세계의 전기자동차 냉각 시스템 시장 규모는 2024년에 90억 7,700만 달러로 추정되며, 2025년부터 2031년까지 예측 기간 동안 CAGR 20.1%로 성장하여 2031년까지 350억 1,800만 달러로 확대될 것으로 예측됩니다.
전기자동차 냉각 시스템은 배터리, 모터, 전력 전자 장비의 안전하고 효율적인 작동을 보장하는 중요한 하위 시스템입니다. 고도로 통합된 열 관리 시스템으로, 배터리 충전 및 방전으로 인한 발열, 모터의 고출력 작동으로 인한 발열, 복잡한 주변 온도 변화에 대응해야 합니다. 그 성능은 차량의 안전성, 내구성, 수명에 직접적인 영향을 미칩니다. 배터리의 에너지 밀도가 향상되고 급속 충전 기술이 보급됨에 따라 효율적이고 지능적인 냉각 시스템은 자동차 제조업체의 중요한 경쟁 분야가 될 것입니다.
전기자동차(EV) 냉각 시스템은 배터리, 모터, 파워 일렉트로닉스의 온도 관리에서 매우 중요한 역할을 하며, 최적의 성능, 안전성, 긴 수명을 보장합니다. 전 세계 전기자동차 시장이 확대됨에 따라 고효율, 경량화, 지능화, 지속가능성을 갖춘 냉각 솔루션에 대한 수요는 지속적으로 증가하고 있습니다.
제품 분류에서 2024년 기준 파워 배터리 냉각은 EV 냉각 시스템의 72.78%를 차지합니다. 현재 대부분의 배터리는 능동형 냉각을 채택하고 있으며, 냉각액을 사용하여 온도 관리를 개선하고 있습니다. 액체의 열전도율은 공기의 수백 배에 달하기 때문에 온도 관리가 훨씬 용이합니다. 북미, 유럽, 한국 등의 시장에서는 고성능 액체 냉각 + 히트 펌프 방식을 선호하고 있습니다. 중국에서는 중저가 차종에서 액체 냉각이 보급되고 있지만, 인도와 일본의 일부 모델에서는 비용 절감을 위해 여전히 풍랭식 냉각방식을 채택하고 있습니다. 세계적인 추세는 배터리 수명 향상과 혹독한 기후에 적응하기 위해 효율적인 액체 냉각 시스템으로 전환하고 있습니다.
모터와 컨트롤러 사이에서 전기 에너지와 기계 에너지를 변환하는 과정에서 전기 에너지의 일부가 손실되어 열 에너지로 방출됩니다. 신에너지 자동차에서 구동 모터는 동력원이고, 컨트롤러는 에너지 변환을 담당하기 때문에 이들은 필수 불가결한 존재입니다. 양측의 열 관리 시스템은 주로 냉각을 목적으로 하며, 안전하고 신뢰할 수 있는 작동을 실현합니다. 현재 모터와 컨트롤러의 냉각 방식은 사용 매체의 차이에 따라 공냉과 수냉으로 구분됩니다. 신에너지 자동차의 모터 냉각 시스템은 주로 구동 모터, 발전기, 컨트롤러, 차량용 충전기, DC/DC 컨버터 등 부품의 온도를 제어하여 최적의 온도 범위에서 작동을 보장합니다.
제품 유형별로 보면 순수 전기자동차(BEV)의 냉각 시스템은 주로 동력 배터리, 모터, 전자 제어 시스템에 적용됩니다. 대부분의 모델은 동력 배터리 냉각에 액체 냉각을 채택하고, 고급 모델에는 에너지 효율을 높이기 위해 히트 펌프 시스템을 도입하고 있습니다. 전반적인 추세는 효율적인 액체 냉각 + 통합 열관리 솔루션으로 발전하고 있으며, 내구성을 향상시키고 극한 기후에 적응할 수 있도록 노력하고 있습니다. 플러그인 하이브리드 전기자동차(PHEV)의 냉각 시스템은 BEV보다 더 복잡하며, 엔진 냉각, 동력 배터리 냉각, 모터 전자제어 냉각을 동시에 관리해야 합니다. 동력 배터리 냉각에 대한 요구는 상대적으로 낮고, 일부 모델은 비용 절감을 위해 공랭식 냉각을 채택하는 반면, 고급형 PHEV는 점차 액체 냉각 기술을 도입하고 있습니다. 엔진 냉각 시스템은 여전히 재래식 연료 자동차의 솔루션을 채택하고 있습니다. 전반적으로 PHEV는 BEV에 비해 배터리 관리 요구 사항이 낮고, 연료 모드와 전기 모드의 시너지 효율을 최적화하기 위해 보다 효율적인 하이브리드 열 관리 시스템으로 전환하고 있습니다.
전기자동차 냉각시스템의 세계적인 주요 기업으로는 MAHLE, Valeo, Hanon Systems, Sanhua, Yinlun, Zhongding Group, DENSO, Senior Flexonics 등이 있습니다. 2024년 기준, 세계 상위 5개사의 매출 점유율은 약 62.28%를 차지하고 있습니다. 현재 전기자동차 냉각 시스템 기업은 크게 두 가지로 나뉩니다. 하나는 Valeo, Mahle과 같은 국제적인 기업으로 비교적 풍부한 제품 라인을 보유하고 있으며, 주로 시스템 통합 제품을 제공하고 있습니다. 또 다른 하나는 중국 기업 등 신흥 제조업체로 주로 부품 공급을 주 업무로 하고 있습니다. 다운스트림 자동차의 전동화율이 지속적으로 상승하는 가운데, 이들 제품의 모듈화 및 통합화가 점차 진행되고 있습니다.
이 보고서는 전기자동차 냉각 시스템 세계 시장에 대해 총 매출액, 주요 기업의 시장 점유율 및 순위를 중심으로 지역별, 국가별, 유형별, 용도별 분석을 종합적으로 제시하는 것을 목적으로 합니다.
전기자동차 냉각 시스템 시장 규모, 추정 및 예측은 2024년을 기준 연도로 하여 2020년에서 2031년까지의 과거 데이터와 예측 데이터를 포함하는 매출액으로 제시되었습니다. 정량적 분석과 정성적 분석을 통해 독자들이 전기자동차 냉각 시스템 관련 사업/성장 전략을 수립하고, 시장 경쟁 상황을 평가하고, 현재 시장에서의 위치를 분석하고, 정보에 입각한 사업적 판단을 내릴 수 있도록 돕습니다.
시장 세분화
기업별
유형별 부문
용도별 부문
지역별
The global market for Electric Vehicle Cooling Systems was estimated to be worth US$ 9077 million in 2024 and is forecast to a readjusted size of US$ 35018 million by 2031 with a CAGR of 20.1% during the forecast period 2025-2031.
The electric vehicle cooling system is a key subsystem to ensure the safe and efficient operation of batteries, motors and power electronic equipment. It is a highly integrated thermal management system that needs to deal with the heat generated by battery charging and discharging, the heat generated by high-power operation of motors, and complex ambient temperature changes. Its performance directly affects the safety, endurance and life of the vehicle. With the improvement of battery energy density and the popularization of fast charging technology, efficient and intelligent cooling systems will become a key area of competition for automakers.
Electric Vehicle (EV) Cooling Systems play a crucial role in managing the temperature of batteries, motors, and power electronics, ensuring optimal performance, safety, and longevity. As the global EV market expands, demand for high-efficiency, lightweight, intelligent, and sustainable cooling solutions continues to grow.
In terms of product classification, power battery cooling accounts for 72.78% of EV cooling systems in 2024. Today, most batteries use active cooling, using liquid for cooling to improve temperature management. Since the thermal conductivity of liquid is hundreds of times higher than that of air, temperature management is much simpler. Markets such as North America, Europe, and South Korea prefer high-performance liquid cooling + heat pumps. Liquid cooling has been popularized in mid-to-high-end Chinese models, while some models in India and Japan still use wind to reduce costs. The global trend is moving towards efficient liquid cooling systems to improve battery life and adapt to extreme climates.
In the process of converting electrical energy and mechanical energy between motors and controllers, part of the electrical energy will be lost and released as heat energy. For new energy vehicles, the drive motor is the power source, and the controller provides energy conversion, which is indispensable. The thermal management system of the two is mainly to cool them so that they can operate safely and reliably. At present, the cooling methods for motors and controllers can be divided into air cooling and liquid cooling according to their different media. The motor cooling system of new energy vehicles mainly controls the temperature of components such as drive motors, generators, controllers, on-board chargers, and DC/DC to ensure that they can work at the most suitable temperature.
In terms of product types, the cooling system of pure electric vehicles (BEVs) is mainly used for power batteries, motors and electronic control systems. Most models use liquid cooling for power battery cooling, and high-end models introduce heat pump systems to improve energy efficiency. The overall trend is developing towards efficient liquid cooling + thermal management integrated solutions to improve endurance and adapt to extreme climates. The cooling system of plug-in hybrid electric vehicles (PHEVs) is more complex than that of BEVs, and it is necessary to manage engine cooling, power battery cooling and motor electronic control cooling at the same time. The demand for power battery cooling is relatively low, and some models use air cooling to reduce costs, while high-end PHEVs gradually introduce liquid cooling technology. The engine cooling system still uses the traditional fuel vehicle solution. Overall, PHEVs have lower battery management requirements than BEVs, but are still moving towards a more efficient hybrid thermal management system to optimize the synergistic efficiency of fuel and electric modes.
The global key companies of Electric Vehicle Cooling Systems include MAHLE, Valeo, Hanon Systems, Sanhua, Yinlun, Zhongding Group, DENSO, Senior Flexonics, etc. in 2024, the global five largest players hold a share approximately 62.28% in terms of revenue. At present, electric vehicle cooling systems company are mainly divided into two types. One type is international companies such as Valeo and Mahle, which have relatively complete product lines and are mainly system-integrated products. The other type is newly established manufacturers such as Chinese company, which mainly provide components. As the electrification rate of downstream automobiles continues to increase, their products are gradually becoming modular and integrated.
This report aims to provide a comprehensive presentation of the global market for Electric Vehicle Cooling Systems, focusing on the total sales revenue, key companies market share and ranking, together with an analysis of Electric Vehicle Cooling Systems by region & country, by Type, and by Application.
The Electric Vehicle Cooling Systems market size, estimations, and forecasts are provided in terms of sales revenue ($ millions), considering 2024 as the base year, with history and forecast data for the period from 2020 to 2031. With both quantitative and qualitative analysis, to help readers develop business/growth strategies, assess the market competitive situation, analyze their position in the current marketplace, and make informed business decisions regarding Electric Vehicle Cooling Systems.
Market Segmentation
By Company
Segment by Type
Segment by Application
By Region
Chapter Outline
Chapter 1: Introduces the report scope of the report, global total market size. This chapter also provides the market dynamics, latest developments of the market, the driving factors and restrictive factors of the market, the challenges and risks faced by manufacturers in the industry, and the analysis of relevant policies in the industry.
Chapter 2: Detailed analysis of Electric Vehicle Cooling Systems company competitive landscape, revenue market share, latest development plan, merger, and acquisition information, etc.
Chapter 3: Provides the analysis of various market segments by Type, covering the market size and development potential of each market segment, to help readers find the blue ocean market in different market segments.
Chapter 4: Provides the analysis of various market segments by Application, covering the market size and development potential of each market segment, to help readers find the blue ocean market in different downstream markets.
Chapter 5: Revenue of Electric Vehicle Cooling Systems in regional level. It provides a quantitative analysis of the market size and development potential of each region and introduces the market development, future development prospects, market space, and market size of each country in the world.
Chapter 6: Revenue of Electric Vehicle Cooling Systems in country level. It provides sigmate data by Type, and by Application for each country/region.
Chapter 7: Provides profiles of key players, introducing the basic situation of the main companies in the market in detail, including product revenue, gross margin, product introduction, recent development, etc.
Chapter 8: Analysis of industrial chain, including the upstream and downstream of the industry.
Chapter 9: Conclusion.