세계의 햅틱 메타버스 커머스 시장 : 예측 - 컴포넌트별, 전개별, 기술별, 용도별, 지역별 분석(-2032년)
Haptic Metaverse Commerce Market Forecasts to 2032 - Global Analysis By Component (Hardware, Software and Service), Deployment (On-Cloud, Edge-assisted and On-premises), Technology, Application and By Geography
상품코드 : 1813313
리서치사 : Stratistics Market Research Consulting
발행일 : 2025년 09월
페이지 정보 : 영문 200+ Pages
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한글목차

Stratistics MRC에 따르면 세계의 햅틱 메타버스 커머스 시장은 2025년 91억 달러로 추정되고, 예측 기간 동안 CAGR 34%로 성장할 전망이며, 2032년에는 706억 달러에 이를 전망입니다.

햅틱 메타버스 커머스는 몰입형 촉각 기술을 가상 환경의 디지털 마켓플레이스와 통합하여 소비자와 기업이 향상된 감각적 경험으로 상호작용, 쇼핑 및 거래할 수 있도록 합니다. 기존의 전자상거래와 달리 햅틱 피드백이 내장되어 있어 사용자는 메타버스를 탐색하면서 고급 햅틱 디바이스를 통해 제품을 '느낄 수' 있습니다. 이를 통해 촉감, 질감 및 무게를 더욱 현실적으로 시뮬레이션하고 물리적 쇼핑과 디지털 쇼핑 간의 격차를 메울 수 있습니다. 증강현실, 블록체인 및 햅틱 혁신을 결합하여 햅틱 메타버스 커머스는 소비자의 신뢰, 개인화, 참여를 강화하고, 상품과 서비스가 가상 생태계에서 판매, 구매 및 경험되는 방식에 혁명을 일으킵니다.

몰입형 경험에 대한 수요 증가

햅틱 피드백은 가상 쇼핑, 게임, 소셜 환경에서 사용자 상호 작용을 향상시킵니다. 촉각 장갑과 정장과 같은 장치는 신체 감각을 시뮬레이션하여 감정적인 연결과 제품 평가를 향상시킵니다. 소매업체는 제공하는 제품을 차별화하고 참여도를 높이기 위해 이러한 도구를 채택합니다. 몰입형 하드웨어의 발전은 보다 광범위한 시장 도입을 지원합니다. 이러한 기술 혁신을 통해 햅틱스는 디지털 상거래의 진화의 핵심 요소로 확립되고 있습니다.

기술의 복잡성 및 통합 문제

터치, 사운드, 비주얼의 실시간 동기화에는 고급 처리 능력이 필요합니다. 기기 호환성과 컨텐츠 표준화는 개발 오버헤드를 증가시킵니다. 높은 지연 및 대역폭 요구 사항은 사용자 경험의 품질에 영향을 미칩니다. 소규모 기업에서는 견고한 촉각 솔루션을 구현하기 위한 기술적 자원이 부족할 수 있습니다. 이러한 제약이 주류의 채용을 늦추고 있습니다.

헬스케어, 트레이닝, 시뮬레이션 시장에서의 확대

의료 교육 프로그램은 원격 치료 및 재활에 촉각 피드백을 사용합니다. 방위 및 산업 분야에서는 보다 안전하고 효과적인 학습을 위해 촉각 시뮬레이션을 도입하고 있습니다. 실시간 촉각 상호 작용은 정확성 및 기억력을 향상시킵니다. 하드웨어 제조업체와 기업 플랫폼 간의 협업으로 배포가 가속화되고 있습니다. 이러한 개발로 햅틱 시스템의 새로운 기회가 열렸습니다.

제한된 햅틱 컨텐츠 및 개발 전문 지식

현실적인 시뮬레이션 설계에는 엔지니어링과 인간의 생리학에 걸친 학제 간 기술이 필요합니다. 표준화된 개발 프레임워크의 부재는 확장성을 방해합니다. 세분화된 컨텐츠 생태계는 사용자의 연속성과 플랫폼에 대한 충성도를 저하시킵니다. 하드웨어 기술 혁신이 컨텐츠 가용성을 능가합니다. 이러한 격차는 장기적인 사용자 참여 및 시장 성숙을 위협합니다.

COVID-19의 영향 :

COVID-19의 대유행은 디지털 보급을 가속화하고 몰입형 온라인 경험에 대한 수요를 창출함으로써 햅틱 메타버스 커머스 시장에 큰 영향을 주었습니다. 물리적 인터랙션의 한계로 인해 기업과 소비자는 가상 플랫폼으로 향하고 현실적인 참여를 실현하는 햅틱 대응 기술에 대한 관심을 높였습니다. 원격 근무, 온라인 쇼핑, 가상 이벤트는 상거래에서 햅틱 솔루션의 잠재력을 부각시켰습니다. 그러나 공급망의 혼란, 하드웨어 생산 지연, 투자 능력 저하가 일시적으로 성장을 둔화시켜 시장 발전에 과제와 기회를 모두 만들었습니다.

예측 기간 동안 하드웨어 분야가 최대화될 전망

하드웨어 부문은 가상 환경에서 물리적 인터랙션을 가능하게 하는데 필수적인 역할을 하기 때문에 예측 기간 동안 최대 시장 점유율을 차지할 것으로 예측됩니다. 촉각 정장과 장갑과 같은 장치는 몰입형 경험을 위한 감각 인터페이스를 제공합니다. 액추에이터 설계와 웨어러블 인체공학의 혁신은 리얼리즘과 편안함을 향상시킵니다. 제조업체 각사는 다양한 이용 사례에 대응하는 확장 가능한 솔루션을 개발하고 있습니다. 몰입형 플랫폼과의 통합으로, 분야 횡단적인 채용이 진행되고 있습니다. 이 부문은 햅틱 메타버스 인프라의 중심이 되는 것으로 보입니다.

예측 기간 동안 엣지 어시스트 부문의 CAGR이 가장 높을 것으로 예측됩니다.

예측 기간 동안 응답성이 높고 낮은 지연의 촉각 경험에 대한 수요로 인해 엣지 어시스트 부문이 가장 높은 성장률을 보일 것으로 예측됩니다. 엣지 컴퓨팅은 실시간 데이터 처리를 지원하고 햅틱 피드백 지연을 줄입니다. 게임, 트레이닝, 가상 리테일 등의 애플리케이션은 현지화된 계산의 혜택을 받습니다. 5G와 같은 차세대 네트워크와의 통합은 성능과 확장성을 향상시킵니다. 개발자는 엣지 아키텍처를 활용하여 원활한 다감각 참여를 실현합니다. 몰입형 상거래에서는 반응성이 중요한 차별화 요인이 되기 때문에 이 부문은 급성장하는 태세를 갖추고 있습니다.

최대 점유율을 차지하는 지역 :

예측 기간 동안 북미가 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예측됩니다. 이 지역은 고급 디지털 에코시스템의 강력한 채용, 기술 제공업체의 집중, 몰입형 플랫폼 소비자의 조기 수용에 의해 형성됩니다. 이 지역은 소매, 엔터테인먼트 및 온라인 서비스에 촉각 피드백이 크게 통합되어 이익을 얻고 있습니다. 현실적인 쇼핑과 게임 체험 창조에 중점을 두고 기술 기업과 소매업체와의 파트너십이 확대되고 있습니다. 강력한 규제 프레임워크와 소비자 데이터 보호법은 신뢰를 키우면서 혁신을 촉진하고 있습니다. 신흥 기업에 대한 지속적인 투자는 촉각 솔루션의 상업화를 더욱 가속화합니다.

CAGR이 가장 높은 지역 :

예측 기간 동안 아시아태평양이 가장 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예상되는 것은 강력한 모바일 우선 경제와 인터랙티브 플랫폼을 수용하는 인구가 많기 때문입니다. 현지 기업과 세계 기업은 특히 전자상거래, 가상 교육, 소셜 엔터테인먼트 등 문화에 맞는 솔루션을 도입하고 있습니다. 정부와 민간 단체는 디지털 인프라 구상을 통해 혁신을 촉진하고 접근성을 높이고 있습니다. 이 지역에서는 촉각 체험 수요를 촉진하는 젊은층에 대한 도입이 급증하고 있습니다. 아시아태평양의 기업과 국제 개발 기업 간의 전략적 협업은 역동적인 성장을 가속하고 아시아태평양을 몰입형 상거래의 허브로 자리잡고 있습니다.

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목차

제1장 주요 요약

제2장 서문

제3장 시장 동향 분석

제4장 Porter's Five Forces 분석

제5장 세계의 햅틱 메타버스 커머스 시장 : 컴포넌트별

제6장 세계의 햅틱 메타버스 커머스 시장 : 전개별

제7장 세계의 햅틱 메타버스 커머스 시장 : 기술별

제8장 세계의 햅틱 메타버스 커머스 시장 : 용도별

제9장 세계의 햅틱 메타버스 커머스 시장 : 지역별

제10장 주요 발전

제11장 기업 프로파일링

AJY
영문 목차

영문목차

According to Stratistics MRC, the Global Haptic Metaverse Commerce Market is accounted for $9.1 billion in 2025 and is expected to reach $70.6 billion by 2032 growing at a CAGR of 34% during the forecast period. Haptic Metaverse Commerce refers to the integration of immersive haptic technologies with digital marketplaces in virtual environments, enabling consumers and businesses to interact, shop, and trade with enhanced sensory experiences. Unlike traditional e-commerce, it incorporates tactile feedback, allowing users to "feel" products through advanced haptic devices while exploring the metaverse. This creates more realistic simulations of touch, texture, and weight, bridging the gap between physical and digital shopping. By combining extended reality, blockchain, and haptic innovations, Haptic Metaverse Commerce enhances consumer trust, personalization, and engagement, revolutionizing how goods and services are marketed, purchased, and experienced in virtual ecosystems.

Market Dynamics:

Driver:

Growing demand for immersive experiences

Tactile feedback enhances user interaction in virtual shopping, gaming, and social environments. Devices like haptic gloves and suits simulate physical sensations, improving emotional connection and product evaluation. Retailers are adopting these tools to differentiate offerings and boost engagement. Advancements in immersive hardware are supporting broader market adoption. These innovations are establishing haptics as a core component of digital commerce evolution.

Restraint:

Technological complexity and integration challenges

Real-time synchronization of touch, sound, and visuals requires advanced processing capabilities. Device compatibility and content standardization add to development overhead. High latency and bandwidth requirements affect user experience quality. Smaller firms may lack technical resources to implement robust haptic solutions. These limitations are slowing mainstream adoption.

Opportunity:

Expansion in healthcare, training, and simulation markets

Medical training programs are using tactile feedback for remote procedures and rehabilitation. Defense and industrial sectors are deploying haptic simulations for safer and more effective learning. Real-time touch interaction improves precision and retention. Collaborations between hardware makers and enterprise platforms are accelerating deployment. These developments are unlocking new commercial opportunities for haptic systems.

Threat:

Limited haptic content and development expertise

Realistic simulation design requires multidisciplinary skills across engineering and human physiology. Absence of standardized development frameworks hinders scalability. Fragmented content ecosystems reduce user continuity and platform loyalty. Hardware innovation is outpacing content availability. These gaps threaten long-term user engagement and market maturity.

Covid-19 Impact:

The Covid-19 pandemic significantly influenced the Haptic Metaverse Commerce Market by accelerating digital adoption and creating demand for immersive online experiences. Restrictions on physical interactions pushed businesses and consumers toward virtual platforms, driving interest in haptic-enabled technologies for realistic engagement. Remote work, online shopping, and virtual events highlighted the potential of haptic solutions in commerce. However, supply chain disruptions, delays in hardware production, and reduced investment capacity temporarily slowed growth, creating both challenges and opportunities for the market's evolution.

The hardware segment is expected to be the largest during the forecast period

The hardware segment is expected to account for the largest market share during the forecast period due to its essential role in enabling physical interaction in virtual environments. Devices such as haptic suits and gloves provide the sensory interface for immersive experiences. Innovation in actuator design and wearable ergonomics is improving realism and comfort. Manufacturers are developing scalable solutions for diverse use cases. Integration with immersive platforms is enhancing cross-sector adoption. This segment will remain central to haptic metaverse infrastructure.

The edge-assisted segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

Over the forecast period, the edge-assisted segment is predicted to witness the highest growth rate owing to demand for responsive and low-latency tactile experiences. Edge computing supports real-time data processing, reducing lag in haptic feedback. Applications in gaming, training, and virtual retail benefit from localized computation. Integration with next-gen networks like 5G is boosting performance and scalability. Developers are leveraging edge architectures to deliver seamless multi-sensory engagement. This segment is poised for rapid growth as responsiveness becomes a key differentiator in immersive commerce.

Region with largest share:

During the forecast period, the North America region is expected to hold the largest market share is shaped by strong adoption of advanced digital ecosystems, a high concentration of technology providers, and early consumer acceptance of immersive platforms. The region benefits from significant integration of haptic feedback into retail, entertainment, and online services. Partnerships between tech companies and retailers are expanding, with emphasis on creating realistic shopping and gaming experiences. Strong regulatory frameworks and consumer data protection laws encourage innovation while fostering trust. Continuous investments in startups further accelerate commercialization of haptic solutions.

Region with highest CAGR:

Over the forecast period, the Asia Pacific region is anticipated to exhibit the highest CAGR due to strong mobile-first economies, and a large population embracing interactive platforms. Local players and global firms are introducing culturally tailored solutions, particularly in e-commerce, virtual education, and social entertainment. Governments and private organizations promote innovation through digital infrastructure initiatives, enhancing accessibility. The region is witnessing a surge in adoption across younger demographics, which drive demand for tactile experiences. Strategic collaborations between regional firms and international developers foster dynamic growth, positioning Asia Pacific as a hub for immersive commerce.

Key players in the market

Some of the key players in Haptic Metaverse Commerce Market include Meta Platforms Inc., Microsoft Corporation, Apple Inc., Google LLC, Sony Group Corporation, Samsung Electronics Co., Ltd., HTC Corporation, NVIDIA Corporation, Ultraleap Ltd., HaptX Inc., SenseGlove, TactGlove, Manus VR, Virtuix Inc. and Tobii AB.

Key Developments:

In July 2025, Microsoft released Dynamics 365 Commerce 2025 Wave 1, featuring AI-powered personalization and support for haptic-enabled virtual shopping via Mesh integration. The update includes immersive product visualization, adaptive pricing, and Copilot-driven customer engagement tools for retailers operating in mixed reality environments.

In February 2024, Meta signed a licensing agreement with Immersion Corporation to integrate advanced haptic technologies into its VR and gaming platforms. This partnership grants Meta access to Immersion's patent portfolio, enabling tactile feedback in virtual commerce, enhancing realism in Horizon Worlds and Meta Quest devices.

Components Covered:

Deployments Covered:

Service Types Covered:

Technologies Covered:

Applications Covered:

Regions Covered:

What our report offers:

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

3 Market Trend Analysis

4 Porters Five Force Analysis

5 Global Haptic Metaverse Commerce Market, By Component

6 Global Haptic Metaverse Commerce Market, By Deployment

7 Global Haptic Metaverse Commerce Market, By Technology

8 Global Haptic Metaverse Commerce Market, By Application

9 Global Haptic Metaverse Commerce Market, By Geography

10 Key Developments

11 Company Profiling

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