북미의 가시화와 3D 렌더링 소프트웨어 시장 예측(-2030년) : 지역 분석 - 용도, 도입, 최종사용자별
North America Visualization & 3D Rendering Software Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Application, Deployment, and End User
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리서치사 : The Insight Partners
발행일 : 2024년 03월
페이지 정보 : 영문 91 Pages
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한글목차

북미의 가시화와 3D 렌더링 소프트웨어 시장은 2022년 9억 8,556만 달러에서 2030년에는 40억 5,761만 달러로 성장할 것으로 예측되고 있습니다. 2022-2030년의 CAGR은 19.4%로 추정됩니다.

보다 고속 및 효율적인 솔루션에 대한 요구의 증가가 북미의 가시화와 3D 렌더링 소프트웨어 시장을 지원

3D 모델을 설계하는 전통적인 방법은 시간과 비용이 많이 듭니다. 따라서 가시화 및 시뮬레이션은 새로운 제품을 출시하려는 기업에서 핵심적인 요소로 자리 잡았습니다. 가시화 소프트웨어와 3D 렌더링 소프트웨어는 다양한 산업 분야에서 높은 채택률을 보이고 있습니다. 이러한 소프트웨어를 통해 사용자는 빠르고 사실적인 이미지를 생성하고, 프로토타입을 설계하고, 무언가를 구축하기 전에 공간에 대한 완전한 가시화와 철저한 이해를 제공할 수 있습니다. 또한 기업이 사용 가능한 공간과 리소스를 최적화하는 데도 도움이 됩니다. 또한 실제 제품을 만들기 전에 기업이 오류를 사전에 방지하고 더 나은 설계를 보장하는 데 도움이 될 수 있습니다. 가시화 및 3D 렌더링 소프트웨어는 기업에 효과적인 마케팅 툴로 작용할 수 있습니다.

3D 모델은 2D 모델이나 다른 모델보다 더 빠르게 가상 사이트와 구조물을 생성하는 데 도움이 되며, 많은 오류를 제거하여 시간을 절약할 수 있습니다. 엔지니어와 건축가는 프로젝트 설계에 소요되는 시간을 줄이고 다른 가시화 및 제품 설계 작업을 완료하는 데 더 많은 시간을 할애할 수 있습니다. 또한 전문가들은 사전에 문제를 파악할 수 있으며, 일정 수정과 예산 증가를 방지할 수 있습니다.

현재 시장에는 다양한 산업 및 영역의 요구 사항에 맞게 특별히 설계된 다양한 가시화 및 3D 렌더링 소프트웨어가 있습니다. 이러한 소프트웨어는 기업의 기존 워크플로우에 쉽게 적응할 수 있으며, 실시간 상호 작용 및 최적화 기능을 통해 매우 사실적인 디스플레이를 제공합니다. 또한 전체 제품 엔지니어링 프로세스의 설계를 강화하여 기업의 의사 결정 능력을 향상시킬 수 있습니다.

애니메이션 개발 및 빠른 가시화를 가능하게 함으로써 애니메이션, 이미지 처리 및 그래픽 디자인 전 과정을 가속화합니다. 또한 모델을 추가할 필요가 없습니다. 이러한 모든 요인들이 북미 가시화 및 3D 렌더링 소프트웨어 시장을 주도하고 있습니다.

북미 가시화 및 3D 렌더링 소프트웨어 시장 개요

북미 가시화 및 3D 렌더링 소프트웨어 시장은 캐나다, 미국, 멕시코로 구분됩니다. 이 중 미국과 캐나다는 선진국으로 최신 기술 수용도가 높고, 생활 수준이 높으며, 인프라가 잘 갖추어져 있습니다. 또한 이 지역은 세계 최대 규모의 미디어 및 엔터테인먼트 산업을 보유하고 있으며, 최신 디자인 및 애니메이션 툴을 활용하여 풍부한 그래픽 컨텐츠를 제작하고 있습니다. 포춘지 선정 500대 세계 기업 대부분이 이 지역에 진출해 있으며, 그 중에는 대규모 디자인 및 R&D 센터도 포함되어 있습니다. 제조 기업은 경쟁력 있는 제품을 제공하기 위해 가시화 및 3D 렌더링과 같은 디자인 툴에 많은 투자를 하고 있습니다.

광대한 제조업의 존재는 북미의 물류 산업을 보완하고 있습니다. 자원 최적화에 초점을 맞춘 물류 업계는 현재 창고 시설을 최대한 활용하기 위해 가시화 및 3D 렌더링 툴와 같은 첨단 기술에 적극적으로 투자하고 있습니다. 헬스케어, 인프라 및 건설은 이 지역의 주요 분야 중 하나입니다. 설계자와 엔지니어들은 계획 및 건설 업무에 가시화와 3D 렌더링을 활용하고 있습니다. 또한 교통 및 공공 인프라 정비에 대한 강조도 이러한 툴에 대한 수요를 촉진하는 요인 중 하나입니다. 북미의 몇몇 기업은 역동적인 시장에서의 입지를 유지하기 위해 제품 출시 및 확장과 같은 유기적 성장 전략을 채택하고 있습니다. 예를 들어 2022년 오토데스크는 뉴질랜드에 본사를 두고 주요 영화 제작자들이 사용하는 디지털 일기를 위한 강력한 클라우드 기반 플랫폼을 개발하는 Moxion의 인수를 발표했습니다.

스마트 기기, 디지털 사이니지, 인터넷의 보급과 함께 북미에서는 마케팅 및 광고를 위한 가시화 및 3D 렌더링 컨텐츠의 활용이 눈에 띄게 증가하고 있습니다. 이러한 고급 디자인 툴은 애니메이션, VFX, 디지털 미디어, 영화에 사용되고 있습니다. 또한 거대한 컨텐츠 제작자 커뮤니티와 Electronic Arts, Activision Blizzard, Rockstar Games, Inc.와 같은 비디오 게임 대기업의 본사가 북미에 있다는 점도 북미에서의 가시화 및 3D 렌더링 툴을 채택하는 데 기여하고 있습니다.

북미 가시화 및 3D 렌더링 소프트웨어 시장 매출 및 2030년까지의 예측(금액 기준)

북미 가시화 및 3D 렌더링 소프트웨어 시장 세분화

북미 가시화 및 3D 렌더링 소프트웨어 시장은 용도, 배포, 최종사용자, 국가별로 세분화되어 있습니다.

용도별로 북미 가시화 및 3D 렌더링 소프트웨어 시장은 교육 시뮬레이션, 마케팅 및 광고, 비디오 게임, 제품 가시화, 건축 가시화 등으로 구분됩니다. 건축 가시화 부문은 2022년 북미 가시화 및 3D 렌더링 소프트웨어 시장에서 가장 큰 점유율을 차지했습니다.

도입에 따라 북미 가시화 및 3D 렌더링 소프트웨어 시장은 온프레미스와 클라우드로 구분되며, 온프레미스 부문이 2022년 북미 가시화 및 3D 렌더링 소프트웨어 시장에서 가장 큰 비중을 차지할 것으로 예상됩니다.

최종사용자별로 북미 가시화 및 3D 렌더링 소프트웨어 시장은 미디어 및 엔터테인먼트, 건축 및 건설, 디자인 및 엔지니어링, 헬스케어, 기타로 분류되며, 2022년 북미 가시화 및 3D 렌더링 소프트웨어 시장은 미디어 및 엔터테인먼트, 건축 및 건설, 디자인 및 엔지니어링, 헬스케어, 기타로 세분화됩니다. 렌더링 소프트웨어 시장에서 건축 및 건설 부문이 가장 큰 점유율을 차지하고 있습니다.

국가별로는 북미 가시화 및 3D 렌더링 소프트웨어 시장은 미국, 캐나다, 멕시코로 구분되며, 2022년 북미 가시화 및 3D 렌더링 소프트웨어 시장은 미국이 독주할 것으로 예상됩니다.

Autodesk Inc, Chaos Group, Christie Digital Systems, Dassault Systemes SE, Luxion Inc, NVIDIA Corp, OTOY Inc, Thea Render by Altair는 북미의 가시화 및 3D 렌더링 소프트웨어 시장에서 사업을 운영하고 있는 주요 기업입니다.

목차

제1장 서론

제2장 주요 요약

제3장 조사 방법

제4장 북미의 가시화와 3D 렌더링 소프트웨어 시장 구도

제5장 북미의 가시화와 3D 렌더링 소프트웨어 시장 - 주요 산업 역학

제6장 가시화와 3D 렌더링 소프트웨어 시장 - 북미 시장 분석

제7장 북미의 가시화와 3D 렌더링 소프트웨어 시장 분석 : 용도

제8장 북미의 가시화와 3D 렌더링 소프트웨어 시장 분석 : 도입

제9장 북미의 가시화와 3D 렌더링 소프트웨어 시장 분석 : 최종사용자

제10장 북미의 가시화와 3D 렌더링 소프트웨어 시장 : 국가별 분석

제11장 업계 상황

제12장 기업 개요

제13장 부록

KSA
영문 목차

영문목차

The North America visualization & 3D rendering software market is expected to grow from US$ 985.56 million in 2022 to US$ 4,057.61 million by 2030. It is estimated to grow at a CAGR of 19.4% from 2022 to 2030.

Increase in Need for Faster and Efficient Solutions Fuels North America Visualization & 3D Rendering Software Market

The conventional way of designing 3D models is time-consuming and expensive. Hence, visualization and simulation have become the core factors for businesses that seek to introduce a new product. Visualization and 3D rendering software are experiencing high adoption among various industry verticals. They allow users to create a fast and realistic picture, design prototypes, and provide complete visualization of space and thorough understanding before building anything. They also help companies optimize their available space and resources. Moreover, they help companies proactively avoid errors and ensure better design before creating real products. Visualization and 3D rendering software work as effective marketing tools for enterprises as these tools allow them to visualize available space for client presentations and other activities better.

3D models help create virtual sites or structures quicker than 2D or other models and eliminate a lot of errors, which saves time. The engineers and architects can spend less time on the design of their projects and have more time to complete other visualization and product designing task. Also, the professionals can identify any issues beforehand, saving them from reworking schedules or increasing the budgets.

Currently, there are many visualizations and 3D rendering software available in the market, specifically designed according to the requirements of various industry verticals and domains. They easily fit into the existing workflow of enterprises and provide a highly realistic display with real-time interaction and optimization ability. They also aid enterprises in enhancing their design for the entire product engineering process and help companies achieve improved decision-making abilities.

By enabling animation development and quick visualization, the software aids in accelerating the entire process of animation, image processing, and graphics designing. Further, it eliminates the need for additional models. All these factors are driving the North America visualization and 3D rendering software market.

North America Visualization & 3D Rendering Software Market Overview

The visualization and 3D rendering software market in North America is segmented into Canada, the US, and Mexico. Of these, the US and Canada are the developed countries with significant acceptance of modern technologies, a high standard of living, and advanced infrastructure. Moreover, the region is home to the worlds largest media & entrainment sector, which harnesses the latest designing and animation tools for producing enhanced graphical content. Most Fortune 500 companies worldwide, including extensive designing and R&D centers, are present in the region. Manufacturing companies invest ample amounts in designing tools such as visualization and 3D rendering to deliver competitive products.

The presence of a vast manufacturing sector subsequently complements the logistics industry in North America. With a focus on optimizing resources, logistics industries are now actively investing in advanced technologies, including visualization and 3D rendering tools, to maximize the use of their warehouse facilities. Healthcare, infrastructure, and construction are among the major sectors in the region. Designers and engineers use visualization and 3D rendering in planning and construction operations. Also, the high emphasis on maintaining transport and public infrastructure is among the other factors propelling the demand for these tools. Several companies across North America adopt organic growth strategies such as product launches and expansions to sustain their position in the dynamic market. For instance, in 2022, Autodesk announced the acquisition of Moxion, the New Zealand-based developer of a powerful, cloud-based platform for digital dailies used by the leading filmmaker.

With the increasing adoption of smart devices, digital signage, and the internet, the use of visualization and 3D rendering content for marketing and advertisement is remarkably high in North America. These advanced design tools are used for animation, VFX, digital media, and films. Further, the presence of a huge content creator community and the headquarters of video game giants, such as Electronic Arts, Activision Blizzard, and Rockstar Games, Inc., in the region is contributing to the adoption of visualization and 3D rendering tools in North America.

North America Visualization & 3D Rendering Software Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)

North America Visualization & 3D Rendering Software Market Segmentation

The North America visualization & 3D rendering software market is segmented into application, deployment, end user, and country.

Based on application, the North America visualization & 3D rendering software market is segmented into training simulation, marketing and advertisement, video games, product visualization, and architectural visualization. The architectural visualization segment held the largest share of the North America visualization & 3D rendering software market in 2022.

Based on deployment, the North America visualization & 3D rendering software market is segmented into on-premise and cloud. The on-premise segment held a larger share of the North America visualization & 3D rendering software market in 2022.

Based on end user, the North America visualization & 3D rendering software market is segmented into media and entertainment, architecture and construction, design and engineering, healthcare, and others. The architecture and construction segment held the largest share of the North America visualization & 3D rendering software market in 2022.

Based on country, the North America visualization & 3D rendering software market is segmented into the US, Canada, and Mexico. The US dominated the North America visualization & 3D rendering software market in 2022.

Autodesk Inc, Chaos Group, Christie Digital Systems, Dassault Systemes SE, Luxion Inc., NVIDIA Corp, OTOY Inc., and Thea Render by Altair are some of the leading companies operating in the North America visualization & 3D rendering software market.

Table Of Contents

1. Introduction

2. Executive Summary

3. Research Methodology

4. North America Visualization & 3D Rendering Software Market Landscape

5. North America Visualization & 3D Rendering Software Market - Key Industry Dynamics

6. Visualization & 3D Rendering Software Market - North America Market Analysis

7. North America Visualization & 3D Rendering Software Market Analysis - Application

8. North America Visualization & 3D Rendering Software Market Analysis - Deployment

9. North America Visualization & 3D Rendering Software Market Analysis - End User

10. North America Visualization & 3D Rendering Software Market - Country Analysis

11. Industry Landscape

12. Company Profiles

13. Appendix

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