Stratistics MRC에 따르면 세계의 드라이브라인 시장은 2025년에 1,575억 달러를 차지하며 2032년에는 2,216억 2,000만 달러에 달할 것으로 예측되며, 예측 기간 중 CAGR은 5.0%입니다.
드라이브라인은 엔진에서 드라이브 트레인을 제외한 것으로도 알려져 있으며, 자동차의 바퀴에 동력을 공급하는 데 중요한 역할을 합니다. 여기에는 변속기, 차축, 차동장치, 구동축, 구동축, 사륜구동 차량의 트랜스퍼 케이스 등 중요한 부품이 포함됩니다. 주요 기능은 다양한 노면과 주행 조건에 맞게 토크와 속도를 관리하면서 엔진의 동력을 바퀴에 전달하는 것입니다. 현대의 드라이브라인 시스템은 효율성, 저배출, 성능 향상에 중점을 두고 있습니다. 전기자동차와 하이브리드차의 보급과 함께 드라이브라인 기술은 에너지 활용도를 높이면서 부드럽고 효율적이며 안정적인 동력 전달을 보장하기 위해 적응하고 있습니다.
국제에너지기구(IEA)에 따르면 2023년 세계 전기자동차 판매량은 1,400만 대를 넘어설 것으로 예상되며, 2020년 4%에서 18%로 증가할 것으로 전망하고 있습니다. 이러한 급격한 증가는 자동차 부문의 전기 드라이브라인, E-액슬, 변속기 혁신에 대한 수요를 직접적으로 촉진할 것입니다.
저연비 차량에 대한 수요 증가
드라이브라인 시장은 연비가 좋은 자동차에 대한 선호도가 높아짐에 따라 강력한 성장세를 보이고 있습니다. 연료비가 치솟고 친환경 교통수단에 대한 관심이 높아지면서 소비자들은 연비와 성능을 극대화할 수 있는 자동차를 원하고 있습니다. 제조업체들은 이러한 요구에 부응하기 위해 경량화 설계, 개선된 변속기, 강화된 토크 관리 등 첨단 드라이브라인 기술을 도입하고 있습니다. 또한 전 세계 규제기관이 엄격한 연비 규제를 시행함에 따라 자동차 제조업체는 드라이브라인 혁신에 투자할 수밖에 없습니다. 이러한 추세는 연료 사용량을 줄일 뿐만 아니라 유해한 배출가스를 줄여 전 세계 지속가능성 목표를 지원하고 있습니다. 그 결과, 연비 추구는 여전히 드라이브라인 시장을 발전시키는 중요한 요인이 되고 있습니다.
높은 제조 비용
드라이브라인 시장의 주요 제약 중 하나는 제조 비용의 상승입니다. 경량 소재, 고정밀 변속기, 첨단 전자제어 디퍼렌셜의 개발은 연구, 제조, 품질 보증에 많은 투자를 필요로 합니다. 이러한 비용은 최종 제품 가격에 반영되는 경우가 많으며, 비용에 민감한 지역에서는 첨단 자동차를 구하기 어려워지고 있습니다. 하이브리드 및 전기 구동계 기술의 채택은 재정적 부담을 더욱 증가시킵니다. 중소 제조업체는 이러한 높은 생산 비용으로 인해 실적이 있는 대기업과 경쟁해야 하는 어려움에 직면해 있습니다. 그 결과, 드라이브라인 구성 요소의 고가의 특성이 시장 성장을 억제하고 첨단 시스템의 보급을 늦추며 전 세계 기술 채택 속도를 제한하고 있습니다.
경량 소재와 첨단 소재 채택
첨단 경량 소재의 채택은 드라이브라인 시장에 놀라운 성장 잠재력을 가져다 줄 것입니다. 탄소복합재, 알루미늄 합금, 고강도 강철로 만든 부품은 내구성을 보장하면서 차량 질량을 줄이고 효율을 높이며 성능을 향상시킵니다. 또한 이러한 기술 혁신은 엄격한 배출가스 기준과 연비 기준을 충족하는 데에도 도움이 됩니다. 자동차 제조업체들은 경량화하면서도 안전성과 견고성을 유지하는 드라이브라인을 개발하기 위해 재료 과학과 엔지니어링에 투자하고 있습니다. 첨단 소재를 도입함으로써 드라이브라인 제조업체는 효율적이고 신뢰할 수 있으며 환경 친화적인 솔루션을 제공하여 소비자의 기대에 부응할 수 있습니다. 이러한 첨단소재로의 전환은 세계 자동차 시장을 혁신하고 경쟁력을 확보할 수 있는 절호의 기회입니다.
급격한 기술 변화
드라이브라인 시장은 자동차 분야의 기술 혁신의 빠른 속도로 인해 위협에 직면하고 있습니다. 전기자동차, 자율주행차, 커넥티드카 개발은 경쟁력을 유지하기 위해 드라이브라인 시스템의 지속적인 업그레이드를 요구하고 있습니다. 더 진보되고 효율적인 드라이브라인 기술이 구형 부품을 대체함에 따라 이를 따라잡지 못하는 제조업체는 노후화될 위험이 있습니다. 이러한 급속한 기술 혁신 주기는 R&D 비용을 증가시켜 예산이 한정된 중소기업에게는 부담이 될 수 있습니다. 또한 새로운 시스템을 기존 차량과 인프라에 통합하는 것이 과제가 되어 시장 도입이 늦어질 가능성도 있습니다. 그 결과, 자동차 기술의 급속한 발전은 큰 위협이며, 드라이브라인 기업은 신속하게 적응하고 기술적으로 최신 상태를 유지해야 합니다.
COVID-19의 발생은 전 세계 드라이브라인 산업에 큰 후퇴를 가져왔고, 제조 운영과 공급망에 혼란을 일으켰습니다. 일시적인 공장 폐쇄와 노동력 제한으로 인해 주요 드라이브라인 부품의 생산이 지연되었습니다. 원자재, 전자부품, 중간제품의 부족은 생산 일정에 더욱 영향을 미쳤습니다. COVID-19로 인한 경기 둔화와 자동차 구매 감소로 인해 승용차와 상용차 부문 모두에서 드라이브라인 수요가 감소했습니다. 이러한 상황에 대처하기 위해 자동차 제조업체는 비용 절감 전략을 실행하고 사업 계획을 조정했습니다. 이러한 침체에도 불구하고 생산이 안정화되고 소비자 수요가 회복됨에 따라 시장은 회복의 조짐을 보이고 있으며, 전 세계 드라이브라인 제조업체의 장기적인 성장 잠재력과 기회가 유지되고 있습니다.
예측 기간 중 변속기 부문이 가장 클 것으로 예측됩니다.
변속기 부문은 엔진의 동력을 효율적으로 바퀴에 전달하는 중요한 역할을 하므로 예측 기간 중 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예측됩니다. 변속기는 다양한 주행 조건에 맞게 토크와 속도를 조정하여 연비, 성능, 차량 전체의 핸들링을 향상시킵니다. 자동변속기, 듀얼클러치 변속기, 무단변속기 등의 기술적 진보가 그 존재감을 더욱 높이고 있습니다. 자동차 제조업체들은 신뢰성을 높이고, 에너지 손실을 최소화하며, 하이브리드 및 전기 파워트레인에 대응하는 변속기 개발에 주력하고 있습니다. 변속기는 승용차, 상용차, 전기자동차에 광범위하게 사용되며 자동차의 기능에 크게 기여하고 있으며, 세계 드라이브라인 시장에서 가장 크고 영향력 있는 부품으로 자리매김하고 있습니다.
예측 기간 중 배터리 전기자동차(BEV) 분야가 가장 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예측됩니다.
예측 기간 중 전 세계에서 전기 모빌리티로의 전환으로 인해 배터리 전기자동차(BEV) 분야가 가장 높은 성장률을 보일 것으로 예측됩니다. BEV는 전기 액슬, 회생 제동 시스템, 전자식 차동장치 등 첨단 드라이브라인 기술을 활용하여 에너지 효율과 전력 관리를 극대화합니다. 정부의 지원 정책, 환경 규제 강화, 친환경 자동차에 대한 소비자의 선호도가 높아지면서 시장 확대가 더욱 가속화되고 있습니다. 자동차 제조업체들은 BEV 드라이브라인의 성능, 내구성, 효율성을 높이기 위해 연구개발에 투자하고 있습니다. 자동차 시장 전반의 전동화가 가속화되고 있는 가운데, BEV 부문은 가장 빠르게 성장하는 분야로 주목받고 있으며, 기술 혁신과 시장 개발에 큰 기회를 제공합니다.
예측 기간 중 아시아태평양이 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예측됩니다. 이는 중국, 일본, 인도 등의 국가에서 높은 자동차 생산량, 자동차 수요 증가, 급속한 산업 성장에 힘입은 것입니다. 가처분 소득 증가, 도시 인프라 개선, 승용차 및 상용차에 대한 소비자의 강한 선호도가 주요 성장 요인입니다. 자동차 제조업체와 드라이브라인 부품 공급업체들은 증가하는 시장 수요에 대응하기 위해 현지 제조 공장과 연구시설에 많은 투자를 하고 있습니다. 이 지역의 잘 구축된 자동차 생태계는 정부의 우호적인 정책 및 인센티브와 함께 선도적 지위를 강화하고 있습니다. 그 결과, 아시아태평양은 세계 드라이브라인업계에서 가장 큰 시장 점유율을 유지하고 있으며, 기술 혁신과 전체 시장 확대에 박차를 가하고 있습니다.
예측 기간 중 북미가 가장 높은 CAGR을 보일 것으로 예측됩니다. 이는 하이브리드 및 전기자동차의 채택이 증가하고, 환경 규제가 강화되고, 첨단 고성능 자동차에 대한 수요가 증가하고 있는 것이 그 배경입니다. E-액슬, 전자제어 디퍼렌셜, 토크 벡터링 변속기 등 혁신적인 드라이브라인 시스템에 대한 막대한 투자가 이러한 확장을 지원하고 있습니다. 미국과 캐나다의 자동차 제조업체들은 드라이브라인 기술의 효율성, 내구성, 지속가능성을 향상시키기 위한 연구개발에 중점을 두고 있습니다. 정부의 지원 정책, 친환경 자동차에 대한 보조금 지급, 인프라 강화가 친환경 자동차의 보급을 더욱 가속화하고 있습니다. 그 결과, 북미는 드라이브라인 시장에서 가장 빠르게 성장하는 지역으로 자리매김하고 있으며, 기술 발전과 상업적 성장의 기회를 충분히 제공합니다.
According to Stratistics MRC, the Global Driveline Market is accounted for $157.50 billion in 2025 and is expected to reach $221.62 billion by 2032 growing at a CAGR of 5.0% during the forecast period. The driveline, also known as the drivetrain minus the engine, plays a vital role in delivering power to the wheels of a vehicle. It includes essential parts like the transmission, axles, differential, driveshafts, and transfer cases in vehicles with all-wheel or four-wheel drive. Its primary function is to transfer the engine's power to the wheels while managing torque and speed for diverse road and driving conditions. Modern driveline systems emphasize efficiency, lower emissions, and improved performance. As electric and hybrid vehicles become more widespread, driveline technologies are adapting to ensure smooth, efficient, and reliable power delivery with enhanced energy utilization.
According to the International Energy Agency (IEA), global electric car sales exceeded 14 million in 2023, representing 18% of total car sales worldwide, up from just 4% in 2020. This surge directly drives demand for electric drivelines, e-axles, and transmission innovations in the automotive sector.
Growing demand for fuel-efficient vehicles
The driveline market experiences strong growth due to the rising preference for vehicles offering better fuel efficiency. Escalating fuel costs and increasing emphasis on eco-friendly transportation push consumers toward cars that maximize mileage and performance. Manufacturers are incorporating advanced driveline technologies, including lightweight designs, improved transmissions, and enhanced torque management, to meet these needs. Additionally, regulatory bodies worldwide are enforcing strict fuel-efficiency norms, compelling automakers to invest in driveline innovations. This trend not only cuts fuel usage but also reduces harmful emissions, supporting global sustainability targets. As a result, the pursuit of fuel economy remains a key factor propelling the driveline market forward.
High manufacturing costs
One of the key limitations in the driveline market is the elevated cost of production. Developing lightweight materials, precision transmissions, and advanced electronically controlled differentials demands significant investment in research, manufacturing, and quality assurance. These expenses are often reflected in the final product price, making advanced vehicles less accessible in cost-sensitive regions. The adoption of hybrid and electric driveline technologies adds further financial burden. Smaller manufacturers face challenges competing with large, established companies due to these high production costs. Consequently, the expensive nature of driveline components restrains market growth, slowing the proliferation of advanced systems and limiting the pace of technological adoption globally.
Lightweight and advanced materials adoption
Adopting advanced lightweight materials offers notable growth potential in the driveline market. Components made from carbon composites, aluminum alloys, and high-strength steel reduce vehicle mass, boost efficiency, and enhance performance while ensuring durability. These innovations also support compliance with strict emission and fuel-economy standards. Automotive manufacturers are investing in material science and engineering to create drivelines that maintain safety and robustness while lowering weight. By incorporating cutting-edge materials, driveline producers can provide efficient, reliable, and environmentally friendly solutions, aligning with consumer expectations. This shift toward advanced materials presents a strong opportunity to innovate and gain a competitive edge in the global automotive market.
Rapid technological changes
The driveline market faces threats from the swift pace of technological innovation in the automotive sector. Developments in electric, autonomous, and connected vehicles demand continuous upgrades to driveline systems to maintain competitiveness. Manufacturers that fail to keep up risk obsolescence as advanced, more efficient driveline technologies replace older components. This rapid innovation cycle drives up research and development expenses and can strain smaller players with limited budgets. Moreover, integrating new systems with existing vehicles and infrastructure may pose challenges, slowing market adoption. As a result, the fast evolution of automotive technology is a major threat, requiring driveline companies to adapt rapidly and remain technologically current.
The COVID-19 outbreak caused major setbacks for the global driveline industry, disrupting manufacturing operations and supply chains. Temporary plant closures and workforce restrictions delayed the production of key driveline components. Shortages of raw materials, electronic parts, and intermediate products further affected manufacturing timelines. The pandemic-induced economic slowdown and reduced vehicle purchases decreased the demand for drivelines across both passenger and commercial segments. To manage the situation, automakers implemented cost-reduction strategies and adjusted operational plans. Despite these setbacks, the market is showing signs of recovery as production stabilizes and consumer demand returns, maintaining long-term growth potential and opportunities for driveline manufacturers worldwide.
The transmission segment is expected to be the largest during the forecast period
The transmission segment is expected to account for the largest market share during the forecast period due to its essential role in transferring engine power to the wheels efficiently. It regulates torque and speed for diverse driving conditions, improving fuel economy, performance, and overall vehicle handling. Technological advancements, including automatic, dual-clutch, and continuously variable transmissions, have further enhanced its prominence. Automakers focus on developing transmissions that increase reliability, minimize energy loss, and accommodate hybrid and electric power trains. Its vital contribution to vehicle functionality and extensive use across passenger cars, commercial vehicles, and EVs solidifies the transmission segment as the largest and most influential component in the global driveline market.
The battery electric vehicle (BEV) segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
Over the forecast period, the battery electric vehicle (BEV) segment is predicted to witness the highest growth rate, driven by the global shift toward electric mobility. BEVs utilize sophisticated driveline technologies, such as electric axles, regenerative braking systems, and electronically controlled differentials, to maximize energy efficiency and power management. Supportive government policies, stricter environmental regulations, and rising consumer preference for eco-friendly vehicles are further fueling expansion. Automakers are investing in R&D to enhance the performance, durability, and efficiency of BEV drivelines. As electrification accelerates across automotive markets, the BEV segment stands out as the fastest-growing sector, offering substantial opportunities for innovation and market development.
During the forecast period, the Asia Pacific region is expected to hold the largest market share, driven by high automotive production, expanding vehicle demand, and rapid industrial growth in countries such as China, Japan, and India. Increasing disposable income, improved urban infrastructure, and strong consumer preference for passenger and commercial vehicles are key growth factors. Automakers and driveline component suppliers are investing significantly in local manufacturing plants and research facilities to serve the rising market demand. The region's well-established automotive ecosystem, combined with favorable government policies and incentives, strengthens its leadership position. As a result, Asia-Pacific maintains the largest market share in the global driveline industry, fueling both innovation and overall market expansion.
Over the forecast period, the North America region is anticipated to exhibit the highest CAGR, fueled by increasing adoption of hybrid and electric vehicles, strict environmental regulations, and rising demand for advanced, high-performance automobiles. Significant investments in innovative driveline systems, such as e-axles, electronically managed differentials, and torque-vectoring transmissions, are driving this expansion. Automakers in the United States and Canada are emphasizing R&D to improve efficiency, durability, and sustainability of driveline technologies. Supportive government policies, subsidies for eco-friendly vehicles, and enhanced infrastructure further accelerate adoption. As a result, North America is positioned as the fastest-growing region in the driveline market, presenting ample opportunities for technological advancement and commercial growth.
Key players in the market
Some of the key players in Driveline Market include Robert Bosch GmbH, GKN Driveline (Melrose Industries PLC), Delphi Technologies, Denso Corporation, Valeo Inc., Continental AG, Schaeffler Technologies AG & Co. KG, BorgWarner Inc., ZF Friedrichshafen AG, Dana Incorporated, American Axle & Manufacturing, Hitachi Ltd., Mahindra & Mahindra Ltd, MSL Driveline Systems Limited and Aisin Seiki Co., Ltd.
In July 2025, Valeo Foods Group has successfully acquired the assets of an Italian panettone, pandoro and croissant producer, Melegatti 1894 S.p.A. This acquisition is another step forward in Valeo Foods Groups' strategy to expand its baked sweet treats portfolio, and reinforces Valeo's commitment to bringing authentic Italian confections and established regional brands to a wider international audience.
In November 2024, Bosch Corporation, the Japanese subsidiary of Robert Bosch GmbH concluded a "Comprehensive Partnership Agreement to Invigorate the Local Community" with Tsuzuki Ward, Yokohama. Through the partnership agreement, Bosch and Tsuzuki Ward, Yokohama, will strengthen their collaboration to further invigorate the local community.
In October 2024, Denso Corporation and Quadric.inc have signed a development license agreement for a Neural Processing Unit (NPU)*1, which is a semiconductor specialized for the arithmetic processing of AI. Through the agreement, DENSO will acquire the IP core license for Quadric's Chimera GPNPU*2, and the two companies will co-develop intellectual property (NPU) for an in-vehicle semiconductor.