Stratistics MRC에 의하면, 세계의 바이오 LNG 시장은 2025년에 26억 달러에 달하고, 예측 기간 중 연평균 복합 성장률(CAGR)은 43.2%로 성장하여 2032년에는 329억 달러에 이를 전망입니다.
바이오 LNG(바이오메탄 기반 액화천연가스)는 유기성 폐기물의 혐기성 소화에 의해 생성된 바이오가스의 정제와 저온 액화를 통해 얻어지는 재생 가능한 연료입니다. 기존 LNG와 유사한 에너지 밀도와 성능을 가지면서도 탄소 발자국은 현저히 낮습니다. 바이오 LNG는 지속 가능한 대체 에너지로서 대형 운송, 해양 연료, 산업용 에너지 용도로 사용되고 있습니다. 기존 LNG 인프라와의 호환성을 통해 기후 변화 목표와 청정 에너지원으로의 전환을 지원하는 동시에 원활한 통합이 가능합니다.
국제에너지기구(IEA)에 따르면, 바이오 LNG는 디젤에 비해 온실가스 배출량을 최대 80-90%까지 줄일 수 있어 대형 운송 및 해운에 중요한 재생가능 연료로 각광받고 있습니다.
바이오가스 인프라 투자 확대
정부와 에너지 기업들은 바이오가스 개선 및 액화 시설 개발을 위해 적극적으로 자본을 투자하고 있으며, 바이오 LNG의 상업적 타당성을 높이고 있습니다. 이러한 모멘텀은 재생가능 천연가스를 촉진하는 기후 규제 강화와 각국의 탈탄소화 로드맵에 힘입어 더욱 가속화되고 있습니다. 극저온 운송 시스템, 저장 터미널, Off-grid 주유소에 대한 투자로 보다 통합된 공급망이 구축되고 있습니다. 이러한 인프라 구축은 산업 및 모빌리티 부문에 바이오 LNG를 대규모로 도입할 수 있도록 하는 데 매우 중요합니다.
제한된 원료 공급 능력
농업 잔재물의 계절적 변동과 도시 및 산업 폐기물에 대한 접근 제한은 생산량의 안정성에 영향을 미칩니다. 일부 지역에서는 원료 수집 및 운송의 물류 장애도 플랜트 가동률을 제약하는 요인으로 작용하고 있습니다. 신흥국에는 중앙집중식 폐기물 관리 시스템이 없기 때문에 이러한 문제는 더욱 심각합니다. 바이오 LNG 시장의 확장성과 비용 경쟁력을 유지하기 위해서는 장기적인 공급 안정성 확보가 핵심입니다.
대형 및 장거리 운송
바이오 LNG는 에너지 밀도가 높고 CO2 배출량이 적기 때문에 장거리, 고하중 노선에 적합합니다. 차량 운영자들은 운행 효율을 유지하면서 진화하는 배출 규제를 준수하기 위해 바이오 LNG 연료 트럭을 찾고 있습니다. 더 많은 연료 공급 인프라가 보급됨에 따라 대체 운송 연료로서 바이오 LNG의 상업적 타당성은 더욱 강화될 것으로 보입니다.
다른 친환경 연료와의 경쟁
바이오 LNG는 특히 수송 및 선박 분야에서 그린 수소, 재생 메탄올, 암모니아와 같은 다른 친환경 연료와의 경쟁에 직면해 있습니다. 이들 대체 연료는 연구개발 자금과 정책적 인센티브를 증가시키고 있으며, 바이오 LNG 인프라에 대한 투자가 바이오 LNG 인프라에서 이탈할 수 있습니다. 또한, 특정 친환경 연료는 더 빠른 탈탄소화 경로와 더 큰 확장성 잠재력을 제공합니다.
코로나19는 이동 제한과 산업 활동 감소로 인해 바이오 LNG 프로젝트 개발 및 공급망에 일시적인 혼란을 가져왔습니다. 바이오가스 플랜트 건설 허가 승인 지연과 부품 수입으로 인해 초기에는 시장 모멘텀이 둔화되었습니다. 하지만, 팬데믹 이후 복구 전략에서 에너지 자급자족과 지속가능성 목표로의 전환은 저탄소 연료에 대한 관심을 다시 불러일으켰습니다. 이러한 새로운 노력은 지역 시장 전체의 꾸준한 성장과 회복을 뒷받침할 것으로 예측됩니다.
예측 기간 동안 농업 폐기물 분야가 가장 클 것으로 예측됩니다.
농업폐기물 부문은 광범위한 이용 가능성과 양호한 가스 수율이 바이오가스 생산에 유리한 투입물이기 때문에 예측 기간 동안 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예측됩니다. 대규모 농업 산업 기반을 가진 국가들은 농업 폐기물을 활용하여 메탄 배출을 줄이고 순환 경제 목표를 지원하기 위해 농업 폐기물을 활용하고 있습니다. 폐기물 전처리 및 소화 효율의 혁신은 수율과 확장성을 더욱 향상시키고 있습니다.
혐기성 소화(AD) 분야는 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR을 보일 것으로 예측됩니다.
예측 기간 동안 혐기성 소화(AD) 분야는 유기물을 바이오 LNG로 전환하는 효율성이 입증되어 가장 높은 성장률을 보일 것으로 예측됩니다. 이 생물학적 공정은 농업 잔류물, 폐수 슬러지, 유기 산업 폐기물 등 다양한 기질에 대한 적응성 때문에 선호되고 있습니다. 모듈식 AD 유닛의 도입이 진행되고 미생물의 최적화가 진행됨에 따라 생산 성능이 향상되고 있습니다.
예측 기간 동안 아시아태평양은 활발한 농업 생산, 에너지 수요 증가, 농촌 지역에서의 바이오에너지에 대한 정부의 이니셔티브으로 인해 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예측됩니다. 중국, 인도 등의 국가들은 수입 화석연료에 대한 의존도를 줄이고 도시 폐기물 문제를 완화하기 위해 바이오에너지 인프라를 확대하고 있습니다. 공공기관과 민간기업과의 공동 프로젝트가 시설 개발을 가속화하고 있습니다.
예측 기간 동안 북미는 적극적인 기후 변화 목표, 기술 혁신, 재생 가능 가스 생태계의 확장으로 인해 가장 높은 CAGR을 보일 것으로 예측됩니다. 미국과 캐나다는 첨단 바이오가스 개선 시설에 투자하고 화물 운송을 위한 바이오 LNG 회랑을 구축하고 있습니다. 저탄소 연료 기준(LCFS) 및 재생 가능 연료 기준(RFS)과 같은 정책 수단은 생산 규모 확대를 촉진하는 재정적 인센티브를 제공합니다.
According to Stratistics MRC, the Global Bio-LNG Market is accounted for $2.6 billion in 2025 and is expected to reach $32.9 billion by 2032 growing at a CAGR of 43.2% during the forecast period. Bio-LNG, or biomethane-based liquefied natural gas, is a renewable fuel derived from the purification and cryogenic liquefaction of biogas produced through anaerobic digestion of organic waste. It offers similar energy density and performance as conventional LNG but with a significantly lower carbon footprint. Bio-LNG is used in heavy-duty transportation, marine fuel, and industrial energy applications as a sustainable alternative. Its compatibility with existing LNG infrastructure enables seamless integration while supporting climate goals and the transition to cleaner energy sources.
According to the International Energy Agency (IEA), Bio-LNG can reduce greenhouse gas emissions by up to 80-90% compared to diesel, making it a key renewable fuel for heavy-duty transport and shipping.
Growing investment in biogas infrastructure
Governments and energy companies are actively directing capital toward the development of biogas upgrading and liquefaction facilities, driving the commercial viability of Bio-LNG. This momentum is fueled by growing climate regulations and national decarbonization roadmaps that promote renewable natural gas. Investments in cryogenic transport systems, storage terminals, and off-grid fueling stations are creating a more integrated supply chain. These infrastructure efforts are pivotal in enabling large-scale Bio-LNG deployment across industrial and mobility sectors.
Limited feedstock availability
Seasonal variation in agricultural residues and restricted access to municipal or industrial biowaste impact output consistency. In several regions, logistical barriers in feedstock collection and transportation also constrain plant operation rates. This challenge is further compounded by the lack of centralized waste management systems in developing countries. Ensuring long-term supply security will be key to maintaining scalability and cost competitiveness of the Bio-LNG market.
Heavy-duty & long-haul transport
Bio-LNG delivers high energy density and lower CO2 emissions, making it suitable for long-distance, payload-intensive routes. Fleet operators are exploring Bio-LNG-fueled trucks to comply with evolving emissions norms while maintaining operational efficiency. As more refueling infrastructure becomes available, the commercial viability of Bio-LNG as an alternative transport fuel will strengthen.
Competition from other green fuels
Bio-LNG faces competition from other green fuels such as green hydrogen, renewable methanol, and ammonia, particularly in the transport and marine sectors. These alternatives are attracting increasing R&D funding and policy incentives, which may redirect investments away from Bio-LNG infrastructure. In addition, certain green fuels offer faster decarbonization pathways or greater scalability potential.
The COVID-19 pandemic created temporary disruptions in Bio-LNG project development and supply chains due to mobility restrictions and reduced industrial activity. Delays in biogas plant construction permit approvals, and component imports initially slowed market momentum. However, the shift toward energy self-sufficiency and sustainability goals in post-pandemic recovery strategies revitalized interest in low-carbon fuels. These renewed commitments are expected to support steady growth and recovery across regional markets.
The agricultural waste segment is expected to be the largest during the forecast period
The agricultural waste segment is expected to account for the largest market share during the forecast period attributed to their widespread availability and favorable gas yield make them a preferred input for biogas production. Countries with large agro-industrial bases are leveraging agricultural waste to reduce methane emissions and support circular economy goals. Innovations in waste pretreatment and digestion efficiency are further enhancing yield and scalability.
The anaerobic digestion (AD) segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
Over the forecast period, the anaerobic digestion (AD) segment is predicted to witness the highest growth rate due to its proven efficiency in converting organic matter into biogas, which can then be upgraded into Bio-LNG. This biological process is favored for its adaptability across various substrates including agricultural residues, wastewater sludge, and organic industrial waste. Increasing deployment of modular AD units and advancements in microbial optimization are improving output performance.
During the forecast period, the Asia Pacific region is expected to hold the largest market share driven by strong agricultural production, growing energy demand, and government initiatives for rural bioenergy. Nations such as China and India are scaling up bioenergy infrastructure to reduce dependence on imported fossil fuels and mitigate urban waste challenges. Collaborative projects between public entities and private players are accelerating facility development.
Over the forecast period, the North America region is anticipated to exhibit the highest CAGR owing to aggressive climate targets, technological innovation, and an expanding renewable gas ecosystem. The U.S. and Canada are investing in advanced biogas upgrading facilities and establishing Bio-LNG corridors for freight mobility. Policy instruments such as Low Carbon Fuel Standards (LCFS) and Renewable Fuel Standards (RFS) offer financial incentives that drive production scale-up.
Key players in the market
Some of the key players in Bio-LNG Market include Wartsila Corporation, Verbund AG, Verbio Vereinigte BioEnergie AG, Veolia Environnement S.A., TotalEnergies SE, Shell plc, Scandinavian Biogas Fuels International AB, Nature Energy Biogas A/S, Linde plc, Hitachi Zosen Inova AG, Gasum Oy, Everfuel A/S, EnviTec Biogas AG, Engie SA, Clean Energy Fuels Corp., Bioenergy DevCo, Archaea Energy Inc., Air Liquide, and Aemetis, Inc.
In May 2025, TotalEnergies SE, it signed a SPA to purchase 2 Mtpa of LNG and acquired a 5% stake in the Ksi Lisims LNG project in British Columbia for a 20-year term.
In April 2025, Wartsila Corporation secured contracts to supply two bioLNG plants in Finland (Nurmo and Kiuruvesi), each with 25 t/day capacity. These facilities will convert manure and food-processing waste into sustainable bio-LNG and bio-fertilizer, supporting decarbonized transport and agriculture.
In April 2025, TotalEnergies signed a Sales & Purchase Agreement (SPA) with NextDecade to offtake 1.5 Mtpa of LNG for 20 years from Rio Grande's future Train 4. This agreement underpins the FID process and strengthens TotalEnergies' LNG supply portfolio