피부과용 OTC 의약품 : 세계 시장 점유율과 순위, 총판매량 및 수요 예측(2025-2031년)
Dermatology OTC Medications - Global Market Share and Ranking, Overall Sales and Demand Forecast 2025-2031
상품코드 : 1876006
리서치사 : QYResearch
발행일 : 2025년 10월
페이지 정보 : 영문
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한글목차

세계의 피부과용 OTC 의약품 시장 규모는 2024년에 136억 3,000만 달러로 추정되며, 2025-2031년의 예측 기간 중 CAGR 3.3%로 성장하며, 2031년까지 170억 5,000만 달러로 확대할 것으로 예측됩니다.

이 보고서는 최근 피부과용 OTC 의약품에 대한 관세 조정과 국제적인 전략적 대응책에 대해 국경 간 산업 발자국, 자본 배분 패턴, 지역 간 경제적 상호의존성, 공급망 재구축 등의 관점에서 종합적인 평가를 제공합니다.

피부과용 OTC(일반의약품)는 여드름, 습진, 피부염, 피부염, 진균 감염증, 건성 피부, 일광화상, 가벼운 상처 등 일반적인 피부질환의 예방, 관리, 치료에 사용되는 처방전 없이 구입할 수 있는 의약품을 말합니다. 크림, 연고, 젤, 로션, 약용 세안제 등 약국, 슈퍼마켓, 온라인에서 쉽게 구할 수 있는 제품들이 있습니다. 보통 살리실산, 과산화벤조일, 하이드로코르티손, 항진균제, 항히스타민제 등의 유효성분을 함유하고 있으며, 의사의 처방전 없이도 안전하게 사용할 수 있도록 설계되어 있습니다. 일상적인 피부 관리에서 편리하고 비용 효율적인 솔루션을 제공합니다.

시장 경쟁이 치열해지고 있습니다. 바이엘, GSK, 테바, 존슨앤드존슨, 노바티스, 마일란 등이 업계를 선도하고 주요 기술 및 특허를 보유하고 있으며, 하이엔드 고객층을 보유하고 있습니다. 2019년 기준 상위 5개 업체가 시장 점유율 25.08%를 차지하고 있습니다.

이 보고서는 세계의 피부과용 OTC 의약품 시장에 대해 총판매량, 판매 매출, 가격, 주요 기업의 시장 점유율 및 순위를 중심으로 지역별, 국가별, 유형별, 용도별 분석을 종합적으로 제시하는 것을 목적으로 합니다.

피부과용 OTC 의약품 시장 규모, 추정 및 예측은 판매량(백만 단위) 및 매출액(백만 달러)으로 제시되며, 2024년을 기준 연도, 2020-2031년의 과거 데이터와 예측 데이터를 포함하는 2024-2031년의 예측 데이터를 제공합니다. 정량적 분석과 정성적 분석을 통해 독자들이 피부과용 OTC 의약품의 비즈니스/성장 전략 수립, 시장 경쟁 평가, 현재 시장에서의 포지셔닝 분석, 정보에 입각한 비즈니스 의사결정을 내릴 수 있도록 돕습니다.

시장 세분화

기업별

유형별 부문

용도별 부문

지역별

KSA
영문 목차

영문목차

The global market for Dermatology OTC Medications was estimated to be worth US$ 13630 million in 2024 and is forecast to a readjusted size of US$ 17050 million by 2031 with a CAGR of 3.3% during the forecast period 2025-2031.

This report provides a comprehensive assessment of recent tariff adjustments and international strategic countermeasures on Dermatology OTC Medications cross-border industrial footprints, capital allocation patterns, regional economic interdependencies, and supply chain reconfigurations.

Dermatology OTC (Over-the-Counter) medications refer to non-prescription drugs used to prevent, manage, or treat common skin conditions such as acne, eczema, dermatitis, fungal infections, dry skin, sunburn, and minor wounds. These products are widely available in pharmacies, supermarkets, and online, and include creams, ointments, gels, lotions, and medicated cleansers. They typically contain active ingredients like salicylic acid, benzoyl peroxide, hydrocortisone, antifungals, or antihistamines, and are designed for safe use without a doctor's prescription, offering convenient and cost-effective solutions for everyday dermatologic care.

Market competition is intense. Bayer, GSK, Teva, Johnson & Johnson, Novartis, Mylan, etc. are the leaders of the industry, and they hold key technologies and patents, with high-end customers. Top 5 manufacturers accounted for 25.08% market share in 2019.

This report aims to provide a comprehensive presentation of the global market for Dermatology OTC Medications, focusing on the total sales volume, sales revenue, price, key companies market share and ranking, together with an analysis of Dermatology OTC Medications by region & country, by Type, and by Application.

The Dermatology OTC Medications market size, estimations, and forecasts are provided in terms of sales volume (M Units) and sales revenue ($ millions), considering 2024 as the base year, with history and forecast data for the period from 2020 to 2031. With both quantitative and qualitative analysis, to help readers develop business/growth strategies, assess the market competitive situation, analyze their position in the current marketplace, and make informed business decisions regarding Dermatology OTC Medications.

Market Segmentation

By Company

Segment by Type

Segment by Application

By Region

Chapter Outline

Chapter 1: Introduces the report scope of the report, global total market size (value, volume and price). This chapter also provides the market dynamics, latest developments of the market, the driving factors and restrictive factors of the market, the challenges and risks faced by manufacturers in the industry, and the analysis of relevant policies in the industry.

Chapter 2: Detailed analysis of Dermatology OTC Medications manufacturers competitive landscape, price, sales and revenue market share, latest development plan, merger, and acquisition information, etc.

Chapter 3: Provides the analysis of various market segments by Type, covering the market size and development potential of each market segment, to help readers find the blue ocean market in different market segments.

Chapter 4: Provides the analysis of various market segments by Application, covering the market size and development potential of each market segment, to help readers find the blue ocean market in different downstream markets.

Chapter 5: Sales, revenue of Dermatology OTC Medications in regional level. It provides a quantitative analysis of the market size and development potential of each region and introduces the market development, future development prospects, market space, and market size of each country in the world.

Chapter 6: Sales, revenue of Dermatology OTC Medications in country level. It provides sigmate data by Type, and by Application for each country/region.

Chapter 7: Provides profiles of key players, introducing the basic situation of the main companies in the market in detail, including product sales, revenue, price, gross margin, product introduction, recent development, etc.

Chapter 8: Analysis of industrial chain, including the upstream and downstream of the industry.

Chapter 9: Conclusion.

Table of Contents

1 Market Overview

2 Competitive Analysis by Company

3 Segmentation by Type

4 Segmentation by Application

5 Segmentation by Region

6 Segmentation by Key Countries/Regions

7 Company Profiles

8 Industry Chain Analysis

9 Research Findings and Conclusion

10 Appendix

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