Stratistics MRC에 따르면 세계 드라이 벌크 해운 시장은 2023년 44억 2,000만 달러로 평가되었고, 예측 기간 동안 6.1%의 연평균 복합 성장률(CAGR)로 성장하여 2030년에는 66억 8,000만 달러에 달할 것으로 예상된다고 합니다.
드라이 벌크 해운은 석탄, 철광석, 곡물, 시멘트 등 포장되지 않은 균질한 화물을 대량으로 운송합니다. 세계 무역에서 중요한 역할을 하며 건설, 제조, 농업 등의 산업을 지원합니다. 이를 위해 벌크선이라고 불리는 특수 선박이 사용되며, 화물의 유형에 따라 최적화된 크기와 설계가 다릅니다.
세계철강협회의 2021년 보고서에 따르면 아시아의 철강 수요는 2024년에도 3-5% 성장할 것으로 예상되며, 중국, 일본, 한국의 철강 수출을 뒷받침할 것으로 보입니다.
세계 경제의 성장
특히 개발도상국의 경제 성장은 석탄, 철광석, 곡물 등 원자재에 대한 수요를 증가시켜 드라이 벌크 운송을 필요로 합니다. 경제 성장에 따라 건축자재 및 일용품에 대한 수요가 증가하여 효율적인 해운 서비스의 필요성이 증가합니다. 경제 성장과 촉진요인인 원자재 수요의 상관관계는 세계 경제 상황이 드라이 벌크 해운 산업의 궤도를 형성하는 데 있어 중요한 역할을 하고 있음을 보여줍니다.
지정학적 리스크
드라이벌크 해운의 지정학적 위험은 주요 해운 지역의 영토 분쟁, 제재 조치, 해적 행위, 정치적 불안 등의 요인으로 인해 발생합니다. 이러한 위험은 항로를 방해하고 보험료를 인상하며 화물 인도를 지연시키거나 중단시킬 수 있습니다. 이러한 불확실성은 투자를 억제하고, 항로 계획을 방해하고, 해운회사의 운항 비용을 상승시킵니다. 그 결과, 투자자와 이해관계자들이 드라이 벌크 해운과 관련된 높은 위험을 인식하고 신중한 접근과 잠재적인 거래량 감소로 이어져 시장 성장을 저해할 수 있습니다.
인프라 프로젝트에 대한 투자 증가
도로, 교량, 항만 건설과 같은 인프라 프로젝트에 대한 투자 증가는 철강, 시멘트, 골재와 같은 원자재에 대한 수요를 창출하고, 이를 벌크선 운송을 통해 운송해야 합니다. 각국이 경제 성장과 도시화를 지원하기 위해 인프라 건설을 우선순위에 두고 있는 가운데, 드라이 벌크 운송 서비스에 대한 수요는 지속적으로 증가할 것으로 예상되며, 이는 해운사들에게 물동량 증가를 활용할 수 있는 기회를 제공할 것입니다.
상품 가격 변동
드라이벌크 해운은 수요와 직접적인 상관관계가 있습니다. 세계 수급 변동, 지정학적 긴장, 불규칙한 날씨, 경제적 요인으로 인해 급격한 가격 변동이 발생할 수 있습니다. 급격한 가격 하락은 수익성과 투자 의욕을 떨어뜨려 선대 확장 및 인프라 투자 지연으로 이어질 수 있습니다. 또한, 장기적인 계획과 비즈니스 의사결정에 영향을 미쳐 기업이 자원을 효율적으로 최적화하는 데 어려움을 겪게 되고, 결국 시장 확대에 걸림돌이 될 수 있습니다.
COVID-19의 영향
COVID-19 전염병은 초기에 드라이 벌크 해운 시장을 혼란에 빠뜨려 세계 무역과 산업 활동의 쇠퇴를 일으켜 상품 수요 감소로 이어졌습니다. 봉쇄 조치, 변동하는 무역 패턴 및 항만 제한은 해운 운영을 더욱 방해하여 물류 문제를 일으켰습니다. 그러나 경제가 점차 재개되고 경기 부양책이 시행됨에 따라 원자재 수요가 회복되어 드라이 벌크 해운 시장의 회복을 지원했습니다.
예측 기간 동안 재래식 벌커 부문이 가장 큰 비중을 차지할 것으로 예상됩니다.
재래식 벌크선 부문은 양호한 성장세를 보일 것으로 예상됩니다. 드라이 벌크 해운의 핵심인 재래식 벌커는 곡물, 석탄, 광석과 같은 포장되지 않은 벌크화물을 운송하기 위해 설계된 선박입니다. 이 선박은 일반적으로 대형 화물창이 특징이며, 핸디 사이즈부터 케이프 사이즈까지 다양한 크기의 선박이 있습니다. 기존 벌크선은 전 세계 바다를 가로지르는 벌크 상품 운송에 있어 다재다능함과 효율성으로 유명합니다. 세계 무역을 촉진하는 데 필수적이며 해운 산업의 중요한 구성 요소로 남아 있습니다.
예측 기간 동안 상품 무역업체 분야가 가장 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예상됩니다.
상품 무역업체 부문은 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR 성장률을 보일 것으로 예상됩니다. 상품 무역업체는 효율적인 해운 물류를 필요로 하는 상품을 전 세계에 판매 및 구매함으로써 이 분야에서 중요한 역할을 담당하고 있습니다. 시장 동향을 분석하고, 계약을 협상하고, 운송 비용과 납기 관련 리스크를 관리합니다. 수요 및 공급의 움직임을 이해함으로써 상품 무역업체는 운송 경로, 선박 선택, 운임을 최적화하고 적시에 비용 효율적인 상품 배송을 실현함으로써 촉진제 루크 상품의 세계 무역이 원활하게 작동할 수 있도록 합니다.
아시아태평양은 세계 무역과 산업 생산에서 중요한 역할을 담당하고 있어 드라이 벌크 해운 시장의 중요한 허브가 되고 있습니다. 중국, 인도, 일본, 한국 등의 국가는 석탄, 철광석, 곡물, 광물 등의 주요 수출입국입니다. 이 지역의 급속한 도시화, 인프라 구축 및 산업화는 원자재 수요를 촉진하고 벌크선을 통한 효율적인 운송을 필요로 합니다. 그럼에도 불구하고 아시아태평양의 지속적인 경제 성장과 무역 확대는 드라이 벌크 해운 산업의 기회를 지속적으로 촉진하고 있습니다.
예측 기간 동안 유럽의 CAGR이 가장 높을 것으로 예상됩니다. 독일, 네덜란드, 영국 등이 주요 수출입국입니다. 이 지역의 첨단 산업 기반과 광범위한 인프라는 원자재에 대한 수요를 촉진하고 효율적인 해상 운송을 필요로 합니다. 또한, 유럽은 철강, 농산물 등의 상품을 수출하고 있습니다. 그러나 지속가능성에 대한 지속적인 노력과 기술 혁신은 유럽 드라이 벌크 해운 시장에 성장 기회를 제공합니다.
According to Stratistics MRC, the Global Dry Bulk Shipping Market is accounted for $4.42 billion in 2023 and is expected to reach $6.68 billion by 2030 growing at a CAGR of 6.1% during the forecast period. Dry bulk shipping involves the transportation of unpackaged, homogeneous cargo commodities, such as coal, iron ore, grains, and cement, in large quantities. It plays a crucial role in global trade, supporting industries like construction, manufacturing, and agriculture. Specialized vessels called bulk carriers are employed for this purpose, with varying sizes and designs optimized for different types of cargo.
According to World Steel Association 2021 report, steel demand in Asia is expected to continue growing by 3-5% in 2024, supporting steel exports from China, Japan, and Korea.
Global economic growth
Economic expansion, particularly in developing regions, escalates the demand for raw materials like coal, iron ore, and grains, necessitating their transportation via dry bulk shipping. As economies grow, there is a heightened requirement for construction materials and commodities, thereby driving the need for efficient shipping services. The correlation between economic growth and demand for dry bulk commodities underscores the vital role played by global economic conditions in shaping the trajectory of the dry bulk shipping industry.
Geopolitical risks
Geopolitical risks in dry bulk shipping arise from factors such as territorial disputes, sanctions, piracy, and political instability in key shipping regions. These risks can disrupt shipping routes, increase insurance premiums, and lead to delays or interruptions in cargo delivery. Such uncertainties deter investment, hinder route planning, and raise operational costs for shipping companies. Consequently, market growth is hampered as investors and stakeholders perceive higher risks associated with dry bulk shipping, leading to a cautious approach and potentially reduced trade volumes.
Rising investments in infrastructure projects
Rising investments in infrastructure projects, including the construction of roads, bridges, and ports, generate demand for raw materials such as steel, cement, and aggregates, necessitating transportation through bulk carriers. As countries continue to prioritize infrastructure development to support economic growth and urbanization, the demand for dry bulk shipping services is expected to remain robust, presenting opportunities for shipping companies to capitalize on increased freight volumes.
Volatility in commodity prices
Dry bulk shipping has direct correlation with demand. Fluctuations in global supply and demand, geopolitical tensions, weather events, and economic factors can cause rapid price changes. Sudden price drops can reduce profitability and investment incentives, leading to delays in fleet expansions and infrastructure investments. Moreover, it affects long-term planning and operational decisions, making it challenging for companies to optimize their resources efficiently, ultimately hindering market expansion.
Covid-19 Impact
The covid-19 pandemic initially disrupted the dry bulk shipping market, causing a decline in global trade and industrial activity, leading to reduced demand for commodities. Lockdown measures, fluctuating trade patterns and port restrictions further hampered shipping operations, causing logistical challenges. However, as economies gradually reopened and stimulus measures were implemented, demand for raw materials rebounded, supporting a recovery in the dry bulk shipping market.
The conventional bulkers segment is expected to be the largest during the forecast period
The conventional bulkers segment is estimated to have a lucrative growth. Conventional bulkers, a cornerstone of dry bulk shipping, are vessels designed to transport unpackaged bulk cargo such as grains, coal, and ores. These ships typically feature large cargo holds and can range in size from handysize to capesize vessels. Conventional bulkers are known for their versatility and efficiency in transporting bulk commodities across the world's oceans. They remain essential in facilitating global trade and are a vital component of the maritime shipping industry.
The commodity traders segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The commodity traders segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period. Commodity traders play a vital role in this sector by buying and selling these goods globally, necessitating efficient shipping logistics. They analyze market trends, negotiate contracts, and manage risks associated with transportation costs and delivery timelines. By understanding supply and demand dynamics, commodity traders optimize shipping routes, vessel selection, and freight rates to ensure timely and cost-effective delivery of goods, thereby facilitating the smooth functioning of global trade in dry bulk commodities.
The Asia-Pacific region is a vital hub for the dry bulk shipping market due to its significant role in global trade and industrial production. Countries like China, India, Japan, and South Korea are major importers and exporters of commodities like coal, iron ore, grains, and minerals. Rapid urbanization, infrastructure development and industrialization in the region drive demand for raw materials, necessitating efficient transportation via bulk carriers. Nonetheless, ongoing economic growth and trade expansion in the Asia-Pacific region continue to fuel opportunities for the dry bulk shipping industry.
Europe is projected to have the highest CAGR over the forecast period. Countries like Germany, the Netherlands, and the United Kingdom being major importers and exporters. The region's advanced industrial base and extensive infrastructure drive demand for raw materials, necessitating efficient maritime transportation. Additionally, Europe exports commodities like steel and agricultural products. However, ongoing efforts towards sustainability and technological innovation present opportunities for growth in the European dry bulk shipping market.
Key players in the market
Some of the key players profiled in the Dry Bulk Shipping Market include Golden Ocean Group Limited, COSCO Shipping Corporation Limited, Star Bulk Carriers Corporation, Nippon Yusen Kabushiki Kaisha, Safe Bulkers Inc., Mitsui O.S.K. Lines, Navios Maritime Holdings Inc., Genco Shipping & Trading Limited, DryShips Inc., Pacific Basin Shipping Limited, Oldendorff Carriers, Diana Shipping Inc., Eagle Bulk Shipping Inc., Thoresen Thai Agencies, U-Ming Marine Transport Corporation and Baltic & International Maritime Council (BIMCO).
In June 2023, Golden Ocean Group (GOGL) announced that it had entered into agreements to acquire 16 modern dry bulk vessels in an all-share transaction valued at $412 million. Growing its fleet enables GOGL to compete more effectively in the dry bulk shipping market, potentially attracting new business and strengthening its relationships with existing customers.
In January 2023, MOL and Mitsui announced that they had acquired an approval in principle (AiP) for a large ammonia-powered bulk carrier. The 210,000-dwt capesize bulker is a joint development between Mitsui OSK Lines (MOL) and Mitsui. MOL and Mitsui have also jointly determined the ship's size and specifications.