Stratistics MRC에 따르면, 전기 스쿠터 및 오토바이 세계 시장은 2024년 43억 달러로 예측 기간 동안 20.9%의 CAGR로 성장하여 2030년에는 134억 달러에 달할 것으로 예상됩니다.
전기 스쿠터는 전기 모터로 구동되는 작고 가벼운 차량으로 일반적으로 단거리 출퇴근이나 레크리에이션에 사용되며, 두 개의 작은 바퀴, 서있는 발판, 조향용 핸들바가 장착되어 있어 기존의 가스 동력 이동 수단을 대체하는 친환경적인 이동 수단을 제공합니다. 반면 전기자전거는 장거리 출퇴근이나 고속 주행용으로 설계된 더 크고 강력한 차량입니다. 전기 구동계는 비슷하지만 더 튼튼한 프레임, 더 큰 바퀴, 그리고 종종 라이더를 위한 좌석이 장착되어 있습니다.
도시화의 진전과 교통체증
도시화의 진전과 교통 혼잡의 증가로 전기 스쿠터 및 오토바이에 대한 수요가 크게 증가하고 있습니다. 도시가 혼잡해짐에 따라 기존 자동차는 출퇴근 시간 단축과 공해 증가라는 문제에 직면해 있습니다. 전기 스쿠터 및 오토바이는 효율적이고 친환경적인 솔루션을 제공하여 사용자가 밀집된 교통량을 이동하고 이산화탄소 배출량을 줄일 수 있도록 도와줍니다. 소형 사이즈, 낮은 운영 비용, 주차 용이성 등 매력적인 대안으로 인해 도시 환경에서 지속가능한 교통 수단으로 점점 더 인기를 얻고 있습니다.
충전 인프라
충전 인프라가 제한적이라는 점이 이 시장의 큰 문제점으로 지적되고 있습니다. 충전소가 충분하지 않은 경우, 특히 농촌이나 개발이 늦은 지역에서는 주행거리에 대한 불안감과 사용자 불편이 발생할 수 있습니다. 기존 자동차가 단시간에 연료를 보충할 수 있는 것에 비해 충전 시간이 길다는 점은 보급을 더욱 저해합니다. 또한, 표준화된 충전 네트워크의 부족과 호환성 문제는 라이더들에게 좌절감을 안겨줄 수 있습니다. 이러한 제약은 보급과 성장을 저해하고 전기 모빌리티로의 전환을 지연시키며 전기 스쿠터 및 오토바이의 전반적인 매력을 떨어뜨리고 있습니다.
기술의 발전
시장의 기술 발전으로 배터리 효율이 향상되고, 충전 시간이 단축되고, 모터 성능이 강화되고 있습니다. 또한 회생 제동, 스마트 커넥티비티, GPS 추적과 같은 기술 혁신은 이러한 차량을 더욱 편리하고 안전하게 사용할 수 있게 해줍니다. 또한 경량 소재, 개선된 서스펜션 시스템, 우수한 내후성 설계를 통해 내구성과 편안함을 향상시켰습니다. 배터리 기술의 발전과 함께 주행거리와 성능이 꾸준히 향상되면서 전기 스쿠터 및 오토바이는 전통적인 가솔린 자동차를 대체할 수 있는 유력한 대안이 되고 있습니다.
항속거리 제한
짧은 주행거리는 이 시장의 심각한 단점으로, 장거리 출퇴근과 여행에 대한 매력을 제한하고 있습니다. 라이더는 충전소에 도착하기 전에 차량에 전력이 부족할 것을 걱정하는 '주행거리 불안'을 경험할 수 있습니다. 이러한 제한으로 인해 전기이륜차는 목적지 간 거리가 먼 도시에서의 일상적인 사용이나 장거리 여행에 실용적이지 않습니다. 그 결과 잠재적 구매층은 전기자동차에 대한 투자를 주저하고 주행거리가 길고 연료 보급이 빠른 기존 가솔린 차량을 선호하게 될 수도 있습니다.
COVID-19는 전기 스쿠터 및 오토바이 시장에 다양한 영향을 미쳤습니다. 한편으로, 폐쇄 및 사회적 거리두기 조치로 인해 개인 비접촉식 교통수단에 대한 수요가 증가하여 단거리 통근용 전기 스쿠터 및 오토바이에 대한 관심이 높아졌습니다. 반면, 생산 지연, 공급망 혼란, 가처분 소득 감소로 인해 일부 지역에서는 성장이 둔화되었습니다. 이러한 어려움에도 불구하고, COVID-19는 소비자들이 혼잡한 대중교통을 대체할 수 있는 더 깨끗한 이동 수단을 찾으면서 친환경 이동수단으로의 전환을 가속화했습니다.
예측 기간 동안 납축배터리 분야가 최대 규모가 될 것으로 예상됩니다.
납축배터리 분야는 저렴한 가격과 광범위한 가용성으로 인해 예측 기간 동안 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 그러나 리튬이온 배터리와 같은 첨단 대체품에 비해 수명이 짧고, 에너지 밀도가 낮으며, 충전 시간이 길다는 단점이 있습니다. 또한 무게가 무거워 자동차의 효율과 성능을 떨어뜨립니다. 이러한 단점에도 불구하고 납축배터리는 특히 전기 이동성에 대한 경제적 진입점을 찾는 소비자들에게 비용이 가장 큰 관심사인 신흥 시장에서 저렴한 가격대의 모델에서 여전히 인기를 끌고 있습니다.
예측 기간 동안 상업용 부문이 가장 높은 CAGR을 기록할 것으로 예상됩니다.
비즈니스 부문은 특히 라스트 마일 배송 서비스, 택배, 도시 교통 차량 부문에서 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR을 기록할 것으로 예상됩니다. 이러한 차량은 기업에 비용 효율적이고 친환경적인 솔루션을 제공하여 운영 비용을 절감하고 지속가능성 목표를 달성할 수 있도록 돕습니다. 낮은 유지보수, 연료비 절감, 혼잡한 도시 지역을 효율적으로 이동할 수 있는 전기이륜차는 배달 서비스, 승차 공유 및 상품 운송에 이상적입니다. 도시가 더 깨끗한 공기와 지속가능한 도시 이동성을 추구함에 따라 이러한 추세는 확대될 것으로 예상됩니다.
북미는 친환경 교통수단에 대한 수요 증가와 도시 혼잡과 대기오염에 대한 우려로 인해 예측 기간 동안 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 이 지역 도시들에서 전기 스쿠터 공유 프로그램이 급증하고 있으며, 환경에 대한 인식이 높은 소비자들 사이에서 전기 오토바이의 채택이 확대되고 있습니다. 이러한 상황에도 불구하고 기술 및 정책의 발전과 함께 시장은 확대될 태세를 갖추고 있습니다.
예측 기간 동안 아시아태평양이 가장 높은 성장률을 기록할 것으로 예상됩니다. 이 지역의 많은 국가들은 전기 스쿠터 및 오토바이를 포함한 전기자동차(EV)를 촉진하기 위해 보조금, 세제 혜택 및 정책을 제공하고 있습니다. 중국과 인도는 전기자동차 구매에 대한 재정적 혜택과 충전 인프라 구축을 지원하고 있습니다. 특히 중국과 인도와 같은 국가에서는 급속한 도시화로 인해 교통 혼잡이 증가함에 따라 소비자들이 보다 효율적이고 비용 효율적인 교통 수단을 요구하고 있습니다.
According to Stratistics MRC, the Global Electric Scooter and Motorcycle Market is accounted for $4.3 billion in 2024 and is expected to reach $13.4 billion by 2030 growing at a CAGR of 20.9 % during the forecast period. An electric scooter is a compact, lightweight vehicle powered by an electric motor, typically used for short-distance commuting or recreational travel. It has two small wheels, a footboard for standing, and a handlebar for steering, offering an eco-friendly alternative to traditional gas-powered transport. On the other hand, an electric motorcycle is a larger, more powerful vehicle designed for longer commutes and higher speeds. It features a similar electric drivetrain but with a more robust frame, larger wheels, and often a seat for the rider.
Growing urbanization and traffic congestion
Growing urbanization and increasing traffic congestion have significantly boosted the demand for electric scooters and motorcycles. As cities become more crowded, traditional vehicles face challenges like slower commute times and higher pollution. Electric scooters and motorcycles offer an efficient, eco-friendly solution, allowing users to navigate through dense traffic and reduce carbon footprints. Their compact size, lower operating costs, and ease of parking make them attractive alternatives, making them increasingly popular in urban environments as sustainable transportation options.
Charging infrastructure
The limited charging infrastructure poses a significant challenge in the market. Inadequate charging stations, especially in rural or less-developed areas, can create range anxiety and inconvenience for users. Long charging times compared to the quick refueling of traditional vehicles further discourage adoption. Additionally, the lack of standardized charging networks and compatibility issues can create frustration among riders. These limitations hinder widespread adoption and growth, slowing down the transition to electric mobility and reducing the overall appeal of electric scooters and motorcycles.
Technological advancements
Technological advancements in the market have led to improved battery efficiency, faster charging times, and enhanced motor performance. Innovations like regenerative braking, smart connectivity, and GPS tracking have also made these vehicles more user-friendly and safer. Additionally, lightweight materials, improved suspension systems, and better weather-resistant designs have increased durability and comfort. As battery technology continues to evolve, range and performance are steadily improving, positioning electric scooters and motorcycles as viable alternatives to traditional gasoline-powered vehicles.
Limited range
Limited range is a significant drawback in the market, restricting their appeal for longer commutes or travel. Riders may experience "range anxiety," worrying about the vehicle running out of power before reaching a charging station. This limitation makes electric two-wheelers less practical for daily use in cities with longer distances between destinations or for long-distance travel. As a result, potential buyers may hesitate to invest in electric models, preferring conventional gas-powered vehicles with longer ranges and quicker refueling options.
The COVID-19 pandemic had a mixed impact on the electric scooter and motorcycle market. On one hand, lockdowns and social distancing measures increased demand for personal, contactless transportation options, boosting interest in electric scooters and motorcycles for short commutes. On the other hand, production delays, supply chain disruptions, and a decline in disposable income slowed growth in some regions. Despite these challenges, the pandemic accelerated the shift toward eco-friendly mobility, as consumers sought cleaner alternatives to crowded public transport.
The lead-acid batteries segment is projected to be the largest during the forecast period
The lead-acid batteries segment is projected to account for the largest market share during the projection period due to their affordability and widespread availability. However, they have limitations, including shorter lifespan, lower energy density, and longer charging times compared to more advanced alternatives like lithium-ion batteries. Their heavy weight also reduces vehicle efficiency and performance. Despite these drawbacks, lead-acid batteries remain popular in budget-friendly models, particularly in emerging markets, where cost is a primary concern for consumers seeking an economical entry point into electric mobility.
The commercial use segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The commercial use segment is expected to have the highest CAGR during the extrapolated period particularly in last-mile delivery services, courier companies, and urban transportation fleets. These vehicles offer cost-effective, eco-friendly solutions for businesses, helping to reduce operational expenses and meet sustainability goals. With their low maintenance, reduced fuel costs, and ability to navigate congested urban areas efficiently, electric two-wheelers are ideal for delivery services, ride-sharing, and goods transport. This trend is expected to expand as cities push for cleaner air and more sustainable urban mobility.
North America region is projected to account for the largest market share during the forecast period driven by increasing demand for eco-friendly transportation and rising concerns about urban congestion and air pollution. Cities in the region have seen a surge in electric scooter-sharing programs, while the adoption of electric motorcycles is growing among environmentally conscious consumers. Despite this, the market is poised for expansion as technology and policies evolve.
Asia Pacific is expected to register the highest growth rate over the forecast period. Many countries in the region offer subsidies, tax incentives, and policies to promote electric vehicles (EVs), including electric scooters and motorcycles. China and India offer financial incentives for EV purchases and support for the establishment of charging infrastructure. Rapid urbanization, especially in countries like China and India, has led to increased traffic congestion, prompting consumers to look for more efficient and cost-effective modes of transportation.
Key players in the market
Some of the key players in Electric Scooter and Motorcycle market include AllCell Technologies LLC, Ather Energy Pvt. Ltd, BMW Motorrad International, BOXX Corp., Dongguan Tailing Electric Vehicle Co. Ltd, Energica Motor Company, Gogoro, Inc., Green Energy Motors Corp., Greenwit Technologies Inc., Hero Electric Vehicles Pvt. Ltd, Honda Motor Co. Ltd, Jiangsu Xinri E-Vehicle Co., Ltd., KTM AG, Mahindra GenZe., NIU International, Piaggio & C. SpA, Vmoto Limited and Zero Motorcycles Inc.
In April 2024, Ola Electric launched the S1 X scooter range, which includes 2 kWh, 3 kWh, and 4 kWh variants. The S1 X 4 kWh has a range of 190 km and can go from 0 to 14 km/h in 3.3 seconds.
In April 2024, Ather Energy introduced the Ather Rizta electric scooter with a 2.9 kWh battery, offering a range of 123 km.