세계의 저속 차량 시장 예측 : 유형별, 동력원별, 출력별, 배터리 유형별, 좌석수별, 용도별, 최종 사용자별, 지역별 분석(-2030년)
Low-Speed Vehicle Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Type, Power Source, Power Output, Battery Type, Seating Capacity, Application, End User and By Geography
상품코드 : 1587729
리서치사 : Stratistics Market Research Consulting
발행일 : 2024년 11월
페이지 정보 : 영문 200+ Pages
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한글목차

Stratistics MRC에 따르면 세계의 저속 차량 시장은 2024년에 132억 3,000만 달러로 추정되고, 2030년에는 248억 8,000만 달러에 이를 것으로 예측되며, 예측 기간 중 CAGR은 11.1%로 성장할 전망입니다.

저속 차량 시장은 제한된 속도로 이동하도록 설계된 자동차에 초점을 맞춘 자동차 산업의 부문을 말하며, 일반적으로 최고 속도는 시속 20-25마일(시속 32-40km)에 도달합니다. 골프 카트, 상용 유틸리티, 차량, 개인 이동성 솔루션 등을 포함한 이러한 차량은 주로 대도시 환경에서 단거리 이동에 사용됩니다. 저속 차량의 환경 친화적인 특성은 전기로 움직이는 경우가 많으며 환경에 유익한 수송 수단에 대한 수요 증가에 대응합니다.

데이터에 따르면 2021년 중국의 전동이륜차 판매대수는 전년대비 16.5% 증가한 5,337만5,000대에 달했기 때문에 리튬이륜차 판매대수는 전년대비 22.6% 증가한 928만7,000대에 이르며 보급률 는 17.4%에 도달했습니다.

도시화의 진전

세계 대도시의 도시화는 저속 차량 시장을 추진하는 주요 요인 중 하나입니다. 저속 차량은 도시가 점점 붐비고 혼잡하면서 실용적이고 효과적인 근거리 운송 옵션을 설명합니다. 저속 차량은 민첩하고 소형이기 때문에 혼잡한 지역과 좁은 도로를 이동하는 데 이상적이며 대기의 질을 개선하는 데 도움이 됩니다. 또한 저속 차량은 라스트 원 마일까지 수하물을 운반할 수 있어 대형 차량을 필요로 하지 않고 보다 지속가능한 도시 환경을 촉진할 수 있습니다.

제한된 속도 및 항속 거리

속도와 항속 거리가 제한되어 있는 것은 시장에 심각한 문제이며, 이용과 전체적인 매력에 영향을 미칩니다. 저속 차량의 대부분은 보통 시속 25마일로 설정된 일정한 제한 속도 내에서 주행하도록 만들어져 있기 때문에 장거리 이동이나 고속도로에서의 사용은 제한됩니다. 또한 장거리 이동이 필요한 경우 배터리의 항속거리(일반적으로 1회 충전으로 30-50마일)에 한계를 느낄 가능성이 있습니다. 이러한 제한은 단순함과 적응성을 중시하는 구매자를 멀어지게 할 수 있기 때문에 제조사는 사용자 만족도를 높이고 시장 범위를 넓히기 위해 더 나은 성능 지표를 가진 모델을 혁신적으로 개발하는 것이 좋습니다.

도시화 및 교통 정체

교통 체증과 도시화는 시장 확대에 큰 영향을 미칩니다. 도시와 인구의 증가에 의한 종래의 교통 인프라에 대한 수요로 인해, 통근 시간의 장기화와 교통 체증의 증가가 생깁니다. 단거리 수송용으로 설계된 저속 차량은 인구 밀도가 높은 도시를 효율적으로 이동하는 수단을 기재하고 있습니다. 특히 인구 밀도가 높은 곳에서는 작고 속도가 느리기 때문에 로컬 이동에 최적입니다. 게다가 저속차량은 대형차를 대신하는 것으로, 교통량을 줄이고, 환경 친화적인 도시 이동을 촉진합니다. 저속 주행차에 대한 동향은 환경적으로 지속가능한 도시 교통 솔루션에 대한 요구의 고조와 일치합니다.

충전 인프라 부족

저속 차량, 특히 전기자동차의 경우 충전 인프라 부족이 큰 장벽이 되고 있습니다. 많은 지역에서 공공 충전소가 부족하기 때문에 저속 차량 소유자는 특히 가정용 충전소를 사용할 수 없는 사람들에게 차량에 연료를 보급하기가 어렵습니다. 이러한 인프라 부족으로 인해 저속 차량 구매 희망자들 사이에서 항속거리에 대한 불안이 생겨 장거리 이동 및 빈번한 사용에서 저속 차량 사용성이 제한됩니다. 저속 차량의 보급을 더욱 방해하는 것은 특히 교외와 지역에서의 충전 네트워크의 확대가 지연되고 있다는 것입니다. 시장의 성장과 이용자의 신뢰를 촉진하기 위해서는 이 문제를 해결해야 합니다.

COVID-19의 영향

COVID-19의 유행은 저속 차량 분야에 다양한 영향을 미쳤습니다. 경제 불안, 제조 지연, 공급망 혼란으로 인해 자동차 판매 및 생산이 일시적으로 침체되었습니다. 그러나 팬데믹은 안전하고 환경 친화적인 개인 운송 수단에 대한 수요를 높이고 저속 차량은 혼잡한 공공 운송을 피하기 위한 근거리 이동 옵션으로 선호되었습니다. 또한 조직과 기업이 비접촉식 배송 및 현장 이동에 저속 차량를 사용하여 상업 부문에서 수요도 촉진되었습니다. 친환경 운송에 대한 동향은 경기 확대에 따른 시장 확대와 회복을 뒷받침할 것으로 예상됩니다.

예측 기간 동안 골프 카트 부문이 최대라고 예측

골프 카트 부문은 골프 코스에서의 용도로 예측 기간 동안 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 그러나 그 적응성과 유용성으로 인해 다른 많은 장면에서도 사용되고 있습니다. 최근에는 골프 카트는 유지 보수, 개인적인 이동, 심지어 게이티드 커뮤니티 내에서의 이동 수단으로 자주 이용되고 있습니다. 배출가스가 적고, 운전음이 조용하며, 사용하기 편리하기 때문에 편리하고 친환경적인 이동수단을 찾는 사람들에게 바람직한 선택지가 되고 있습니다.

예측 기간 동안 개인 소비자 부문의 CAGR이 가장 높을 것으로 예상됩니다.

예측 기간 동안 개인 소비자 부문은 가장 높은 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다. 환경 문제에 대한 관심의 고조는, 전동 저속 차량과 같은 환경 친화적인 수송 수단을 이용하도록 개인에게 재촉하고 있습니다. 전기차는 주행 비용이 저렴하고 저렴한 가격에 주거지에서의 단거리 이동에도 적응하기 때문에 일상적인 이동 수단으로 매력적입니다. 이러한 자동차는, 개인의 이동 수단에 대한 요구에 대해서, 유용하고 경제적, 또 환경을 배려한 솔루션을 기재하고 있습니다.

최대 점유율을 차지하는 지역

예측기간 동안 급속한 도시화, 교통체증 악화, 이산화탄소 배출량 감소에 대한 관심이 높아지면서 아시아태평양이 최대 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 저속 차량의 이용은 이 지역 환경의식의 증가와 전기자동차 구매 보조금 등의 EV 추진 규제에 의해 촉진되고 있습니다. 중국, 일본, 인도 등의 나라에서 저속 차량 수요를 더욱 밀어 올리고 있는 것은 중산 계급의 인구 증가, 연료 가격의 상승, 단거리 이동을 위한 적당한 가격으로 환경 친화적 인 운송에 대한 요청입니다.

CAGR이 가장 높은 지역

북미는 환경 의식 증가와 전기자동차의 도입을 촉진하는 정부 규제에 의해 예측 기간 중에 가장 높은 CAGR을 달성할 것으로 예측됩니다. 소비자는 특히 주택가, 골프장, 사업소 등에서의 단거리 이동에 경제적이고 환경에 유익한 선택지를 요구하고 있습니다. 저속 차량 수요의 한 요인은 연료 가격 상승과 저배출 가스에 대한 요구입니다. 게다가 저속 차량은 전기차 기술의 발전과 세액공제 등의 우대조치로 미국과 캐나다 사람들과 기업들에게 점점 매력적으로 자리잡고 있습니다.

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Stratistics MRC에 따르면 저속 차량 세계 시장은 2024년 132억 3,000만 달러를 차지하고, 2030년에는 248억 8,000만 달러에 이를 것으로 예측되며, 예측 기간 동안 CA GR은 11.1%로 성장할 전망입니다. 최고 속도는 시속 20-25마일(시속 32-40km)에 이릅니다. 이용되고 있습니다. 저속 차량의 환경 친화적 인 특성은 전기로 움직이는 경우가 많으며 환경에 유익한 수송 수단에 대한 수요 증가에 대응하고 있습니다.

데이터에 따르면 2021년 중국의 전동이륜차 판매대수는 전년대비 16.5% 증가한 5,337만5,000대에 달했기 때문에 리튬이륜차 판매대수는 전년대비 22.6% 증가한 928만7,000대에 이르며 보급률 는 17.4%에 도달했습니다.

도시화의 진전

세계 대도시의 도시화는 저속 차량 시장을 추진하는 주요 요인 중 하나입니다. 저속 차량는 민첩하고 작기 때문에 붐비는 땅입니다. 지역과 좁은 도로를 달리는 데 이상적이며 대기의 질을 향상시키는 데 도움이 됩니다. 수 있습니다.

제한된 속도와 항속 거리

제한된 속도와 항속 거리는 시장에 심각한 문제이며, 사용과 전반적인 매력에 영향을 미칩니다. 저속 차량의 대부분은 보통 시속 25마일로 설정된 일정한 제한 속도 내에서 주행하도록 만들어져 있기 때문에 장거리 이동이나 고속도로에서의 사용은 제한됩니다. 또한 장거리 이동이 필요한 경우 배터리의 항속 거리(보통 1회 충전으로 30-50마일)에 한계를 느낄 수 있습니다. 이러한 제한은 단순성과 적응성을 중시하는 구매자를 멀리 할 수 있기 때문에 제조업체는 사용자 만족도를 높이고 시장 범위를 넓히기 위해 더 나은 성능 지표를 가진 모델을 혁신적으로 에 개발하는 것이 좋습니다.

도시화와 교통 정체

교통 정체와 도시화는 시장 확대에 큰 영향을 미칩니다. 도시와 인구 증가로 인한 전통적인 교통 인프라에 대한 수요로 통근 시간의 장기화와 교통 정체 증가가 발생합니다. 단거리 운송을 위해 설계된 저속 차량은 인구 밀도가 높은 도시를 효율적으로 이동하는 수단을 설명합니다. 특히 인구 밀도가 높은 곳에서는 작고 속도가 느리므로 지역 이동에 이상적입니다. 게다가 저속 차량는 대형 차량을 대체하여 교통량을 줄이고 환경 친화적인 도시 이동을 촉진합니다. 저속 주행 차량으로의 동향은 환경적으로 지속 가능한 도시 교통 솔루션에 대한 요구 증가와 일치합니다.

충전 인프라 부족

저속 차량, 특히 전기자동차의 경우 충전 인프라 부족이 큰 장벽이되고 있습니다. 많은 지역에서 공공 충전소이 부족하기 때문에 저속 차량 소유자는 특히 가정용 충전소을 이용할 수없는 사람들에게는 차량에 연료를 보급하기가 어렵습니다. 구매 희망자 사이에서 항속거리에 대한 불안이 생기고, 장거리의 이동이나 빈번한 사용에 있어서의 저속 차량의 사용성이 제한됩니다. 늦은 것입니다 시장의 성장과 사용자의 신뢰를 홍보하려면이 문제를 해결해야합니다.

COVID-19의 영향

COVID-19의 유행은 저속 차량 섹터에 다양한 영향을 미쳤습니다. 유행은 안전하고 환경 친화적 인 개인 운송 수단에 대한 수요를 증가시키고 저속 차량는 혼합 혼잡한 공공 수송을 피하기 위한 근거리 이동의 선택으로서 선호되고 있습니다. 또한 추진되었습니다. 친환경 수송에 대한 동향은 경기 확대에 따른 시장 확대와 회복을 뒷받침할 것으로 예상됩니다.

예측 기간 동안 골프 카트 부문이 최대라고 예측

골프 카트 부문은 골프 코스에서의 용도로 예측 기간 동안 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 골프 카트는 유지 보수 운용, 개인 이동, 심지어 게이티드 커뮤니티 내에서의 이동 수단으로 자주 이용되고 있습니다. 선택입니다.

예측 기간 동안 개인 소비자 부문의 CAGR이 가장 높을 것으로 예상됩니다.

예측 기간 동안 개인 소비자 부문은 가장 높은 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다. 자동차는 달리기 비용 하지만 싸고, 저렴한 가격으로, 주택지에서의 단거리 이동에도 적응하기 위해, 일상의 이동 수단으로서 매력적입니다.이러한 자동차는 개인의 이동 수단에 대한 요구에 대해서, 유용하고 경제적, 또한 환경 친화적 인 솔루션을 설명합니다.

최대 점유율을 차지하는 지역

예측기간 동안 급속한 도시화, 교통체증 악화, 이산화탄소 배출량 감소에 대한 관심이 높아지면서 아시아태평양이 최대 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 증가와 전기자동차 구매 보조금 등의 EV 추진 규제에 의해 촉진되고 있습니다 중국, 일본, 인도 등의 나라에서 저속 차량 수요를 더욱 밀어 올리고 있는 것은 중산 계급의 인구 증가, 연료 가격의 상승, 단거리 이동을 위한 적당한 가격으로 환경 친화적 인 운송에 대한 요청입니다.

CAGR이 가장 높은 지역

북미는 환경 의식 증가와 전기자동차의 도입을 촉진하는 정부 규제에 의해 예측 기간 중에 가장 높은 CAGR을 달성할 것으로 예측됩니다. 단거리 이동에 경제적이고 환경에 유익한 선택 요구하고 있습니다. 저속 차량 수요의 한 요인은 연료 가격의 상승과 저 배출 가스에 대한 요구입니다. 점점 더 매력적입니다.

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목차

제1장 주요 요약

제2장 서문

제3장 시장 동향 분석

제4장 Porter's Five Forces 분석

제5장 세계의 저속 차량 시장 : 유형별

제6장 세계의 저속 차량 시장 : 동력원별

제7장 세계의 저속 차량 시장 : 출력별

제8장 세계의 저속 차량 시장 : 배터리 유형별

제9장 세계의 저속 차량 시장 : 좌석수별

제10장 세계의 저속 차량 시장 : 용도별

제11장 세계의 저속 차량 시장 : 최종 사용자별

제12장 세계의 저속 차량 시장 : 지역별

제13장 주요 개발

제14장 기업 프로파일링

AJY
영문 목차

영문목차

According to Stratistics MRC, the Global Low-Speed Vehicle Market is accounted for $13.23 billion in 2024 and is expected to reach $24.88 billion by 2030 growing at a CAGR of 11.1% during the forecast period. The low-speed vehicle (LSV) market refers to the segment of the automotive industry focused on vehicles designed for limited-speed travel, typically reaching a maximum speed of 20 to 25 miles per hour (32 to 40 km/h). These vehicles, which include golf carts, commercial utility vehicles, and personal mobility solutions, are mostly utilized for short-distance transportation in metropolitan settings. The eco-friendly characteristics of LSVs, which are frequently electric-powered, correspond with the rising demand for environmentally beneficial modes of transportation.

According to data, the sales volume of electrical two-wheelers in China in 2021 reached 53.375 million units, up 16.5% year on year, and therefore the sales volume of lithium two-wheelers reached 9.287 million units, up 22.6% year on year, with a penetration rate of 17.4%.

Market Dynamics:

Driver:

Increased urbanization

The global metropolis urbanization is one of the main factors propelling the LSV market. LSVs provide a practical and effective short-distance transportation option as cities get increasingly crowded and congested. They are ideal for negotiating congested regions and small streets because to their agility and reduced size, which also helps to improve the quality of the air. Furthermore, LSVs can deliver goods the last mile, which eliminates the need for larger vehicles and promotes a more sustainable urban environment.

Restraint:

Limited speed and range

Limited speed and range pose serious problems for the market, affecting their usage and overall appeal. Their use is limited for longer journeys or on higher-speed roads because the majority of low-speed vehicles are made to run within certain speed limits, usually set at 25 mph. Additionally, those needing longer travel distances might find the battery's limited range-typically between 30 and 50 miles on a single charge. These restrictions have the potential to turn off purchasers who value simplicity and adaptability, which encourages manufacturers to innovate and create models with better performance metrics in order to increase user happiness and broaden their market reach.

Opportunity:

Urbanization and traffic congestion

Traffic congestion and urbanization have an enormous effect on market expansion. Longer commutes and more traffic jams result from the demand on traditional transportation infrastructure caused by growing cities and populations. Designed for short-distance transport, low-speed vehicles provide an efficient means to get through densely populated cities. They are perfect for local travel because of their small size and slow pace, especially in places with a high population density. Additionally, by offering a substitute for larger cars, LSVs help to lessen traffic and encourage more environmentally friendly urban mobility. The trend toward low-speed vehicles is in line with the growing need for environmentally sustainable city transit solutions.

Threat:

Insufficient charging infrastructure

Insufficient charging infrastructure is a significant barrier in the low-speed vehicle (LSV), particularly for electric models. The scarcity of public charging stations in many areas makes it challenging for LSV owners to refuel their vehicles, particularly for those without access to home charging stations. Range anxiety among potential purchasers arises from this lack of infrastructure, which limits the usability of LSVs over longer trips and more frequent usage. Further impeding the wider use of LSVs is the sluggish expansion of charging networks, especially in suburban and rural locations. To promote growth and user confidence in the market, this issue must be addressed.

Covid-19 Impact

The COVID-19 epidemic impacted the low-speed vehicle (LSV) sector in a various manners. Economic uncertainty, manufacturing delays, and supply chain disruptions caused a brief drop in vehicle sales and production. However, the pandemic increased demand for safe and environmentally friendly personal transportation choices, and LSVs became a well-liked option for short-distance travel to avoid congested public transportation. Demand in the commercial sector was also fuelled by the use of LSVs by organizations and corporations for contactless delivery and on-site mobility. The trend toward environmentally friendly transportation is anticipated to bolster the market's expansion and recovery as economies expand.

The golf carts segment is expected to be the largest during the forecast period

The golf carts segment is projected to account for the largest market share during the projection period, due to their application on golf courses. However due to their adaptability and usefulness, they have been used in a number of other settings. These days, golf carts are frequently utilized for maintenance, personal transportation, and even as a means of mobility inside gated communities. They are a desirable choice for people looking for a convenient and environmentally friendly mode of transportation because of their minimal emissions, silent operation, and ease of use.

The individual consumers segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

During the projection period, the individual consumers segment is expected to grow at the highest CAGR. Growing environmental concerns are encouraging individuals to use eco-friendly modes of transportation, such as electric LSVs. They are attractive for daily transportation due to their cheap running costs, affordability, and adaptability for short-distance travel in residential areas. These vehicles offer a useful, economical, and environmentally conscious solution to individual transportation requirements.

Region with largest share:

During the estimation period, the Asia Pacific region is expected to capture the largest market share, due to rapid urbanization, worsening traffic, and a rising focus on cutting carbon emissions. The use of LSVs is being promoted by the region's growing environmental consciousness and pro-EV regulations, such as subsidies for the purchase of electric vehicles. Further driving demand for LSVs in nations like China, Japan, and India are growing middle-class populations, rising fuel prices, and the desire for affordable, environmentally friendly transportation for short journeys.

Region with highest CAGR:

The North America region is projected to achieve the highest CAGR during the forecast period, owing to increasing environmental awareness and government regulations promoting electric vehicle adoption. Consumers seek economical and environmentally beneficial options for short-distance travel, especially in residential neighborhoods, golf courses, and business establishments. The demand for LSVs is partly fuelled by rising fuel prices and a need for lower emissions. Furthermore, LSVs are becoming more and more attractive to people and companies in the US and Canada due to developments in electric vehicle technology and incentives like tax credits.

Key players in the market

Some of the key players profiled in the Low-Speed Vehicle Market include Club Car, Yamaha Golf-Car Company, Polaris Industries Inc., Textron Specialized Vehicles Inc., Bradshaw Electric Vehicles, Garia, American Custom Golf Cars, JH Global Services, Inc., Tomberlin, Cushman, Eco Battery, Invacare Corporation, EZ-GO Express, and Green Power Motor Company Inc.

Key Developments:

In August 2024, Club Car announced the launch of its new electric golf cart model, featuring enhanced battery technology for longer range and improved performance on golf courses.

In March 2024, Polaris Industries Inc. unveiled the GEM e2, a compact electric vehicle designed for neighborhood transportation, focusing on sustainability and ease of use in urban areas.

In January 2024, Textron Specialized Vehicles announced the development of the new Cushman Hauler, an electric utility vehicle tailored for industrial applications with enhanced cargo capacity.

In November 2023, Yamaha Golf-Car Company launched its latest golf cart model with advanced safety features and customizable options for enhanced user experience.

Types Covered:

Power Sources Covered:

Power Outputs Covered:

Battery Types Covered:

Seating Capacities Covered:

Applications Covered:

End Users Covered:

Regions Covered:

What our report offers:

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

According to Stratistics MRC, the Global Low-Speed Vehicle Market is accounted for $13.23 billion in 2024 and is expected to reach $24.88 billion by 2030 growing at a CAGR of 11.1% during the forecast period. The low-speed vehicle (LSV) market refers to the segment of the automotive industry focused on vehicles designed for limited-speed travel, typically reaching a maximum speed of 20 to 25 miles per hour (32 to 40 km/h). These vehicles, which include golf carts, commercial utility vehicles, and personal mobility solutions, are mostly utilized for short-distance transportation in metropolitan settings. The eco-friendly characteristics of LSVs, which are frequently electric-powered, correspond with the rising demand for environmentally beneficial modes of transportation.

According to data, the sales volume of electrical two-wheelers in China in 2021 reached 53.375 million units, up 16.5% year on year, and therefore the sales volume of lithium two-wheelers reached 9.287 million units, up 22.6% year on year, with a penetration rate of 17.4%.

Market Dynamics:

Driver:

Increased urbanization

The global metropolis urbanization is one of the main factors propelling the LSV market. LSVs provide a practical and effective short-distance transportation option as cities get increasingly crowded and congested. They are ideal for negotiating congested regions and small streets because to their agility and reduced size, which also helps to improve the quality of the air. Furthermore, LSVs can deliver goods the last mile, which eliminates the need for larger vehicles and promotes a more sustainable urban environment.

Restraint:

Limited speed and range

Limited speed and range pose serious problems for the market, affecting their usage and overall appeal. Their use is limited for longer journeys or on higher-speed roads because the majority of low-speed vehicles are made to run within certain speed limits, usually set at 25 mph. Additionally, those needing longer travel distances might find the battery's limited range-typically between 30 and 50 miles on a single charge. These restrictions have the potential to turn off purchasers who value simplicity and adaptability, which encourages manufacturers to innovate and create models with better performance metrics in order to increase user happiness and broaden their market reach.

Opportunity:

Urbanization and traffic congestion

Traffic congestion and urbanization have an enormous effect on market expansion. Longer commutes and more traffic jams result from the demand on traditional transportation infrastructure caused by growing cities and populations. Designed for short-distance transport, low-speed vehicles provide an efficient means to get through densely populated cities. They are perfect for local travel because of their small size and slow pace, especially in places with a high population density. Additionally, by offering a substitute for larger cars, LSVs help to lessen traffic and encourage more environmentally friendly urban mobility. The trend toward low-speed vehicles is in line with the growing need for environmentally sustainable city transit solutions.

Threat:

Insufficient charging infrastructure

Insufficient charging infrastructure is a significant barrier in the low-speed vehicle (LSV), particularly for electric models. The scarcity of public charging stations in many areas makes it challenging for LSV owners to refuel their vehicles, particularly for those without access to home charging stations. Range anxiety among potential purchasers arises from this lack of infrastructure, which limits the usability of LSVs over longer trips and more frequent usage. Further impeding the wider use of LSVs is the sluggish expansion of charging networks, especially in suburban and rural locations. To promote growth and user confidence in the market, this issue must be addressed.

Covid-19 Impact

The COVID-19 epidemic impacted the low-speed vehicle (LSV) sector in a various manners. Economic uncertainty, manufacturing delays, and supply chain disruptions caused a brief drop in vehicle sales and production. However, the pandemic increased demand for safe and environmentally friendly personal transportation choices, and LSVs became a well-liked option for short-distance travel to avoid congested public transportation. Demand in the commercial sector was also fuelled by the use of LSVs by organizations and corporations for contactless delivery and on-site mobility. The trend toward environmentally friendly transportation is anticipated to bolster the market's expansion and recovery as economies expand.

The golf carts segment is expected to be the largest during the forecast period

The golf carts segment is projected to account for the largest market share during the projection period, due to their application on golf courses. However due to their adaptability and usefulness, they have been used in a number of other settings. These days, golf carts are frequently utilized for maintenance, personal transportation, and even as a means of mobility inside gated communities. They are a desirable choice for people looking for a convenient and environmentally friendly mode of transportation because of their minimal emissions, silent operation, and ease of use.

The individual consumers segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

During the projection period, the individual consumers segment is expected to grow at the highest CAGR. Growing environmental concerns are encouraging individuals to use eco-friendly modes of transportation, such as electric LSVs. They are attractive for daily transportation due to their cheap running costs, affordability, and adaptability for short-distance travel in residential areas. These vehicles offer a useful, economical, and environmentally conscious solution to individual transportation requirements.

Region with largest share:

During the estimation period, the Asia Pacific region is expected to capture the largest market share, due to rapid urbanization, worsening traffic, and a rising focus on cutting carbon emissions. The use of LSVs is being promoted by the region's growing environmental consciousness and pro-EV regulations, such as subsidies for the purchase of electric vehicles. Further driving demand for LSVs in nations like China, Japan, and India are growing middle-class populations, rising fuel prices, and the desire for affordable, environmentally friendly transportation for short journeys.

Region with highest CAGR:

The North America region is projected to achieve the highest CAGR during the forecast period, owing to increasing environmental awareness and government regulations promoting electric vehicle adoption. Consumers seek economical and environmentally beneficial options for short-distance travel, especially in residential neighborhoods, golf courses, and business establishments. The demand for LSVs is partly fuelled by rising fuel prices and a need for lower emissions. Furthermore, LSVs are becoming more and more attractive to people and companies in the US and Canada due to developments in electric vehicle technology and incentives like tax credits.

Key players in the market

Some of the key players profiled in the Low-Speed Vehicle Market include Club Car, Yamaha Golf-Car Company, Polaris Industries Inc., Textron Specialized Vehicles Inc., Bradshaw Electric Vehicles, Garia, American Custom Golf Cars, JH Global Services, Inc., Tomberlin, Cushman, Eco Battery, Invacare Corporation, EZ-GO Express, and Green Power Motor Company Inc.

Key Developments:

In August 2024, Club Car announced the launch of its new electric golf cart model, featuring enhanced battery technology for longer range and improved performance on golf courses.

In March 2024, Polaris Industries Inc. unveiled the GEM e2, a compact electric vehicle designed for neighborhood transportation, focusing on sustainability and ease of use in urban areas.

In January 2024, Textron Specialized Vehicles announced the development of the new Cushman Hauler, an electric utility vehicle tailored for industrial applications with enhanced cargo capacity.

In November 2023, Yamaha Golf-Car Company launched its latest golf cart model with advanced safety features and customizable options for enhanced user experience.

Types Covered:

Power Sources Covered:

Power Outputs Covered:

Battery Types Covered:

Seating Capacities Covered:

Applications Covered:

End Users Covered:

Regions Covered:

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Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

3 Market Trend Analysis

4 Porters Five Force Analysis

5 Global Low-Speed Vehicle Market, By Type

6 Global Low-Speed Vehicle Market, By Power Source

7 Global Low-Speed Vehicle Market, By Power Output

8 Global Low-Speed Vehicle Market, By Battery Type

9 Global Low-Speed Vehicle Market, By Seating Capacity

10 Global Low-Speed Vehicle Market, By Application

11 Global Low-Speed Vehicle Market, By End User

12 Global Low-Speed Vehicle Market, By Geography

13 Key Developments

14 Company Profiling

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