세계의 IaaS(Insights-as-a-Service) 시장 보고서(2025년)
Insights-As-A-Service Global Market Report 2025
상품코드 : 1691940
리서치사 : The Business Research Company
발행일 : On Demand Report
페이지 정보 : 영문 200 Pages
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한글목차

IaaS(Insights-as-a-Service) 시장 규모는 향후 몇 년 동안 연평균 성장률(CAGR) 15.2%로 2029년까지 132억 7,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다. 예측 기간 동안의 성장은 사용자 경험 중시, 하이브리드 및 멀티 클라우드 도입 증가, AI의 설명 가능성 중시, 사물인터넷(IoT)과의 통합, 데이터 거버넌스 및 규정 준수에 대한 관심 증가 등에 기인할 것으로 보입니다. 예측 기간 동안 주요 동향으로는 AI 기반 인사이트, 확장된 분석, 실시간 스트리밍 분석, 데이터 무결성을 위한 블록체인, 데이터 거버넌스 자동화 등이 있습니다.

빅데이터의 양이 증가함에 따라 IaaS(Insights-as-a-Service) 시장의 성장이 촉진될 것으로 예측됩니다. 빅데이터는 조직화, 파편화, 반구조화된 정보의 매우 크고 다양한 집합체를 의미합니다. 기술 발전으로 인해 기업들은 대량의 데이터를 생성하고 있으며, 이는 대량의 빅데이터 축적으로 이어지고 있습니다. IaaS(Insights-as-a-Service) 솔루션은 기업이 복잡하고 방대한 데이터 세트에서 실행 가능한 인사이트를 도출하고, 패턴을 식별하고, 정보에 입각한 의사결정을 내릴 수 있도록 돕습니다. 할 수 있도록 합니다. 예를 들어, The Linux Foundation의 보고서에 따르면, 평균적인 최종 사용자 조직의 데이터 증가량은 2022년에 2,208테라바이트에 달할 것으로 예상되며, 2021년 700테라바이트에 비해 215.43% 증가할 것으로 예상됩니다. 이러한 빅데이터의 급격한 증가는 IaaS(Insights-as-a-Service) 시장의 주요 촉진요인입니다.

IaaS(Insights-as-a-Service) 시장의 주요 기업들은 시장에서의 입지를 강화하기 위해 혁신적인 솔루션 개발에 주력하고 있습니다. 예를 들어, Mytonomy Analytics Cloud Solutions와 같은 솔루션은 데이터, 통계, 시뮬레이션, 머신러닝을 활용하여 미래의 사건과 기회를 예측하고 계획하며, 데이터 관련 문제에 대한 실용적인 통찰력과 해결책을 제공합니다. 예를 들어, 미국에 본사를 둔 헬스케어 클라우드 솔루션 제공업체인 Mytonomy Inc.는 2023년 11월 Sisense를 채택한 Mytonomy Analytics Cloud를 발표했습니다. 이 헬스케어 클라우드 서비스는 시센스의 HIPAA를 준수하는 고급 분석 기능을 마이토노미 클라우드에 통합한 것으로, 의료진은 추적, 예측, 자원의 효과적인 배분을 할 수 있습니다. Mytonomy Analytics Cloud는 다음과 같은 기능을 제공합니다. 실시간 예측 분석 및 인사이트는 의료 시스템이 직원의 생산성을 최적화하고, 절차를 간소화하며, 환자 접근 방식에 대한 데이터 기반 의사결정을 내릴 수 있도록 돕습니다.

목차

제1장 주요 요약

제2장 시장 특징

제3장 시장 동향과 전략

제4장 시장 - 금리, 인플레이션, 지정학, 코로나, 회복이 시장에 미치는 영향을 포함한 거시경제 시나리오

제5장 세계의 성장 분석과 전략 분석 프레임워크

제6장 시장 세분화

제7장 지역별/국가별 분석

제8장 아시아태평양 시장

제9장 중국 시장

제10장 인도 시장

제11장 일본 시장

제12장 호주 시장

제13장 인도네시아 시장

제14장 한국 시장

제15장 서유럽 시장

제16장 영국 시장

제17장 독일 시장

제18장 프랑스 시장

제19장 이탈리아 시장

제20장 스페인 시장

제21장 동유럽 시장

제22장 러시아 시장

제23장 북미 시장

제24장 미국 시장

제25장 캐나다 시장

제26장 남미 시장

제27장 브라질 시장

제28장 중동 시장

제29장 아프리카 시장

제30장 경쟁 구도와 기업 개요

제31장 기타 주요 기업 및 혁신 기업

제32장 세계 시장 경쟁 벤치마킹과 대시보드

제33장 주요 인수합병(M&A)

제34장 최근 시장 동향

제35장 시장 잠재력이 높은 국가, 부문, 전략

제36장 부록

LSH
영문 목차

영문목차

Insights-as-a-Service (IaaS) is a cloud-based solution that enables companies to derive actionable insights from analytics. It utilizes predictive analytics and business intelligence to extract insights from cloud-based data warehouses and address data-specific challenges.

The primary types of IaaS include predictive insights, descriptive insights, and prescriptive insights. Predictive insights involve using data, statistics, modeling, and machine learning to predict and plan for future events or opportunities. These solutions can be deployed in various types of cloud environments, such as public, private, and hybrid, and cater to different organizational sizes, including large enterprises, small enterprises, and medium enterprises. IaaS finds applications in several areas, including revenue cycle management, governance risk and compliance, branding and marketing management, customer analytics, strategy management, and supply chain management. It is utilized across various verticals, including banking, financial services, and insurance (BFSI), healthcare and life sciences, retail and consumer goods, energy and utilities, manufacturing, telecommunications and information technology, government, and the public sector.

The insights-as-a-service research report is one of a series of new reports from The Business Research Company that provides insights-as-a-service market statistics, including the insights-as-a-service industry's global market size, regional shares, competitors with an Insights-as-a-service market share, detailed insights-as-a-service market segments, market trends and opportunities, and any further data you may need to thrive in the insights-as-a-service industry. This insights-as-a-service market research report delivers a complete perspective of everything you need, with an in-depth analysis of the current and future scenarios of the industry.

The insights-as-a-service market size has grown exponentially in recent years. It will grow from $6.07 billion in 2024 to $7.53 billion in 2025 at a compound annual growth rate (CAGR) of 24.2%. The growth in the historic period can be attributed to increased adoption of edge computing, cross-platform integration, advanced analytics and machine learning, digital transformation, data explosion.

The insights-as-a-service market size is expected to see rapid growth in the next few years. It will grow to $13.27 billion in 2029 at a compound annual growth rate (CAGR) of 15.2%. The growth in the forecast period can be attributed to focus on user experience, rise of hybrid and multi-cloud deployments, focus on explainability in AI, integration with internet of things (IoT), focus on data governance and compliance. Major trends in the forecast period include AI-driven insights, augmented analytics, real-time and streaming analytics, blockchain for data integrity, automated data governance.

The growing volume of big data is expected to drive the growth of the insights-as-a-service market. Big data refers to exceptionally large and diverse collections of organized, fragmented, and semi-structured information. Businesses are generating massive amounts of data due to technological advancements, leading to the accumulation of large volumes of big data. Insights-as-a-service solutions enable enterprises to extract actionable insights, identify patterns, and make informed decisions from complex and extensive datasets. For example, a report by The Linux Foundation indicated that data growth for an average end-user organization reached 2,208 terabytes in 2022, marking a significant increase of 215.43% compared to 700 terabytes in 2021. This surge in big data is a key driver of the insights-as-a-service market.

Major companies in the insights-as-a-service market are concentrating on developing innovative solutions to enhance their market position. These solutions,such as Mytonomy Analytics Cloud Solutions, utilize data, statistics, simulation, and machine learning to predict and plan for future events or opportunities, offering actionable insights and solutions to data-related challenges. For example, Mytonomy Inc., a US-based healthcare cloud solution provider, launched Mytonomy Analytics Cloud, powered by Sisense, in November 2023. This healthcare cloud service integrates Sisense's HIPAA-compliant advanced analytics capabilities into Mytonomy's cloud, enabling healthcare practitioners to track, anticipate, and allocate resources effectively. The real-time predictive analytics and insights provided by Mytonomy Analytics Cloud aim to support health systems in optimizing staff productivity, streamlining procedures, and making data-driven decisions about patient outreach.

In August 2023, International Business Machines Corporation (IBM), a US-based technology corporation, acquired Apptio Inc. for $4.6 billion. This acquisition is expected to accelerate the evolution of IBM's IT automation capabilities, enabling corporate executives to derive greater business value from their technology investments. Apptio Inc., based in the US, provides insights-as-a-service and actionable financial information.

Major companies operating in the insights-as-a-service market report are Microsoft Corporation, Dell Inc., Deloitte Touche Tohmatsu Limited, Accenture Plc, International Business Machines Corporation, Oracle Corporation, Tata Consultancy Services, Nokia Corporation, Capgemini SE, NTT DATA Corporation, Infosys Limited, Wipro Limited, Concentrix Corporation, Juniper Networks Inc, Dynatrace Inc, GAVS Technologies, Civica, Tiger Analytics, Sisense Inc, Hitech BPO, Analytics Quotient, Good Data, ACTICO GmbH, Smartfocus, Zephyr Health, Sand Hill Group, Crediwatch

North America was the largest region in the insights-as-a-service market in 2024. Asia-Pacific is expected to be the fastest-growing region in the forecast period. The regions covered in the insights-as-a-service market report are Asia-Pacific, Western Europe, Eastern Europe, North America, South America, Middle East, Africa.

The countries covered in the insights-as-a-service market report are Australia, Brazil, China, France, Germany, India, Indonesia, Japan, Russia, South Korea, UK, USA, Canada, Italy, Spain.

The insights-as-a-service market consists of revenues earned by entities by providing services such as data integration, data storage and management, data analytics and visualization, predictive analytics, and real-time analytics. The market value includes the value of related goods sold by the service provider or included within the service offering. The insights-as-a-service market also includes sales of servers, storage systems, and networking equipment required to enable data processing, analytics, and machine learning. Values in this market are 'factory gate' values, that is the value of goods sold by the manufacturers or creators of the goods, whether to other entities (including downstream manufacturers, wholesalers, distributors and retailers) or directly to end customers. The value of goods in this market includes related services sold by the creators of the goods.

The market value is defined as the revenues that enterprises gain from the sale of goods and/or services within the specified market and geography through sales, grants, or donations in terms of the currency (in USD, unless otherwise specified).

The revenues for a specified geography are consumption values that are revenues generated by organizations in the specified geography within the market, irrespective of where they are produced. It does not include revenues from resales along the supply chain, either further along the supply chain or as part of other products.

Insights-As-A-Service Global Market Report 2025 from The Business Research Company provides strategists, marketers and senior management with the critical information they need to assess the market.

This report focuses on insights-as-a-service market which is experiencing strong growth. The report gives a guide to the trends which will be shaping the market over the next ten years and beyond.

Reasons to Purchase

Where is the largest and fastest growing market for insights-as-a-service ? How does the market relate to the overall economy, demography and other similar markets? What forces will shape the market going forward? The insights-as-a-service market global report from the Business Research Company answers all these questions and many more.

The report covers market characteristics, size and growth, segmentation, regional and country breakdowns, competitive landscape, market shares, trends and strategies for this market. It traces the market's historic and forecast market growth by geography.

The forecasts are made after considering the major factors currently impacting the market. These include the Russia-Ukraine war, rising inflation, higher interest rates, and the legacy of the COVID-19 pandemic.

Scope

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Insights-As-A-Service Market Characteristics

3. Insights-As-A-Service Market Trends And Strategies

4. Insights-As-A-Service Market - Macro Economic Scenario Including The Impact Of Interest Rates, Inflation, Geopolitics, Covid And Recovery On The Market

5. Global Insights-As-A-Service Growth Analysis And Strategic Analysis Framework

6. Insights-As-A-Service Market Segmentation

7. Insights-As-A-Service Market Regional And Country Analysis

8. Asia-Pacific Insights-As-A-Service Market

9. China Insights-As-A-Service Market

10. India Insights-As-A-Service Market

11. Japan Insights-As-A-Service Market

12. Australia Insights-As-A-Service Market

13. Indonesia Insights-As-A-Service Market

14. South Korea Insights-As-A-Service Market

15. Western Europe Insights-As-A-Service Market

16. UK Insights-As-A-Service Market

17. Germany Insights-As-A-Service Market

18. France Insights-As-A-Service Market

19. Italy Insights-As-A-Service Market

20. Spain Insights-As-A-Service Market

21. Eastern Europe Insights-As-A-Service Market

22. Russia Insights-As-A-Service Market

23. North America Insights-As-A-Service Market

24. USA Insights-As-A-Service Market

25. Canada Insights-As-A-Service Market

26. South America Insights-As-A-Service Market

27. Brazil Insights-As-A-Service Market

28. Middle East Insights-As-A-Service Market

29. Africa Insights-As-A-Service Market

30. Insights-As-A-Service Market Competitive Landscape And Company Profiles

31. Insights-As-A-Service Market Other Major And Innovative Companies

32. Global Insights-As-A-Service Market Competitive Benchmarking And Dashboard

33. Key Mergers And Acquisitions In The Insights-As-A-Service Market

34. Recent Developments In The Insights-As-A-Service Market

35. Insights-As-A-Service Market High Potential Countries, Segments and Strategies

36. Appendix

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