세계의 전기자동차 배터리 재활용 시장 전망(-2030년) : 배터리 유형별, 재활용 공정별, 비즈니스 모델별, 배터리 공급원별, 재료별, 용도별, 최종사용자별, 지역별 분석
Electric Vehicle Battery Recycling Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Battery Type, Recycling Process, Business Model, Battery Source, Material, Application, End User and by Geography
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리서치사 : Stratistics Market Research Consulting
발행일 : 2024년 10월
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한글목차

Stratistics MRC에 따르면, 세계 전기자동차 배터리 재활용 시장은 2024년 111억 4,000만 달러에 이르고, 예측 기간 동안 23.8%의 연평균 복합 성장률(CAGR)로 성장하여 2030년에는 401억 1,000만 달러에 도달할 것으로 예상됩니다.

전기차(EV) 배터리를 재활용하는 것은 지속 가능한 운송에 필수적인 요소이며, 전기차 보급에 따른 환경 문제 해결에 기여하고 있습니다. 전기자동차(EV)에 대한 수요가 증가함에 따라, 사용한 배터리에서 리튬, 코발트, 니켈과 같은 귀중한 물질을 회수하기 위한 효과적인 재활용 절차가 점점 더 필요해지고 있습니다. 이러한 재료를 재사용하면 처녀 자원의 필요성을 줄이고 배터리 생산으로 인한 환경 영향을 줄일 수 있습니다.

국제에너지기구(IEA)에 따르면, 전기자동차 판매량은 2030년까지 전 세계 자동차 판매량의 30%를 나타낼 것으로 전망하고 있습니다.

전기자동차에 대한 관심 증가

기술 개발, 온실가스 배출량 감축을 위한 정부의 이니셔티브, 환경 인식의 향상 등이 전 세계 전기차로의 전환에 기여하고 있습니다. 세계 전기차 시장은 가까운 미래에 급성장할 것으로 예상되며, 궁극적으로 신차 판매량에서 전기차가 차지하는 비중은 더욱 커질 것으로 전망됩니다. 이러한 수요의 급증은 사용되는 배터리의 양을 증가시킬 뿐만 아니라, 배터리 수명주기 동안 배터리를 어떻게 관리할 것인가에 대한 우려를 불러일으키고 있습니다. 또한, 더 많은 전기자동차(EV)가 수명이 다함에 따라 폐기물을 관리하고 귀중한 재료를 회수하기 위해서는 효과적인 재활용 절차가 필수적입니다.

배터리 구성 및 설계의 복잡성

EV 배터리 제조에는 플라스틱, 알루미늄, 코발트, 니켈, 리튬 등 다양한 재료가 사용됩니다. 이러한 재료는 각각 고유 한 특성을 가지고 있으며 재활용이 필요합니다. 이러한 복잡성은 배터리 설계가 제조업체마다 다르다는 사실로 인해 더욱 복잡해집니다. 예를 들어, 다른 브랜드의 배터리는 처리 및 분해를 더 어렵게 만드는 다른 화학 물질과 구성을 가지고 있습니다. 이러한 차이로 인해 안전하고 효율적인 해체를 위해서는 특정 도구와 지식이 필요합니다. 또한 이러한 배터리의 복잡성으로 인해 인건비가 상승하고 잘못 취급하면 위험한 물질이 누출되거나 발화 될 수 있기 때문에 취급시 안전 위험이 발생할 수 있습니다.

전기자동차의 급속한 보급

전 세계적으로 전기자동차의 보급이 확대되면서 배터리 재활용 서비스에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 특히 아시아태평양과 유럽 등 지역에서는 전기차 판매가 지속적으로 증가함에 따라 사용 후 배터리의 양이 급증할 것으로 예상되고 있습니다. 예를 들어, Niti Aayog의 보고서에 따르면, 2030년까지 인도에서만 128GWh의 리튬 이온 배터리가 재활용될 것으로 예상되며, 이 중 대부분은 전기차 부문에서 발생할 것으로 예상됩니다. 또한, 이러한 시장 확대는 재활용 업체들이 이러한 배터리를 효과적으로 처리하고 귀중한 재료를 추출할 수 있는 사업을 시작할 수 있는 기회이기도 합니다.

세컨드라이프 앱과의 경쟁

자동차에 더 이상 탑재되지 않는 중고 전기차 배터리의 상당수는 여전히 상당한 용량을 보유하고 있습니다. 이러한 배터리는 즉시 재활용되지 않고 에너지 저장 솔루션에 사용되기 때문에 세컨드 라이프 용도 시장이 확대되고 있습니다. 이러한 방식은 배터리 부품의 수명을 연장할 수 있지만, 즉시 재활용할 수 있는 배터리의 수는 줄어들게 됩니다. 또한, 기업들이 사용한 배터리의 대체 용도를 찾으면서 재활용 인프라에 대한 투자에 대한 시급성이 떨어질 수 있습니다.

COVID-19의 영향 :

코로나19는 자동차 산업과 재활용 산업에서 생산 라인의 혼란과 광범위한 가동 중단으로 인해 전기자동차(EV) 재활용 배터리 시장에 큰 영향을 미쳤습니다. 전염병 기간 동안 엄격한 여행 금지와 봉쇄로 인해 노동력이 부족하여 많은 재활용 시설이 문을 닫았습니다. 그 결과 처리할 수 없는 배터리가 정체되어 배터리 폐기물 관리가 이미 어려운 상황이었습니다. 또한, 전염병으로 인한 경제적 불안은 새로운 전기차 시장을 축소시키고 결과적으로 재활용 흐름에 들어가는 배터리의 양을 제한하고 전기자동차에 대한 소비자 지출을 줄였습니다.

예측 기간 동안 리튬 부문이 가장 큰 비중을 차지할 것으로 예상됩니다.

전기자동차(EV) 배터리 재활용 산업에서 리튬 부문이 가장 큰 시장 점유율을 차지하고 있습니다. 이는 주로 전기차에 사용되는 가장 일반적인 배터리 유형인 리튬 이온 배터리에 리튬이 필수적이기 때문이며, 2022년 시장 점유율은 약 58.36%이며, 리튬 이온 배터리는 높은 에너지 밀도, 열 안정성 및 효율성으로 인해 전기차(EV) 산업을 지배할 것으로 예상됩니다. 전기자동차(EV) 산업을 지배할 것으로 예상됩니다. 또한 전 세계적으로 전기자동차의 보급이 확대됨에 따라 폐배터리에서 리튬을 회수해야 할 필요성이 커지고 있습니다. 제조업체들은 신규 채굴 자원에 대한 의존도를 줄이고 리튬 조달과 관련된 공급망 리스크를 최소화하기 위해 노력하고 있습니다.

에너지 저장 시스템 분야는 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예상됩니다.

재활용 전기차 배터리 시장에서 에너지 저장 시스템 분야는 가장 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예상됩니다. 그 배경에는 지속 가능한 에너지 솔루션에 대한 수요가 증가하고 있으며, 사용한 전기자동차 배터리를 고정식 에너지 저장 용도로 재사용하는 사례가 증가하고 있기 때문입니다. 전기차 배터리가 소진된 후에도 여전히 많은 용량이 남아있기 때문에 재생 가능 에너지원을 그리드에 통합하는 데 필요한 에너지 저장 시스템에서 이차적으로 사용하기에 적합합니다. 또한, 에너지 저장 시스템 시장은 배터리 기술의 발전과 지속가능성을 지원하는 정부 인센티브에 힘입어 45억 달러 이상으로 성장할 것으로 예상됩니다.

가장 큰 점유율을 차지하는 지역 :

전기자동차 배터리 재활용 시장에서 아시아태평양이 가장 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 이는 한국, 일본, 중국 등 주요 국가에서 전기자동차의 급속한 보급으로 인해 재활용이 필요한 사용 후 배터리가 대량으로 발생했기 때문입니다. 이 지역은 지속 가능한 관행과 적절한 폐기 기술을 장려하는 엄격한 정부 규제와 사용한 배터리에서 귀중한 재료를 회수하는 것을 목표로 하는 최첨단 재활용 기술에 대한 대규모 투자를 통해 혜택을 누리고 있습니다. 또한, 강력한 제조 생태계와 숙련된 인력을 보유함으로써 이 지역의 효율적인 재활용 시스템을 구축하고 실행할 수 있는 능력을 향상시킬 수 있습니다.

CAGR이 가장 높은 지역 :

전기차 배터리 재활용 시장은 유럽에서 가장 높은 CAGR로 크게 성장할 것으로 예상됩니다. 이 지역의 배터리 재활용 능력과 지속가능성을 향상시키기 위한 엄격한 법률과 지침이 이러한 성장의 원동력이 되고 있습니다. 이 지역의 순환 경제에 대한 노력은 폐기물 최소화와 자원 효율성에 중점을 두고 있으며, 이에 따라 재활용 인프라와 기술에 더 많은 자금이 할당되고 있습니다. 또한, 유럽 전역에 걸쳐 전기자동차의 보급이 확대됨에 따라, 사용 후 배터리가 대량으로 생산되고 있어 효율적인 재활용 솔루션이 요구되고 있습니다.

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  • 경쟁사 벤치마킹
    • 제품 포트폴리오, 지리적 입지, 전략적 제휴를 기반으로 한 주요 기업 벤치마킹

목차

제1장 주요 요약

제2장 서문

제3장 시장 동향 분석

제4장 Porter의 Five Forces 분석

제5장 세계의 전기자동차 배터리 재활용 시장 : 배터리 유형별

제6장 세계의 전기자동차 배터리 재활용 시장 : 재활용 프로세스별

제7장 세계의 전기자동차 배터리 재활용 시장 : 비즈니스 모델별

제8장 세계의 전기자동차 배터리 재활용 시장 : 배터리 공급원별

제9장 세계의 전기자동차 배터리 재활용 시장 : 재료별

제10장 세계의 전기자동차 배터리 재활용 시장 : 용도별

제11장 세계의 전기자동차 배터리 재활용 시장 : 최종사용자별

제12장 세계의 전기자동차 배터리 재활용 시장 : 지역별

제13장 주요 발전

제14장 기업 프로파일링

LSH
영문 목차

영문목차

According to Stratistics MRC, the Global Electric Vehicle Battery Recycling Market is accounted for $11.14 billion in 2024 and is expected to reach $40.11 billion by 2030 growing at a CAGR of 23.8% during the forecast period. Recycling the batteries from electric vehicles (EVs) is an essential part of sustainable transportation, helping to solve the environmental issues raised by the growing use of EVs. Effective recycling procedures are becoming more and more necessary in order to recover valuable materials like lithium, cobalt, and nickel from spent batteries as the demand for electric vehicles (EVs) grows. Reusing these materials reduces the need for virgin resources and lessens the environmental impact of battery production.

According to the International Energy Agency (IEA), electric vehicle sales are projected to reach 30% of total global vehicle sales by 2030.

Market Dynamics:

Driver:

Growing interest in electric cars

Technology developments, government initiatives to reduce greenhouse gas emissions, and environmental awareness are all contributing to the global shift towards electric vehicles. The global EV market is predicted to expand rapidly in the near future, and projections indicate that EV sales may eventually make up a sizeable share of new car sales. This spike in demand causes the quantity of batteries in use to rise, and it also raises concerns about how these batteries are managed throughout their lifecycle. Additionally, effective recycling procedures are essential to managing waste and recovering valuable materials as more electric vehicles (EVs) approach the end of their life cycles.

Restraint:

Complexity of battery composition and design

A range of materials, including plastics, aluminum, cobalt, nickel, and lithium, are used to make EV batteries. Each of these materials has unique characteristics and recycling needs. This complexity is increased by the fact that battery designs differ amongst manufacturers. For example, different brand batteries have different chemistries and configurations that make processing and disassembly more difficult. Due to this variability, safe and efficient disassembly requires specific tools and knowledge. Furthermore, these batteries are complicated, which raises labor costs and creates safety hazards when handling them because mishandled batteries can leak dangerous substances or catch fire.

Opportunity:

Quick increase in the use of electric vehicles

The increasing global adoption of electric vehicles is driving up demand for battery recycling services. It is anticipated that the volume of end-of-life batteries will rise sharply as EV sales continue to rise, especially in regions like Asia-Pacific and Europe. According to a Niti Aayog report, for example, by 2030, 128 GWh of lithium-ion batteries will be available for recycling in India alone, with a large share coming from the EV segment. Moreover, the expanding market offers recyclers the chance to set up businesses that can effectively handle these batteries and extract valuable materials.

Threat:

Rivalry with second-life apps

Even after they can no longer be used in automobiles, many used EV batteries still have a significant amount of capacity. Since these batteries are being used for energy storage solutions instead of being recycled right away, there is a growing market for second-life applications. The number of batteries that are immediately available for recycling decreases, even though this practice can lengthen the lifespan of battery components. Additionally, the urgency of investing in recycling infrastructure may decrease as businesses look for alternate uses for spent batteries.

Covid-19 Impact:

Due to production line disruptions and widespread shutdowns in the automotive and recycling industries, the COVID-19 pandemic had a major effect on the market for recycled electric vehicle (EV) batteries. Strict travel bans and lockdowns during the pandemic caused a shortage of workers, which resulted in the closure of numerous recycling facilities. This exacerbated already-existing difficulties in managing battery waste by creating a backlog of exhausted batteries that could not be processed. Furthermore, reducing the market for new EVs and, as a result, limiting the amount of batteries entering the recycling stream was the economic uncertainty brought on by the pandemic, which also resulted in lower consumer spending on electric vehicles.

The Lithium segment is expected to be the largest during the forecast period

The lithium segment holds the largest market share in the electric vehicle (EV) battery recycling industry. This is mostly because lithium is essential to lithium-ion batteries, which are the most popular kind of batteries used in EVs. With a market share of roughly 58.36% in 2022, lithium-ion batteries are expected to dominate the electric vehicle (EV) industry due to their high energy density, thermal stability, and efficiency. Moreover, the need for lithium recovery from used batteries has increased due to the growing global adoption of electric vehicles. Manufacturers are trying to lessen their reliance on newly mined resources and minimize supply chain risks related to sourcing lithium.

The Energy Storage Systems segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The energy storage systems segment is expected to have the highest CAGR in the market for recycled electric vehicle batteries. This is due to the growing need for sustainable energy solutions and the repurposing of used EV batteries for stationary storage applications. When the batteries in electric vehicles run out, they still have a lot of capacity left in them, which makes them good for second-life uses in energy storage systems-which are necessary to incorporate renewable energy sources into the grid. Additionally, the market for energy storage systems is anticipated to grow to a value of over USD 4.5 billion, driven by developments in battery technology and government incentives that support sustainability.

Region with largest share:

The Asia-Pacific region is anticipated to hold the largest share of the market for recycling electric vehicle batteries. This dominance is mostly due to the quick uptake of electric vehicles in important nations like South Korea, Japan, and China, which has led to a significant amount of used batteries that need to be recycled. The region gains from strict government regulations that promote sustainable practices and appropriate disposal techniques, as well as large investments in cutting-edge recycling technologies targeted at recovering valuable materials from spent batteries. Moreover, having a strong manufacturing ecosystem and a trained labor force improves the area's ability to create and execute efficient recycling systems.

Region with highest CAGR:

The market for recycling batteries from electric vehicles is expected to grow significantly in the European region, with the highest CAGR. Strict laws and mandates designed to improve the region's capacity for battery recycling and sustainability are the driving forces behind this expansion. The area's dedication to a circular economy places a strong emphasis on waste minimization and resource efficiency, which has led to more funding being allocated to recycling infrastructure and technologies. Additionally, as electric vehicles become more and more popular throughout Europe, a significant amount of end-of-life batteries are produced, this calls for efficient recycling solutions.

Key players in the market

Some of the key players in Electric Vehicle Battery Recycling market include Umicore N.V., Tata Chemicals Limited, Duesenfeld GmbH, EnerSys, Fortum Corporation, Ace Green Recycling, Inc, Contemporary Amperex Technology Co., Limited., BatX Energies Pvt. Ltd., Glencore plc, Li-Cycle Holdings Corp., Andritz AG, Redwood Materials, Inc., Eco-Bat Technologies Ltd., Battery Solutions LLC, GEM Co., Ltd., Exxon Mobil Corp., Snam S.p.A. and Attero Recycling Pvt. Ltd.

Key Developments:

In May 2024, EnerSys, the global leader in stored energy solutions for industrial applications, today announced it has entered into a definitive agreement to acquire Bren-Tronics, Inc. in an all-cash transaction of $208 million. The purchase price represents approximately 8.7x Bren-Tronics' adjusted EBITDA for the twelve months.

In February 2024, Tata Chemicals Ltd has announced collaboration with IITB-Monash Research Academy for pioneering research in the perovskite/clean energy domain. This strategic partnership is aimed at advancing sustainable energy transition solutions and fostering cutting-edge innovation in clean energy technologies.

In October 2023, Umicore and AESC, a global leader in the development and manufacturing of high-performance batteries for electric vehicles (EV) and energy storage systems, have signed a ten-year agreement whereby Umicore will supply high-nickel battery materials for the production of EV batteries at AESC's US manufacturing facilities.

Battery Types Covered:

Recycling Processes Covered:

Business Models Covered:

Battery Sources Covered:

Materials Covered:

Applications Covered:

End Users Covered:

Regions Covered:

What our report offers:

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

3 Market Trend Analysis

4 Porters Five Force Analysis

5 Global Electric Vehicle Battery Recycling Market, By Battery Type

6 Global Electric Vehicle Battery Recycling Market, By Recycling Process

7 Global Electric Vehicle Battery Recycling Market, By Business Model

8 Global Electric Vehicle Battery Recycling Market, By Battery Source

9 Global Electric Vehicle Battery Recycling Market, By Material

10 Global Electric Vehicle Battery Recycling Market, By Application

11 Global Electric Vehicle Battery Recycling Market, By End User

12 Global Electric Vehicle Battery Recycling Market, By Geography

13 Key Developments

14 Company Profiling

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