 
		Stratistics MRC에 따르면, 세계 배터리용 금속 시장은 2023년 166억 6,000만 달러 규모이며, 2030년에는 328억 9,000만 달러에 달할 것으로 예상되며, 예측 기간 동안 10.2%의 CAGR을 기록할 것으로 예상됩니다.
신재생에너지 저장 시스템 및 전기자동차(EV) 분야가 빠르게 발전하고 있는 가운데, 배터리용 금속은 필수적인 요소로 자리 잡고 있습니다. 리튬, 코발트, 니켈, 망간과 같은 금속은 전기자동차에 전력을 공급하고 태양광 및 풍력 발전과 같은 재생에너지원의 에너지를 저장하는 이차 전지의 필수 구성요소입니다. 또한, 세계가 탄소 배출량이 적은 미래로 다가옴에 따라 배터리용 금속에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 이러한 금속의 채굴과 가공으로 인해 현재 공급망에서의 제한 가능성, 윤리적 조달 방법, 환경에 미치는 영향 등에 대한 우려가 제기되고 있습니다.
국제전지협회에 따르면, 전기자동차 및 에너지 저장 솔루션에 대한 수요가 증가함에 따라 배터리용 금속의 지속가능한 생산과 책임 있는 조달에 대한 중요성이 강조되고 있습니다.
전기차(EV) 보급 확대
전지용 금속 시장을 이끄는 주요 요인 중 하나는 전기자동차(EV)의 사용 증가입니다. 자동차 산업이 보다 친환경적이고 지속가능한 교통 수단으로 전환함에 따라 니켈, 코발트, 리튬과 같은 금속에 주로 의존하는 리튬이온 배터리에 대한 수요가 눈에 띄게 증가했습니다. 또한, 더 깨끗하고 에너지 효율적인 자동차에 대한 소비자의 선호로 인해 자동차 제조업체들은 전기차 생산에 많은 투자를 하고 있습니다.
공급망의 약점
배터리용 금속 시장은 공급망의 약점으로 인해 제약받고 있습니다. 필수 금속의 안정적인 공급은 정치적 불안과 무역 분쟁이 빈번하게 발생하는 소수의 전략적으로 중요한 지역에 생산이 집중되어 있기 때문에 위험에 노출되어 있습니다. 또한, 지정학적 불안, 자연재해 또는 물류의 어려움은 모두 공급망에 혼란을 일으켜 배터리 금속의 가용성과 비용에 영향을 미쳐 시장 확대를 저해할 수 있습니다.
재활용 기술에 대한 투자
재활용 기술의 발전과 자금 조달은 배터리용 금속 시장에 큰 기회입니다. 환경 지속가능성과 순환 경제에 대한 사람들의 인식이 높아짐에 따라 배터리 재료의 재활용이 인기를 얻고 있습니다. 또한 사용한 배터리에서 금속을 추출하고 재사용하는 실용적이고 저렴한 기술을 개발함으로써 업계는 새로 개발 된 채굴 사업에 대한 의존도를 줄이고 지속가능하고 환경 친화적인 공급망을 구축 할 수 있습니다.
규제 및 환경 문제
전지용 금속 산업은 채굴 작업의 환경적, 윤리적 의미에 대한 사회적 감시가 강화됨에 따라 위협을 받고 있습니다. 환경법 강화와 윤리적 조달을 위한 가이드라인의 강화는 운영상의 어려움과 컴플라이언스 비용의 증가로 이어질 수 있습니다. 또한, 이러한 위험을 줄이기 위해서는 지속가능한 채굴 방식을 도입하고 변화하는 법적 요건을 준수하는 등 적극적인 조치를 취해야 합니다.
COVID-19는 배터리용 금속 시장에 다양한 영향을 미치고 있습니다. 전기자동차 및 재생에너지 프로젝트의 생산 및 수요 둔화는 팬데믹 초기 단계의 가동 중단, 세계 공급망의 혼란, 경제 활동의 위축에 기인합니다. 또한, 자동차 부문의 생산 지연은 배터리용 금속의 필요성에 영향을 미쳤습니다. 그러나 이후 녹색 회복 프로그램에 대한 강조와 청정 에너지 프로젝트에 대한 자금이 증가함에 따라 수요가 급증하고 있습니다.
예측 기간 동안 리튬 부문이 가장 큰 비중을 차지할 것으로 예상
리튬 부문이 가장 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 에너지 저장 장치 및 전기자동차(EV) 시장을 장악하고 있는 리튬이온 배터리의 양극은 리튬에 크게 의존하고 있습니다. 리튬은 에너지 밀도가 높고 무게가 가벼워 전기자동차, 휴대용 전자기기, 재생에너지 저장 시스템에 필수적인 부품입니다. 또한, 전기자동차에 대한 수요 증가와 전 세계 청정 에너지원으로의 전환으로 인해 리튬은 현재 배터리 금속 시장을 선도하고 있습니다.
리튬 이온(Li-ion) 부문은 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR을 기록할 것으로 예상
배터리용 금속 시장에서 리튬이온(Li-ion) 배터리가 가장 높은 CAGR을 보이고 있습니다. 리튬이온 배터리는 에너지 저장 시스템, 가전제품, 전기자동차 등 다양한 응용분야에서 리튬이온 배터리가 선호되고 있습니다. 납축전지, 니켈수소전지(Ni-Mh), 니켈카드뮴전지(Ni-Cd)와 같은 기존 배터리 기술에 비해 에너지 밀도가 높고, 수명이 길며, 무게가 가볍다는 점이 리튬이온 배터리의 인기가 높아지는 이유입니다. 또한, 리튬이온 배터리의 성장은 전기자동차로의 전환과 휴대용 전자기기에 대한 수요 증가로 인해 크게 촉진되고 있습니다.
특히 중국을 중심으로 한 아시아태평양이 배터리용 금속 시장에서 가장 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 중국은 전기자동차(EV), 재생에너지 및 배터리 제조에 대한 막대한 투자로 인해 세계 배터리 금속 시장에서 지배적인 위치를 차지하고 있습니다. 또한, 적극적인 청정 에너지 정책과 배터리 금속의 주요 소비국으로서의 지위를 바탕으로 시장을 주도하고 있는 것으로 분석됩니다. 중국은 원자재 채굴에서 배터리 제조에 이르기까지 배터리 공급망의 각 단계에 큰 영향을 미치고 있으며, 아시아태평양을 배터리 금속 시장 역학 변화의 중심에 두고 있습니다.
배터리용 금속 시장은 북미에서 가장 높은 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다. 이 지역, 특히 미국과 캐나다에서는 전기자동차(EV)와 재생에너지 프로젝트의 채택이 눈에 띄게 증가하고 있습니다. 청정 에너지 기술에 대한 인센티브, 유리한 정부 정책, 지속가능한 관행에 대한 대중의 인식이 높아짐에 따라 북미 지역의 배터리용 금속에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 또한, 북미는 전기자동차의 인기 증가와 에너지 저장 인프라 개선을 위한 지속적인 노력으로 인해 배터리 금속 산업에서 큰 성장 잠재력을 가지고 있는 지역으로 평가받고 있습니다.
According to Stratistics MRC, the Global Battery Metals Market is accounted for $16.66 billion in 2023 and is expected to reach $32.89 billion by 2030 growing at a CAGR of 10.2% during the forecast period. A vital component of the quickly developing fields of renewable energy storage systems and electric vehicles (EVs) are battery metals. These metals, which are lithium, cobalt, nickel, and manganese, are essential components of rechargeable batteries, which power electric vehicles and store energy from renewable sources like solar and wind power. Moreover, battery metal demand has increased as the world moves closer to a future with lower carbon emissions. As a result of the mining and processing of these metals, there are now worries about possible limitations in the supply chain, ethical sourcing methods, and environmental effects.
According to the International Battery Association, the increasing demand for electric vehicles and energy storage solutions has led to a growing emphasis on the sustainable production and responsible sourcing of battery metals.
Growing uptake of electric vehicles (EVs)
One of the main factors propelling the market for battery metals is the increase in the use of electric vehicles (EVs). The automotive industry's transition to more ecologically friendly and sustainable modes of transportation has resulted in a notable increase in the demand for lithium-ion batteries, which are primarily dependent on metals like nickel, cobalt, and lithium. Furthermore, automakers are investing heavily in EV production as a result of consumer preferences for cleaner and more energy-efficient vehicles.
Supply chain weaknesses
The market for battery metals is constrained by weaknesses in the supply chain. The steady supply of essential metals is endangered by the concentration of production in a small number of strategically important geographic areas, which are frequently marked by political unrest or trade disputes. Additionally, geopolitical unrest, natural catastrophes, or logistical difficulties can all cause supply chain disruptions that affect the availability and cost of battery metals, impeding the market's expansion.
Investments in technologies for recycling
The advancement and funding of recycling technologies present a sizable opportunity for the battery metal market. Recycling battery materials has gained popularity as people become more conscious of environmental sustainability and the circular economy. Moreover, by developing practical and affordable techniques for extracting and repurposing metals from end-of-life batteries, the industry can become less dependent on newly developed mining operations and build a sustainable and eco-friendly supply chain.
Regulatory and environmental difficulties
The battery metals industry is under threat from growing public scrutiny regarding the environmental and ethical implications of mining operations. Tighter environmental laws and developing guidelines for ethical sourcing could result in increased operational difficulties and compliance costs. Furthermore, to lessen these risks, proactive steps are required, such as implementing sustainable mining practices and adhering to changing legal requirements.
On the market for battery metals, the COVID-19 pandemic has had a variety of effects. A slowdown in the production and demand for electric vehicles and renewable energy projects resulted from lockdowns, disruptions in global supply chains, and a reduction in economic activity during the early stages of the pandemic. Additionally, delays in manufacturing within the automotive sector affected the need for battery metals. But subsequently, there has been a surge in demand due to the emphasis on green recovery programs and growing funding for clean energy projects.
The Lithium segment is expected to be the largest during the forecast period
It is projected that the lithium segment will hold the largest share. The cathodes of lithium-ion batteries, which rule the market for energy storage devices and electric cars (EVs), depend heavily on lithium. Because of its high energy density and low weight, it is an essential component for electric vehicles, portable electronics, and renewable energy storage systems. Moreover, lithium is now leading the battery metals market thanks to the increase in demand for electric vehicles and the world's shift to cleaner energy sources.
The Lithium-ion (Li-ion) segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
In the battery metals market, lithium-ion (Li-ion) batteries have demonstrated the highest CAGR. For a variety of uses, such as energy storage systems, consumer electronics, and electric cars, Li-ion batteries are now the recommended option. Their greater energy density, longer cycle life, and lighter weight when compared to more conventional battery technologies like lead-acid, nickel-metal hydride (Ni-Mh), and nickel-cadmium (Ni-Cd) are the reasons behind their growing popularity. Furthermore, Li-ion battery growth has been significantly fueled by the shift to electric vehicles and the rising need for portable electronics.
Asia-Pacific, with China in particular, is anticipated to hold the largest share of the market for battery metals. China's significant investments in electric vehicles (EVs), renewable energy, and battery manufacturing have made it a dominant player in the global battery metals market. Additionally, the nation leads the market largely because of its aggressive clean energy policies and its status as a large consumer of battery metals. China has a significant impact on every stage of the battery supply chain, from the extraction of raw materials to the manufacturing of batteries, which puts the Asia-Pacific area at the center of changes in the dynamics of the battery metals market.
The battery metal market is expected to grow at the highest CAGR in North America. The adoption of electric vehicles (EVs) and renewable energy projects have advanced significantly in the region, especially in the US and Canada. Incentives for clean energy technologies, favourable government policies, and rising public awareness of sustainable practices all play a part in driving up battery metal demand in North America. Moreover, North America is positioned to have significant growth potential in the battery metals industry due to the increasing popularity of electric vehicles and the ongoing efforts to improve energy storage infrastructure.
Key players in the market
Some of the key players in Battery Metals market include Glencore International AG, China Molybdenum Co., Ltd, American Battery Metals Corp, Sumitomo Metal Mining Co., Ltd., Gangfeng Lithium Co Ltd, Albemarle Corporation, SQM S.A., Umicore, LG Chem, BASF SE, Vale China Molybdenum Co., Ltd., Gan Feng Li Industrial Co., Ltd, Honjo Metal Co., Ltd. and Bolt Metals Corp.
In September 2023, Glencore enters offtake agreement with Tantalex Lithium. Tantalex Lithium Resources, a Canada-based exploration and development stage mining company, received and executed a term sheet from Glencore International AG for a marketing offtake agreement for the lithium to be produced from its Manono Lithium Tailings Project in the Democratic Republic of Congo (DRC).
In September 2023, American Battery Technology Co., a Reno, Nevada-based battery materials company commercializing both its primary minerals manufacturing and secondary minerals lithium-ion battery (LIB) recycling technologies, has received its $57 million contract award from the U.S. Department of Energy (DOE) for a multiyear project to design, construct and operate a commercial-scale lithium hydroxide manufacturing facility in Tonopah, Nevada.
In September 2023, Sumitomo Metal Mining and Nano One will partner via Collaboration Agreement. The Companies are pleased to announce that they have agreed to a strategic equity investment in Nano One by SMM of C$16,879,949.85 and to enter into a collaboration agreement under which the parties will work together to accelerate the commercial production of lithium iron phosphate ("LFP"), CAM and nickel-rich CAM chemistries, such as lithium nickel manganese cobalt oxide ("NMC").