Stratistics MRC에 따르면 세계의 가솔린 직접 분사(GDI) 시스템 시장은 2024년 60억 달러로 추정되고, 예측 기간 동안 CAGR 9.1%로 성장할 전망이며, 2030년까지 102억 달러에 이를 것으로 예상됩니다.
가솔린 직접 분사(GDI)는 내연 엔진에서 이용되는 고급 연료 공급 시스템입니다. 기존의 연료 분사 시스템과 달리 GDI는 보통 10-30 메가파스칼(1,500-4,400 psi)의 고압으로 연료를 연소실에 직접 분사합니다. 이 정확한 분사는 연료의 분무화를 개선하고, 연료 효율 및 출력을 향상시키고, 동시에 배출 가스를 감소시킵니다. GDI 시스템에서 고압 펌프는 스파크 플러그 근처에 설치된 개별 인젝터에 연료를 공급합니다. 인젝터는 엔진의 전자 제어 장치(ECU)에 의해 제어되며, ECU는 다양한 엔진 파라미터에 따라 각 분사의 타이밍과 분사 시간을 조정합니다.
이에 따라 GDI 엔진으로부터 미립자 물질의 배출을 제한하는 새로운 규제가 도입되었습니다. 이러한 규제는 자동차의 배출 가스를 제한하고 자동차의 성능과 연비의 균형을 맞추는 것으로, 자동차 제조업체는 혁신적인 엔진 아키텍처를 개발하게 되었습니다.
자동차 배출가스 저감을 위한 규제조치
가솔린 직접 분사에서는 극압 상태가 된 연료가 엔진의 실린더 내로 직접 분사됩니다. GDI 엔진에서 배출되는 미립자 물질을 줄이기 위해 새로운 기준이 마련되었습니다. 자동차 제조업체는 자동차 배출 가스를 제한하고 차량의 성능과 연비를 균형있게 만드는 규칙에 대응하여 참신한 작동 엔진 설계를 개발했습니다. 자동차 제조업체는 또한 더 나은 성능과 연비를 가진 자동차를 만들기 위해 이러한 새로운 기준을 개발하고 있습니다. 따라서 엄격한 배기 가스 규제의 도입은 가솔린 직접 분사 시장의 성장을 가속하는 요인 중 하나가 될 것으로 예상됩니다.
높은 초기 비용
초기 비용이 높기 때문에 가격에 민감한 소비자는 GDI 기술을 갖춘 자동차를 선택하는 것을 망설이고 수요가 줄어들 수 있습니다. 둘째, 제조업체는 GDI 탑재 차량 시장 경쟁에서 보다 초기 비용이 낮은 대체 차량과의 경쟁 문제에 직면할 수 있습니다. 또한, 특히 신흥 시장과 예산에 민감한 소비자들 사이에서 GDI 시스템의 채용률이 둔화될 수 있습니다.
연비 향상 및 엔진 기능 최적화에 대한 요구 증가
가솔린 직접 분사 기술은 연소실에 직접 가솔린을 분사하므로 공기와 연료의 혼합물을 보다 정확하게 제어할 수 있습니다. 이 최적화된 연소 공정은 연비의 상당한 개선을 가져오고, 촉진요인에 대한 직접적인 비용 절감과 환경 부하 감소를 초래합니다. 연료가격이 계속 변동하는 가운데, 가솔린 직접 분사 시스템은 연비 향상의 가능성이 있기 때문에 점점 매력적이 되고 있습니다.
탄소 축적 가능성
탄소 증착은 엔진 미스파이어 및 연비 저하와 같은 탄소 증착과 관련된 문제를 해결해야 하기 때문에 자동차 소유자에게 유지 보수 비용이 증가할 수 있습니다. 따라서 일부 소비자는 GDI 기술을 탑재한 자동차를 선택하지 않아 시장 수요에 영향을 줄 수 있습니다. 또한 탄소 증착에 대한 우려는 GDI 시스템의 평판을 낮추고 GDI 기술에 대한 소비자의 신뢰와 신용의 손실을 초래할 수 있습니다. 이러한 부정적인 인식은 특히 대체 연료 공급 기술이 보다 신뢰성이 높고 유지보수가 용이하다고 생각되는 경우 GDI 시스템의 채용률을 둔화시킬 수 있습니다.
COVID-19의 영향
COVID-19 세계의 대유행은 전례가 없는 경이적인 것으로, 가솔린 직접 분사 수요는 전 지역에서 대유행 전의 수준에 비해 예상을 밑돌았습니다. 당사의 분석에 따르면 2020년 세계 시장은 2019년에 비해 -6.5% 감소를 보였습니다. COVID-19의 팬데믹은 공급망의 혼란과 특히 강철 스풀 및 파워트레인 부품 등 원재료 수요 증가로 세계 자동차 부품 제조업체에 걸림돌을 주어 자동차 분야 전체의 부품 수요를 중단시켰습니다.
예측 기간 동안 전자제어장치(ECU) 부문이 최대가 될 전망
전자제어장치(ECU)은 가솔린 직접 분사(GDI) 시스템의 중심 역할을 하므로 예측 기간 동안 최대가 될 전망입니다. ECU는 스로틀 개도, 온도, 엔진 속도, 산소 농도 등 여러 센서에서 데이터를 수집하여 최적의 연료 분사 기간과 타이밍을 정확하게 계산합니다. 이 수준의 제어는 우수한 연료 효율과 엔진 성능을 제공합니다. 가솔린 직접 분사(GDI) 시스템은 연료를 고압으로 연소실로 직접 분사하여 연료 분무와 연소를 효율적으로 수행하여 시장 성장을 가속합니다.
예측 기간 동안 애프터마켓 부문의 CAGR이 가장 높을 것으로 예상
성능 튜닝 키트 및 업그레이드 인젝터와 같은 애프터마켓 구성요소는 엔진 성능 및 연비 향상을 요구하는 소비자를 지원하므로 애프터마켓 부문은 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예상됩니다. 그러나 부적절한 설치 및 품질이 낮은 애프터마켓 부품은 신뢰성 문제와 GDI 시스템 손상을 초래할 수 있습니다. 또한, 애프터마켓 대체품의 가용성은 소비자의 선택에 영향을 미치고 상대방 상표 제품 제조업체의 판매 및 시장 역학에 영향을 줄 수 있습니다. 그러므로 애프터마켓 옵션은 커스터마이징과 유연성을 제공할 수 있는 반면, GDI 시스템 시장에 잠재적인 위험과 과제를 초래할 수 있습니다.
북미는 예측 기간 동안 최대 시장 점유율을 차지할 것으로 예측됩니다. 북미 정부는 더 깨끗하고 연비가 좋은 자동차 채용을 장려하기 위해 인센티브와 지원을 제공하기 때문입니다. 이러한 인센티브에는 GDI 탑재 차량에 대한 보조금, 세제 우대, 등록료 최소화 등이 포함되어 소비자가 이러한 차를 선택하는 것을 촉진하고 있습니다. 그 결과, 고품질 가솔린의 입수와 연료 유통망의 정비 등 소비의 시프트가 진행되어 가솔린 직접 분사(GDI) 시스템 산업의 성장에 기여하고 있습니다.
중국과 인도를 포함한 신흥 경제 국가에서는 중간 소득층이 증가하고 가처분 소득이 증가한 결과 자동차 보유율이 상승했습니다. 소비자가 환경에 미치는 영향과 연비 효율을 보다 의식하게 되어 GDI 탑재 차량 수요가 증가하고 있습니다. 많은 국가에서 대기오염 대책과 온실가스 배출 감축을 위해 보다 엄격한 배출가스 규제가 실시되고 있습니다.
According to Stratistics MRC, the Global Gasoline Direct Injection (GDI) System Market is accounted for $6.0 billion in 2024 and is expected to reach $10.2 billion by 2030 growing at a CAGR of 9.1% during the forecast period. Gasoline Direct Injection (GDI) is an advanced fuel delivery system utilized in internal combustion engines. Unlike traditional fuel injection systems, GDI directly injects fuel into the combustion chamber at high pressure, typically between 10 and 30 megapascals (1,500 and 4,400 psi). This precise injection allows for better fuel atomization, resulting in improved fuel efficiency and power output while reducing emissions. In a GDI system, a high-pressure pump delivers fuel to individual injectors mounted near the spark plugs. The injectors are controlled by the engine's electronic control unit (ECU), which adjusts the timing and duration of each injection based on various engine parameters.
Accordingly, new regulations have been introduced to limit particulate emissions from GDI engines. These regulations restrict vehicle emissions, balance vehicle performance, and fuel economy, which prompted automakers to develop innovative operational engine architectures.
Regulatory measures for decreasing automotive emissions
Fuel that has been under extreme pressure is injected directly into engine cylinders using gasoline direct injection. To reduce particle emissions from GDI engines, new standards have been established. Automakers have developed novel operating engine designs in response to rules that limit car emissions and balance vehicle performance and fuel efficiency. Automobile manufacturers are also developing these new criteria in order to create cars with better performance and fuel economy. Thus the introduction of stringent emission rules is thus anticipated to be one of the factors driving the growth of the gasoline direct injection market.
Higher upfront costs
Higher upfront costs deter price-sensitive consumers from opting for vehicles equipped with GDI technology, potentially reducing demand. Secondly, manufacturers might face challenges in marketing GDI-equipped vehicles competitively against alternatives with lower initial costs. Additionally, the adoption rate of GDI systems could be slower, particularly in emerging markets or among budget-conscious consumers.
Growing need for enhanced fuel economy and optimal engine functionality
Gasoline Direct Injection technology injects gasoline directly into the combustion chamber, enabling more precise control over the air-fuel mixture. This optimized combustion process can lead to significant improvements in gas mileage, which translates to direct cost savings for drivers and reduced environmental impact. As fuel prices continue to fluctuate, gasoline direct injection systems become increasingly attractive due to their potential fuel efficiency gains.
Potential for carbon buildup
Carbon buildup may lead to increased maintenance costs for vehicle owners as they have to address issues related to carbon deposits, such as engine misfires or decreased fuel efficiency. This could deter some consumers from choosing vehicles equipped with GDI technology, impacting market demand. Moreover, concerns about carbon buildup could tarnish the reputation of GDI systems, leading to a loss of consumer trust and confidence in the technology. This negative perception may slow down the adoption rate of GDI systems, especially if alternative fuel delivery technologies appear more reliable or easier to maintain.
Covid-19 Impact
The global COVID-19 pandemic was unprecedented and staggering; with gasoline direct injection experiencing lower-than-anticipated demand across all regions compared to pre-pandemic levels. Based on our analysis, the global market exhibited a decline of -6.5% in 2020 as compared to 2019. The COVID-19 pandemic had set a drawback for automotive component manufacturers across the globe owing to supply chain disruption and increasing demand for raw materials, such as steel spools and powertrain components, among others, which halted component requirements across the automotive sector.
The electronic control units (ECUs) segment is expected to be the largest during the forecast period
The electronic control unit (ECUs) is expected to be the largest during the forecast period because it acts as the central brain of the Gasoline Direct Injection (GDI) system. They collect data from several sensors including throttle position, air temperature, engine speed and oxygen levels, to accurately calculate the optimal fuel injection duration and timing. This level of control allows for superior fuel efficiency and engine performance. Gasoline Direct Injection (GDI) System systems provide fuel directly into the combustion chamber at high pressure, leading to efficient fuel atomization and combustion fuelling the market growth.
The aftermarket segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The aftermarket segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period owing to aftermarket components, such as performance tuning kits or upgraded injectors, cater to consumers seeking enhanced engine performance or fuel efficiency. However, improper installation or low-quality aftermarket parts may lead to reliability issues or even damage to the GDI system. Additionally, the availability of aftermarket alternatives may influence consumer choices, affecting original equipment manufacturers' sales and market dynamics. Therefore, while aftermarket options can offer customization and flexibility, they also pose potential risks and challenges to the GDI system market.
North America is projected to hold the largest market share during the forecast period as the Governments of North America have provided incentives and support to encourage the adoption of cleaner as well as more fuel-efficient vehicles. These incentives include subsidies, tax benefits and minimized registration fees for GDI-equipped cars, promoting consumers to select such vehicles. This has resulted in a shift in consumption including the availability of better-quality gasoline and fuel distribution networks, which have contributed to the gasoline direct injection (GDI) System industry growth.
Asia Pacific is projected to hold the highest CAGR over the forecast period owing to the rising middle-class population in developing economies including China and India has increased disposable income, resulting in growth in vehicle ownership rates. The demand for GDI-equipped vehicles has increased as consumers become more conscious of environmental impact and fuel efficiency. Many countries have implemented stricter emissions regulations to conflict air pollution and reduce greenhouse gas emissions.
Key players in the market
Some of the key players in Gasoline Direct Injection (GDI) System market include BorgWarner Inc., Continental AG, Delphi, Denso Corporation, Ford Motor Company, GP Performance, Hitachi, Ltd, Hyundai Motor Company, Infineon Technologies AG, Marelli Holdings Co., Ltd., Mitsubishi Electric Corporation, Motonic Corporation, Nostrum Energy, Park-Ohio Holdings Corporation, Renesas Electronics Corporation, Robert Bosch GmbH, Stanadyne LLC, Synerject LLC, Toyota Motor Corporation andVolkswagen
In May 2024, Continental has announced its most recent Original Equipment approval of the RDT-Master off-the-road (OTR) tire. It is approved for use on Caterpillar's Off-Highway Truck machine models globally and indicated in the price lists. With this, customers can specify their Off-Highway Truck models with Continental RDT-Master tires ex works.
In May 2024, DENSO Corporation and its group company, Certhon Build B.V., will begin accepting commercial orders for the fully automated cherry truss tomato harvesting robot, "Artemy," in Europe starting this May 14th. Artemy is an innovative robot that can perform a series of cherry truss tomato harvesting tasks in a fully automatic manner.