세계의 DTH(Direct-to-Home) 서비스 시장 보고서(2025년)
Direct-To-Home (DTH) Services Global Market Report 2025
상품코드 : 1843853
리서치사 : The Business Research Company
발행일 : On Demand Report
페이지 정보 : 영문 250 Pages
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한글목차

DTH(Direct-to-Home) 서비스 시장 규모는 최근 꾸준히 성장하고 있습니다. 2024년 1,258억 1,000만 달러로 평가되었고, 2025년에는 1,293억 4,000만 달러로, CAGR 2.8%로 성장할 전망입니다. 역사적인 기간의 성장은 방송의 자유화, 디지털 TV 서비스의 확대, 더 많은 채널을 요구하는 소비자 수요, 중간층의 인구 증가, 경쟁력 있는 가격과 패키지, 농촌로 시장 침투 등에 기인하고 있습니다.

DTH(Direct-to-Home) 서비스 시장 규모는 향후 수년간 안정된 성장이 예상됩니다. 2029년에는 연평균 복합 성장률(CAGR) 3.2%로 1,466억 8,000만 달러로 성장할 것으로 예상됩니다. 예측 기간 동안의 성장은 4K 이상의 기술 진화, OTT 통합 및 하이브리드 서비스, 부가가치 서비스 확대, HD 채널 및 컨텐츠 증가, 타겟 광고 및 개인화로 인한 것입니다. 예측 기간의 주요 동향으로는 컨텐츠 사용자 정의 및 번들, 온디맨드 및 스트리밍 서비스로의 마이그레이션, 멀티스크린 및 교차 장치 시청, 양방향 기능 통합, 지역 및 로컬 컨텐츠의 중시 등이 있습니다.

DTH(Direct-to-Home) 서비스는 세계 가입자들의 집과 TV에 직접 TV 스트리밍 서비스를 제공하는 디지털 위성 방송 서비스입니다.

DTH 서비스의 주요 유형은 표준 TV, HD(고화질), 슈퍼 HD를 포함합니다. HD란, 표준 화질의 비디오와 비교해, 보다 고해상도·고화질의 비디오입니다. 이러한 서비스는 기본, 프리미엄 및 기타 가입자를 포함한 다양한 계획을 통해 가입되며 주거용, 상업용 시설 및 차량용 사용자를 위해 제공됩니다.

2025년 봄 미국 관세의 급상승과 이에 따른 무역 마찰은 정보 기술 분야, 특히 하드웨어 제조, 데이터 인프라, 소프트웨어 배포에 큰 영향을 미쳤습니다. 수입 반도체, 회로 기판, 네트워크 장비에 대한 관세 인상은 하이테크 기업, 클라우드 서비스 공급자, 데이터센터의 생산 및 운영 비용을 증가시키고 있습니다. 노트북, 서버, 가전제품 부품을 세계로 조달하고 있는 기업들은 리드 타임의 장기화와 가격 압력에 직면하고 있습니다. 동시에 특수 소프트웨어에 대한 관세와 주요 국제 시장의 보복 조치로 세계 IT 공급망이 혼란스럽고 미국 기술에 대한 해외 수요가 줄어들고 있습니다. 이에 대응하기 위해, 이 섹터는 국내 칩 생산에 대한 투자를 강화하고, 공급자 네트워크를 확대하고, AI를 활용한 자동화에 의해 회복력을 높이고, 비용 관리를 효율화하고 있습니다.

DTH(Direct-to-Home) 서비스 시장 조사 보고서는 DTH(Direct-to-Home) 서비스 시장 통계를 제공하는 The Business Research Company의 최신 보고서 시리즈 중 하나로 DTH(Direct-to-Home) 업계 세계 시장 규모, 지역 점유율, DTH(Direct-to-Home) 서비스 시장 점유율을 가진 경쟁업체, 상세한 DTH(Direct-to-Home) 서비스 시장 부문, 시장 동향과 비즈니스 기회 등, DTH(Direct-to-Home) 서비스 업계에서 성공하기 위해 이 DTH(Direct-to-Home) 서비스 시장 조사 보고서는 업계의 현재 및 미래 시나리오를 자세히 분석하고 필요한 모든 것을 완벽한 관점에서 제공합니다.

향후 5년간의 성장률 3.2%라고 하는 예측은 전회 예측으로부터 0.1%의 소폭 감소를 반영하고 있습니다. 이 감소는 주로 미국과 다른 국가 간의 관세의 영향 때문입니다. 미국 DTH 서비스에서는 셋톱 박스와 위성 신호 프로세서의 비용이 상승할 수 있습니다. 이러한 부품은 동아시아에서 제조되는 경우가 많아 관세 인상 대상이 되기 때문입니다. 또한 상호관세와 무역의 긴장과 한계 증가로 인한 세계경제와 무역에 대한 악영향으로 인해 그 영향이 더욱 광범위해질 것으로 보입니다.

초고화질 컨텐츠에 대한 수요 증가는 DTH(Direct-to-Home) 서비스 시장의 원동력입니다. 울트라 하이비전(UHD)은 4K/UHD TV에 고해상도와 뛰어난 화질을 제공합니다. Intertrust Group의 조사 보고서에 따르면 세계 4K Ultra HD TV 시장은 2025년까지 3,809억 달러에 이를 것으로 예측됩니다. 울트라 HD 텔레비전은 가전제품 중에서 가장 급성장하는 분야이며 4K/UHD 시장의 성장을 이끌고 있는 것은 미국으로 영국, 프랑스, 독일, 중국이 이어지고 있습니다. AT&T 및 DirecTV와 같은 DTH 서비스 제공업체는 4K/UHD 화질로 스트리밍할 수 있도록 채널을 업그레이드하고 있으며, 에너지 효율이 높고 고품질의 비디오 컨텐츠에 대한 수요 증가에 대응하고 있습니다. 주목해야 할 점은 미국 TV 구매자의 44%가 대형 화면에 대한 요구로 새 TV를 구입했다고 응답한다는 것입니다. 그 결과, DTH 서비스와 OTT 용도의 대두와 함께 UHD에 대한 수요가 DTH(Direct-to-Home) 서비스 시장을 뒷받침하고 있습니다.

가처분 소득 증가는 DTH(Direct-to-Home) 서비스 시장의 중요한 촉진요인으로 눈에 띕니다. 가처분소득은 세금과 필요한 경비를 뺀 후 지출이나 저축에 충당할 수 있는 금액을 나타내며 중요한 역할을 하고 있습니다. DTH 서비스는 비용 효율적이고 맞춤형 엔터테인먼트 옵션을 제공하여 소비자가 특정 컨텐츠를 선택할 수 있도록 함으로써 돈을 절약하고 가처분 소득을 늘릴 수 있습니다. 경제분석국에 따르면 2023년 7월 가처분 개인소득은 73억 달러(0.1% 미만) 증가했습니다. 이 가처분 소득 증가는 DTH(Direct-to-Home) 서비스 시장을 더욱 활성화 시킬 것으로 예측됩니다.

이러한 긍정적인 동향에도 불구하고, 신호 대기 시간이 DTH(Direct-to-Home) 서비스 시장의 과제가 되고 있습니다. 신호 대기 시간은 위성 신호가 서버에서 최종 사용자에 도달하는 데 걸리는 시간입니다. 온라인 스트리밍 활동이 증가함에 따라 스트리밍 대기 시간은 기존 배포 방법에 비해 감소하고 있습니다. 예를 들어 스페이스 X사의 위성 인터넷 별자리인 스타링크에서는 다운로드 속도의 중앙값이 저하되어 대기 시간이 증가했기 때문에 신호 대기 시간이 사용자 경험에 미치는 영향이 부각되었습니다. 결과적으로 신호 대기 시간은 DTH(Direct-to-Home) 서비스 시장 성장에 여전히 제약을 받고 있습니다.

DTH(Direct-to-Home) 서비스 시장의 현재 동향은 대화형 TV 서비스의 통합입니다. 인터랙티브 서비스에는 무비 온 디맨드, 화상 회의, 이메일 등 다양한 활동이 포함되어 사용자 참여도를 높이고 있습니다. DTH 서비스 제공업체는 사용자 인터페이스를 변화시키고 OTT 기업에 대응하기 위해 양방향 서비스를 통합합니다. TV 업계는 종합적인 사용자 경험을 향상시키기 위해 채널 방송과 병행하여 양방향 서비스와 게임을 제공하도록 적응해 왔습니다.

2023년 6월 중동 통신은 Du와 제휴하여 중동 및 북아프리카 전역의 DTH 위성 서비스를 업그레이드하여 사용자 경험 최적화 및 컨텐츠 전달 강화를 목표로 합니다. 이 전략적 제휴를 통해 Du는 이 지역의 소비자에게 뛰어난 컨텐츠 전달을 제공하여 시청 경험을 더욱 풍부하게 만들 수 있습니다. UAE에 본사를 두고 있는 Du사는 유명한 통신사입니다.

DTH(Direct-to-Home) 서비스 시장에서 사업을 전개하고 있는 주요 기업으로는 Dish Network, Tata Sky, Airtel Digital TV, DirecTV, Sky UK, Videocon d2h, Dish TV, Freesat, Sun Direct, Shaw Direct, StarTimes, YES DBS Satellite Services, Zuku TV, Foxtel, TrueVisions, Astro, Canal+ Group, Sky Italia, Sky Deutschland, MEO (Altice Portugal), beIN, Oi TV, Orange S.A., Movistar+, Claro TV, Viasat, Tricolor TV, Cignal TV, DD Free Dish, Tigo (Millicom) 등 입니다.

2024년 DTH(Direct-to-Home) 서비스 시장에서 가장 규모가 큰 지역은 아시아태평양이었습니다. 북미는 DTH(Direct-to-Home) 서비스 시장 보고서에서 두 번째로 큰 지역입니다. direct-to-home(dth) 서비스 시장 보고서의 대상 지역은 아시아태평양, 서유럽, 중동 유럽, 북미, 남미, 중동 및 아프리카입니다.

DTH(Direct-to-Home) 서비스 시장 보고서의 대상 국가는 호주, 브라질, 중국, 프랑스, 독일, 인도, 인도네시아, 일본, 러시아, 한국, 영국, 미국, 캐나다, 이탈리아, 스페인입니다.

DTH(Direct-to-Home) 서비스 시장에는 방송 및 스트리밍 서비스를 제공하는 사업자가 얻는 수익이 포함됩니다. DTH 서비스는 무선 기술을 통해 위성에서 직접 액세스할 수 있습니다. DTH 서비스는 표준 화질(SD), 고화질(HD), 초고화질(UHD)로 제공되며 기본 플랜과 프리미엄 플랜이 있습니다. 시장 가치에는 서비스 제공업체가 판매하거나 서비스 제공에 포함된 관련 상품의 가치가 포함됩니다. 기업간에 거래되거나 최종 소비자에게 판매되는 재화 및 서비스만 포함됩니다.

목차

제1장 주요 요약

제2장 시장 특징

제3장 시장 동향과 전략

제4장 시장 - 거시경제 시나리오 금리, 인플레이션, 지정학, 무역전쟁과 관세, 그리고 코로나 및 회복이 시장에 미치는 영향을 포함한 거시경제 시나리오

제5장 세계의 성장 분석과 전략 분석 프레임워크

제6장 시장 세분화

제7장 지역별/국가별 분석

제8장 아시아태평양 시장

제9장 중국 시장

제10장 인도 시장

제11장 일본 시장

제12장 호주 시장

제13장 인도네시아 시장

제14장 한국 시장

제15장 서유럽 시장

제16장 영국 시장

제17장 독일 시장

제18장 프랑스 시장

제19장 이탈리아 시장

제20장 스페인 시장

제21장 동유럽 시장

제22장 러시아 시장

제23장 북미 시장

제24장 미국 시장

제25장 캐나다 시장

제26장 남미 시장

제27장 브라질 시장

제28장 중동 시장

제29장 아프리카 시장

제30장 경쟁 구도와 기업 프로파일

제31장 기타 주요 기업 및 혁신 기업

제32장 세계 시장 경쟁 벤치마킹과 대시보드

제33장 주요 인수합병(M&A)

제34장 최근 시장 동향

제35장 시장의 잠재력이 높은 국가, 부문, 전략

제36장 부록

SHW
영문 목차

영문목차

Direct-to-Home (DTH) service is a digital satellite service that offers television streaming services directly to subscribers' homes or TVs anywhere in the world.

The main types of DTH services include standard TV, HD (High Definition), and ultra-HD. HD refers to video with higher resolution and quality compared to standard-definition video. These services are subscribed to through various plans such as basic, premium, and other subscriptions, catering to residential, commercial, and on-vehicle users.

Note that the outlook for this market is being affected by rapid changes in trade relations and tariffs globally. The report will be updated prior to delivery to reflect the latest status, including revised forecasts and quantified impact analysis. The report's Recommendations and Conclusions sections will be updated to give strategies for entities dealing with the fast-moving international environment.

The sharp rise in U.S. tariffs and the ensuing trade tensions in spring 2025 are having a significant impact on the information technology sector, especially in hardware manufacturing, data infrastructure, and software deployment. Increased duties on imported semiconductors, circuit boards, and networking equipment have driven up production and operating costs for tech companies, cloud service providers, and data centers. Firms that depend on globally sourced components for laptops, servers, and consumer electronics are grappling with extended lead times and mounting pricing pressures. At the same time, tariffs on specialized software and retaliatory actions by key international markets have disrupted global IT supply chains and dampened foreign demand for U.S.-made technologies. In response, the sector is ramping up investments in domestic chip production, broadening its supplier network, and leveraging AI-powered automation to improve resilience and manage costs more effectively.

The direct-to-home (DTH) services market research report is one of a series of new reports from The Business Research Company that provides direct-to-home (DTH) services market statistics, including direct-to-home (DTH) industry global market size, regional shares, competitors with a direct-to-home (DTH) services market share, detailed direct-to-home (DTH) services market segments, market trends and opportunities, and any further data you may need to thrive in the direct-to-home (DTH) services industry. This direct-to-home (DTH) services market research report delivers a complete perspective of everything you need, with an in-depth analysis of the current and future scenario of the industry.

The direct-to-home (dth) services market size has grown steadily in recent years. It will grow from $125.81 billion in 2024 to $129.34 billion in 2025 at a compound annual growth rate (CAGR) of 2.8%. The growth in the historic period can be attributed to growth in liberalization of broadcast, expansion of digital tv services, consumer demand for more channels, rising middle-class population, competitive pricing and package, Rural market penetration.

The direct-to-home (dth) services market size is expected to see steady growth in the next few years. It will grow to $146.68 billion in 2029 at a compound annual growth rate (CAGR) of 3.2%. The growth in the forecast period can be attributed to technological evolution - 4k and beyond, OTT integration and hybrid services, expansion of value-added services, rise in hd channels and content, targeted advertising and personalization. Major trends in the forecast period include content customization and bundling, shift to on-demand and streaming services, multi-screen and cross-device viewing, integration of interactive features, focus on regional and local content.

The forecast of 3.2% growth over the next five years reflects a slight reduction of 0.1% from the previous projection. This reduction is primarily due to the impact of tariffs between the US and other countries. DTH services in the U.S. could experience higher costs for set-top boxes and satellite signal processors, as these components are often manufactured in East Asia and subject to tariff hikes. The effect will also be felt more widely due to reciprocal tariffs and the negative effect on the global economy and trade due to increased trade tensions and restrictions.

The growth in demand for ultra-HD quality content is a driving force in the Direct-To-Home (DTH) services market. Ultra High Definition (UHD) provides high-resolution and superior image quality on 4K/UHD televisions. According to a research report by Intertrust Group, the global 4K Ultra HD TV market is projected to reach $380.9 billion by 2025. Ultra HD televisions represent the latest and fastest-growing segment in consumer electronics, with the USA leading the growth in the 4K/UHD market, followed by the UK, France, Germany, and China. DTH service providers such as AT&T and DirecTV are upgrading channels to stream at 4K/UHD quality, catering to the increasing demand for energy-efficient and high-quality video content. Notably, 44% of US TV purchasers reported acquiring new TVs because of a desire for larger screens. Consequently, the demand for UHD is propelling the Direct-To-Home (DTH) services market alongside the rise of DTH services and OTT applications.

An increase in disposable income stands out as a significant driver in the Direct-To-Home (DTH) services market. Disposable income, which represents the money available for spending and saving after deducting taxes and essential expenses, plays a crucial role. DTH services offer cost-effective and customizable entertainment options, potentially saving consumers money and augmenting disposable income by allowing them to choose specific content. According to the Bureau of Economic Analysis, disposable personal income increased by $7.3 billion (less than 0.1 percent) in July 2023. This rise in disposable income is anticipated to propel the Direct-To-Home (DTH) services market further.

Despite these positive trends, signal latency poses a challenge to the Direct-To-Home (DTH) services market. Signal latency refers to the time taken for a satellite signal to traverse from the server to an end-user. With increased online streaming activities, streaming latency has decreased compared to traditional distribution methods. For instance, Starlink, the satellite internet constellation by SpaceX, experienced a drop in median download speeds and an increase in latency, highlighting the impact of signal latency on user experience. Consequently, signal latency remains a constraint on the growth of the Direct-To-Home (DTH) services market.

A current trend emerging in the Direct-To-Home (DTH) services market is the incorporation of interactive TV services. Interactive services encompass various activities, such as movie-on-demand, video conferencing, and email, enhancing user engagement. DTH service providers are integrating interactive services to transform the user interface and compete with OTT players. The television industry has adapted to provide interactive services and games alongside channel broadcasting to enhance the overall user experience.

In June 2023, Eutelsat Communications partnered with Du to upgrade DTH satellite services across the Middle East and North Africa, aiming to optimize user experience and offer enhanced content delivery. This strategic collaboration enables Du to provide superior content delivery to consumers in the region and further enrich their viewing experience. Du, based in the UAE, is a prominent telecommunications company.

Major companies operating in the direct-to-home (DTH) services market include Dish Network, Tata Sky, Airtel Digital TV, DirecTV, Sky UK, Videocon d2h, Dish TV, Freesat, Sun Direct, Shaw Direct, StarTimes, YES DBS Satellite Services, Zuku TV, Foxtel, TrueVisions, Astro, Canal+ Group, Sky Italia, Sky Deutschland, MEO (Altice Portugal), beIN, Oi TV, Orange S.A., Movistar+, Claro TV, Viasat, Tricolor TV, Cignal TV, DD Free Dish, Tigo (Millicom)

Asia-Pacific was the largest region in the direct-to-home (DTH) services market in 2024. North America was the second largest region of the direct-to-home (DTH) services market report. The regions covered in the direct-to-home(dth) services market report are Asia-Pacific, Western Europe, Eastern Europe, North America, South America, Middle East, Africa.

The countries covered in the direct-to-home(dth) services market report are Australia, Brazil, China, France, Germany, India, Indonesia, Japan, Russia, South Korea, UK, USA, Canada, Italy, Spain

The direct-to-home (DTH) services market includes revenues earned by entities by providing broadcasting or streaming services. The DTH services can be accessed directly from satellite because of wireless technology. The DTH services can be provided in standard definition (SD), high definition (HD), and ultra-high definition (UHD) with basic and premium subscription plans. The market value includes the value of related goods sold by the service provider or included within the service offering. Only goods and services traded between entities or sold to end consumers are included.

The market value is defined as the revenues that enterprises gain from the sale of goods and/or services within the specified market and geography through sales, grants, or donations in terms of the currency (in USD, unless otherwise specified).

The revenues for a specified geography are consumption values that are revenues generated by organizations in the specified geography within the market, irrespective of where they are produced. It does not include revenues from resales along the supply chain, either further along the supply chain or as part of other products.

Direct-To-Home (DTH) Services Global Market Report 2025 from The Business Research Company provides strategists, marketers and senior management with the critical information they need to assess the market.

This report focuses on direct-to-home (dth) services market which is experiencing strong growth. The report gives a guide to the trends which will be shaping the market over the next ten years and beyond.

Reasons to Purchase

Where is the largest and fastest growing market for direct-to-home (dth) services ? How does the market relate to the overall economy, demography and other similar markets? What forces will shape the market going forward, including technological disruption, regulatory shifts, and changing consumer preferences? The direct-to-home (dth) services market global report from the Business Research Company answers all these questions and many more.

The report covers market characteristics, size and growth, segmentation, regional and country breakdowns, competitive landscape, market shares, trends and strategies for this market. It traces the market's historic and forecast market growth by geography.

The forecasts are made after considering the major factors currently impacting the market. These include the technological advancements such as AI and automation, Russia-Ukraine war, trade tariffs (government-imposed import/export duties), elevated inflation and interest rates.

Scope

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Direct-To-Home (DTH) Services Market Characteristics

3. Direct-To-Home (DTH) Services Market Trends And Strategies

4. Direct-To-Home (DTH) Services Market - Macro Economic Scenario Macro Economic Scenario Including The Impact Of Interest Rates, Inflation, Geopolitics, Trade Wars and Tariffs, And Covid And Recovery On The Market

5. Global Direct-To-Home (DTH) Services Growth Analysis And Strategic Analysis Framework

6. Direct-To-Home (DTH) Services Market Segmentation

7. Direct-To-Home (DTH) Services Market Regional And Country Analysis

8. Asia-Pacific Direct-To-Home (DTH) Services Market

9. China Direct-To-Home (DTH) Services Market

10. India Direct-To-Home (DTH) Services Market

11. Japan Direct-To-Home (DTH) Services Market

12. Australia Direct-To-Home (DTH) Services Market

13. Indonesia Direct-To-Home (DTH) Services Market

14. South Korea Direct-To-Home (DTH) Services Market

15. Western Europe Direct-To-Home (DTH) Services Market

16. UK Direct-To-Home (DTH) Services Market

17. Germany Direct-To-Home (DTH) Services Market

18. France Direct-To-Home (DTH) Services Market

19. Italy Direct-To-Home (DTH) Services Market

20. Spain Direct-To-Home (DTH) Services Market

21. Eastern Europe Direct-To-Home (DTH) Services Market

22. Russia Direct-To-Home (DTH) Services Market

23. North America Direct-To-Home (DTH) Services Market

24. USA Direct-To-Home (DTH) Services Market

25. Canada Direct-To-Home (DTH) Services Market

26. South America Direct-To-Home (DTH) Services Market

27. Brazil Direct-To-Home (DTH) Services Market

28. Middle East Direct-To-Home (DTH) Services Market

29. Africa Direct-To-Home (DTH) Services Market

30. Direct-To-Home (DTH) Services Market Competitive Landscape And Company Profiles

31. Direct-To-Home (DTH) Services Market Other Major And Innovative Companies

32. Global Direct-To-Home (DTH) Services Market Competitive Benchmarking And Dashboard

33. Key Mergers And Acquisitions In The Direct-To-Home (DTH) Services Market

34. Recent Developments In The Direct-To-Home (DTH) Services Market

35. Direct-To-Home (DTH) Services Market High Potential Countries, Segments and Strategies

36. Appendix

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
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