유럽의 소매용 보안 태그 시장은 2022년에 1억 7,119만 달러로 평가되며, 2030년에는 2억 6,687만 달러에 달할 것으로 예측되며, 2022-2030년의 CAGR은 5.7%로 성장할 것으로 예측되고 있습니다.
도난 사건 증가로 유럽 소매용 보안 태그 시장 활성화
도난이나 소매 사기는 소매점에서 물건을 훔치는 것을 말합니다. 유럽 전역에서 절도 사건이 증가하고 있습니다. 예를 들어 Novaya Gazeta Europe에 따르면 2022년 2월부터 4월까지 러시아 전역의 절도 건수는 2021년 같은 기간에 비해 18% 증가했다고 합니다. 생활비 상승은 전 세계에서 절도 건수를 증가시키는 주요 요인 중 하나입니다. 소매업체들은 도난 사건 증가로 인해 막대한 손실을 입어 실적과 수익성에 지장을 초래하고 있습니다. 예를 들어 미국 소매업협회(National Retail Federation)의 보고서에 따르면 2015년 총 매장 손실은 매출 10억 달러당 45만 3,940달러로 2020년에는 71만 9,458달러로 증가합니다. 도난 증가로 인해 소매점 전체에 보안 태그와 같은 보안 솔루션을 도입해야 할 필요성이 대두되고 있습니다. 소매점 보안 업체는 바코드, RFID 등 다양한 기술이 적용된 보안 태그를 사용하여 도난을 방지하고 누군가가 소매점에서 태그가 부착된 상품을 훔치려 할 때 경보를 울립니다. 이 태그는 도난로 인한 손실을 줄이기 위해 검문소의 소매 보안에 도움이 되고 있습니다.
유럽의 소매용 보안 태그 시장 개요
유럽 소매용 보안 태그 시장은 독일, 프랑스, 이탈리아, 영국, 러시아, 기타 유럽으로 구분됩니다. 유럽 소매 산업은 여러 소매 브랜드가 옴니채널 비즈니스 전략을 채택하면서 큰 성장을 달성하고 있습니다. 예를 들어 노드스트롬(Nordstrom)과 루이비통(Louis Vuitton)과 같은 유럽 브랜드는 비즈니스 성장을 위해 옴니채널 모델을 크게 채택하고 있습니다.
또한 이 지역에서는 소매점 수가 크게 증가하고 있습니다. 예를 들어 2023년 2월 패션 브랜드 리저브드(Reserved)는 영국과 유럽 전역에 여러 개의 새로운 매장을 오픈할 계획을 발표했습니다. 마찬가지로 2021년 5월, 액션은 향후 5년간 유럽 전역에 200개의 신규 매장을 오픈할 계획을 발표했습니다. 소매점 증가는 재고를 모니터링하고 상품이 청구되지 않고 소매 캠퍼스를 떠날 경우 관리자에게 신호를 보내기 위해 소매점 전체에서 소매 보안 태그의 채택이 증가함에 따라 시장 성장에 기여하고 있습니다.
H&M, ASOS, Prada, Burberry, Levi's, Gucci, Benetton, Ted Baker, Promod와 같은 세계적인 패션 브랜드의 존재는 지역내 소매점 수를 늘리기 위한 투자와 함께 패션 업계의 소매용 보안 태그에 대한 수요를 증가시켰습니다. 보안 태그에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 예를 들어 2022년 11월 골드스미스는 영국에 새로운 고급 콘셉트 매장을 오픈하고 유럽 전역으로 사업을 확장할 계획을 발표했습니다. 마찬가지로 2022년 8월 H&M은 코스타리카와 북마케도니아에 새로운 매장을 오픈했습니다.
이러한 요인들은 매장 전체의 보안 솔루션에 대한 수요 증가에 더욱 기여하고 있으며, 이는 유럽 소매 보안 태그 시장의 성장에 기여하고 있습니다.
유럽 소매용 보안 태그 시장에서 사업을 운영하고 있는 주요 기업으로는 ALL-TAG, Century Europe, Johnson Controls 등이 있습니다. 소매용 보안 태그에 대한 수요 증가에 대응하기 위해 신제품 개발, 인수합병(M&A), 제휴, 지역 확장 등의 전략을 채택하는 움직임이 활발해지면서 이 지역 전체 시장 성장을 가속하고 있습니다.
유럽 소매용 보안 태그 시장 매출 및 2030년까지의 예측(금액)
유럽 소매용 보안 태그 시장 세분화
유럽의 소매용 보안 태그 시장은 기술, 재료, 인쇄 유형, 용도, 국가별로 세분화되어 있습니다.
기술별로는 F &RFID 부문이 가장 큰 점유율을 차지하고 있습니다.
재료별로 유럽 소매용 보안 태그 시장은 종이와 플라스틱으로 나뉩니다. 플라스틱 부문이 2022년 큰 비중을 차지할 것으로 예상됩니다.
인쇄 유형별로 유럽 소매용 보안 태그 시장은 인쇄 가능과 인쇄 불가능으로 나뉘며, 2022년에는 인쇄 불가능 부문이 더 큰 비중을 차지할 것으로 예상됩니다.
용도별로 유럽 소매용 보안 태그 시장은 의류 및 패션 액세서리, 화장품 및 의약품, 기타로 분류됩니다. 의류 및 패션 액세서리 분야가 2022년 가장 큰 점유율을 차지했습니다.
국가별로 유럽 소매용 보안 태그 시장은 독일, 프랑스, 영국, 이탈리아, 러시아, 기타 유럽으로 구분됩니다. 기타 유럽이 2022년 유럽 소매용 보안 태그 시장을 장악했습니다.
Avery Dennison Corp, 3M Co, Alien Technology LLC, Brady Corp, Sensormatic electronics Corp, Check Point Systems Inc, HP Inc, Century Retail Europe BV는 유럽 소매용 보안 태그 시장에서 사업을 운영하는 주요 기업 중 일부입니다.
The Europe retail security tags market was valued at US$ 171.19 million in 2022 and is expected to reach US$ 266.87 million by 2030; it is estimated to grow at a CAGR of 5.7% from 2022 to 2030.
Growing Shoplifting Cases Fuels the Europe Retail Security Tags Market
Shoplifting or retail fraud is the theft of goods from retail outlets. There is an increase in incidents of shoplifting across the region. For instance, according to Novaya Gazeta Europe, there was an 18% rise in shoplifting cases across Russia from February to April 2022 compared to the same period in 2021. The rising cost of living is one of the major factors catalyzing the number of shoplifting cases worldwide. Due to rising shoplifting cases, retailers suffer huge losses that hamper their business performance and profitability. For instance, according to a report by National Retail Federation, the total store loss was US$ 453,940 per US$ 1 billion in sales in 2015 and increased to US$ 719,458 in 2020. The rise in shoplifting cases generates the need for installing security solutions, such as security tags, across retail stores. Retail security firms use security tags with different technologies, such as barcodes and RFID, to prevent theft and trigger an alarm when someone tries to steal a tagged item from the retail store. These tags help in checkpoint retail security to cut down on shoplifting losses.
Europe Retail Security Tags Market Overview
The Europe retail security tags market is segmented into Germany, France, Italy, the UK, Russia, and the Rest of Europe. The retail industry in Europe has experienced significant growth owing to the growing adoption of omnichannel business strategies by several retail brands. For instance, European brands such as Nordstrom and Louis Vuitton have significantly adopted the omnichannel model for their business growth.
The region is also experiencing a significant rise in the number of retail outlets. For instance, in February 2023, the fashion brand \"Reserved\" announced its plans to open several new stores across the UK and Europe. Similarly, in May 2021, Action announced its plans to open 200 new stores across Europe over the next five years. The rise in retail outlets is contributing to the increasing adoption of retail security tags across retail stores to monitor inventory and signal the management if any product is leaving the retail campus without billing, thereby contributing to the market\'s growth.
The presence of global fashion brands such as H&M, ASOS, Prada, Burberry, Levi\'s, Gucci, Benetton, Ted Baker, and Promod, coupled with their investment to expand the number of retail outlets across the region, is boosting the demand for retail security tags in the fashion industry. For instance, in November 2022, Goldsmiths announced its plan to expand its operations across Europe by opening a new luxury concept store in England. Similarly, in August 2022, H&M opened its new stores in Costa Rica and North Macedonia.
These factors are further contributing to the rise in demand for security solutions across the stores, thus contributing to the growth of the Europe retail security tags market.
The key players operating in the Europe retail security tags market include ALL-TAG, Century Europe, and Johnson Controls. The increasing adoption of strategies such as new product development, merger & acquisition, partnerships, and geographical expansion to cater to the growing demand for retail security tags is promoting the market growth across the region.
Europe Retail Security Tags Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
Europe Retail Security Tags Market Segmentation
The Europe retail security tags market is segmented based on technology, material, print type, application, and country.
Based on technology, the Europe retail security tags market is categorized into RF & RFID, AM, and others. The RF & RFID segment held the largest share in 2022.
Based on material, the Europe retail security tags market is categorized into paper and plastic. The plastic segment held the larger share in 2022.
By print type, the Europe retail security tags market is categorized into printable and non-printable. The non-printable segment held the larger share in 2022.
By application, the Europe retail security tags market is categorized into apparel & fashion accessories, cosmetics & pharmaceuticals, and others. The apparel & fashion accessories segment held the largest share in 2022.
Based on country, the Europe retail security tags market is segmented into the Germany, France, the UK, Italy, Russia, and the Rest of Europe. The Rest of Europe dominated the Europe retail security tags market in 2022.
Avery Dennison Corp, 3M Co, Alien Technology LLC, Brady Corp, Sensormatic electronics Corp, Check Point Systems Inc, HP Inc, and Century Retail Europe BV are some of the leading companies operating in the Europe retail security tags market.