헬스케어 디지털 마케팅 시장 : 업계 동향과 세계 예측 - 기술 유형별, 제품 유형별, 최종사용자별, 주요 지역별
Healthcare Digital Marketing Market: Industry Trends and Global Forecasts - Distribution by Type of Technology, Type of Product, End User and Key Geographical Regions
상품코드 : 1762544
리서치사 : Roots Analysis
발행일 : 2025년 07월
페이지 정보 : 영문 177 Pages
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한글목차

헬스케어 디지털 마케팅 시장 : 개요

세계의 헬스케어 디지털 마케팅 시장 규모는 올해, 3억 500만 달러에 달했습니다. 이 시장은 예측 기간 중 26%의 CAGR로 확대할 것으로 예측됩니다.

시장 세분화 및 기회 분석은 다음과 같은 매개 변수로 세분화됩니다.

기술 유형

제품 유형

최종사용자

주요 지역

헬스케어 디지털 마케팅 시장 : 성장과 동향

헬스케어 산업의 진화는 기술의 발전과 몰입형 및 인터랙티브 기술의 채택 증가에 의해 촉진되고 있습니다. 전 세계에서 디지털화가 진행되면서 건강 데이터에 대한 실시간 데이터 액세스, 관리 및 분석에 대한 필요성이 크게 증가하고 있습니다. 이에 따라 많은 제약회사들이 증강현실(AR)과 가상현실(VR) 기능을 도입하여 교육, 마케팅, 컨텐츠에 체험적이고 인터랙티브한 차원을 제공하기 시작했습니다. 또한 기존 전략과 달리 디지털 마케팅은 비용 효율적일 뿐만 아니라, 타겟팅된 아웃리치 및 데이터베이스 결과와 같은 추가적인 이점을 제공합니다.

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헬스케어 산업의 디지털 광고에 대한 기여도는 전 세계 디지털 광고의 2%에 불과하지만, 소비자 측면에서도 이러한 형태의 마케팅에 대한 관심이 증가하고 있다는 점은 주목할 만합니다. 현재 제약 마케팅에서 AR/VR의 사용은 교육, 교육, 전시회 시연에 국한되어 있지만, 전문가들은 AR/VR의 진정한 잠재력은 아직 개발되지 않았다고 보고 있습니다. 또한 많은 이해관계자들은 온라인 구매에 대한 고객의 관점이 진화함에 따라 현재 시나리오에 대해 낙관적인 입장을 견지하고 있습니다. 실제로 이는 디지털 광고 전문가뿐만 아니라 온라인 소매업체들에게도 유리한 기회를 가져다주고 있습니다.

헬스케어 디지털 마케팅 시장 : 주요 인사이트

이 보고서는 세계 헬스케어 디지털 마케팅 시장의 현황을 조사하고 업계내 잠재적인 성장 기회를 파악합니다. 주요 조사 결과는 다음과 같습니다.

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헬스케어 디지털 마케팅 시장의 참여 기업 예

목차

제1장 서문

제2장 개요

제3장 서론

제4장 AR/VR 기반 헬스케어 디지털 마케팅 기업 : 현재 시장 구도

제5장 기업 경쟁력 분석

제6장 기업 개요

제7장 잠재적 전략적 파트너

제8장 대형 제약회사 디지털 마케팅 관련 구상

제9장 사례 연구

제10장 시장 예측

제11장 이그제큐티브 인사이트

제12장 결론

제13장 부록 1 : 표형식 데이터

제14장 부록 2 : 기업·단체 리스트

KSA
영문 목차

영문목차

HEALTHCARE DIGITAL MARKETING MARKET: OVERVIEW

As per Roots Analysis, the global healthcare digital marketing market valued at USD 305 million in the current year is anticipated to grow at a CAGR of 26% during the forecast period.

The market sizing and opportunity analysis has been segmented across the following parameters:

Type of Technology

Type of Product

End User

Key Geographical Regions

HEALTHCARE DIGITAL MARKETING MARKET: GROWTH AND TRENDS

The evolution of the healthcare industry is being driven by advancements in technology and the rising adoption of immersive and interactive technologies. With increasing digitization across the globe, the need for real-time data access, management and analysis of health data has gained remarkable importance. Consequently, many pharma companies have begun incorporating augmented reality (AR) and virtual reality (VR) features, in order to offer an experiential and interactive dimension to their educational / marketing content. Further, unlike traditional strategies, digital marketing is not only more cost-effective but also provides additional advantages, including targeted outreach and data-driven results.

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It is worth highlighting that although the contribution of the healthcare industry is merely 2% of the global spending on digital advertising, there is a growing interest in this form of marketing from the consumer side as well. Currently, the applications of AR / VR in pharma marketing are limited to training, education and demonstrations in tradeshows; however, experts believe that its true potential is yet to be tapped. Further, many stakeholders remain optimistic regarding the current scenario, as the customer perspective regarding online purchases evolves. In fact, this presents lucrative opportunities for online retailers, as well as digital advertising specialists.

HEALTHCARE DIGITAL MARKETING MARKET: KEY INSIGHTS

The report delves into the current state of the global healthcare digital marketing market and identifies potential growth opportunities within industry. Some key findings from the report include:

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Example Players in the Healthcare Digital Marketing Market

HEALTHCARE DIGITAL MARKETING MARKET: RESEARCH COVERAGE

KEY QUESTIONS ANSWERED IN THIS REPORT

REASONS TO BUY THIS REPORT

ADDITIONAL BENEFITS

TABLE OF CONTENTS

1. PREFACE

2. EXECUTIVE SUMMARY

3. INTRODUCTION

4. AR / VR BASED HEALTHCARE DIGITAL MARKETING COMPANIES: CURRENT MARKET LANDSCAPE

5. COMPANY COMPETITIVENESS ANALYSIS

6. COMPANY PROFILES

6. 5. Impact XM

6. 5.1. Company Overview

6. 5.2. Recent Developments and Future Outlook

7. POTENTIAL STRATEGIC PARTNERS

8. DIGITAL MARKETING RELATED INITIATIVES OF BIG PHARMA PLAYERS

9. CASE STUDY

10. MARKET FORECAST

11. EXECUTIVE INSIGHTS

12. CONCLUSION

13. APPENDIX 1: TABULATED DATA

14. APPENDIX 2: LIST OF COMPANIES AND ORGANISATIONS

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