세계의 알레르기성 결막염 시장 규모는 2023년 19억 6,000만 달러로 평가되었고, 2032년 24억 달러에 이를 것으로 예측되며, 2024년부터 2032년까지 CAGR 2.27%의 성장이 예상됩니다.
알레르기성 결막염은 또한 안경 알레르기(OA)로도 호환됩니다. 알레르기성 결막염은 일반적인 면역 과민증이며 많은 사람들에게 영향을 미칩니다. 최근에는 알레르기성 결막염의 빈도가 증가하는 경향이 있으며, 가려움증, 충혈, 붓기 등의 증상이 세계적으로 나타나 개인의 QOL에 큰 영향을 미칩니다. 게다가 알레르기성 결막염은 진단이 불충분하고 치료도 충분하지 않는 경우가 많은 건강 문제입니다. 왜냐하면, 알레르기성 결막염의 증상으로 의료기관을 방문하는 환자는 매우 적고, 대부분의 환자는 OTC 약품으로 대처하고 약리학적 치료법으로 보충하지 않기 때문입니다.
일반적으로 결막염은 자가 진단이 가능하며 진단 검사를 받을 필요가 거의 없습니다. 따라서 알레르기성 결막염의 이환율은 예측 기간 시장 성장에 기여할 것으로 예측됩니다. 2021년 2월에 발표된 NIH의 다른 논문에 따르면, 바이러스성 결막염과 세균성 결막염은 감염성 결막염의 두 가지 일반적인 형태이며, 바이러스 감염은 급성 결막염 사례의 최대 80%를, 세균 감염은 소아의 감염성 결막염 사례의 50-75%를 차지하고 있습니다. 같은 출처에 따르면 중국과 같은 나라에서도 결막염의 이환율은 높습니다. 또한 2022년 3월 발표된 BMC의 논문에 따르면 중국 본토에서 출혈성 결막염의 연평균 이환율은 3.58/10만 명이었습니다. 출혈성 결막염의 이환율 증가는 결막염 치료에 대한 수요를 촉진하고 시장 성장에 기여할 것으로 예측됩니다.
세계의 알레르기성 결막염 환자 증가와 의료 서비스에 대한 수요 증가가 시장 성장의 주요 촉진요인이 될 것으로 예측됩니다. 또한 환자 수가 증가함에 따라 많은 주요 시장 기업들이 알레르기성 결막염 치료제의 연구 개발 활동에 주력하고 있으며, 이는 알레르기성 결막염 시장의 성장을 뒷받침하고 있습니다.
2022년 4월에 발표된 Nature의 논문에 따르면, 표본 인구의 약 10%가 알레르기성 결막염을 앓고 있었습니다. 인도에서는 5세-15세의 알레르기성 결막염의 유병률은 12.22%였습니다. 또한 2021년 1월에 발표된 NCBI 논문에서는 환자의 절반 이상이 매일의 증상을 계절성 또는 연중성이라고 보고하고, 약 75%가 증상을 중증으로 생각하고 있다고 언급하고 있습니다. 또한 유럽에서는 1만명당 1.2-10.6명의 춘계성 각결막염 환자가 있다고 합니다. 이러한 알레르기성 결막염의 이환율은 효과적인 치료에 대한 수요를 촉진하고 연구 부문의 성장에 기여할 것으로 예측됩니다.
또한 오염물질과 화학물질에 대한 노출 증가도 알레르기성 결막염의 원인으로 알레르기성 결막염 시장 예측을 촉진할 전망입니다. 그러나 알레르기성 결막염 치료제의 부작용은 시장 성장을 방해할 수 있습니다. 반대로, 이 질환에 대한 인지도의 향상은 주요 기업들에게 알레르기성 결막염 시장에 투자할 기회를 창출합니다.
북미의 알레르기성 결막염 시장
북미는 효과적인 치료제의 입수성과 결막염에 대한 소비자의 높은 의식 등의 요인에 의해 시장을 독점할 것으로 예측됩니다. 2020년 2월에 발표된 National Library Medicine의 논문에 따르면, 결막염은 미국 전체에서 매년 600만 명 이상이 앓고 있습니다. 이 질병의 추정 비용은 연간 약 3억 7,700만 달러-8억 5,700만 달러입니다. 결막염은 이 나라에서 가장 빈도가 높은 질병으로 인구의 15%에서 40%가 영향을 받으며 봄과 여름에 자주 나타납니다.
또한 2021년 1월 발표된 NCBI 논문에서는 계절성 또는 연중 알레르기성 결막염이 알레르기성 결막염 중 가장 많으며 미국에서는 눈 알레르기의 95% 이상을 차지한다고 언급되어 있습니다. 남녀 모두 발병하고 인구의 15%에서 40%가 병을 앓고 있습니다. 미국에서 이러한 결막염의 유행은 효과적인 치료에 대한 수요를 촉진하고 예측 기간 시장 성장에 기여할 것으로 예상됩니다.
미국에서는 의료 서비스가 충실하고 결막염을 앓는 사람이 많기 때문에 시장은 곧 최대 점유율을 차지할 것으로 예측됩니다. 또한 캐나다에서는 결막염의 유병률이 높기 때문에 예측 기간 동안 시장 성장에 기여할 것으로 예측됩니다. 2022년 10월에 발표된 BMC의 논문에 따르면 캐나다인의 21%가 안구건조증인 것으로 추정됩니다. 이러한 결막염의 유병률은 캐나다 시장 성장에 기여할 것으로 예측됩니다.
이 보고서는 세계의 알레르기성 결막염 시장을 조사했으며, 시장 역학, 지역 및 부문 분석, 주요 기업의 수익 분석 등을 제공합니다.
Allergic Conjunctivitis Market is expected to reach US$ 2.40 Billion by 2032 from US$ 1.96 Billion in 2023, with a CAGR of 2.27% during 2024-2032.
Allergic conjunctivitis interchangeably is also known as Ocular allergy (OA). It is a common immunological hypersensitivity disorder affecting numerous populations. In recent years, allergic conjunctivitis has been increasing in frequency, with symptoms of itching, redness, and swelling globally that significantly impact an individual's quality of life. Besides, allergic conjunctivitis is an often under diagnosed and undertreated health problem because very few patients with allergic conjunctivitis symptoms seek medical attention, whereas most patients manage with over-the-counter medications and complementary no pharmacological remedies.
Generally, conjunctivitis is self-diagnosable, and there is the least need to undergo any diagnostic test for this disease. Thus, the incidence of allergic conjunctivitis is expected to contribute to the market's growth during the forecast period. As per another NIH article published in February 2021, viral and bacterial conjunctivitis are the two common forms of infectious conjunctivitis, with viral infection responsible for up to 80% of all acute conjunctivitis cases and bacterial infection accounting for between 50-75% of cases of infectious conjunctivitis in children. According to the same source, countries like China also have a high incidence of conjunctivitis. Moreover, as per the BMC article published in March 2022, the average annual hemorrhagic conjunctivitis incidence was 3.58/100,000 in mainland China. The rising incidence of hemorrhagic conjunctivitis is expected to drive the demand for conjunctivitis treatment, thereby contributing to market growth.
Increase in patient population of allergic conjunctivitis worldwide and escalating demand for healthcare services is expected to majorly drive the market growth. In addition, many key market players are focusing on R&D activities to develop drugs for allergic conjunctivitis as patient population is increasing, which also drives the allergic conjunctivitis market growth.
As per the Nature article published in April 2022, approximately 10% of the sample population had allergic conjunctivitis. In India, the prevalence of allergic conjunctivitis was 12.22% among those aged between five and 15 years. Also, the NCBI article published in January 2021 mentioned that more than half of the patients report daily symptoms as seasonal or perennial and around 75% consider their symptoms to be severe. The same source also mentioned that there were between 1.2 and 10.6 cases of vernal keratoconjunctivitis per 10,000 individuals in Europe. Such incidence of allergic conjunctivitis is expected to drive the demand for effective treatment, contributing to the growth of the studied segment.
Furthermore, rise in exposure to pollutants and chemicals causes allergic conjunctivitis and is also expected to propel the allergic conjunctivitis market forecast. However, adverse reaction of allergic conjunctivitis medications can impede the growth of the market. Conversely, increase in awareness about the disease creates allergic conjunctivitis market opportunity for the key players to invest.
North America allergic conjunctivitis market
North America is expected to dominate the market, owing to factors such as the easy availability of effective treatment products and high awareness among consumers regarding conjunctivitis in the region. As per the National Library Medicine article published in February 2020, conjunctivitis affects more than 6 million people across the United States every year. The estimated cost for the disease is around USD 377 million to USD 857 million per year. Conjunctivitis is found to be the most frequent disease in the country and affects 15% to 40% of the population, and is seen frequently in spring and summer.
Also, the NCBI article published in January 2021 mentioned that seasonal or perennial allergic conjunctivitis is the most prevalent form of allergic conjunctivitis, with more than 95% of ocular allergy cases in the United States. It is observed in both sexes and affects between 15% and 40% of the population. Such prevalence of conjunctivitis in the United States is expected to drive the demand for effective treatment, thereby contributing to the market's growth during the forecast period.
Due to better healthcare services and the high number of people suffering from conjunctivitis in the United States, the market is expected to hold the largest share shortly. Also, the high prevalence of conjunctivitis in Canada is expected to contribute to the market's growth over the forecast period. As per the BMC article published in October 2022, it is estimated that 21% of Canadians have dry eyes. Such prevalence of conjunctivitis is expected to contribute to market growth in Canada.
Allergic Conjunctivitis Industry Analysis
The Allergic conjunctivitis competitive landscape includes an analysis of global and local companies which hold market shares and are well known, including Ajanta Pharma Limited, Akorn Operating Company LLC, Alembic Pharmaceutical Ltd., Cipla Inc., Indoco Remedies Ltd., Johnson & Johnson, Novartis AG, Ocular Therapeutix, Inc., Sun Pharmaceutical Industries Ltd., and Teva Pharmaceutical Industries Ltd.
Disease Types - Global Allergic Conjunctivitis Market is divided into 2 viewpoints
Drugs Class - Global Allergic Conjunctivitis Market is divided into 3 viewpoints
Distribution Channels - Global Allergic Conjunctivitis Market is divided into 4 viewpoints
Countries - Market is divided into 25 country Allergic Conjunctivitis Industry
North America
Europe
Asia Pacific
Latin America
Middle East & Africa
Company Insights:
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