세계의 브랜드 보호 소프트웨어 시장 : 시장 점유율과 순위, 전체 판매 및 수요 예측(2025-2031년)
Brand Protection Software - Global Market Share and Ranking, Overall Sales and Demand Forecast 2025-2031
상품코드 : 1866802
리서치사 : QYResearch
발행일 : 2025년 10월
페이지 정보 : 영문
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한글목차

세계의 브랜드 보호 소프트웨어 시장 규모는 2024년에 5억 5,100만 달러로 추정되며, 2025년부터 2031년까지 예측 기간 동안 CAGR 10.9%로 성장하여 2031년까지 11억 3,900만 달러로 확대될 것으로 예측됩니다.

브랜드 보호 소프트웨어는 고객의 브랜드 평판과 시장 가격 포지셔닝을 목표대로 유지하기 위해 설계된 일련의 도구를 포함하는 소프트웨어입니다. 브랜드 보호 소프트웨어는 온라인 브랜드 모니터링, 실용적인 인텔리전스, 조사 관리 도구를 제공하여 브랜드 침해로부터 디지털 자산과 지적 재산을 보호합니다.

세계 브랜드 보호 소프트웨어 시장의 주요 기업으로는 MarkMonitor, Red Points Solutions, Enablon 등이 있습니다. 세계 상위 3개 업체가 30% 이상의 점유율을 차지하고 있습니다. 미국이 가장 큰 시장으로 40% 이상의 점유율을 차지하고 있으며, 중국과 유럽이 각각 약 40%의 점유율을 차지하고 있습니다. 제품별로는 클라우드 기반이 가장 큰 부문으로 85% 이상의 점유율을 차지하고 있습니다. 또한, 용도별로는 대기업이 가장 많이 사용하고 있으며, 그 다음으로 중소기업이 그 뒤를 잇고 있습니다.

시장 촉진요인

1. 위조품 및 지적재산권 침해의 증가

위조품의 국제 거래는 세계 무역의 3.3%를 차지합니다(OECD).

E-Commerce(Amazon, Alibaba, eBay)의 성장과 함께 가짜 상품이 증가하고 있습니다.

명품, 의약품, 전자제품 브랜드는 위조 위험에 직면해 있습니다.

2. E-Commerce와 소셜 미디어의 확장

마켓플레이스(Shopify, Walmart, TikTok Shop)의 무허가 판매자 증가.

소셜커머스(Instagram, Facebook, WhatsApp)가 위조품 판매를 가능하게 하고 있습니다.

브랜드는 위조 상품 목록을 감지하기 위해 자동 모니터링이 필요합니다.

3. 규제 및 컴플라이언스 압력

GDPR, DMCA 및 위조품 방지법은 브랜드 보호를 요구합니다.

각국 정부는 지적재산권 침해에 대한 처벌을 강화하고 있습니다.

아마존의 브랜드 레지스트리와 알리바바의 위조품 방지 연합은 컴플라이언스 추진을 촉진하고 있습니다.

4. AI 및 머신러닝 도입

AI를 활용한 이미지 인식 기술을 통해 위조 로고 및 제품 검출이 가능합니다.

자연어 처리(NLP)를 통해 웹사이트와 마켓플레이스에서 지적재산권 침해 여부를 검사합니다.

예측 분석을 통해 위험도가 높은 판매자를 식별합니다.

이 보고서는 세계 브랜드 보호 소프트웨어 시장에 대한 종합적인 개요와 총 매출, 주요 기업의 시장 점유율 및 순위, 지역별, 국가별, 유형별, 용도별 분석, 주요 기업 시장 점유율 및 순위를 제공하는 것을 목표로 합니다.

브랜드 보호 소프트웨어의 시장 규모 추정 및 예측은 2024년을 기준 연도로 하여 2020년부터 2031년까지의 과거 데이터와 예측 데이터를 기반으로 한 매출액으로 제공됩니다. 정량적 분석과 정성적 분석을 통해 독자들이 비즈니스/성장 전략을 수립하고, 시장 경쟁 상황을 평가하고, 현재 시장에서의 위치를 분석하고, 브랜드 보호 소프트웨어에 대한 정보에 입각한 비즈니스 의사결정을 내릴 수 있도록 돕습니다.

시장 세분화

기업별

유형별 부문

용도별 부문

지역별

KSM
영문 목차

영문목차

The global market for Brand Protection Software was estimated to be worth US$ 551 million in 2024 and is forecast to a readjusted size of US$ 1139 million by 2031 with a CAGR of 10.9% during the forecast period 2025-2031.

Brand Protection Software is a software that contains a set of tools designed to keep customer's brand reputation and market price positioning up to customer's goals. Brand Protection software provides organizations with online brand monitoring, actionable intelligence, and investigation management tools to protect digital assets and intellectual property against brand infringements.

Global Brand Protection Software key players include MarkMonitor, Red Points Solutions, Enablon, etc. Global top three manufacturers hold a share over 30%. United States is the largest market, with a share over 40%, followed by China, and Europe, both have a share about 40 percent. In terms of product, Cloud-Based is the largest segment, with a share over 85%. And in terms of application, the largest application is Large Enterprises, followed by SMEs.

Market Drivers

1. Rising Counterfeiting & IP Infringement

Global trade in fake goods accounts for 3.3% of world trade (OECD).

E-commerce growth (Amazon, Alibaba, eBay) increases fake listings.

Luxury, pharma, and electronics brands face high counterfeit risks.

2. E-Commerce & Social Media Expansion

Unauthorized sellers on marketplaces (Shopify, Walmart, TikTok Shop).

Social commerce (Instagram, Facebook, WhatsApp) enables counterfeit sales.

Brands need automated monitoring to detect fake listings.

3. Regulatory & Compliance Pressures

GDPR, DMCA, and anti-counterfeiting laws require brand protection.

Governments enforce stricter penalties for IP violations.

Amazon's Brand Registry and Alibaba's Anti-Counterfeiting Alliance push compliance.

4. AI & Machine Learning Adoption

AI-powered image recognition detects fake logos & products.

Natural Language Processing (NLP) scans websites & marketplaces for IP violations.

Predictive analytics identifies high-risk sellers.

This report aims to provide a comprehensive presentation of the global market for Brand Protection Software, focusing on the total sales revenue, key companies market share and ranking, together with an analysis of Brand Protection Software by region & country, by Type, and by Application.

The Brand Protection Software market size, estimations, and forecasts are provided in terms of sales revenue ($ millions), considering 2024 as the base year, with history and forecast data for the period from 2020 to 2031. With both quantitative and qualitative analysis, to help readers develop business/growth strategies, assess the market competitive situation, analyze their position in the current marketplace, and make informed business decisions regarding Brand Protection Software.

Market Segmentation

By Company

Segment by Type

Segment by Application

By Region

Chapter Outline

Chapter 1: Introduces the report scope of the report, global total market size. This chapter also provides the market dynamics, latest developments of the market, the driving factors and restrictive factors of the market, the challenges and risks faced by manufacturers in the industry, and the analysis of relevant policies in the industry.

Chapter 2: Detailed analysis of Brand Protection Software company competitive landscape, revenue market share, latest development plan, merger, and acquisition information, etc.

Chapter 3: Provides the analysis of various market segments by Type, covering the market size and development potential of each market segment, to help readers find the blue ocean market in different market segments.

Chapter 4: Provides the analysis of various market segments by Application, covering the market size and development potential of each market segment, to help readers find the blue ocean market in different downstream markets.

Chapter 5: Revenue of Brand Protection Software in regional level. It provides a quantitative analysis of the market size and development potential of each region and introduces the market development, future development prospects, market space, and market size of each country in the world.

Chapter 6: Revenue of Brand Protection Software in country level. It provides sigmate data by Type, and by Application for each country/region.

Chapter 7: Provides profiles of key players, introducing the basic situation of the main companies in the market in detail, including product revenue, gross margin, product introduction, recent development, etc.

Chapter 8: Analysis of industrial chain, including the upstream and downstream of the industry.

Chapter 9: Conclusion.

Table of Contents

1 Market Overview

2 Competitive Analysis by Company

3 Segmentation by Type

4 Segmentation by Application

5 Segmentation by Region

6 Segmentation by Key Countries/Regions

7 Company Profiles

8 Industry Chain Analysis

9 Research Findings and Conclusion

10 Appendix

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