세계의 고속철도 코팅 시장 예측(-2032년) : 코팅 유형, 재료, 기술, 용도, 지역별 분석
High-speed Rail Coating Market Forecasts to 2032 - Global Analysis By Coating Type, Material, Technology, Application and By Geography
상품코드 : 1744543
리서치사 : Stratistics Market Research Consulting
발행일 : 2025년 06월
페이지 정보 : 영문 200+ Pages
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한글목차

Stratistics MRC에 따르면 세계의 고속철도 코팅 시장은 2025년 80억 4,000만 달러를 차지하고 예측 기간 동안 CAGR 8.0%로 성장하여 2032년까지 137억 8,000만 달러에 달할 것으로 예측되고 있습니다.

고속철도용 코팅은 고속철도의 성능, 내구성, 미관을 높이는데 중요한 역할을 하고 있습니다. 부식을 억제하고, 공기 저항을 저감하고, 구조 요소를 열화로부터 지킵니다. 또한, 유지관리 코스트를 삭감해, 내용 연수를 연장하기 위해서, 고속 철도용 코팅에는 셀프 클리닝, 낙서 방지, 저마찰 마무리 등의 최첨단 기술이 빈번하게 채용되고 있습니다.

재료보호성능협회(AMPP)는 NACE 인터내셔널과 보호코팅협회(SSPC)의 합병에 의해 2021년에 설립되었습니다.

내후성 보호 및 부식 방지의 필요성

고습도, 염분을 포함한 연안 공기, 폭염, 눈 등은 고속 철도가 직면하는 다양하고 가혹한 환경 조건의 일부에 불과합니다. 철도 차량의 수명을 연장하고 장기적인 유지 보수 비용을 줄이기 위해 고성능 코팅은 부식, 자외선, 수분 침입, 오염 물질 노출에 대한 중요한 방어층을 제공합니다.

첨단 코팅에 대한 고액의 초기 투자

고도의 코팅재료와 그 도포절차의 비용이 높은 것은 고속철도용 코팅 시장을 제한하는 주요 요인 중 하나입니다. 뿐만 아니라 다층 코팅 시스템이나 정전 스프레이와 같은 특수한 도포 방법에는 고가의 설비와 숙련된 노동력이 필요하게 됩니다.

다목적 지능형 코팅 혁신

스마트코팅의 등장은 온도제어, 동결방지, 낙서방지, 자기수복 등 기존의 보호기능을 뛰어넘는 기능을 제공하는 것으로, 고속철도 업계에 흥미로운 신경지를 가져옵니다. 소수성 코팅이나 셀프 클리닝 코팅은 열차의 외장의 청결함을 오래 유지시켜, 물을 대량으로 사용하는 세정의 필요성을 줄일 수 있습니다. 또한, 방청 스마트 코팅에 내장된 센서는 표면의 열화를 실시간으로 감시할 수 있습니다. 이러한 하이테크 소재는 철도 사업자가 차량이 근대화할 때에 주요한

고속철도 프로젝트 지연 및 중단

고속철도 프로젝트는 정부가 주도하는 중요한 인프라 투자인 경우가 많으며, 정치 변화, 자금 재분배, 관료적 관공서 업무에 의해 초래되는 지연의 영향을 매우 받기 쉽습니다. 예를 들어, 계획중인 철도 회랑이 몇 년 동안 연기되면 페인트 공급업체는 계약뿐만 아니라 관련 재고 및 재무 계획도 잃을 수 있습니다.

COVID-19의 영향:

인프라 프로젝트 일시 중지, 공급망 중단, 운송 시장 개척을 위한 정부 자금 감소로 인해 COVID-19 팬데믹은 고속 철도 코팅 시장에 큰 파괴적인 영향을 미쳤습니다. 또한 노동력 부족, 물류의 어려움, 원재료의 이용 가능성의 변동으로 인해 코팅 제조업체의 생산 능력이 제한되었습니다.

예측기간 동안 보호도료 부문이 최대가 될 전망

보호 코팅 분야는 예측 기간 동안 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예측됩니다. 구조적 무결성을 유지함으로써 보호 코팅은 열차 부품의 수명을 늘리고 유지 보수의 빈도를 낮추고 승객의 안전을 보장합니다.

폴리우레탄 도료 분야는 예측 기간 중 가장 높은 CAGR이 예상된다.

예측 기간 동안 폴리우레탄 코팅 분야가 가장 높은 성장률을 보일 것으로 예측됩니다.에 대한 장기적인 보호를 제공합니다. 폴리우레탄 도료는 경량, 낮은 유지보수, 환경 친화적인 솔루션을 요구하는 현대의 철도 시스템의 요구가 높아지는 가운데, 환경에 대한 영향을 억제하면서 뛰어난 성능을 발휘하는 것으로부터 선호되고 있습니다.

최대 점유율을 차지하는 지역:

예측 기간 동안 아시아태평양이 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상되지만, 이는 주로 중국과 일본 등의 국가에서 고속 철도망의 대규모 확장과 인프라의 신속한 개발로 인한 것입니다. 정부가 친환경 수송을 중시하게 된 것도 시장 확대를 뒷받침하고 있습니다. 여객 수송량의 개척, 도시화, 기술 개발에 의해 아시아태평양은 세계 최대의 고속철도용 도료 시장이 되고 있습니다.

CAGR이 가장 높은 지역:

예측 기간 동안 중동 및 아프리카가 가장 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예측됩니다. 이 지역이 효과적인 교통망의 정비에 힘을 쏟고 있는 것이, 고도 보호 코팅 수요에 박차를 가하고 있습니다. 또한, 철도의 내구성을 높이고 지속 가능한 모빌리티 솔루션을 제공하는 것을 목적으로 한 정부 프로그램도, 중동 및 아프리카 시장 확대를 가속시키는 도움이 되고 있습니다.

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목차

제1장 주요 요약

제2장 서문

제3장 시장 동향 분석

제4장 Porter's Five Forces 분석

제5장 세계의 고속철도 코팅 시장 : 코팅 유형별

제6장 세계의 고속철도 코팅 시장 : 재료별

제7장 세계의 고속철도 코팅 시장 : 기술별

제8장 세계의 고속철도 코팅 시장 : 용도별

제9장 세계의 고속철도 코팅 시장 : 지역별

제10장 주요 발전

제11장 기업 프로파일링

JHS
영문 목차

영문목차

According to Stratistics MRC, the Global High-speed Rail Coating Market is accounted for $8.04 billion in 2025 and is expected to reach $13.78 billion by 2032 growing at a CAGR of 8.0% during the forecast period. High-speed rail coating plays a vital role in enhancing the performance, durability, and aesthetics of high-speed trains. High speeds, UV rays, temperature changes, and moisture are just a few of the harsh environmental conditions that these specialty coatings are designed to resist. They lessen corrosion, lessen aerodynamic drag, and shield structural elements from deterioration. Furthermore, to lower maintenance costs and increase service life, high-speed rail coatings frequently integrate cutting-edge technologies like self-cleaning, anti-graffiti, or low-friction finishes.

According to the Association for Materials Protection and Performance (AMPP) was formed in 2021 through the merger of NACE International and The Society for Protective Coatings (SSPC). AMPP has over 40,000 members across 130 countries and focuses on corrosion engineering and protective coatings.

Market Dynamics:

Driver:

Need for weather protection and corrosion prevention

High humidity, salty coastal air, intense heat, and snow are just a few of the varied and frequently hostile environmental conditions that high-speed trains must contend with. The metal and composite parts of trains are seriously threatened by these conditions, which can cause corrosion, paint deterioration, and ultimately structural problems. In order to prolong the life of rolling stock and lower long-term maintenance costs, high-performance coatings offer a crucial layer of defense against corrosion, UV rays, moisture intrusion, and pollutant exposure. Because of this, corrosion-resistant coatings are essential in the rail industry.

Restraint:

Expensive initial investment in advanced coatings

The high cost of advanced coating materials and their application procedures is one of the main factors limiting the market for high-speed rail coatings. Because of the high cost of raw materials, research and development, and intricate manufacturing processes, high-performance coatings-like those based on fluoropolymers or infused with nanotechnology-are more expensive. Additionally, expensive equipment and skilled labor are needed for specialized application methods like multi-layer coating systems and electrostatic spraying. These upfront costs can be a turnoff for many rail operators, particularly in emerging economies or cost-sensitive regions, which make them, prefer traditional or less expensive options, even if they sacrifice long-term performance or durability.

Opportunity:

Innovation in multipurpose and intelligent coatings

The emergence of smart coatings-those that provide features beyond conventional protection, like temperature control, anti-icing, anti-graffiti, or self-healing-offers the high-speed rail industry an exciting new frontier. These cutting-edge materials can improve safety, decrease the need for frequent maintenance, and increase operational efficiency. Hydrophobic or self-cleaning coatings, for example, can prolong the cleanliness of train exteriors and lessen the need for water-intensive washing. Furthermore, sensors embedded in anti-corrosion smart coatings can monitor surface deterioration in real time. Such high-tech materials could become a major purchasing priority as rail operators modernize their fleets.

Threat:

High-speed rail project delays and cancellations

High-speed rail projects are frequently significant infrastructure investments spearheaded by the government and are extremely susceptible to delays brought on by changes in politics, reallocations of funds, or bureaucratic red tape. An economic downturn, public opposition, or a change in government can all cause projects to be delayed or cancelled, eliminating the expected demand for coatings. For instance, if a planned rail corridor is postponed for a number of years, the coating supplier might lose the contract as well as the associated inventory and financial planning. Moreover, significant risks to business continuity are presented by these uncertainties, particularly for suppliers who rely significantly on big contracts.

Covid-19 Impact:

Due to the temporary suspension of infrastructure projects, supply chain interruptions, and decreased government funding for transportation development, the COVID-19 pandemic had a major disruptive effect on the high-speed rail coating market. Lockdowns and travel restrictions across the country caused delays in the building and maintenance of high-speed rail, which decreased the demand for coatings right away. Additionally, the production capacity of coating manufacturers was limited by labour shortages, logistical difficulties, and fluctuating raw material availability. Many planned rail projects, especially in developing nations, were further delayed by budget reallocations to emergency relief and healthcare.

The protective coatings segment is expected to be the largest during the forecast period

The protective coatings segment is expected to account for the largest market share during the forecast period. These coatings are necessary to protect train exteriors and undercarriages from extreme weather, such as UV rays, moisture, temperature changes, and corrosion from pollution, rain, and snow. Because of constant high-velocity travel and exposure to the elements, the high-speed rail industry requires durable surface protection. Through the preservation of structural integrity, protective coatings increase the lifespan of train components, lower the frequency of maintenance, and guarantee passenger safety. Moreover, protective coatings are anticipated to remain dominant in both new and renovated rail projects due to increased investments in rail infrastructure and more stringent durability standards.

The polyurethane coatings segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

Over the forecast period, the polyurethane coatings segment is predicted to witness the highest growth rate. They are perfect for both indoor and outdoor rail applications due to their exceptional flexibility, durability, and resistance to weathering, chemicals, and abrasion. These coatings offer long-term protection against corrosion and UV deterioration along with a smooth, glossy finish that improves aesthetic appeal. Polyurethane coatings are preferred for their capacity to provide excellent performance with a lower environmental impact, as the need for lightweight, low-maintenance, and environmentally friendly solutions in contemporary rail systems grows. Their rapid market expansion is being largely driven by their increasing use in next-generation high-speed trains.

Region with largest share:

During the forecast period, the Asia Pacific region is expected to hold the largest market share, driven mostly by the massive expansions of high-speed rail networks and the quick development of infrastructure in nations like China and Japan. The need for strong, corrosion-resistant coatings to increase rail longevity and safety has increased dramatically as a result of China's ambitious Belt and Road Initiative and its investments in cutting-edge rail technologies. Furthermore, driving market expansion is the regions modernized rail fleets and the government's growing emphasis on environmentally friendly transportation. Growing passenger traffic, urbanization, and technological developments have made Asia-Pacific the world's largest market for high-speed rail coatings.

Region with highest CAGR:

Over the forecast period, the Middle East & Africa region is anticipated to exhibit the highest CAGR. Growing investments in high-speed rail projects and contemporary rail infrastructure in nations like South Africa, Saudi Arabia, and the United Arab Emirates are the main drivers of this growth. The demand for advanced protective coatings is fueled by the region's emphasis on creating effective transportation networks to support economic diversification and urbanization. Moreover, government programs aimed at enhancing rail durability and providing sustainable mobility solutions also help to speed up market expansion in the Middle East and Africa.

Key players in the market

Some of the key players in High-speed Rail Coating Market include BASF SE, GLS Coatings Ltd., Arkema, Beijing Oriental Yuhong Waterproof Technology Co., Ltd., Henkel AG & Co. KGaA, Akzo Nobel N.V., PPG Industries, Inc., Nippon Paint Holdings Co. Ltd., Alstom, Chemetall Inc, Siemens, ClearClad Coatings, Inc., Kansai Paint Co. Ltd., Solvay and Axalta Coating Systems Inc.

Key Developments:

In February 2025, Akzo Nobel India has finalised a deal to sell its powder coatings business and International Research Centre (R&D) to its parent company, AkzoNobel N.V., for Rs 20.73 billion and Rs 700 million, respectively. The agreement also includes the transfer of intellectual property rights related to the decorative paints business in India, Bangladesh, Bhutan, and Nepal for Rs 11.52 billion.

In December 2024, BASF and INOCAS S.A. signed a long-term supplier finance agreement, including offtake of Macauba Kernel Oil and Macauba Pulp Oil, an R&D project and options to acquire equity shares in INOCAS in future. The partnership includes financing of INOCAS' plans to significantly expand the Macauba oil production in Brazil on an industrial scale, strengthening the country's position in the bioeconomy.

In August 2024, PPG announced that it has reached a definitive agreement to sell its silicas products business for approximately $310 million in pre-tax proceeds to QEMETICA S.A., a Warsaw, Poland-based, privately held manufacturer of soda ash, silicates and other specialty chemicals. The transaction is expected to close in the fourth quarter of 2024, subject to customary closing conditions.

Coating Types Covered:

Materials Covered:

Technologies Covered:

Applications Covered:

Regions Covered:

What our report offers:

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

3 Market Trend Analysis

4 Porters Five Force Analysis

5 Global High-speed Rail Coating Market, By Coating Type

6 Global High-speed Rail Coating Market, By Material

7 Global High-speed Rail Coating Market, By Technology

8 Global High-speed Rail Coating Market, By Application

9 Global High-speed Rail Coating Market, By Geography

10 Key Developments

11 Company Profiling

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