to produce tears decreases. Dry eye is common in both males and females. However, more cases are recorded in women, mainly those who have gone through menopause. Dry eye is a chronic condition that doesn't have a specific cure, but treatments can help manage the symptoms.

Dry eye disease (DED) ranks third among the most common reasons for visits to an ophthalmology clinic after refractive errors and cataracts, respectively. The prevalence of dry eye is particularly rising in developed nations. Dry eye is caused by multiple factors that result in discomfort, irritation, and visual disturbance. According to an article published by the American Academy of Opthalmology, DED affects approximately 1 in 11 people worldwide, with prevalence ranging from 5% to 50% at various ages. According to a press release by Alcon in 2022, the disease affects ~719 million people globally and ~38 million people in the US. Moreover, the increasing use of digital screens can be associated with a rise in computer vision syndrome (digital eye strain) cases, affecting 26-70% of screen users globally. The prevalence of DED is higher in women and the Asian population among the major demographic groups.

Pprogressive damage caused to the retina due to diabetic retinopathy further results in DED. According to an article published by the American Academy of Ophthalmology, ~191.0 million people globally are estimated to suffer from diabetic retinopathy by 2030. As per the Centers for Disease Control and Prevention (CDC), approximately 9.6 million people (across all ages) in the US were living with diabetic retinopathy in 2021. Thus, the increasing incidence of diabetic retinopathy is driving the growth of the dry eye products market.

By Product, Dry Eye Products Market-Based Insights

The dry eye products market, by product, is segmented into artificial tears, anti-inflammatory drugs, punctal plugs, secretagogues, oral omega supplements, and others. The artificial tears segment held the largest dry eye products market share in 2023. The anti-inflammatory drugs segment is anticipated to register the highest CAGR during 2023-2031. The dryness of eyes is a result of the low level of tear production or the lack of the right-quality tear film in the eye. The lack of lubrication of eyes, mostly due to the insufficiency of tears, leads to the dryness of eyes. Artificial tears help maintain good moisture content on the outer surface of eyes, subsequently lubricating them. They are generally available as over-the-counter products. Artificial tears, or eye drops, are available in two forms: with preservatives and without preservatives. These are recommended based on the frequency of use. Artificial tears are also available in gel and gel insert forms. These products may have side effects such as blurred vision.

By Type, Dry Eye Products Market -Based Insights

In terms of type, the dry eye products market is bifurcated into OTC and prescription. The OTC segment held a larger share of the market in 2023, and it is anticipated to register a higher CAGR of 5.1% during 2023-2031. Patients tend to visit ophthalmologists when OTC drugs fail to produce the desired effects. Most of the prescription dry eye products contain preservatives that are added to enable a longer shelf life by preventing bacterial growth. Further, prescription eye drops are used to treat disorders such as DED and the lowering of intraocular pressure (IOP) in glaucoma patients.

American Academy of Opthalmology, and World Health Organization are a few of the major secondary sources referred to while preparing the report on the dry eye products market.

Table Of Contents

1. Introduction

2. Executive Summary

3. Research Methodology

4. Dry Eye Products Market Landscape

5. Dry Eye Products Market - Key Market Dynamics

6. Dry Eye Products Market - Global Market Analysis

7. Dry Eye Products Market Analysis - by Product

8. Dry Eye Products Market Analysis - by Dosage Form

9. Dry Eye Products Market Analysis - by Type

10. Dry Eye Products Market Analysis - by Distribution Channel

11. Dry Eye Products Market - Geographical Analysis

12. Industry Landscape

13. Company Profiles

14. Appendix

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
ⓒ Copyright Global Information, Inc. All rights reserved.
PC버전 보기