세계의 플라스틱 연료화 시장 예측(-2032년) : 연료 유형별, 원료 유형별, 기술별, 최종 사용자별, 지역별 분석
Plastic To Fuel Market Forecasts to 2032 - Global Analysis By Fuel Type, Feedstock Type (Polyolefins, Polystyrene, Polyethylene Terephthalate and Other Feedstock Types), Technology, End User and By Geography
상품코드 : 1813475
리서치사 : Stratistics Market Research Consulting
발행일 : 2025년 09월
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한글목차

Stratistics MRC에 따르면 세계의 플라스틱 연료화 시장은 2025년에 6억 4,953만 달러로 평가되었고, 2032년까지 8억 428만 달러에 이를 것으로 예측되고, 예측 기간 중 CAGR은 2.1%를 나타낼 전망입니다. 플라스틱 연료화 기술은 열분해, 가스화, 촉매 전환 등의 공정을 통해 폐플라스틱을 디젤, 가솔린, 등유 등의 합성 연료로 전환합니다. 이 접근법은 재활용 불가능한 플라스틱을 사용 가능한 에너지 제품으로 변환함으로써 플라스틱 오염과 에너지 수요 문제를 해결합니다. 산업 및 도시 폐기물 관리에 적용되어 매립 처리나 소각에 대한 대안을 제공합니다.

아르곤 국립연구소가 발표한 연구에 따르면, 폐플라스틱을 열분해하여 제조한 저황 디젤 연료는 원유에서 제조한 경우에 비해 온실가스(GHG) 강도가 최대 14% 낮습니다.

증가하는 플라스틱 폐기물 및 매립지 압박

전 세계 플라스틱 폐기물 양의 급증과 함께 매립지 수용 능력 감소가 주요 시장 촉진요인입니다. 이러한 환경 위기는 정부와 지자체로 하여금 지속 가능한 폐기물 관리 대안을 모색하도록 촉구하고 있으며, 이는 플라스틱-연료 전환(PTF) 기술에 대한 강력한 수요를 창출하고 있습니다. 또한 플라스틱 오염 감소를 목표로 한 엄격한 규제는 열분해 및 가스화 같은 첨단 전환 공정에 대한 투자를 촉진하고 있습니다. 더불어 대중의 인식과 기업의 지속가능성 목표는 순환 경제의 핵심 요소로서 PTF 솔루션의 채택을 더욱 가속화하고 있으며, 문제적인 폐기물 흐름을 가치 있는 에너지 자원으로 전환하고 있습니다.

높은 설치 및 운영 비용

특히 첨단 열분해 시스템은 정교한 기계, 배출 제어 시스템에 대한 상당한 투자와 엄격한 환경 규제 준수를 요구합니다. 또한 경제적 타당성이 규모에 민감하여 중소기업의 시장 진입이 어렵습니다. 이러한 높은 재정적 요건은 잠재적 투자자를 저지하고 신규 프로젝트 추진 속도를 늦출 수 있어, 유리한 수요 동향에도 불구하고 전체 시장 성장을 제약합니다.

석유 및 화학 기업과의 협력

기존 석유, 가스, 석유화학 기업과의 전략적 협력은 상당한 성장 기회를 제공합니다. 이러한 협력을 통해 PTF 운영사는 핵심 인프라, 정교한 유통망, 최종 연료 품질 향상에 필수적인 첨단 촉매 기술에 접근할 수 있습니다. 또한 이러한 제휴는 신뢰성을 부여하고 생산된 연료의 오프테이크 계약을 용이하게 하여 기존 공급망에 통합될 수 있도록 합니다. 더욱이 에너지 포트폴리오를 다각화하고 환경·사회·지배구조(ESG) 성과를 강화하려는 주요 석유 기업들은 폐기물 유래 연료 기술에 대한 자금 지원 및 규모 확대에 점점 더 관심을 보이고 있습니다.

연료 경제성에 영향을 미치는 변동성 높은 유가

PTF 유래 연료의 경제적 타당성은 기존 화석 연료의 시장 가격과 본질적으로 연결됩니다. 유가가 낮은 시기에는 대체 연료의 비용 경쟁력이 급격히 약화되어 이익 마진이 훼손되고 신규 투자 매력도가 떨어집니다. 이러한 가격 민감성은 원유 가격의 급락이 가동 중인 플랜트의 상업적 타당성을 위협하고 해당 분야의 향후 자본 지출을 위축시킬 수 있으므로, 프로젝트 자금 조달과 장기적 안정성에 지속적인 위험 요인으로 작용합니다.

COVID-19의 영향 :

COVID-19 팬데믹은 공급망 차질, 프로젝트 지연, 유가 급락을 통해 플라스틱 연료 시장 초기에 혼란을 초래했으며, 이는 연료 생산 경제성을 심각하게 훼손했다. 봉쇄 조치로 폐기물 수거가 중단되고 신규 시설 개발이 지연되었다. 그러나 일회용 플라스틱 사용 증가로 인한 플라스틱 오염에 대한 인식도 높아졌다. 경제 회복과 유가 반등에 따라 억눌린 수요와 폐기물 관리 및 에너지 안보에 대한 재조명이 지속 가능한 연료 솔루션에 대한 시장 관심과 투자를 가속화하고 있습니다.

예측 기간 동안 열분해 부문이 가장 큰 비중을 차지할 것

열분해 부문은 기술적 성숙도와 다양한 종류의 분류되지 않은 플라스틱 폐기물 흐름을 처리하는 다용도성 덕분에 예측 기간 동안 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 이 열화학 전환 공정은 과도한 전처리 없이도 폴리머를 열분해유, 가스, 숯으로 효율적으로 분해합니다. 또한 모듈식 특성 덕분에 소규모 장치부터 대규모 산업 시설까지 확장 가능한 운영이 가능합니다. 촉매 개발의 지속적인 진보는 생산 연료의 품질과 수율을 향상시켜 열분해가 PTF 시장에서 지배적이고 상업적으로 가장 검증된 전환 기술로서의 입지를 공고히 하고 있습니다.

예측 기간 동안 제트 연료 부문이 가장 높은 연평균 성장률(CAGR은)을 기록할 것

예측 기간 동안 항공 산업의 탈탄소화 및 지속가능 항공 연료(SAF)에 대한 집중적인 관심에 힘입어 제트 연료 부문이 가장 높은 성장률을 보일 것으로 예상됩니다. PTF 공정은 엄격한 국제 ASTM 기준을 충족하는 드롭인 연료를 생산할 수 있어 엔진 개조 없이도 탄소 배출을 줄일 수 있는 실용적인 경로를 제공합니다. 또한 블렌더 세액 공제(Blender's Tax Credit) 하의 세액 공제 등 정부의 지원 정책과 인센티브가 SAF 생산을 특별히 장려하고 있습니다. 더불어 장기 SAF 공급 계약을 확보하려는 주요 항공사와의 파트너십은 강력한 수요 견인력을 제공하며 이 부문의 급속한 확장을 촉진하고 있습니다.

최대 점유율을 차지하는 지역 :

예측 기간 동안 아시아태평양 지역이 최대 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 이러한 우위는 특히 중국과 인도 같은 인구 밀집 국가에서 발생하는 압도적인 양의 플라스틱 폐기물 발생량과 이로 인한 심각한 매립지 포화 문제에 기인합니다. 플라스틱 오염 퇴치를 목표로 한 폐기물 관리 인프라에 대한 정부의 지원 정책과 투자가 주요 촉진요인입니다. 또한, 견고한 제조업 기반과 증가하는 에너지 수요는 폐기물 및 에너지 안보 문제를 동시에 해결하기 위한 PTF 기술 도입에 유리한 환경을 조성합니다.

CAGR은이 가장 높은 지역 :

예측 기간 동안 아시아태평양 지역은 가장 높은 CAGR은을 보일 것으로 예상됩니다. 이러한 가속화된 성장은 일회용 플라스틱 사용을 금지하고 순환 경제 원칙을 장려하는 빠르게 진화하는 규제 프레임워크에 의해 촉진됩니다. 폐기물 에너지화 프로젝트에 대한 외국인 직접 투자 증가와 환경 기술 전문 경제특구 개발이 상당한 추진력을 제공하고 있습니다. 또한, 성장하는 산업 기반과 혁신적인 폐기물 처리 솔루션에 대한 시급한 필요성은 광범위하고 미개척된 시장 잠재력을 제시하여, 해당 지역 전반에 걸쳐 PTF 시설의 신속한 배치 및 확장을 촉진하고 있습니다.

원료 유형

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목차

제1장 주요 요약

제2장 서문

제3장 시장 동향 분석

제4장 Porter's Five Forces 분석

제5장 세계의 플라스틱 연료화 시장 : 연료 유형별

제6장 세계의 플라스틱 연료화 시장 : 원료 유형별

제7장 세계의 플라스틱 연료화 시장 : 기술별

제8장 세계의 플라스틱 연료화 시장 : 최종 사용자별

제9장 세계의 플라스틱 연료화 시장 : 지역별

제10장 주요 발전

제11장 기업 프로파일링

HBR
영문 목차

영문목차

According to Stratistics MRC, the Global Plastic To Fuel Market is accounted for $649.53 million in 2025 and is expected to reach $804.28 million by 2032 growing at a CAGR of 2.1% during the forecast period. Plastic to fuel technology converts waste plastics into synthetic fuels such as diesel, gasoline, or kerosene using processes like pyrolysis, gasification, or catalytic conversion. This approach addresses plastic pollution and energy demand by transforming non-recyclable plastics into usable energy products. Applied in industrial and municipal waste management, it offers an alternative to landfill disposal or incineration.

According to a study published by Argonne National Laboratory, low-sulfur diesel fuel made by pyrolyzing waste plastics has up to 14% lower greenhouse gas (GHG) intensity compared to its production from crude oil.

Market Dynamics:

Driver:

Rising plastic waste and landfill pressures

The escalating volume of global plastic waste, coupled with diminishing landfill capacities, is a primary market driver. This mounting environmental crisis is compelling governments and municipalities to seek sustainable waste management alternatives, thereby creating a robust demand for plastic-to-fuel (PTF) technologies. Additionally, stringent regulations aimed at reducing plastic pollution are incentivizing investment in advanced conversion processes like pyrolysis and gasification. Moreover, public awareness and corporate sustainability goals are further accelerating the adoption of PTF solutions as a critical component of the circular economy, turning a problematic waste stream into a valuable energy resource.

Restraint:

High setup and operational costs

The technology, particularly advanced pyrolysis systems, demands significant investment in sophisticated machinery, emission control systems, and ensuring compliance with stringent environmental regulations. Furthermore, the economic viability is sensitive to scale, making it challenging for small-to-medium enterprises to enter the market. These high financial requirements can deter potential investors and slow down the pace of new project deployments, restraining overall market growth despite the favorable demand dynamics.

Opportunity:

Partnerships with oil and chemical companies

Strategic partnerships with established oil, gas, and petrochemical corporations present a substantial growth opportunity. These collaborations provide PTF operators with access to critical infrastructure, refined distribution networks, and advanced catalytic expertise essential for upgrading end-fuel quality. Additionally, such alliances lend credibility and can facilitate easier off-take agreements for the produced fuels, integrating them into existing supply chains. Moreover, oil majors seeking to diversify their energy portfolio and enhance their environmental, social, and governance (ESG) credentials are becoming increasingly interested in funding and scaling these waste-derived fuel technologies.

Threat:

Volatile oil prices affecting fuel viability

The economic feasibility of PTF-derived fuels is intrinsically linked to the prevailing market price of conventional fossil fuels. During periods of low oil prices, the cost-competitiveness of alternative fuels diminishes sharply, eroding profit margins and making new investments less attractive. This price sensitivity poses a constant risk to project financing and long-term stability, as sudden dips in crude prices can threaten the commercial viability of operational plants and deter future capital expenditure in the sector.

Covid-19 Impact:

The COVID-19 pandemic initially disrupted the Plastic to Fuel market through supply chain interruptions, project delays, and a dramatic crash in oil prices, which severely undermined the economics of fuel production. Lockdowns halted waste collection and slowed the development of new facilities. However, the crisis also heightened awareness of plastic pollution due to increased use of single-use plastics. As economies recovered and oil prices rebounded, pent-up demand and renewed focus on waste management and energy security have accelerated market interest and investment in sustainable fuel solutions.

The pyrolysis segment is expected to be the largest during the forecast period

The pyrolysis segment is expected to account for the largest market share during the forecast period due to its technological maturity and versatility in processing diverse and unsorted plastic waste streams. This thermochemical conversion process efficiently breaks down polymers into pyrolysis oil, gas, and char without requiring excessive preprocessing. Furthermore, its modular nature allows for scalable operations, from small-scale units to large industrial facilities. Continuous advancements in catalyst development are also enhancing the quality and yield of the output fuel, solidifying pyrolysis's position as the dominant and most commercially proven conversion technology in the PTF market.

The jet fuel segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

Over the forecast period, the jet fuel segment is predicted to witness the highest growth rate, driven by the aviation industry's intense focus on decarbonization and sustainable aviation fuels (SAF). PTF processes can produce drop-in fuels that meet stringent international ASTM standards, offering a viable path to reduce carbon emissions without engine modifications. Additionally, supportive government mandates and incentives, such as tax credits under Blender's Tax Credit, are specifically encouraging SAF production. Moreover, partnerships with major airlines seeking to secure long-term SAF offtake agreements are providing a strong demand pull, fueling this segment's rapid expansion.

Region with largest share:

During the forecast period, the Asia Pacific region is expected to hold the largest market share. This dominance is attributable to the region's overwhelming volume of plastic waste generation, particularly from densely populated countries like China and India, which are grappling with critical landfill overflows. Supportive government policies and investments in waste management infrastructure aimed at combating plastic pollution are key drivers. Additionally, the presence of a robust manufacturing sector and increasing energy demand create a conducive environment for the adoption of PTF technologies to address both waste and energy security challenges simultaneously.

Region with highest CAGR:

Over the forecast period, the Asia Pacific region is anticipated to exhibit the highest CAGR. This accelerated growth is fueled by rapidly evolving regulatory frameworks that prohibit single-use plastics and promote circular economy principles. Increasing foreign direct investment in waste-to-energy projects and the development of specialized economic zones for environmental technologies are providing significant impetus. Moreover, the growing industrial base and the urgent need for innovative waste disposal solutions present a vast, untapped market potential, encouraging rapid deployment and scaling of PTF facilities across the region.

Key players in the market

Some of the key players in Plastic To Fuel Market include Agilyx Corporation, Beston (Henan) Machinery Co., Ltd., Brightmark Energy, CBS Technologies, Green Envirotech Holdings LLC, JBI Inc., Klean Industries, Neste, Nexus Fuel (Nexus Circular), Plastic2Oil Inc., Quantafuel AS, RES Polyflow LLC, and Vadxx Energy.

Key Developments:

In July 2025, Agilyx signed a binding agreement to acquire 44% of GreenDot Global, Europe's largest waste plastic recycling platform for EUR52m. This transformative investment significantly strengthens Agilyx's presence in the European market.

In July 2025, Klean Industries partnered with Terragreen Investments to develop a 10,000 metric tonne-per-year non-recycled plastic pyrolysis facility in Abbotsford, British Columbia.

In December 2023, Neste doubled the amount of waste plastic processed during 2023, processing more than 6,000 tons of liquefied waste plastic to date.

Fuel Types Covered:

Feedstock Types:

Technologies Covered:

End Users Covered:

Regions Covered:

What our report offers:

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

3 Market Trend Analysis

4 Porters Five Force Analysis

5 Global Plastic To Fuel Market, By Fuel Type

6 Global Plastic To Fuel Market, By Feedstock Type

7 Global Plastic To Fuel Market, By Technology

8 Global Plastic To Fuel Market, By End User

9 Global Plastic To Fuel Market, By Geography

10 Key Developments

11 Company Profiling

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
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