Stratistics MRC에 따르면 세계의 육상 전력 시장은 2024년 20억 달러로 추정되며, 예측 기간 동안 CAGR은 13.2%로 성장할 전망이며, 2030년에는 43억 달러에 도달할 것으로 예상됩니다.
육상 전력은 'cold ironing' 또는 'shore-to-ship power'라고도 불리며 정박중인 선박에 해안에서 전력을 공급하는 과정입니다. 이를 통해 선박은 일반적으로 조명, 난방, 냉방 및 기타 작업과 같은 필수 시스템의 발전에 사용되는 선상 디젤 발전기의 전원을 끌 수 있습니다. 해안 발전은 디젤 엔진의 사용을 최소화하여 항만 지역의 대기 오염, 소음 및 진동을 줄이는 데 도움이 됩니다.
유엔무역개발회의에 따르면 해상운송은 국제무역과 세계경제의 기반이며 세계무역량의 80% 이상이 해상운송에 따른 것입니다.
항만교통량 증가
해운 부문의 환경 규제와 지속가능성에 대한 노력이 증가함에 따라 항만교통량이 급증하고 있습니다. 세계 항구는 배출량을 줄이고 이산화탄소 감소 목표를 달성하기 위해 육상 전력 솔루션을 채택하고 있습니다. 이러한 항만교통량 증가는 항만 내 이산화탄소 배출량을 최소화하고자 하는 선회사에 의한 육상 전력 기술의 채용이 확대되고 있음을 뒷받침하고 있습니다. 이 추세는 세계 해운 산업에서 더 깨끗하고 지속 가능한 관행으로 크게 변화하고 있음을 보여줍니다.
표준화 문제
육상 전력 시장에서는 표준화가 큰 과제가 되고 있어 보급과 상호 운용성의 방해가 되고 있습니다. 항구나 지역에 따라 기술사양이 다르기 때문에 육상 전력 시스템과 선박간에 호환성 문제가 발생합니다. 이러한 표준화의 부족은 항만 운영자와 선박 회사 모두에게 비용을 증가시키고 육상 전력 인프라에 대한 투자를 억제합니다. 게다가, 다른 규제와 표준은 보편적인 솔루션의 개발을 복잡하게 하고, 보다 지속가능한 해양산업으로의 진전을 방해합니다.
신재생 에너지 통합
육상 전력 시장에서의 신재생 에너지의 통합은 지속가능한 해운사업에 있어 매우 중요한 단계가 됩니다. 풍력, 태양광, 조력 등의 전원을 이용함으로써 항만은 화석연료에 대한 의존을 줄이고 환경에 미치는 영향을 완화하며 배출량을 줄일 수 있습니다. 해안 전력 인프라는 선박이 정박하는 동안 전력망에 연결할 수 있게 해주며, 신재생 에너지의 해상활동으로의 원활한 통합을 촉진합니다. 이 전환은 대기와 물의 정화를 촉진할 뿐만 아니라 세계 해운업계의 혁신과 탄력성을 촉진합니다.
높은 초기 비용
시장에서는 높은 초기 비용이 진입에 큰 장벽이 되고 있습니다. 육상 전력 인프라를 도입하려면 육상 연결 시스템, 전기 인프라 업그레이드, 선박 개조 등 특수 장비에 많은 투자가 필요합니다. 이러한 비용에는 하드웨어뿐만 아니라 엔지니어링, 허가 및 설치 비용도 포함됩니다. 게다가 기존의 항만 인프라와 육상 전력을 통합하는 복잡성은 초기 재정 부담을 더욱 증대시킵니다.
COVID-19의 대유행은 육상 전력 시장에 큰 영향을 주었고 수요 및 공급 모두에 혼란을 일으켰습니다. 여행 제한 및 봉쇄 조치로 해상 활동이 감소하여 육상 전력 솔루션에 대한 수요가 감소했습니다. 인프라 프로젝트의 지연과 금융 불안도 항만전화에 대한 투자를 방해했습니다. 그러나 팬데믹은 해양 부문에서 배출량 감소의 중요성을 부각시키고 업계의 지속가능성에 대한 노력의 일환으로 육상 전력 기술의 채택을 장기적으로 성장시킬 수 있습니다.
예측 기간 동안 케이블 및 액세서리 부문이 최대가 될 전망
예측 기간 중에는 케이블과 액세서리가 최대가 될 전망입니다. 이러한 부품에는 고전압 송전을 지원하도록 설계된 다양한 특수 케이블, 커넥터, 변압기 및 배전반이 포함됩니다. 내구성, 내후성, 다양한 선박 유형과의 호환성에 중점을 둔 이러한 액세서리는 원활한 전원 공급을 촉진하고 육상 전력 연결에 의존하는 선박 다운 타임을 최소한으로 제한하고 에너지 효율을 최적화합니다.
여객항 부문은 예측기간 중 가장 높은 CAGR이 예상됩니다.
여객항 부문은 환경문제에 대한 관심과 배출량 저감을 위한 규제로 예측기간 동안 가장 높은 CAGR이 예상됩니다. cold ironing 및 대체 해상 전력(AMP)으로도 알려진 육상 전력은 선박이 정박하는 동안 육상 전력에 연결할 수 있게 하여 엔진을 가동할 필요가 없도록 합니다. 이로 인해 대기 오염이 줄어들 뿐만 아니라 항만 지역의 소음 수준도 감소합니다. 세계 주요 여객항은 지속 가능한 해상 운영을 지원하고 환경에서의 신용을 높이기 위해 육상 전력 인프라에 대한 투자를 늘리고 있습니다.
예측 기간 동안 북미가 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예측됩니다. cold ironing 또는 대체 해상 전력(AMP)으로도 알려진 육상 전력은 선박이 정박하는 동안 전력망에 연결할 수 있게 하여 선상 발전기의 배출을 줄입니다. 항만의 지속가능성과 대기오염 경감에 중점을 둔 정부 및 항만당국은 육상 전력 인프라 도입에 인센티브를 주고 있으며, 이 대륙 전역에서 시장 확대를 촉진하고 있습니다.
아시아태평양은 청정 에너지 솔루션의 채용 증가와 엄격한 환경 규제를 배경으로 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR을 유지할 것으로 예측됩니다. 아시아태평양의 육상 전력 시장에는 항만 당국, 선주, 기술 공급자, 정부 기관 등 다양한 이해관계자가 포함됩니다. 이 시장에는 항만에서의 접속 포인트, 변압기, 전기 인프라 등의 육상 전력 설비의 설치나, 육상 전력에 대한 대응을 가능하게 하기 위한 선박의 개조가 포함 됩니다.
According to Stratistics MRC, the Global Shore Power Market is accounted for $2.0 billion in 2024 and is expected to reach $4.3 billion by 2030 growing at a CAGR of 13.2% during the forecast period. Shore power, also known as "cold ironing" or "shore-to-ship power," is the process of providing electrical power from the shore to a ship while it is docked. This allows the ship to turn off its onboard diesel generators, which are typically used to generate electricity for essential systems such as lighting, heating, cooling, and other operations. Shore power helps to reduce air pollution, noise, and vibrations in port areas by minimizing the use of diesel engines.
According to the United Nations Conference on Trade and Development, maritime transport is the foundation of international trade and the global economy with over 80% of the volume of global trade in goods is carried by sea, and the percentage is even higher for most developing countries
Increased port traffic
The market is witnessing a surge in port traffic, driven by increasing environmental regulations and sustainability initiatives in the maritime sector. Ports worldwide are embracing shore power solutions to reduce emissions and meet carbon reduction targets. This uptick in port traffic underscores the growing adoption of shore power technologies by shipping companies seeking to minimize their carbon footprint while in port. The trend signals a significant shift towards cleaner and more sustainable practices within the global maritime industry.
Standardization Issues
Standardization poses a significant challenge in the shore power market, hindering widespread adoption and interoperability. Varying technical specifications across ports and regions create compatibility issues between shore power systems and vessels. This lack of standardization increases costs for both port operators and shipping companies, discouraging investment in shore power infrastructure. Additionally, differing regulations and standards complicate the development of universal solutions, impeding progress toward a more sustainable maritime industry.
Renewable energy integration
Renewable energy integration in the shore power market represents a pivotal step towards sustainable maritime operations. By harnessing sources like wind, solar, or tidal power, ports can reduce reliance on fossil fuels, mitigating environmental impact and cutting emissions. Shore power infrastructure enables vessels to connect to the electrical grid while docked, facilitating the seamless integration of renewable energy into maritime activities. This transition not only promotes cleaner air and water but also fosters innovation and resilience in the global shipping industry.
High upfront costs
In the market, high upfront costs pose a significant barrier to entry. Implementing shore power infrastructure requires substantial investment in specialized equipment such as shore connection systems, electrical infrastructure upgrades, and vessel modifications. These costs encompass not only the hardware but also engineering, permitting, and installation expenses. Additionally, the complexity of integrating shore power with existing port infrastructure further adds to the initial financial burden.
The COVID-19 pandemic significantly affected the shore power market, causing disruptions in both supply and demand. Travel restrictions and lockdown measures led to reduced maritime activities, resulting in decreased demand for shore power solutions. Delays in infrastructure projects and financial uncertainties also hampered investment in port electrification. However, the pandemic highlighted the importance of reducing emissions in the maritime sector, potentially driving long-term growth in the adoption of shore power technologies as part of sustainability efforts within the industry.
The cables and accessories segment is expected to be the largest during the forecast period
The cables and accessories is expected to be the largest during the forecast period. These components encompass a range of specialized cables, connectors, transformers, and distribution panels designed to handle high voltage power transfer. With a focus on durability, weather resistance, and compatibility with varying vessel types, these accessories facilitate seamless power delivery, minimizing downtime and optimizing energy efficiency for vessels relying on shore power connections.
The passenger ports segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The passenger ports segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period driven by environmental concerns and regulations to reduce emissions. Shore power, also known as cold ironing or Alternative Maritime Power (AMP), allows ships to connect to land-based electrical power while docked, eliminating the need to run their engines. This not only reduces air pollution but also noise levels in port areas. Major passenger ports worldwide are increasingly investing in shore power infrastructure to support sustainable maritime operations and enhance their environmental credentials.
North America is projected to hold the largest market share during the forecast period. Shore power, also known as cold ironing or alternative maritime power (AMP), enables vessels to connect to the electrical grid while docked, reducing emissions from onboard generators. With a focus on sustainability and reducing air pollution in ports, governments and port authorities are incentivizing the implementation of shore power infrastructure, fostering market expansion across the continent.
Asia Pacific is projected to hold the highest CAGR over the forecast period driven by the increasing adoption of clean energy solutions and stringent environmental regulations. The Asia Pacific shore power market encompasses various stakeholders, including port authorities, shipowners, technology providers, and government agencies. It involves the installation of shore power equipment such as connection points, transformers, and electrical infrastructure in ports, as well as the modification of ships to enable shore power compatibility.
Key players in the market
Some of the key players in Shore Power market include Siemens , Schneider Electric SE, ABB, Wartsila, Cavotec, ESL Power Systems, Inc., VINCI Energies SA, Cochran Marine LLC, Blueday Technology, SmartPlug System, Power Systems International, Igus Inc., Ensmart Power Ltd, Nidec Industrial Solutions and Hitachi Energy Ltd.
In May 2023, ABB signed an agreement with Finnish shipbuilder Meyer Turku to supply two new Finnish multipurpose patrol vessels with an integrated power and propulsion package, including two Azipod thrusters and an Onboard DC Grid(TM) electrical system.
In September 2022, Wartsila Corporation signed a contract to supply an integrated hybrid propulsion system for two new hybrid ro-ro vessels. The ships would be built at China Merchants Jinling Shipyard (Weihai) Co., Ltd. for the Swedish shipping company Stena RoRo.
In May 2022, Siemens announced the construction of two new SIHARBOR in Kiel, which will be Europe's largest shore-power connections and will be operating by the end of year 2023. These two shore power systems supply sustainable power through local power grid systems.