세계의 헤드폰 시장 : 시장 점유율과 순위, 전체 판매 및 수요 예측(2025-2031년)
Headphones - Global Market Share and Ranking, Overall Sales and Demand Forecast 2025-2031
상품코드 : 1873594
리서치사 : QYResearch
발행일 : 2025년 10월
페이지 정보 : 영문
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한글목차

세계의 헤드폰 시장 규모는 2024년에 185억 7,000만 달러로 추정되며, 2025년부터 2031년까지 예측 기간 동안 CAGR 3.4%로 성장하여 2031년까지 233억 3,000만 달러로 확대될 것으로 예측됩니다.

이 보고서는 최근 헤드폰에 대한 관세 조정과 국제적인 전략적 대응 조치에 대해 국경 간 산업 발자국, 자본 배분 패턴, 지역 간 경제적 상호의존성, 공급망 재구축 등의 관점에서 종합적인 평가를 제공합니다.

이어폰 및 헤드폰은 귀에 착용하는 전기 액세서리로 휴대폰, 태블릿, 노트북, MP3 플레이어 등의 전기 기기에 연결하여 직접적이고 집중적인 음성을 재생합니다. 휴대폰과 태블릿의 보급과 함께 이어폰 및 헤드폰의 채택도 눈에 띄게 증가하고 있습니다. 이어폰과 헤드폰은 유선과 무선 두 가지 종류가 있습니다. 유선 이어폰-헤드폰은 케이블을 통해 전기 기기에 연결되고, 무선 이어폰-헤드폰은 블루투스를 통해 전기 기기에 연결됩니다. 이러한 이어폰/헤드폰에는 후두부 착용형, 오버헤드형, 인이어형 등이 있습니다.

기술 주도형 : AI와 무선 기능의 심층적 통합

AI 음성 비서 및 실시간 번역

AI 어시스턴트 탑재 스마트 헤드폰(예 : 실시간 번역, 적응형 주변 소리 제어)이 표준화되고 있으며, 고급형 모델에서는 생성형 AI와의 상호 작용을 지원하고 있습니다.

무선 기술의 진화

블루투스 5.3+의 채택으로 저지연, 고음질 오디오 스트리밍이 강화되어 LE Audio는 멀티 디바이스 연결성을 향상시킵니다.

형태 혁신 : 오픈형 및 건강 모니터링 기능이 있는 헤드폰의 등장

오픈형 헤드폰 수요 급증

2024년 세계 오픈형 헤드폰의 E-Commerce 매출은 피트니스와 편안함을 배경으로 전년 대비 406% 증가하며 TWS의 주요 성장 분야로 부상하고 있습니다.

건강 모니터링 기능 통합

생체인식 기술(심박수 모니터링, 온도 센서 등)은 건강 관리를 위해 점점 더 통합되고 있습니다.

지역 다각화 : 신흥시장과 프리미엄 시장 대비

신흥시장 : 가성비 중시

브라질과 인도에서는 중저가 제품(20-50달러)을 선호하며, 현지 브랜드가 빠른 제품 개선으로 점유율을 확대하고 있습니다.

프리미엄 시장 : 음질과 브랜드 가치

북미와 일본에서는 노이즈 캔슬링과 음질을 중시하고 있으며, 세계 브랜드(Apple, Sony)가 고급 부문의 60% 이상을 차지하고 있습니다.

확장된 시나리오 : 게임, 사무실, 아웃도어 용도를 위한 커스터마이징

게임 및 VR 통합

7.1채널 공간 오디오를 지원하는 오버이어형 헤드폰은 VR과 e스포츠에 최적화되어 있습니다.

하이브리드 워크 솔루션

듀얼 마이크를 통한 노이즈 캔슬링과 멀티 디바이스 전환 기능으로 비즈니스용 헤드폰 시장은 30% 이상 성장하고 있습니다.

경쟁 상황 : 중국 브랜드의 세계 진출

기술적 혁신과 비용 최적화

중국 브랜드(예 : Huawei, Edifier)는 자체 개발 칩과 액상화 공정으로 비용 절감을 실현하고 있으며, TWS 수출은 연간 25% 이상 성장하고 있습니다.

틈새시장 공략

신흥 브랜드는 업계 리더와의 직접적인 경쟁을 피하기 위해 스포츠 헤드폰이나 보청기와의 호환성 등 특정 분야에 집중하고 있습니다.

이 보고서는 전 세계 헤드폰 시장의 세계 동향에 대해 총 판매량, 매출액, 가격, 주요 기업의 시장 점유율 및 순위에 초점을 맞추고 지역별, 국가별, 유형별, 용도별 분석을 종합적으로 제공하는 것을 목표로 합니다.

2024년을 기준 연도, 2020년부터 2031년까지의 과거 데이터와 예측 데이터를 포함하여 판매량(천대) 및 매출액(백만 달러)으로 헤드폰 시장 규모로 추정 및 예측을 제시했습니다. 정량적, 정성적 분석을 통해 독자들이 비즈니스/성장 전략 수립, 시장 경쟁 평가, 현재 시장에서의 포지셔닝 분석, 헤드폰 관련 정보에 입각한 비즈니스 의사결정을 내릴 수 있도록 도와드립니다.

시장 세분화

기업별

유형별 부문

용도별 부문

지역별

KSM
영문 목차

영문목차

The global market for Headphones was estimated to be worth US$ 18570 million in 2024 and is forecast to a readjusted size of US$ 23330 million by 2031 with a CAGR of 3.4% during the forecast period 2025-2031.

This report provides a comprehensive assessment of recent tariff adjustments and international strategic countermeasures on Headphones cross-border industrial footprints, capital allocation patterns, regional economic interdependencies, and supply chain reconfigurations.

Earphones and headphones are electrical accessories worn on the ear, which when connected with electrical appliances such as mobile phones, tablets, laptops, MP3 players etc. give direct concentrated sound output. With increasing adoption of mobile phones and tablets there is a significant growth observed in the adoption of earphones and headphones. Earphones and headphones are of two types - wired and wireless. Wired earphones and headphones are connected to the electrical device with the help of a wire while wireless earphones and headphones are connected to the electrical device via Bluetooth. These earphones and headphones include behind-the-head, over-the head and in-ear.

Technology-Driven: Deep Integration of AI and Wireless Features

AI Voice Assistants & Real-Time Translation

Smart headphones with AI assistants (e.g., real-time translation, adaptive ambient sound control) are becoming standard, with high-end models supporting generative AI interactions.

Wireless Technology Advancements

Bluetooth 5.3+ adoption enhances low-latency, high-fidelity audio streaming, while LE Audio improves multi-device connectivity.

Form Innovation: Rise of Open-Ear and Health-Monitoring Headphones

Surge in Open-Ear Demand

Global open-ear headphone e-commerce sales surged by 406% YoY in 2024, driven by fitness scenarios and comfort, emerging as a key growth area in TWS.

Health Monitoring Integration

Biometric technologies (e.g., heart rate monitoring, temperature sensors) are increasingly integrated for health management.

Regional Diversification: Emerging vs. Premium Markets

Emerging Markets: Cost-Effectiveness Focus

Brazil and India favor mid-to-low-priced products (20-50), with local brands gaining share through rapid iteration.

Premium Markets: Audio Quality & Brand Value

North America and Japan prioritize noise cancellation and sound quality, where global brands (Apple, Sony) dominate over 60% of the premium segment.

Scenario Expansion: Customization for Gaming, Office, and Outdoor Use

Gaming & VR Integration

Over-ear headphones with 7.1-channel spatial audio are optimized for VR and esports.

Hybrid Work Solutions

Dual-mic noise cancellation and multi-device switching drive over 30% growth in business-oriented headphones.

Competitive Landscape: Chinese Brands Go Global

Technological Breakthroughs & Cost Optimization

Chinese brands (e.g., Huawei, Edifier) reduce costs via self-developed chips and liquid-forming processes, with TWS exports growing over 25% annually.

Niche Market Focus

Emerging brands target verticals (e.g., sports headphones, hearing aid compatibility) to avoid direct competition with leaders.

This report aims to provide a comprehensive presentation of the global market for Headphones, focusing on the total sales volume, sales revenue, price, key companies market share and ranking, together with an analysis of Headphones by region & country, by Type, and by Application.

The Headphones market size, estimations, and forecasts are provided in terms of sales volume (K Units) and sales revenue ($ millions), considering 2024 as the base year, with history and forecast data for the period from 2020 to 2031. With both quantitative and qualitative analysis, to help readers develop business/growth strategies, assess the market competitive situation, analyze their position in the current marketplace, and make informed business decisions regarding Headphones.

Market Segmentation

By Company

Segment by Type

Segment by Application

By Region

Chapter Outline

Chapter 1: Introduces the report scope of the report, global total market size (value, volume and price). This chapter also provides the market dynamics, latest developments of the market, the driving factors and restrictive factors of the market, the challenges and risks faced by manufacturers in the industry, and the analysis of relevant policies in the industry.

Chapter 2: Detailed analysis of Headphones manufacturers competitive landscape, price, sales and revenue market share, latest development plan, merger, and acquisition information, etc.

Chapter 3: Provides the analysis of various market segments by Type, covering the market size and development potential of each market segment, to help readers find the blue ocean market in different market segments.

Chapter 4: Provides the analysis of various market segments by Application, covering the market size and development potential of each market segment, to help readers find the blue ocean market in different downstream markets.

Chapter 5: Sales, revenue of Headphones in regional level. It provides a quantitative analysis of the market size and development potential of each region and introduces the market development, future development prospects, market space, and market size of each country in the world.

Chapter 6: Sales, revenue of Headphones in country level. It provides sigmate data by Type, and by Application for each country/region.

Chapter 7: Provides profiles of key players, introducing the basic situation of the main companies in the market in detail, including product sales, revenue, price, gross margin, product introduction, recent development, etc.

Chapter 8: Analysis of industrial chain, including the upstream and downstream of the industry.

Chapter 9: Conclusion.

Table of Contents

1 Market Overview

2 Competitive Analysis by Company

3 Segmentation by Type

4 Segmentation by Application

5 Segmentation by Region

6 Segmentation by Key Countries/Regions

7 Company Profiles

8 Industry Chain Analysis

9 Research Findings and Conclusion

10 Appendix

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