항체 탐색 시장 - 서비스와 플랫폼 : 업계 동향과 세계 예측(-2035년) - 항체 탐색 스텝별, 방법별, 성질별, 항체 유형별, 치료 영역별, 최종사용자별, 지역별
Antibody Discovery Market - Focus on Services and Platforms: Industry Trends and Global Forecasts, till 2035 - Distribution by Antibody Discovery Step, Method, Nature of, Type of Antibody, Therapeutic Area, End-user and Geographical Regions
상품코드:1821507
리서치사:Roots Analysis
발행일:2025년 09월
페이지 정보:영문 607 Pages
라이선스 & 가격 (부가세 별도)
한글목차
항체 탐색 시장 : 개요
항체 탐색 시장 규모는 현재 24억 달러에서 2035년까지 66억 달러로 성장할 것으로 예상되며, 예측 기간 동안 10.5%의 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예측됩니다.
이 시장 세분화에서는 시장 규모와 기회를 다음과 같은 매개 변수로 구분합니다.
항체 탐색 단계
히트 창출
리드 선택
리드 최적화
항체 탐색 방법
하이브리도마 기반 방법
파지 디스플레이 라이브러리 기반 방법
유전자 변형 동물 기반 방법
효모 디스플레이 기반 방법
단일 세포 기반 방법
기타
항체의 성질
인간 항체
인간화 항체
키메라 항체
마우스 항체
치료 영역
종양학 질환
면역 질환
감염병 영역
순환기 질환
신경질환
기타 질환
항체 유형
단일클론항체
이중 특이성 항체
항체 약물 복합체
면역 복합체
기타 항체
최종 사용자
사내 부문
위탁연구기관
지역
북미
유럽
아시아태평양
중동 및 북아프리카
라틴아메리카
항체 탐색 서비스 시장 성장 및 동향
항체는 이물질의 식별과 중화에 매우 중요한 역할을 합니다. 높은 특이성과 우수한 안전성 프로파일 등 몇 가지 유익한 특성으로 인해 이 분자들은 특히 암, 자가면역질환 및 감염성 질환의 치료에서 유망한 대안으로 부상하고 있습니다. 현재 항체는 생물학적 제제 중 가장 큰 분류를 차지하고 있으며, 현재까지 80개 이상의 분자가 승인되었고, 200개 이상의 분자가 전임상/탐색 단계에 있다는 점은 주목할 만합니다.
여러 차례의 승인에도 불구하고, 설계, 제조, 임상 적용의 여러 단계에 걸쳐 이 분야의 다양한 과제는 여전히 해결되지 않은 채로 남아 있습니다. 따라서 현대 의약품 개발의 복잡성을 고려할 때 연구 노력을 최적화하는 전략적 솔루션으로 아웃소싱을 선호하는 기업도 적지 않습니다. 이러한 변화가 예상되는 배경에는 타임라인 단축, 시험 실패에 따른 재정적 위험 감소, 워크플로우의 신속화 등 다양한 이유가 있습니다. 현재 약 125개 기업이 다양한 항체 탐색 서비스를 제공합니다.
이 분야에서는 인공지능과 머신러닝의 발전이 중요하며, 항체-항원 상호작용의 예측을 용이하게 하고, 리드 화합물의 식별 효율을 높일 수 있을 것으로 기대됩니다.
이러한 발전에 힘입어 항체 탐색 시장은 향후 몇 년 동안 발전할 것으로 예상되며, 이 분야에서 지속적으로 혁신을 추진해 온 여러 이해관계자들에게 이익을 가져다 줄 것으로 예측됩니다.
이 보고서는 항체 탐색 시장의 현황을 조사하고 업계 내 잠재적인 성장 기회를 파악합니다. 본 보고서의 주요 조사 결과는 다음과 같습니다.
현재 전 세계적으로 약 125개 기업이 항체 탐색과 관련된 업무를 지원하기 위해 맞춤형 서비스를 제공한다고 주장하고 있으며, 이들 기업의 대부분은 북미에 기반을 두고 있습니다.
비교적 많은 비율(88%)의 서비스 제공업체가 히트제조업체 서비스를 제공하고 있으며, 이 중 57%는 치료 목적별 항체 탐색을 지원하기 위해 라이브러리 기반 방식을 채택하고 있습니다.
현재 265개에 가까운 항체 탐색 기술이 시장에 출시되어 있으며, 이는 고특이성 항체의 발굴과 개발을 가속화하여 항체 탐색 분야에 혁명을 일으키고 있습니다.
그 중 45%는 단클론 항체 탐색을 지원하고 있습니다.
이해관계자들은 항체 탐색 서비스 영역에서 우위를 점하기 위해 기존 역량을 적극적으로 강화하고 역량을 강화하고 있습니다.
경쟁 우위를 확보하기 위해 이해관계자들은 여러 유형의 항체 탐색을 지원하는 새로운 항체 탐색 기술 및 플랫폼의 혁신과 개발에 적극 나서고 있습니다.
파트너십 계약의 60%는 2021년 이후 체결된 것으로, 기술/제품 라이선스 계약이 가장 두드러진 파트너십 모델 유형으로 부상하고 있습니다.
2020년 이후 많은 공공 및 민간 투자자들이 수익률을 기대하며 360억 달러 상당의 투자를 하고 있습니다.
표적 생물학적 제제 및 맞춤 의료에 대한 수요 증가로 인해 항체 탐색 시장은 2035년까지 연평균 10.1%(CAGR)로 성장할 것으로 예측됩니다.
하이브리드 도마 기반 방식을 사용하는 서비스 제공업체에게 가장 큰 시장 기회가 있을 것으로 예측됩니다. 항체 유형별로는 단일클론항체의 하위 부문이 크게 성장할 것으로 예측됩니다.
장기적으로 단일클론항체 항체 탐색 플랫폼이 주요 기여자가 될 가능성이 높으며, 아시아태평양이 가장 빠르게 성장할 것으로 예측됩니다.
항체 탐색 서비스 시장 주요 부문
항체 탐색 단계에 따라 항체 탐색 시장의 서비스 부문은 리드 최적화, 리드 선택, 히트 창출로 나뉩니다. 현재 리드 최적화 하위 부문이 전체 시장 점유율의 대부분(61%)을 차지하고 있습니다. 리드 최적화를 통해 친화력, 안정성, 특이성 측면에서 고품질의 항체 후보물질이 선택되어 임상 성공 가능성이 높아진다는 점은 주목할 만합니다.
항체 탐색 서비스 시장은 탐색 기법에 따라 하이브리도마 기반 기법, 파지 디스플레이 라이브러리 기반 기법, 형질전환 동물 기반 기법, 효모 디스플레이 기반 기법, 단일 세포 기반 기법, 기타 기법으로 분류됩니다.
현재, 하이브리드 도마 기반 방법이 시장을 독점하고 있다(35%). 하이브리도마 기반 방법은 효율적이고 복잡성이 낮기 때문에 항체 탐색을 위한 항체 탐색에 대한 인기가 높아지고 있기 때문입니다. 또한, 하이브리도마 기반 방법은 암, 자가면역질환, 감염성 질환 등의 치료에 사용되는 치료용 단일클론항체 개발에 있어 매우 중요한 역할을 합니다.
항체의 성질에 따라 항체 탐색 시장의 서비스 부문은 인간 항체, 인간화 항체, 키메라 항체, 마우스 항체로 구분됩니다. 현재 세계 서비스 시장에서 인간 항체 하위 부문이 가장 높은 점유율(53%)을 차지하고 있습니다. 면역원성 감소, 인간에서 단클론 항체의 혈청 내 반감기 연장 등 인간 항체와 관련된 몇 가지 이점이 높은 시장 점유율에 기여하고 있습니다.
항체 탐색 시장의 서비스 분야 세계 시장 규모는 치료 분야별로 암질환, 면역질환, 감염질환, 심혈관질환, 신경질환, 기타 질환으로 구분됩니다. 현재, 시장은 암 질환 하위 부문(48%)이 시장을 지배하고 있습니다. 이는 전 세계적으로 종양성 질환의 발생률이 증가 추세에 있고, 항체 기반 치료제를 포함한 효과적인 치료제의 개발 및 생산이 필요하기 때문입니다.
항체 유형별로 항체 탐색 시장의 세계 서비스 부문은 단클론 항체, 이중 특이성 항체, 면역 복합체 등으로 구분됩니다. 현재, 시장은 단일클론항체(60%)가 지배하고 있으며, 이러한 추세는 앞으로도 변하지 않을 것으로 보입니다. 이는 단일클론항체가 높은 특이성, 일관성, 재현성을 가지고 있어 표적치료에 이상적이기 때문입니다. 또한, mAbs는 암, 자가면역질환, 감염성 질환 등 다양한 질환의 치료에 높은 효과를 보이는 것으로 입증되었습니다.
마찬가지로, 항체 유형에 따라 세계 기술 및 플랫폼 시장은 단일클론항체, 이중 특이성 항체, 항체-약물 복합체, 기타 항체 등으로 구분됩니다.
기술 및 플랫폼 시장은 예측 기간 동안 가장 빠르게 성장하는 부문으로 부상할 것
최종 사용자별로 항체 탐색 시장의 기술 및 플랫폼 시장은 인하우스 기업와 개발 업무 위탁 기관이라는 서로 다른 최종 사용자로 구분됩니다. 인하우스 제조업체의 하위 부문(98%)가 가장 높은 시장 점유율을 차지하고 있습니다. 이는 인하우스 기업이 전문 팀과 풍부한 사내 자원을 보유하고 지적 재산을 관리하고 있기 때문에 신약 개발 프로세스의 효율성과 경쟁 우위를 유지할 수 있기 때문입니다.
이 부문에서는 북미, 유럽, 아시아태평양, 중동 및 북아프리카, 라틴아메리카 등 지역별 세계 서비스 시장 규모 분포를 파악할 수 있습니다. 당사의 추정에 따르면, 주요 제약사의 존재, 확립된 규제 프레임워크, 다양한 기술 발전으로 인해 올해 북미가 50%의 점유율을 차지할 것으로 예측됩니다. 한편, 아시아태평양은 예측 기간 동안 13.3%의 연평균 복합 성장률(CAGR)로 견조한 성장세를 보일 것으로 예측됩니다.
마찬가지로, 기술 및 플랫폼 시장은 북미, 유럽, 아시아태평양 등 다양한 지역으로 분류됩니다. 북미에 본사를 둔 기술 및 플랫폼 제공업체가 체결한 기술 라이선스/통합 계약이 가장 많기 때문에 북미가 전체 시장의 대부분을 차지할 것으로 예측됩니다.
또한, 아시아태평양 시장은 향후 더 빠른 속도(CAGR 9.30%)로 성장할 것으로 예측됩니다.
1차 조사 개요
본 조사에서 제시된 의견과 인사이트력은 시장의 여러 이해관계자와의 논의를 통해 영향을 받았습니다. 또한, 본 조사 보고서에는 업계 이해관계자들과의 인터뷰 기록이 상세하게 수록되어 있다(연공서열).
미국, 중소기업,최고 경영자 겸 최고 과학 책임자
독일, 소규모 기업,최고 경영자 겸 제너럴 매니저
미국, 소규모 기업,최고 경영자,CEO
미국, 대기업,전직 CEO,전 CEO
미국, 중견기업,최고 경영자,CEO
미국, 중견기업,최고 경영자,CEO
미국, 중견기업,전 CEO,전직 CEO
미국, 대기업,전 최고 과학 책임자
미국, 중견기업,사장 겸 최고운영책임자(COO)
미국, 중견기업,창업자 겸 최고기술경영자(CTO)
미국, 중견기업,창업자 겸 사장
미국, 중견기업, 커머셜 서비스 부문 부사장
미국, 중견기업,수석부사장
캐나다, 대기업, 공동 설립자 겸 신흥 과학기술 담당 이사
인도, 중소기업,공동창업자 겸 이사
미국, 대기업,전직 사이트 디렉터
미국, 소기업,사업 개발 관리자,사업 개발 관리자
항체 탐색 서비스 시장 진출기업 사례
Ablexis
Abwiz Bio
Abzena
Aragen Life Sciences
BIOTEM
ChemPartner
Creative Biolabs
DetaiBio
FairJourney Biologics
Fusion Antibodies
Genmab
Harbour BioMed
Immunome
ImmunoPrecise Antibodies
Integral Molecular
Isogenica
ProteoGenix
Syd Labs
Viva Biotech
WuXi Biologics
항체 탐색 서비스 시장 조사 대상
항체 탐색 서비스 시장 규모 및 기회 분석 본 보고서에서는 세계 항체 탐색 시장을 주요 시장 부문, 즉(A) 항체 탐색 단계,(B) 항체 탐색 방법,(C) 항체 특성,(D) 치료 영역,(E) 항체 유형,(F) 지역별로 철저하게 분석합니다.
항체 탐색 기술 및 플랫폼 시장 : 본 보고서는 세계 항체 탐색 시장을 주요 시장 부문, 즉(A) 항체 유형,(B) 최종사용자 유형,(C) 지역별로 상세하게 분석하였습니다.
시장 상황:(A) 설립 연도,(B) 기업 규모,(C) 본사 소재지,(D) 제공하는 항체 탐색 서비스 유형,(E) 지원하는 항체 탐색 유형,(F) 항체 탐색 방법 유형,(G) 사용하는 동물 모델,(H) 응용 분야 등 몇 가지 관련 매개 변수를 기반으로 항체 탐색 시장에 관련 기업을 상세하게 평가합니다.
경쟁 분석 : A) 개발사의 강점, B) 포트폴리오의 강점, C) 포트폴리오의 다양성 등의 요인을 검토하여 항체의약품 위탁생산업체들의 종합적인 경쟁 분석을 수행합니다.
기술 경쟁 분석 : 항체 탐색 기술 및 플랫폼에 대한 종합적인 경쟁 분석으로,(A) 개발사의 강점,(B) 포트폴리오의 강점,(C) 포트폴리오의 다양성 등의 요인을 검증합니다.
기업 프로파일: A) 기업 개요, B) 재무 정보(가능한 경우), C) 항체 탐색 서비스 포트폴리오, D) 최근 동향 및 미래 전망에 초점을 맞춘 항체 탐색 시장에 종사하는 주요 개발 기업의 상세 프로파일.
파트너십 및 협업 A)파트너십 체결 연도(B)파트너십 유형(C)항체 유형(D)지역 등 다양한 매개변수를 기반으로 항체 탐색 시장에서 체결된 다양한 파트너십 및 협업에 대한 인사이트력 있는 분석.
자금조달 및 투자 분석 :(A) 자금조달 연도,(B) 자금조달 유형,(C) 지역 등 다양한 매개변수를 기반으로 이 영역에서 보고된 전체 자금조달 및 투자에 대한 인사이트력 있는 분석.
목차
섹션 I : 보고서 개요
제1장 서문
제2장 조사 방법
제3장 시장 역학
본 장의 개요
예측 조사 방법
시장 평가 프레임워크
예측 툴 및 테크닉
중요 고려사항
제한 사항
제4장 거시경제 지표
본 장의 개요
시장 역학
결론
섹션 II : 정성적 인사이트
제5장 주요 요약
제6장 서론
본 장의 개요
항체 구조
항체 탐색 역사
항체 동종
항체 작용기전
항체 분류
단일클론항체
다중클론항체
이중특이성항체
항체 응용
결론
제7장 항체 탐색 : 프로세스와 방법
본 장의 개요
항체 탐색 프로세스
항체 탐색 방법
기존 항체 탐색 방법의 장단점
단일클론항체의 진화
결론
섹션 III : 경쟁 구도
제8장 시장 구도 : 항체 탐색 서비스 제공업체
본 장의 개요
항체 탐색 서비스 제공업체 : 시장 구도
제9장 시장 구도 : 항체 탐색 기술 및 플랫폼
본 장의 개요
항체 탐색 기술 및 플랫폼 : 시장 구도
항체 탐색 기술 및 플랫폼 프로바이더 상황
제10장 기업 경쟁력 분석
본 장의 개요
전제와 주요 파라미터
조사 방법
동종 그룹 개요
기업 경쟁력 분석
북미에 본사를 둔 항체 탐색 서비스 제공업체
유럽에 본사를 둔 항체 탐색 서비스 제공업체
아시아태평양에 본사를 둔 항체 탐색 서비스 제공업체
제11장 기술 경쟁력 분석
본 장의 개요
전제와 주요 파라미터
조사 방법
동종 그룹 개요
기술 경쟁력 분석
북미에 본사를 둔 기업이 제공하는 항체 탐색 기술·플랫폼
유럽에 본사를 둔 기업이 제공하는 항체 탐색 기술·플랫폼
아시아태평양에 본사를 둔 기업이 제공하는 항체 탐색 기술 및 플랫폼
섹션 IV : 기업 개요
제12장 항체 탐색 서비스 제공업체 : 북미에 거점을 둔 기업 개요
본 장의 개요
Abwiz Bio
Abzena
Creative Biolabs
DetaiBio
ImmunoPrecise Antibodies
Integral Molecular
Syd Labs
제13장 항체 탐색 서비스 제공업체 : 유럽에 거점을 둔 기업 개요
본 장의 개요
BIOTEM
FairJourney Biologics
Fusion Antibodies
Proteogenix
제14장 항체 탐색 서비스 제공업체 : 아시아태평양에 거점을 둔 기업 개요
본 장의 개요
Aragen Life Sciences
ChemPartner
Viva Biotech
WuXi Biologics
제15장 항체 탐색 기술 및 플랫폼 프로바이더 : 북미에 거점을 둔 기업 개요
본 장의 개요
Ablexis
Harbour BioMed
Immunome
제16장 항체 탐색 기술 및 플랫폼 프로바이더 : 유럽에 거점을 둔 기업 개요
본 장의 개요
Genmab
Isogenica
섹션 V : 시장 동향
제17장 파트너십 및 협업
본 장의 개요
파트너십 모델
항체 탐색 서비스와 플랫폼 : 파트너십 및 협업
제18장 자금조달과 투자 분석
본 장의 개요
자금조달 유형
항체 탐색 서비스 및 플랫폼 프로바이더 : 자금 조달과 투자 분석
투자 요약
섹션 VI : 시장 기회 분석
제19장 시장 영향 분석 : 성장 촉진요인 및 억제요인, 기회, 과제
제20장 세계의 항체 탐색 서비스 시장
제21장 항체 탐색 서비스 시장(항체 탐색 스텝별)
제22장 항체 탐색 서비스 시장(항체 탐색 방법별)
제23장 항체 탐색 서비스 시장(항체 성질별)
제24장 항체 탐색 서비스 시장(치료 영역별)
제25장 항체 탐색 서비스 시장(항체 유형별)
제26장 항체 탐색 서비스 시장(지역별)
제27장 세계의 항체 탐색 기술 및 플랫폼 시장
제28장 항체 탐색 기술 및 플랫폼 시장(항체 유형별)
제29장 항체 탐색 기술 및 플랫폼 시장(최종사용자별)
제30장 항체 탐색 기술 및 플랫폼 시장(지역별)
제31장 라이선싱 계약 구조
제32장 사례 : 히트 상품 항체 Drug Discovery 프로세스
본 장의 개요
Humira (Adalimumab)
Keytruda (Pembrolizumab)
Stelara (Ustekinumab)
Opdivo (Nivolumab)
Darzalex (Daratumumab)
제33장 항체 탐색의 향후 성장 기회
섹션 VII : 기타 독점적 인사이트
제34장 결론
제35장 경영진 인사이트
섹션 VIII : 부록
제36장 부록 I : 표 데이터
제37장 부록 II : 기업 및 조직 리스트
LSH
영문 목차
영문목차
Antibody Discovery Market: Overview
As per Roots Analysis, the antibody discovery market is estimated to grow from USD 2.4 billion in the current year to USD 6.6 billion by 2035, representing a higher CAGR of 10.5% during the forecast period.
The market sizing and opportunity analysis has been segmented across the following parameters:
Antibody Discovery Step
Hit Generation
Lead Selection
Lead Optimization
Antibody Discovery Method
Hybridoma-based Methods
Phage Display Library-based Methods
Transgenic Animal-based Methods
Yeast Display-based Methods
Single Cell-based Methods
Other Methods
Nature of Antibody
Human Antibodies
Humanized Antibodies
Chimeric Antibodies
Murine Antibodies
Therapeutic Area
Oncological Disorders
Immunological Disorders
Infectious Diseases
Cardiovascular Disorders
Neurological Disorders
Other Disorders
Type of Antibody
Monoclonal Antibodies
Bispecific Antibodies
Antibody Drug Conjugates
Immunoconjugates
Other Antibodies
End-user
In-house Players
Contract Research Organizations
Geographical Regions
North America
Europe
Asia Pacific
Middle East and North Africa
Latin America
Antibody Discovery Services Market: Growth and Trends
Antibodies play a pivotal role in the identification and neutralization of foreign substances. Owing to several beneficial features, such as high specificity, and a favorable safety profile, these molecules have emerged as a promising alternative, particularly for the treatment of cancer, autoimmune diseases, and infectious diseases. It is worth highlighting that, at present, antibodies represent the largest class of biologics, with over 80 molecules approved till date and over 200 molecules in the preclinical / discovery stages.
Despite multiple approvals, various challenges in the domain remain unaddressed across several stages of design, production, and clinical application. Therefore, given the complexities of modern drug development, several companies prefer to outsource as a strategic solution to optimize their research efforts. This expected shift can be attributed to various reasons, such as reduced timelines, lessened financial risks associated with failed trials and accelerated workflows. At present, around 125 players are offering a wide array of antibody discovery services.
This field possesses significant promise for future breakthroughs, wherein advances in artificial intelligence and machine learning is expected to be crucial, facilitating the prediction of antibody-antigen interactions and enhancing the efficiency of lead identification.
Fueled by these developments, the antibody discovery market is expected to progress in the coming years, benefiting multiple stakeholders who have consistently fostered innovation in this field
Antibody discovery market: Key Insights
The report delves into the current state of the antibody discovery market and identifies potential growth opportunities within industry. Some key findings from the report include:
Presently, close to 125 players across the globe claim to offer customized services in order to support the operations related to antibody discovery; majority of these firms are based in North America.
A relatively large proportion (88%) of the service providers offer hit generation services; of these, 57% employ library-based methods in order to support the discovery of antibodies for different therapeutic purposes.
Close to 265 antibody discovery technologies are currently available in the market; these have revolutionized the field of antibody discovery by accelerating the identification and development of highly specific antibodies.
Nearly 60% of the technologies employ library-based methods for antibody discovery; of these, 45% of the technologies support the discovery of monoclonal antibodies.
Stakeholders are actively enhancing their existing capabilities and strengthening their competencies in order to gain an edge in the antibody discovery services domain.
In pursuit of gaining a competitive edge, industry stakeholders are actively innovating and developing novel antibody discovery technologies / platforms that can support the discovery of multiple type of antibodies.
60% of the partnership deals have been inked post-2021; technology / product licensing agreements have emerged as the most prominent types of partnership models
Foreseeing lucrative returns, many public and private investors have made investments worth USD 36 billion since 2020; of this, 70% of the total amount was raised by players based in North America.
Given the rising demand for targeted biologics and personalized medicine, the antibody discovery market is anticipated to grow at an annualized rate (CAGR) of 10.1% till 2035
The market opportunity for service providers using hybridoma-based methods is likely to be the highest; in terms of type of antibody, monoclonal antibodies sub-segment is anticipated to grow substantially.
In the long term, the antibody discovery platforms for monoclonal antibodies are likely to emerge as the key contributor; Asia-Pacific is anticipated to be the fastest growing region.
Antibody Discovery Services Market: Key Segments
Lead Optimization Segment Captures that Majority of the Market Share
Based on the antibody discovery step, the services segment of antibody discovery market is distributed across lead optimization, lead selection and hit generation. Currently, the lead optimization sub-segment occupies the majority (61%) of the share in the overall market. It is worth highlighting that lead optimization ensures the selection of high-quality antibody candidates in terms of affinity, stability, and specificity, thereby increasing their likelihood of clinical success.
Antibody Discovery Services Segment is leading the Antibody Discovery Market
Based on the discovery method, the services segment of antibody discovery market is segmented into hybridoma-based methods, phage display library-based methods, transgenic animal-based methods, yeast display-based methods, single cell-based methods and other methods.
Presently, the market is dominated by hybridoma-based methods (35%) since the popularity of hybridoma-based methods for the discovery of antibodies has risen, owing to its efficiency and low complexity. Moreover, hybridoma-based methods have been crucial in developing therapeutic monoclonal antibodies used in treatment of diseases, including cancer, autoimmune disorders, and infections.
Based on Nature of Antibody, Human Antibodies Sub-Segment Occupies the Highest Share
Based on the nature of antibody, the services segment of antibody discovery market is segmented into human antibodies, humanized antibodies, chimeric antibodies and murine antibodies. The human antibodies sub-segment occupies the highest share (53%) in the current global services market. Several benefits associated with human antibodies, including reduced immunogenicity and the increased serum half-life of the monoclonal antibodies in humans, contribute to the high market share.
Oncological Disorders Dominate the Current Antibody Discovery Market
The global market value for services segment of antibody discovery market, based on different therapeutic areas, is segmented into oncological disorders, immunological disorders, infectious diseases, cardiovascular disorders, neurological disorders and other disorders. Currently, the market is dominated by oncological disorders sub-segment (48%). This can be attributed to the fact that incidence of oncological disorders has been on the rise globally, necessitating the development and production of effective treatments, including antibody-based therapeutics.
By Type of Antibody, Monoclonal Antibodies are Likely to Dominate the Market During the Forecast Period
Based on the type of antibody, the global services segment of antibody discovery market is segmented into monoclonal antibodies, bispecific antibodies and immunoconjugates. In the current year, the market is dominated by monoclonal antibodies (60%) and the trend is unlikely to change in the future as well. This can be attributed to the fact that monoclonal antibodies offer high specificity, consistency, and reproducibility, which makes them ideal for targeted therapies. In addition, mAbs have proven to be highly effective in treating a range of diseases, including cancer, autoimmune disorders, and infectious diseases.
Similarly, based on the type of antibody, the global technologies / platforms market is segmented into monoclonal antibodies, bispecific antibodies, antibody drug conjugates and other antibodies.
The Technologies / Platforms Market is the Fastest Growing Segment of the During the Forecast Period
In terms of end-user, the global technologies / platforms market segment of antibody discovery market is segmented across different end-users, namely in-house players and contract research organizations. In-house players' sub-segment (98%) occupies the highest market share. This can be attributed to the fact that in-house players mostly have dedicated teams, access to extensive in-house resources, and control over intellectual property, which enables them to streamline the discovery process and maintain competitive advantages.
North America Accounts for the Largest Share of the Market
This segment highlights the distribution of global services market size across geographical regions, such as North America, Europe, Asia-Pacific, Middle East and North Africa, and Latin America. Our estimates suggest that the majority share in the current year is captured by North America (50%) owing to the presence of big pharma players, well-established regulatory framework, and various technological advancements in this region. On the contrary, Asia-Pacific is poised for the healthy growth rate (with a CAGR of 13.3%) during the forecast period.
Likewise, technologies / platforms market is segmented across various geographies, including North America, Europe and Asia-Pacific. Our estimates suggest that, North America is likely to capture the majority of the overall market share driven by maximum number of technology licensing / integration deals inked by technology / platform providers headquartered in this region.
Further, the market in Asia-Pacific is anticipated to increase at a faster pace (CAGR of 9.30%) in the foreseen future.
Primary Research Overview
The opinions and insights presented in this study were influenced by discussions conducted with multiple stakeholders in the market. In addition, the research report features detailed transcripts of interviews held with the industry stakeholders (arranged in decreasing order of seniority level):
Chief Executive Officer and Chief Scientific Officer, Small Company, US
Chief Executive Officer and General Manager, Small Company, Germany
Chief Executive Officer, Small Company, US
Former Chief Executive Officer, Large Company, US
Chief Business Officer, Mid-sized Company, US
Chief Business Officer, Mid-sized Company, US
Former Chief Business Officer, Small Company, US
Former Chief Scientific Officer, Large Company, US
President and Chief Operating Officer, Small Company, US
Founder and Chief Technology Officer, Small Company, US
Founder and President, Small Company, US
Vice President of Commercial Services, Mid-sized Company, US
Senior Vice President, Small Company, US
Co-founder and Director of Emerging Science and Technology, Large Company, Canada
Co-founder and Director, Small Company, India
Former Site Director, Large Company, US
Business Development Manager, Small Company, US
Example Players in the Antibody Discovery Services Market
Ablexis
Abwiz Bio
Abzena
Aragen Life Sciences
BIOTEM
ChemPartner
Creative Biolabs
DetaiBio
FairJourney Biologics
Fusion Antibodies
Genmab
Harbour BioMed
Immunome
ImmunoPrecise Antibodies
Integral Molecular
Isogenica
ProteoGenix
Syd Labs
Viva Biotech
WuXi Biologics
Antibody Discovery Services Market: Research Coverage
Antibody Discovery Services Market Sizing and Opportunity Analysis: The report features a thorough analysis of the global antibody discovery market, in terms of the key market segments, namely [A] antibody discovery step [B] type of antibody discovery method, [C] and nature of antibody [D] therapeutic area [E] type of antibody and [F] geographical regions.
Antibody Discovery Technologies / Platforms Market: The report features a thorough analysis of the global antibody discovery market, in terms of the key market segments, namely [A] type of antibody [B] type of end-user, [C] and geographical regions.
Market Landscape: An in-depth assessment of the companies involved in antibody discovery market, based on several relevant parameters, such as [A] year of establishment, [B] company size, [C] location of headquarters, [D] type of antibody discovery service offered, [E] type of antibody discovery supported, [F] type of antibody discovery method, [G] animal model used, [H] application area.
Company Competitiveness Analysis: A comprehensive competitive analysis of antibody contract manufacturers, examining factors, such as [A] developer strength and [B] portfolio strength and [C] portfolio diversity.
Technology Competitiveness Analysis: A comprehensive competitive analysis of antibody discovery technologies / platforms, examining factors, such as [A] developer strength and [B] portfolio strength and [C] portfolio diversity.
Company Profiles: Detailed profiles of key developers engaged in the antibody discovery market, focused on [A] overview of the company, [B] financial information (if available), [C] antibody discovery service portfolio, and [D] recent developments and an informed future outlook.
Partnerships and Collaborations: An insightful analysis of the various partnerships and collaborations signed in the antibody discovery market, based on various parameters, such as [A] year of partnership [B] type of partnership [C] type of antibody and [D] geography.
Funding and Investment Analysis: An insightful analysis of the overall funding and investments reported in this domain, based on various parameters, such as [A] year of funding [B] type of funding and [C] geography.
Key Questions Answered in this Report
How many companies are currently engaged in this market?
Which are the leading companies in this market?
What factors are likely to influence the evolution of this market?
What is the current and future market size?
What is the CAGR of this market?
How is the current and future market opportunity likely to be distributed across key market segments?
Reasons to Buy this Report
The report provides a comprehensive market analysis, offering detailed revenue projections of the overall market and its specific sub-segments. This information is valuable to both established market leaders and emerging entrants.
Stakeholders can leverage the report to gain a deeper understanding of the competitive dynamics within the market. By analyzing the competitive landscape, businesses can make informed decisions to optimize their market positioning and develop effective go-to-market strategies.
The report offers stakeholders a comprehensive overview of the market, including key drivers, barriers, opportunities, and challenges. This information empowers stakeholders to stay abreast of market trends and make data-driven decisions to capitalize on growth prospects.
Additional Benefits
Complimentary Excel Data Packs for all Analytical Modules in the Report
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Detailed Report Walkthrough Session with Research Team
Free Updated report if the report is 6-12 months old or older
TABLE OF CONTENTS
SECTION I: REPORT OVERVIEW
1. PREFACE
1.1. Introduction
1.2. Market Share Insights
1.3. Key Market Insights
1.4. Report Coverage
1.5. Key Questions Answered
1.6. Chapter Outlines
2. RESEARCH METHODOLOGY
2.1. Chapter Overview
2.2. Research Assumptions
2.2.1. Market Landscape and Market Trends
2.2.2. Market Forecast and Opportunity Analysis
2.2.3. Comparative Analysis
2.3. Database Building
2.3.1. Data Collection
2.3.2. Data Validation
2.3.3. Data Analysis
2.4. Project Methodology
2.4.1. Secondary Research
2.4.1.1. Annual Reports
2.4.1.2. Academic Research Papers
2.4.1.3. Company Websites
2.4.1.4. Investor Presentations
2.4.1.5. Regulatory Filings
2.4.1.6. White Papers
2.4.1.7. Industry Publications
2.4.1.8. Conferences and Seminars
2.4.1.9. Government Portals
2.4.1.10. Media and Press Releases
2.4.1.11. Newsletters
2.4.1.12. Industry Databases
2.4.1.13. Roots Proprietary Databases
2.4.1.14. Paid Databases and Sources
2.4.1.15. Social Media Portals
2.4.1.16. Other Secondary Sources
2.4.2. Primary Research
2.4.2.1. Types of Primary Research
2.4.2.1.1. Qualitative Research
2.4.2.1.2. Quantitative Research
2.4.2.1.3. Hybrid Approach
2.4.2.2. Advantages of Primary Research
2.4.2.3. Techniques for Primary Research
2.4.2.3.1. Interviews
2.4.2.3.2. Surveys
2.4.2.3.3. Focus Groups
2.4.2.3.4. Observational Research
2.4.2.3.5. Social Media Interactions
2.4.2.4. Key Opinion Leaders Considered in Primary Research
2.4.2.4.1. Company Executives (CXOs)
2.4.2.4.2. Board of Directors
2.4.2.4.3. Company Presidents and Vice Presidents
2.4.2.4.4. Research and Development Heads
2.4.2.4.5. Technical Experts
2.4.2.4.6. Subject Matter Experts
2.4.2.4.7. Scientists
2.4.2.4.8. Doctors and Other Healthcare Providers
2.4.2.5. Ethics and Integrity
2.4.2.5.1. Research Ethics
2.4.2.5.2. Data Integrity
2.4.3. Analytical Tools and Databases
2.5. Robust Quality Control
3. MARKET DYNAMICS
3.1. Chapter Overview
3.2. Forecast Methodology
3.2.1. Top-down Approach
3.2.2. Bottom-up Approach
3.2.3. Hybrid Approach
3.3. Market Assessment Framework
3.3.1. Total Addressable Market (TAM)
3.3.2. Serviceable Addressable Market (SAM)
3.3.3. Serviceable Obtainable Market (SOM)
3.3.4. Currently Acquired Market (CAM)
3.4. Forecasting Tools and Techniques
3.4.1. Qualitative Forecasting
3.4.2. Correlation
3.4.3. Regression
3.4.4. Extrapolation
3.4.5. Convergence
3.4.6. Sensitivity Analysis
3.4.7. Scenario Planning
3.4.8. Data Visualization
3.4.9. Time Series Analysis
3.4.10. Forecast Error Analysis
3.5. Key Considerations
3.5.1. Demographics
3.5.2. Government Regulations
3.5.3. Reimbursement Scenarios
3.5.4. Market Access
3.5.5. Supply Chain
3.5.6. Industry Consolidation
3.5.7. Pandemic / Unforeseen Disruptions Impact
3.6. Limitations
4. MACRO-ECONOMIC INDICATORS
4.1. Chapter Overview
4.2. Market Dynamics
4.2.1. Time Period
4.2.1.1. Historical Trends
4.2.1.2. Current and Forecasted Estimates
4.2.2. Currency Coverage
4.2.2.1. Major Currencies Affecting the Market
4.2.2.2. Factors Affecting Currency Fluctuations on the Industry
4.2.2.3. Impact of Currency Fluctuations on the Industry
4.2.3. Foreign Currency Exchange Rate
4.2.3.1. Impact of Foreign Exchange Rate Volatility on the Market
4.2.3.2. Strategies for Mitigating Foreign Exchange Risk
4.2.4. Recession
4.2.4.1. Assessment of Current Economic Conditions and Potential Impact on the Market
4.2.4.2. Historical Analysis of Past Recessions and Lessons Learnt
4.2.5. Inflation
4.2.5.1. Measurement and Analysis of Inflationary Pressures in the Economy
4.2.5.2. Potential Impact of Inflation on the Market Evolution
4.2.6. Interest Rates
4.2.6.1. Interest Rates and Their Impact on the Market
4.2.6.2. Strategies for Managing Interest Rate Risk
4.2.7. Commodity Flow Analysis
4.2.7.1. Type of Commodity
4.2.7.2. Origins and Destinations
4.2.7.3. Values and Weights
4.2.7.4. Modes of Transportation
4.2.8. Global Trade Dynamics
4.2.8.1. Import Scenario
4.2.8.2. Export Scenario
4.2.8.3. Trade Policies
4.2.8.4. Strategies for Mitigating the Risks Associated with Trade Barriers
4.2.8.5. Impact of Trade Barriers on the Market
4.2.9. War Impact Analysis
4.2.9.1. Russian-Ukraine War
4.2.9.2. Israel-Hamas War
4.2.10. COVID Impact / Related Factors
4.2.10.1. Global Economic Impact
4.2.10.2. Industry-specific Impact
4.2.10.3. Government Response and Stimulus Measures
4.2.10.4. Future Outlook and Adaptation Strategies
4.2.11. Other Indicators
4.2.11.1. Fiscal Policy
4.2.11.2. Consumer Spending
4.2.11.3. Gross Domestic Product
4.2.11.4. Employment
4.2.11.5. Taxes
4.2.11.6. Stock Market Performance
4.2.11.7. Cross Border Dynamics
4.3. Conclusion
SECTION II: QUALITATIVE INSIGHTS
5. EXECUTIVE SUMMARY
6. INTRODUCTION
6.1. Chapter Overview
6.2. Structure of Antibodies
6.3. History of Antibody Discovery
6.4. Antibody Isotypes
6.5. Mechanism of Action of Antibodies
6.6. Classification of Antibodies
6.6.1. Monoclonal Antibodies
6.6.2. Polyclonal Antibodies
6.6.3. Bispecific Antibodies
6.7. Applications of Antibodies
6.8. Concluding Remarks
7. ANTIBODY DISCOVERY: PROCESSES AND METHODS
7.1. Chapter Overview
7.2. Antibody Discovery Process
7.2.1. Target Selection and Validation
7.2.2. Hit Generation
7.2.3. Lead Selection
7.2.4. Lead Optimization
7.2.4.1. Humanization
7.2.4.2. Affinity Maturation
7.2.4.3. Fc Engineering
7.2.5. Lead Characterization
7.2.6. Candidate Selection
7.3. Antibody Discovery Methods
7.3.1. Hybridoma Method
7.3.2. In Vitro Display Method
7.3.2.1. Phage Display Method
7.3.2.2. Yeast Display Method
7.3.2.3. Ribosomal Display Method
7.3.3. Transgenic Animal-based Method
7.3.4. Single B Cell Based Method
7.4. Advantages and Disadvantages of Existing Antibody Discovery Methods
7.5. Evolution of Monoclonal Antibodies
7.5.1. Fully Human Monoclonal Antibodies
7.6. Concluding Remarks
SECTION III: COMPETITIVE LANDSCAPE
8. MARKET LANDSCAPE: ANTIBODY DISCOVERY SERVICE PROVIDERS
8.1. Chapter Overview
8.2. Antibody Discovery Service Providers: Market Landscape
8.2.1. Analysis by Year of Establishment
8.2.2. Analysis by Company Size
8.2.3. Analysis by Location of Headquarters
8.2.4. Analysis by Type of Antibody Discovery Service Offered
8.2.5. Analysis by Type of Antibody Discovery Supported
8.2.6. Analysis by Type of Antibody Discovery Method
8.2.7. Analysis by Animal Model Used
8.2.8. Analysis by Type of Antibody Discovery Method and Type of Antibody Discovery Supported
8.2.9. Analysis by Type of Antibody Discovery Service Offered and Location of Headquarters
21. ANTIBODY DISCOVERY SERVICES MARKET, BY ANTIBODY DISCOVERY STEP
21.1. Chapter Overview
21.2. Key Assumptions and Methodology
21.3. Antibody Discovery Services Market: Distribution by Antibody Discovery Step
21.3.1. Antibody Discovery Services Market for Hit Generation, Historical Trends (since 2020) and Forecasted Estimates (till 2035)
21.3.2. Antibody Discovery Services Market for Lead Selection, Historical Trends (since 2020) and Forecasted Estimates (till 2035)
21.3.3. Antibody Discovery Services Market for Lead Optimization, Historical Trends (since 2020) and Forecasted Estimates (till 2035)
21.4. Data Triangulation and Validation
22. ANTIBODY DISCOVERY SERVICES MARKET, BY TYPE OF ANTIBODY DISCOVERY METHOD
22.1. Chapter Overview
22.2. Key Assumptions and Methodology
22.3. Antibody Discovery Services Market: Distribution by Type of Antibody Discovery Method
22.3.1. Antibody Discovery Services Market for Hybridoma-based Methods, Historical Trends (since 2020) and Forecasted Estimates (till 2035)
22.3.2. Antibody Discovery Services Market for Phage Display Library-based Methods, Historical Trends (since 2020) and Forecasted Estimates (till 2035)
22.3.3. Antibody Discovery Services Market for Transgenic Animal-based Methods, Historical Trends (since 2020) and Forecasted Estimates (till 2035)
22.3.4. Antibody Discovery Services Market for Yeast Display-based Methods, Historical Trends (since 2020) and Forecasted Estimate, (till 2035)
22.3.5. Antibody Discovery Services Market for Single Cell-based Methods, Historical Trends (since 2020) and Forecasted Estimates (till 2035)
22.3.6. Antibody Discovery Services Market for Other Methods, Historical Trends (since 2020) and Forecasted Estimates (till 2035)
22.4. Data Triangulation and Validation
23. ANTIBODY DISCOVERY SERVICES MARKET, BY NATURE OF ANTIBODY
23.1. Chapter Overview
23.2. Key Assumptions and Methodology
23.3. Antibody Discovery Services Market: Distribution by Nature of Antibody
23.3.1. Antibody Discovery Services Market for Human Antibodies, Historical Trends (since 2020) and Forecasted Estimates (till 2035)
23.3.2. Antibody Discovery Services Market for Humanized Antibodies, Historical Trends (since 2020) and Forecasted Estimates (till 2035)
23.3.3. Antibody Discovery Services Market for Chimeric Antibodies, Historical Trends (since 2020) and Forecasted Estimates (till 2035)
23.3.4. Antibody Discovery Services Market for Murine Antibodies, Historical Trends (since 2020) and Forecasted Estimates (till 2035)
23.4. Data Triangulation and Validation
24. ANTIBODY DISCOVERY SERVICES MARKET, BY THERAPEUTIC AREA
24.1. Chapter Overview
24.2. Key Assumptions and Methodology
24.3. Antibody Discovery Services Market: Distribution by Therapeutic Area
24.3.1. Antibody Discovery Services Market for Oncological Disorders, Historical Trends (since 2020) and Forecasted Estimates (till 2035)
24.3.2. Antibody Discovery Services Market for Immunological Disorders, Historical Trends (since 2020) and Forecasted Estimates (till 2035)
24.3.3. Antibody Discovery Services Market for Infectious Diseases, Historical Trends (since 2020) and Forecasted Estimates (till 2035)
24.3.4. Antibody Discovery Services Market for Cardiovascular Disorders, Historical Trends (since 2020) and Forecasted Estimates (till 2035)
24.3.5. Antibody Discovery Services Market for Neurological Disorders, Historical Trends (since 2020) and Forecasted Estimates (till 2035)
24.3.6. Antibody Discovery Services Market for Other Disorders, Historical Trends (since 2020) and Forecasted Estimates (till 2035)
24.4. Data Triangulation and Validation
25. ANTIBODY DISCOVERY SERVICES MARKET, BY TYPE OF ANTIBODY
25.1. Chapter Overview
25.2. Key Assumptions and Methodology
25.3. Antibody Discovery Services Market: Distribution by Type of Antibody
25.3.1. Antibody Discovery Services Market for Monoclonal Antibodies, Historical Trends (since 2020) and Forecasted Estimates (till 2035)
25.3.2. Antibody Discovery Services Market for Bispecific Antibodies, Historical Trends (since 2020) and Forecasted Estimates (till 2035)
25.3.3. Antibody Discovery Services Market for Immunoconjugates, Historical Trends (since 2020) and Forecasted Estimates (till 2035)
25.4. Data Triangulation and Validation
26. ANTIBODY DISCOVERY SERVICES MARKET, BY GEOGRAPHICAL REGIONS
26.1. Chapter Overview
26.2. Key Assumptions and Methodology
26.3. Antibody Discovery Services Market: Distribution by Geographical Regions
26.3.1. Antibody Discovery Services Market in North America, Historical Trends (since 2020) and Forecasted Estimates (till 2035)
26.3.1.1. Antibody Discovery Services Market in the US, Historical Trends (since 2020) and Forecasted Estimates (till 2035)
26.3.1.2. Antibody Discovery Services Market in Canada, Historical Trends (since 2020) and Forecasted Estimates (till 2035)
26.3.2. Antibody Discovery Services Market in Europe, Historical Trends (since 2020) and Forecasted Estimates (till 2035)
26.3.2.1. Antibody Discovery Services Market in Germany, Historical Trends (since 2020) and Forecasted Estimates (till 2035)
26.3.2.2. Antibody Discovery Services Market in the UK, Historical Trends (since 2020) and Forecasted Estimates (till 2035)
26.3.2.3. Antibody Discovery Services Market in France, Historical Trends (since 2020) and Forecasted Estimates (till 2035)
26.3.2.4. Antibody Discovery Services Market in Italy, Historical Trends (since 2020) and Forecasted Estimates (till 2035)
26.3.2.5. Antibody Discovery Services Market in Spain, Historical Trends (since 2020) and Forecasted Estimates (till 2035)
26.3.2.6. Antibody Discovery Services Market in Rest of Europe, Historical Trends (since 2020) and Forecasted Estimates (till 2035)
26.3.3. Antibody Discovery Services Market in Asia-Pacific, Historical Trends (since 2020) and Forecasted Estimates (till 2035)
26.3.3.1. Antibody Discovery Services Market in China, Historical Trends (since 2020) and Forecasted Estimates (till 2035)
26.3.3.2. Antibody Discovery Services Market in Japan, Historical Trends (since 2020) and Forecasted Estimates (till 2035)
26.3.3.3. Antibody Discovery Services Market in India, Historical Trends (since 2020) and Forecasted Estimates (till 2035)
26.3.3.4. Antibody Discovery Services Market in South Korea, Historical Trends (since 2020) and Forecasted Estimates (till 2035)
26.3.3.5. Antibody Discovery Services Market in Australia, Historical Trends (since 2020) and Forecasted Estimates (till 2035)
26.3.4. Antibody Discovery Services Market in Middle East and North Africa, Historical Trends (since 2020) and Forecasted Estimates (till 2035)
26.3.4.1. Antibody Discovery Services Market in Egypt, Historical Trends (since 2020) and Forecasted Estimates (till 2035)
26.3.4.2. Antibody Discovery Services Market in Israel, Historical Trends (since 2020) and Forecasted Estimates (till 2035)
26.3.4.3. Antibody Discovery Services Market in Saudi Arabia, Historical Trends (since 2020) and Forecasted Estimates (till 2035)
26.3.4.4. Antibody Discovery Services Market in Rest of Middle East and North Africa, Historical Trends (since 2020) and Forecasted Estimates (till 2035)
26.3.5. Antibody Discovery Services Market in Latin America, Historical Trends (since 2020) and Forecasted Estimates (till 2035)
26.3.5.1. Antibody Discovery Services Market in Brazil, Historical Trends (since 2020) and Forecasted Estimates (till 2035)
26.3.5.2. Antibody Discovery Services Market in Argentina, Historical Trends (since 2020) and Forecasted Estimates (till 2035)
26.3.5.3. Antibody Discovery Services Market in Mexico, Historical Trends (since 2020) and Forecasted Estimates (till 2035)
26.3.5.4. Antibody Discovery Services Market in Rest of Latin America, Historical Trends (since 2020) and Forecasted Estimates (till 2035)