Stratistics MRC에 따르면 세계 합금 휠 시장은 2023년에 206억 달러를 차지하고 예측 기간 동안 CAGR 8.2%로 성장했으며 2030년에는 357억 7,000만 달러에 이를 것으로 예측됩니다. 합금 휠은 림이라고도 하며, 보통 마그네슘이나 알루미늄 등의 금속에 강도와 내구성을 향상시키기 위한 추가 재료를 배합한 것입니다. 기존의 스틸 휠에 비해 경량화, 방열성 향상, 미관 향상 등 많은 이점이 있습니다. 또한, 경량화되면 차량 전체의 성능이 향상되고 연료 소비량도 줄어듭니다. 또한 합금 휠은 세련되고 현대적인 스타일로 잘 알려져 있으며 스타일과 실용성을 모두 중시하는 자동차 애호가에게 선호되는 옵션이되었습니다.
국제 합금 휠 협회에 따르면 합금 휠은 경량 구조, 성능 향상 및 미적 매력으로 자동차 업계에서 널리 인기를 얻고 있습니다.
경량화와 성능 향상
자동차 산업에서 경량 재료에 대한 수요 증가는 합금 휠 시장을 추진하는 주요 요인 중 하나입니다. 합금 휠은 일반적으로 알루미늄 또는 마그네슘 합금으로 만들어져 자동차의 총 중량을 줄이는 데 큰 역할을 합니다. 또한 스프링 하중이 가벼워지면 자동차의 성능이 전반적으로 향상되고 핸들링과 브레이크의 응답성도 향상됩니다. 이 중량 효율은 연비도 향상시킵니다.
가혹한 상황에 대한 적합성 제한
합금 휠 시장에서 볼 수 있는 또 다른 한계는 합금 휠의 악천후에 대한 내성이 낮다는 것입니다. 합금 휠은 강설량이 많은 지역과 도로 소금이 자주 사용되는 지역에서는 강철 휠보다 시간이 지남에 따라 부식 될 가능성이 높습니다. 이 제한은 이러한 기후 지역의 운전자에게 어려움을 가져오고 합금 휠의 유지 보수 및 보호 코팅의 가치를 강조합니다. 게다가, 내식성의 향상은 합금 배합의 진보의 목표이지만, 가혹한 기후 지역의 소비자는 여전히 이 제한을 고려해야 합니다.
재료과학의 새로운 발전
업계의 전문가들은 하나의 기회로 합금 휠 재료 기술의 지속적인 발전을 지적합니다. 현재 진행 중인 R&D의 목표는 합리적인 가격, 강도 및 경량 설계의 균형을 맞추는 정교한 합금 배합을 개발하는 것입니다. 또한 하이브리드 합금과 같은 혁신적인 합금의 출현은 휠 제조업체에게 성능 특성을 향상시킨 휠을 출시할 기회를 제공하여 시장의 매력을 넓히고 업계와 소비자 수요에 부응합니다.
원재료 변동 비용
합금 휠 시장은 원재료, 특히 마그네슘과 알루미늄의 불안정한 가격 설정에 의해 위협받고 있습니다. 생산 비용의 예측 불가능한 변동은 제조업체의 이익률에 영향을 미칠 수 있습니다. 또한 원재료 가격 변동으로 인한 위험을 줄이기 위해 업계는 안정적인 공급업체와의 관계를 구축하고 대체 재료를 조사하고 전략적 조달 방법을 시행해야 합니다.
COVID-19의 대유행은 합금 휠 시장에 큰 영향을 미쳤고, 생산 지연, 공급망 문제, 자동차 애프터마켓의 옵션 부품에 대한 소비자 지출 감소로 이어졌습니다. 잠금, 제조 시설 폐쇄, 고객 이동 감소로 합금 휠 시장이 일시적으로 감소했습니다. 규제가 완화됨에 따라 완만한 회복이 보인 것, 시장의 변동과 소비자의 기호의 변화는 지속되고, 제조업체는 지속하는 곤란에 대응하기 위해, 회복력, 공급 체인의 다양화, 디지털· 참여 계획의 변경을 강요했습니다.
예측 기간 동안 주조 부문이 최대가 될 전망
합금 휠 시장 점유율은 주조 부문이 최대가 될 것으로 예측됩니다. 주조 공정은 녹은 금속을 금형에 흘려 넣어 복잡한 설계와 저렴한 대량 생산을 가능하게합니다. 이 프로세스는 광범위한 디자인, 크기 및 마감재를 생산할 수 있기 때문에 합금 휠 생산의 업계 리더입니다. 또한, 캐스팅은 생산자가 고객의 다양한 미적 선호와 사용자 정의의 요구를 충족시킬 수 있습니다. 단조는 더 높은 강도를 제공하지만 주조는 훨씬 저렴한 비용으로 복잡한 디자인을 달성 할 수 있기 때문에 더 널리 사용됩니다.
티타늄 합금 부문은 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR이 예상됩니다.
합금 휠 시장에서는 티타늄 합금 부문이 가장 높은 CAGR을 가질 것으로 예측됩니다. 그 뛰어난 강도 대 중량비, 내식성, 고온에 견딜 수있는 능력으로 인해 티타늄 합금은 점점 인기가 높아지고 있습니다. 이러한 합금은 더 나은 성능과 내구성을 제공하기 위해 합금 휠을 포함한 다양한 용도에 선호됩니다. 또한 티타늄 합금 시장은 가볍고 고성능 휠에 대한 자동차 산업의 요구 증가에 따라 확대되고 있습니다. 또한, 합금 휠 시장은 제조 기술의 향상에 의한 비용 절감과 입수 용이성의 향상으로 티타늄 합금의 사용이 급증하고 있습니다.
아시아태평양은 합금 휠의 최대 시장 점유율을 차지합니다. 다양한 요인으로 인해이 지역은 시장의 지배적 인 진출기업이되었습니다. 중국과 인도와 같은 국가의 급속한 산업화와 도시화로 자동차 판매 및 생산이 증가하여 합금 휠 수요가 증가했습니다. 게다가 이 지역의 중간층 확대와 가처분소득 증가로 자동차 소비 지출이 증가하고 있는 것도 시장 성장을 뒷받침하고 있습니다. 게다가, 몇몇 중요한 자동차 제조자 및 공급자는 아시아태평양에 근거하고 있고, 합금 휠 분야에 있는 긍정적인 생태계를 지원합니다.
북미는 합금 휠 시장에서 가장 CAGR이 높습니다. 다양한 요인들로 인해 이 지역은 최근 몇 년간 현저한 성장을 이루고 있습니다. 첫째, 북미의 구매층은 맞춤형 옵션과 고성능 차량에 대한 관심을 높이고 있습니다. 또한 이 지역의 자동차 애호가들은 뛰어난 핸들링, 연비 향상, 미관 향상으로 합금 휠을 선호합니다. 둘째, 북미에서의 합금 휠의 채용은 자동차의 성능과 연비를 향상시키기 위해 경량 재료가 중시되기 때문에 증가하고 있습니다.
According to Stratistics MRC, the Global Alloy Wheel Market is accounted for $20.60 billion in 2023 and is expected to reach $35.77 billion by 2030 growing at a CAGR of 8.2% during the forecast period. Alloy wheels, sometimes referred to as rims, are composed of a combination of metals-usually magnesium or aluminum, blended with additional materials to improve strength and durability. Compared to conventional steel wheels, these wheels have a number of benefits, such as reduced weight, better heat dissipation, and improved aesthetic appeal. Moreover, the vehicle performs better overall and uses less fuel when its weight is reduced. Alloy wheels are also well-known for their sleek and contemporary styles, which makes them a well-liked option for auto enthusiasts who value both style and utility.
According to the International Alloy Wheel Association, alloy wheels have gained widespread popularity in the automotive industry due to their lightweight construction, improved performance attributes, and aesthetic appeal.
Weight loss and enhanced performance
The growing demand for lightweight materials in the automotive industry is one of the main factors propelling the alloy wheel market. Alloy wheels, which are usually made of aluminum or magnesium alloys, play a major role in lowering the total weight of automobiles. Additionally, with less unsprung weight, the vehicle performs better overall and has better handling and braking responsiveness. This weight efficiency also increases fuel efficiency.
Limited suitability for severe circumstances
An additional limitation found in the alloy wheel market concerns the alloy wheels poor resistance to inclement weather. Alloy wheels are more likely than steel wheels to corrode over time in areas with high snowfall or frequent use of road salt. This restriction creates difficulties for drivers in these types of climates and emphasizes the value of alloy wheel maintenance and protective coatings. Furthermore, improved corrosion resistance is the goal of alloy formulation advancements, but consumers in areas with harsh weather still have to take this limitation into account.
New developments in material science
Industry experts point to the ongoing advancements in alloy wheel material technology as one opportunity. The goal of ongoing research and development is to develop sophisticated alloy formulations that strike a balance between affordability, strength, and lightweight design. Moreover, the advent of innovative alloys, such as hybrid compositions, offers wheel manufacturers a chance to launch wheels with enhanced performance attributes, broadening the market's appeal and catering to industry and consumer demands.
Variable costs of raw materials
The alloy wheel market is threatened by the erratic pricing of raw materials, particularly magnesium and aluminum. Unpredictable changes in production costs can have an effect on manufacturer's profit margins. Additionally, to reduce the risks brought on by the volatility of raw material prices, the industry must develop stable supplier relationships, investigate alternative materials, and implement strategic procurement practices.
The COVID-19 pandemic had a major effect on the alloy wheel market, leading to production delays, problems with the supply chain, and a decrease in consumer spending on optional automotive aftermarket parts. Lockdowns, closed manufacturing facilities, and decreased customer mobility caused the market for alloy wheels to temporarily decline. Although there was a slow recovery as regulations relaxed, market fluctuations and changes in consumer preferences persisted, forcing manufacturers to modify their resilience, supply chain diversification, and digital engagement plans in order to meet the persistent difficulties.
The Casting segment is expected to be the largest during the forecast period
It is projected that the casting segment will command the largest market share for alloy wheels. Melted metal is poured into a mold during the casting process, which enables complex designs and affordable mass production. This process is the industry leader in alloy wheel production because it can produce a wide range of designs, sizes, and finishes. Additionally, casting makes it possible for producers to satisfy customer's varied aesthetic preferences and demands for customization. Although forging provides greater strength, casting is more widely used because it can accomplish intricate designs at a much lower cost.
The Titanium Alloy segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
In the alloy wheel market, the titanium alloy segment is projected to have the highest CAGR. Because of their remarkable strength-to-weight ratio, resistance to corrosion, and ability to withstand high temperatures, titanium alloys are becoming more and more popular. These alloys are favored for a variety of applications, including alloy wheels, because they provide better performance and durability. Furthermore, the titanium alloy market has expanded as a result of the automotive industry's growing need for lightweight, high-performance wheels. The market for alloy wheels has also seen a surge in the use of titanium alloys due to improvements in manufacturing technologies that have reduced their cost and increased their accessibility.
Asia-Pacific holds the largest market share for alloy wheels. Due to a number of factors, this region has become the dominant player in the market. The demand for alloy wheels has increased as a result of the fast industrialization and urbanization of nations like China and India, which have increased car sales and production. Further driving the market's growth is the region's expanding middle class and rising disposable incomes, which have raised consumer spending on automobiles. Moreover, several significant automakers and suppliers are based in Asia-Pacific, which supports a positive ecosystem for the alloy wheel sector.
North America has the highest CAGR in the alloy wheel market. Due to a number of factors, the region has experienced significant growth in recent years. First off, buyers in North America are becoming more and more interested in customized options and high-performance cars. Additionally, automotive enthusiasts in the region have a preference for alloy wheels due to their superior handling, increased fuel efficiency, and improved aesthetics. Second, alloy wheel adoption in North America has increased due to the growing emphasis on lightweight materials for better vehicle performance and fuel economy.
Key players in the market
Some of the key players in Alloy Wheel market include Ronal Group, Borbet GmbH, Superior Industries International, Inc, Enkei International, Inc., Maxion Wheels, Steel Strips Wheels Ltd (SSWL), TSW Alloy Wheels, Stamford Sport Wheels, Uniwheelss Group and HRE Performance Wheels.
In January 2024, Steel Strips Wheels Ltd (SSWL) is set to invest INR 138 crore in AMW Autocomponent Ltd as part of an insolvency resolution plan. The decision follows the approval of the resolution plan by the NCLT Ahmedabad. The investment, a blend of equity and debt, aims to settle financial and operational obligations, marking the fulfillment of SSWL's commitment under the approved plan.
In August 2023, Superior Industries, Inc., a Minnesota-based manufacturer and global supplier of bulk material processing and handling systems, announced the acquisition of CEMCO, Inc. CEMCO is a 60-year-old manufacturing company and originator of the modern Vertical Shaft Impact (VSI) Crusher, which influenced production of high quality road-making material.
In July 2023, Ronal Group is partnering with Lamborghini to develop the wheel for its SC63 Le Mans Daytona hybrid (LMDh) race car. The car will participate in the WEC FIA World Endurance Championship and IMSA (International Motor Sport Association) series from 2024. The Swiss wheel maker has vast experience in supplying motorsport-grade wheels, such as the 89 FIA World Champion titles won on its products in Formula 1.