아시아태평양의 인증 및 브랜드 보호 시장 예측(-2030년) : 지역별 분석 - 구성요소별, 기술별, 용도별
Asia Pacific Authentication and Brand Protection Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Component, Technology, and Application
상품코드:1402756
리서치사:The Insight Partners
발행일:2023년 11월
페이지 정보:영문 123 Pages
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아시아태평양의 인증 및 브랜드 보호 시장은 2022년 9억 2,407만 달러로 평가되며 2030년에는 21억 2,797만 달러에 달할 것으로 예상되며 2022년부터 2030년까지 연평균 11.0%의 성장률을 기록할 것으로 전망됩니다.
정품에 대한 수요 증가로 아시아태평양의 인증 및 브랜드 보호 시장 성장 촉진
모조품 시장은 전 세계적으로 빠르게 성장하고 있으며, 식음료, 화학, 가전제품, 자동차 부품, 의료기기, 의약품 등 다양한 산업에 걸쳐 있습니다. 최근 몇 년 동안 의료기기의 최종사용자는 모조품 사용으로 인해 큰 손실을 입었습니다. 힌두 신문에 실린 기사에 따르면, COVID-19 팬데믹 기간 동안 2020년부터 2021년까지 비규격품 및 위조품(SF) 의료 제품 사고가 47% 증가했다고 합니다. 그러나 현재 시장 시나리오에서 최종사용자는 정품의 이점을 더 많이 인식하고 있습니다. 따라서 의료기기는 점차 정품으로 전환하고 있습니다. 또한, 의료기기 제조업체들은 고객에게 정품 제품을 제공하기 위해 제품 인증 솔루션 조달에 적극적으로 투자하고 있습니다. 이러한 요인으로 인해 인증 및 브랜드 보호 솔루션에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 제약업체들은 점점 더 많은 위조 의약품이 시장에 출시되면서 큰 도전에 직면하고 있습니다. 따라서 제약업계에 있어 정품 의약품의 공급은 필수적인 요소가 되었습니다. 이에 따라 이 업계에서 제품 인증 솔루션에 대한 수요가 급증하고 있습니다.
인도 정부는 위조 의약품과 비규격 의약품을 확인하기 위해 위조 의약품을 탐지하는 데 도움이 되는 추적 및 추적 메커니즘으로 제품 포장에 QR 코드를 부착하도록 의무화하고 있습니다. 이러한 정부의 노력은 인증 및 브랜드 보호 시장을 주도하고 있습니다.
의료기기 및 제약 업계와 마찬가지로 식음료 업계도 모조품 및 비규격 식음료의 증가를 우려하고 있습니다. 포장 식품에 대한 수요가 급증함에 따라 여러 기업이 포장 식품을 공급하기 시작했고, 그 결과 더 많은 가짜 및 인증되지 않은 포장 식품 제품이 등장하고 있습니다. 이로 인해 일부 국가의 식품의약국(FDA) 당국은 포장식품의 제조 인증에 대해 엄격한 법률을 제정하게 되었습니다. 이후 식품 제조업체들은 브랜드 이미지를 보호하기 위해 제품 인증 라벨을 채택하기 시작했습니다. 주류, 청량음료 및 기타 음료 제조업체도 인증 라벨을 선택하기 시작했습니다. 청량음료와 주류에 대한 수요가 지속적으로 증가하고 있으며, 이러한 제품은 쉽게 복제할 수 있습니다.
정품 제품을 제공하고 브랜드 이미지를 보호하기 위해 규제 당국이 정한 기준과 규정을 준수하기 위해 다양한 산업 분야의 제조업체가 앞면 또는 뒷면 라벨을 조달하는 경우가 증가하고 있으며, 이는 인증 및 브랜드 보호 시장을 촉진하고 있습니다.
아시아태평양의 인증 및 브랜드 보호 시장 개요
아시아태평양의 제조업은 다양한 상품에 대한 수요가 급증하면서 지속적으로 성장하고 있습니다. 또한, 이 지역은 다양한 제조 산업을 보유한 세계 제조업의 중심지이기도 합니다. 중국, 인도, 한국, 일본, 호주 및 기타 아시아태평양은 인증 및 브랜드 보호 시장의 주요 국가입니다. 소비자 가전, 의료, 식음료 산업은 이 지역에서 인증 및 브랜드 보호 솔루션을 채택하는 주요 산업 중 하나입니다. 중국은 거대한 산업 부문을 보유하고 있으며, 중국산 제품에 대한 수요는 지난 수십 년 동안 증가하고 있습니다. 한편, 중국에서는 모조품의 생산과 판매가 증가하고 있으며, 제품의 독창성을 주장하고 브랜드 이미지를 보호하기 위해 OEM 업체들이 인증 및 브랜드 보호 솔루션에 대한 수요가 증가하고 있습니다.
아시아태평양 인증 및 브랜드 보호 시장 매출 및 2030년까지의 예측(금액)
아시아태평양 인증 및 브랜드 보호 시장 세분화
아시아태평양 인증 및 브랜드 보호 시장은 구성요소, 기술, 용도, 국가별로 분류됩니다. 구성요소에 따라 아시아태평양 인증 및 브랜드 보호 시장은 공개, 비공개, 포렌식, 디지털로 분류되며, 2022년에는 공개 부문이 가장 큰 시장 점유율을 차지했습니다.
기술별로는 아시아태평양 인증 및 브랜드 보호 시장은 보안 인쇄 및 변조 방지 라벨, 보안 잉크 및 코팅, OVDS 및 홀로그램, 고유 코드, 바코드, RFID, 인증 IC, 기타로 구분되며, 2022년에는 바코드 부문이 가장 큰 시장 점유율을 차지했습니다.
용도별로는 아시아태평양의 인증 및 브랜드 보호 시장은 소비자 가전, 자동차, 의료, 화학, 식음료, 담배, 기타로 구분되며, 2022년에는 식음료 부문이 가장 큰 시장 점유율을 차지했습니다.
국가별로는 아시아태평양의 인증 및 브랜드 보호 시장은 중국, 인도, 일본, 호주, 한국, 대만 및 기타 아시아태평양으로 구분되며, 2022년 아시아태평양 인증 및 브랜드 보호 시장 점유율은 중국이 독점했습니다.
목차
제1장 서론
제2장 주요 요약
주요 인사이트
시장 매력
제3장 조사 방법
조사 범위
2차 조사
1차 조사
제4장 아시아태평양의 인증 및 브랜드 보호 시장 상황
생태계 분석
정성적 분석
제5장 아시아태평양의 인증 및 브랜드 보호 시장 : 주요 산업 역학
성장 촉진요인
정품에 대한 수요 상승
가전제품과 자동차 부품 모조품에 대한 우려 고조
각국 정부에 의한 엄격한 위조 방지 규제 시행
성장 억제요인
인증 라벨 위조
높은 초기 투자
기회
통합 솔루션의 개발
신흥 경제 국가의 수요 증가
향후 동향
인증 및 브랜드 보호 기술의 기술적 진보
성장 촉진요인과 억제요인의 영향
제6장 인증 및 브랜드 보호 시장 : 아시아태평양 시장 분석
인증 및 브랜드 보호 시장 매출, 2022-2030년
제7장 아시아태평양의 인증 및 브랜드 보호 시장 : 컴포넌트별
인증 및 브랜드 보호 시장 : 컴포넌트별(2022년, 2030년)
공개
비공개
포렌식
디지털
제8장 아시아태평양의 인증 및 브랜드 보호 시장 분석 : 기술별
인증 및 브랜드 보호 시장 : 기술별(2022년 및 2030년)
보안 인쇄·훼손 방지 라벨
보안 잉크·코팅
OVDS·홀로그램
유니크 코드
바코드
RFID
인증 IC
기타
제9장 아시아태평양의 인증 및 브랜드 보호 시장 분석 : 용도별
인증 및 브랜드 보호 시장 : 용도별(2022년, 2030년)
가전제품
자동차
의료
화학
식품·음료
담배
기타
제10장 아시아태평양의 인증 및 브랜드 보호 시장 : 국가별 분석
제11장 경쟁 상황
주요 기업별 히트맵 분석
기업 포지셔닝과 집중도
제12장 인증 및 브랜드 보호 시장 업계 상황
시장 이니셔티브
인수합병
신규 개발
제13장 기업 개요
AlpVision SA
Applied DNA Sciences, Inc.
Eastman Kodak Co
De La Rue Plc
Avery Dennison Corp
Giesecke Devrient GmbH
3M Co
Authentix
제14장 부록
ksm
영문 목차
영문목차
The Asia Pacific authentication and brand protection market was valued at US$ 924.07 million in 2022 and is expected to reach US$ 2,127.97 million by 2030; it is estimated to grow at a CAGR of 11.0% from 2022 to 2030.
Accentuating Demand for Genuine Products fuel the Asia Pacific Authentication and Brand Protection Market
The market of counterfeit products is growing rapidly worldwide, encompassing industries such as food & beverages, chemicals, consumer electronics, automotive components, medical devices, and pharmaceuticals. In recent years, medical device end users have incurred significant losses due to the use of duplicate products. According to an article published in the Hindu newspaper, incidents of substandard and falsified (SF) medical products rose by ~47% from 2020 to 2021 during the COVID-19 pandemic. However, the end users in the current market scenario are becoming more aware of the advantages of genuine products. Hence, they are progressively veering toward authentic medical devices. Moreover, medical device manufacturers are progressively investing in the procurement of product authentication solutions to ensure their customers receive original products, which allows them to retain their customers over the long term. This factor is bolstering the demand for authentication and brand protection solutions. Pharmaceutical manufacturers are facing significant challenges with an increasingly large number of fake medicines crowding the market. Hence, supplying authenticated drugs has become essential for pharmaceutical industries. As a result, the need for product authentication solutions has surged in this industry.
The Indian government has mandated a QR code on product packages as a track and trace mechanism that helps detect fake drugs to keep a check on counterfeit and substandard medicines. Such government initiatives drive the authentication and brand protection market.
Similar to the medical device and pharmaceutical industry, the food & beverage industry is concerned about the rise in the availability of duplicate or substandard food and beverages. With the skyrocketing demand for packaged foods, several companies have begun supplying packaged foods, which is leading to more fake and unauthenticated packaged foods products on display. This has led the Food and Drug Administration (FDA) authorities in several countries to impose stringent laws regarding the authentication of the production of packaged foods. Subsequently, food manufacturers have started adopting product authentication labels to protect their brand image. The manufacturers of alcohol, soft drinks, and other beverages are also opting for authentication labels. The demand for soft drinks and alcohol is constantly rising and these products can easily be duplicated.
To adhere to the standards and regulations set by regulatory authorities for offering genuine products and protecting their brand images, manufacturers from different industries are increasingly procuring overt or covert labels, which is boosting the authentication and brand protection market.
Asia Pacific Authentication and Brand Protection Market Overview
The manufacturing sector in Asia Pacific countries is constantly expanding because of an upsurge in the demand for various commodities. Additionally, the region has become a global manufacturing hub with its diverse manufacturing industries. China, India, South Korea, Japan, Australia, and the Rest of Asia Pacific are the key countries in the authentication and brand protection market. Consumer electronics, medical, and food & beverages industries are among the major adopters of authentication and brand protection solutions in the region. China has a massive industrial sector, and the demand for products made in China has increased in the last few decades. On the other hand, the country has been witnessing a rise in the production and sales of counterfeit products, which has propelled the demand for authentication and brand protection solutions among OEMs to claim the originality of the products and protect the brand image.
Asia Pacific Authentication and Brand Protection Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
Asia Pacific Authentication and Brand Protection Market Segmentation
The Asia Pacific authentication and brand protection market is segmented based on component, technology, application, and country. Based on component, the Asia Pacific authentication and brand protection market is segmented into overt, covert, forensic, and digital. The overt segment held the largest market share in 2022.
Based on technology, the Asia Pacific authentication and brand protection market is segmented into security printing & tamper proof labels, security inks & coatings, OVDS and holograms, unique codes, bar codes, RFID, authentication ICS, and others. The bar codes segment held the largest market share in 2022.
Based on application, the Asia Pacific authentication and brand protection market is segmented into consumer electronics, automotive, medical, chemical, food & beverage, tobacco, and others. The food & beverage segment held the largest market share in 2022.
Based on country, the Asia Pacific authentication and brand protection market is segmented into China, India, Japan, Australia, South Korea, Taiwan, and the Rest of Asia Pacific. China dominated the Asia Pacific authentication and brand protection market share in 2022.
3M Co, Alpvision SA, Applied DNA Sciences, Authentix, Avery Dennison Corporation, De La Rue Plc, Eastman Kodak Co, and Giesecke Devrient GmbH are some of the leading players operating in the Asia Pacific authentication and brand protection market.
Reasons to Buy:
Save and reduce time carrying out entry-level research by identifying the growth, size, leading players, and segments in the Asia Pacific authentication and brand protection market.
Highlights key business priorities in order to assist companies to realign their business strategies
The key findings and recommendations highlight crucial progressive industry trends in the Asia Pacific authentication and brand protection market, thereby allowing players across the value chain to develop effective long-term strategies
Develop/modify business expansion plans by using substantial growth offering developed and emerging markets
Scrutinize in-depth Asia Pacific market trends and outlook coupled with the factors driving the Asia Pacific authentication and brand protection market, as well as those hindering it
Enhance the decision-making process by understanding the strategies that underpin commercial interest with respect to client products, segmentation, pricing, and distribution
Table Of Contents
1. Introduction
1.1 The Insight Partners Research Report Guidance
1.2 Market Segmentation
2. Executive Summary
2.1 Key Insights
2.2 Market Attractiveness
3. Research Methodology
3.1 Coverage
3.2 Secondary Research
3.3 Primary Research
4. Asia Pacific Authentication and Brand Protection Market Landscape