아시아태평양의 가시화와 3D 렌더링 소프트웨어 시장은 2022년 6억 1,422만 달러에서 2030년에는 30억 5,698만 달러로 성장할 것으로 예측되고 있습니다. 2022-2030년의 CAGR은 22.2%로 추정되고 있습니다.
가상현실(VR)의 보급이 아시아태평양의 가시화와 3D 렌더링 소프트웨어 시장을 활성화
가상현실(VR)은 전 세계에서 큰 지지를 받고 있으며, 3D 애니메이션 제작 및 디자인에 VR을 사용하여 3D 애니메이션의 인터랙티비티를 크게 향상시켰으며, VR 기술은 컴퓨터 기술의 발전과 사회적 요구로 인해 크게 발전해 왔습니다. 발전해 왔습니다. 가상현실의 도입은 세계 3D 애니메이션 소프트웨어 산업을 강화할 수 있습니다. 한편, 가상현실에서 애니메이션 영화를 보는 것에 대한 관심이 높아짐에 따라 시장 확대에 유리한 기조가 될 것으로 예상됩니다. 또한 게임, 광고, 홈 엔터테인먼트 등 다양한 산업에서 VR 기술 채택이 확대되고 있습니다. 애니메이터들은 VR 기술을 사용하여 유사한 효과를 창출하고 있으며, 3D 애니메이션 시장의 기업은 더 복잡한 애니메이션을 제작하고 더 매력적인 가상 환경을 구축하는 작업이 증가함에 따라 3D 가시화에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 시각 효과와 가상현실 모두 관객을 놀라게 할 수 있는 새로운 환경을 개발하는 데 초점을 맞추었습니다. 예를 들어 2022년 9월 상하이 디즈니 리조트는 디즈니 타운의 엔터테인먼트, 식당, 쇼핑센터에 몰입형 가상현실(VR) 체험을 도입했습니다. 엔터테인먼트 분야에서 VR의 인기가 높아짐에 따라 가시화 및 3D 렌더링 소프트웨어 시장의 성장 기회를 가져올 것으로 예상됩니다.
스튜디오들은 실시간 그래픽, 모션 캡처, 얼굴 캡처, 카메라 추적 기술을 사용하여 중요한 VR 자산인 버추얼 프로덕션을 제작하기 위한 툴을 늘리고 있으며, VR은 대부분의 시각 효과 회사들에게 점점 더 중요해지고 있습니다. 중요해지고 있습니다. 예를 들어 Framestore Studios는 HBO와 협력하여 TV 프로그램 "Game of Thrones"를 기반으로 한 VR 프로젝트 "Ascend the Wall"을 출시했습니다. 가상현실 기술의 발전과 함께 가까운 미래에 더욱 사용자 친화적인 인터페이스를 기대할 수 있습니다. VR 및 기타 증강현실(XR) 기술은 향후 2-3년 내에 애니메이션을 크게 발전시킬 것으로 예상되며, 그 용도는 더욱 보편화되고 품질이 높아질 가능성이 높습니다. 이처럼 가상현실 기술의 출현은 3D 애니메이션 사업에 새로운 전망을 열어줄 것입니다.
아시아태평양 가시화 및 3D 렌더링 소프트웨어 시장 개요
APAC은 세계 제조업의 중심지이자 고도로 성장하는 제조업으로 구성되어 있으며, APAC의 각국 정부는 FDI의 기회를 늘리기 위해 노력하고 있습니다. 각국 정부는 세제 혜택, 보조금, 자금 지원을 통해 제조 기업이 자국에 제조 시설을 설립하도록 유도하고 있습니다. 또한 '메이드 인 차이나 2025'와 '메이드 인 인디아'와 같은 구상은 각국의 제조업 성장을 가속하고 있습니다. 그러나 이 지역 최대 제조 거점인 중국은 인건비 상승을 목격하고 있습니다. 중국이 고숙련 제조 허브로 진화하는 가운데, 인도, 한국, 대만, 베트남 등 다른 신흥 국가들은 더 낮은 인건비를 제공함으로써 많은 기업이 중소규모의 제조 시설을 인근 국가로 이전하도록 유도하고 있습니다. 인프라 개선, 국내 소비 증가, 비용 절감으로 인해 국제 제조 기업이 APAC에 사업 거점을 마련하기 위해 아시아태평양에 진출하고 있습니다.
APAC 지역은 인구가 증가함에 따라 주택 및 상업용 건물에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 또한 지역 정부는 건설 및 인프라 개발에 대한 민간 투자를 유치하기 위해 여러 가지 구상을 취하고 있습니다. 예를 들어 말레이시아 정부가 2011-2020년 시행한 경제혁신프로그램(ETP)은 인프라 및 건설 활동에 대한 대규모 직접투자를 유치하기 위한 것으로, APAC의 신흥 국가들은 매년 높은 GDP 성장률을 기록하면서 국민들의 소비 능력을 높이고 있습니다. 생활수준의 향상과 함께 지난 수십년간 이 지역의 인프라 건설이 크게 증가했습니다. 또한 주택 개조, 개조 및 미적 개선에 대한 관심이 높아지면서 APAC의 가시화 및 3D 렌더링 소프트웨어 시장의 성장을 가속하고 있습니다.
가상현실 및 이와 유사한 트렌드의 채택이 증가함에 따라 향후 수년간 APAC 지역에서 하이테크 가시화 및 3D 렌더링 툴의 채택이 증가할 것으로 예상됩니다. 젊은 인구가 많고 스마트폰 가격이 저렴해짐에 따라 지난 수년간 모바일 게임 산업이 성장하고 있는 지역입니다. 한편, 이 지역에는 그래픽이 풍부한 컨텐츠를 제작할 수 있는 디자인 툴을 개발하는 컨텐츠 제작자들도 많이 있습니다. 이 지역의 중소기업은 광고 용도에 애니메이션 컨텐츠를 사용하는 경향이 있으며, 이는 가시화 및 3D 렌더링 툴의 채택을 더욱 촉진하고 있습니다.
아시아태평양 가시화 및 3D 렌더링 소프트웨어 시장 매출 및 2030년까지 예측(금액 기준)
아시아태평양의 가시화 및 3D 렌더링 소프트웨어 시장 세분화
아시아태평양의 가시화 및 3D 렌더링 소프트웨어 시장은 용도, 배포, 최종사용자, 국가별로 세분화되어 있습니다.
용도별로 아시아태평양의 가시화 및 3D 렌더링 소프트웨어 시장은 교육 시뮬레이션, 마케팅 및 광고, 비디오 게임, 제품 가시화, 건축 가시화 등으로 구분됩니다. 건축 가시화 부문은 2022년 아시아태평양 가시화 및 3D 렌더링 소프트웨어 시장에서 가장 큰 점유율을 차지했습니다.
도입에 따라 아시아태평양의 가시화 및 3D 렌더링 소프트웨어 시장은 온프레미스와 클라우드로 구분되며, 2022년 아시아태평양의 가시화 및 3D 렌더링 소프트웨어 시장에서 온프레미스 부문이 가장 큰 비중을 차지할 것으로 예상됩니다. 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다.
최종사용자별로 아시아태평양의 가시화 및 3D 렌더링 소프트웨어 시장은 미디어 및 엔터테인먼트, 건축 및 건설, 디자인 및 엔지니어링, 헬스케어, 기타로 분류됩니다. 가시화 및 3D 렌더링 소프트웨어 시장에서 건축 및 건설 부문이 가장 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다.
국가별로는 아시아태평양의 가시화 및 3D 렌더링 소프트웨어 시장은 호주, 중국, 인도, 일본, 한국, 기타 아시아태평양으로 구분되며, 2022년 아시아태평양의 가시화 및 3D 렌더링 소프트웨어 시장은 중국이 주도할 것으로 예상됩니다. 시장, 중국 독주.
Act-3D, Chaos Group, Christie Digital Systems, Dassault Systemes SE, NVIDIA Corp, Thea Render by Altair는 아시아태평양의 가시화 및 3D 렌더링 소프트웨어 아시아태평양의 가시화 및 3D 렌더링 소프트웨어 시장에서 사업을 운영하고 있는 선도적인 기업입니다.
The Asia Pacific visualization & 3D rendering software market is expected to grow from US$ 614.22 million in 2022 to US$ 3,056.98 million by 2030. It is estimated to grow at a CAGR of 22.2% from 2022 to 2030.
Proliferation of Virtual Reality (VR) Fuels Asia Pacific Visualization & 3D Rendering Software Market
Virtual reality (VR) is gaining significant traction globally. The use of VR in the production and design of 3D animation has significantly increased the interactivity of 3D animation. VR technologies have developed considerably due to advancements in computer technology and societal requirements. The introduction of virtual reality might enhance the global 3D animation software industry. On the other hand, increased interest in viewing animated movies in virtual reality is expected to set the tone for the markets lucrative expansion. Furthermore, the adoption of VR technology is growing in various industries such as gaming, advertising, and home entertainment. Animators are using VR technology to produce similar effects. Players in the 3D animation market are seeing a rise in demand for 3D visualization due to increased work on more complicated animations and creating more engaging virtual environments. Both visual effects and virtual reality are primarily concerned with developing a new environment that may astonish spectators. For instance, in September 2022, Shanghai Disney Resort introduced an immersive virtual reality (VR) experience at its Disney town entertainment, dining, and shopping center. The increased popularity of VR in entertainment is expected to provide opportunities for visualization and 3D rendering software market growth.
Studios are increasing their tools for creating virtual production-a significant VR asset-using real-time graphics, motion capture, facial capture, and camera tracking techniques. VR is increasingly becoming important to most visual effects firms. For instance, Framestore Studios collaborated with HBO to launch "Ascend the Wall", a VR project based on the TV show "Game of Thrones." As virtual reality technology advances, more user-friendly interfaces are expected in the near future. Their applications are likely to become more common and be of higher quality. VR and other extended reality (XR) technologies are expected to undoubtedly make significant advances in animation during the next couple of years. Thus, the emergence of virtual reality technology opens new prospects in the 3D animation business.
Asia Pacific Visualization & 3D Rendering Software Market Overview
APAC is a global manufacturing hub that comprises highly growing manufacturing sectors. Governments of APAC are making efforts to grab greater FDI opportunities. They offer tax rebates, subsidies, and funds to attract manufacturing companies to set up manufacturing facilities in their respective countries. Moreover, initiatives such as "Made in China 2025" and "Made in India" are propelling the growth of their respective manufacturing sectors. However, China, the largest manufacturing hub in the region, is witnessing a rise in labor costs. Amid its evolution into a high-skilled manufacturing hub, other developing countries-such as India, South Korea, Taiwan, and Vietnam-are attracting several businesses in a quest to relocate their low-to-medium-scaled manufacturing facilities to neighboring countries by offering lower labor costs. Improving infrastructure, rising domestic consumption, and lowering costs attract international manufacturing companies to establish their operating sites in APAC.
A large population has increased demand for residential and commercial construction in APAC. Further, regional governments are taking several initiatives to entice private investments in construction and infrastructure developments. For instance, the Malaysian Governments 2011-2020 Economic Transformation Program (ETP) was meant to attract a huge FDI in infrastructure and construction activities. The emerging economies in APAC are experiencing high growth in their GDPs every year, boosting the populations spending capacity. With the rising standard of living, there has been a considerable surge in infrastructural construction in the region in the last few decades. Moreover, the increased focus on modification, renovation, and aesthetic enhancement of homes facilitates the visualization and 3D rendering software market growth in APAC.
The growing adoption of virtual reality and similar trends is anticipated to boost the adoption of high-tech visualization and 3D rendering tools in APAC in the coming years. Owing to a large young population and the increasing affordability of smartphones, the mobile gaming industry has flourished in the region in the last several years. Meanwhile, the region also houses numerous content creators developing designing tools to produce graphically rich content. SMEs in the region are inclined toward using animated content in advertisement applications, which further propels the adoption of visualization and 3D rendering tools.
Asia Pacific Visualization & 3D Rendering Software Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
Asia Pacific Visualization & 3D Rendering Software Market Segmentation
The Asia Pacific visualization & 3D rendering software market is segmented into application, deployment, end user, and country.
Based on application, the Asia Pacific visualization & 3D rendering software market is segmented into training simulation, marketing and advertisement, video games, product visualization, and architectural visualization. The architectural visualization segment held the largest share of the Asia Pacific visualization & 3D rendering software market in 2022.
Based on deployment, the Asia Pacific visualization & 3D rendering software market is segmented into on-premise and cloud. The on-premise segment held a larger share of the Asia Pacific visualization & 3D rendering software market in 2022.
Based on end user, the Asia Pacific visualization & 3D rendering software market is segmented into media and entertainment, architecture and construction, design and engineering, healthcare, and others. The architecture and construction segment held the largest share of the Asia Pacific visualization & 3D rendering software market in 2022.
Based on country, the Asia Pacific visualization & 3D rendering software market is segmented into Australia, China, India, Japan, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. China dominated the Asia Pacific visualization & 3D rendering software market in 2022.
Act-3D, Chaos Group, Christie Digital Systems, Dassault Systemes SE, NVIDIA Corp, and Thea Render by Altair are some of the leading companies operating in the Asia Pacific visualization & 3D rendering software market.