세탁 제품 : 세계 시장 점유율과 순위, 총판매량 및 수요 예측(2025-2031년)
Washing Products - Global Market Share and Ranking, Overall Sales and Demand Forecast 2025-2031
상품코드 : 1862359
리서치사 : QYResearch
발행일 : 2025년 10월
페이지 정보 : 영문
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한글목차

세계의 세탁 제품 시장 규모는 2024년에 764억 100만 달러로 추정되며, 2025-2031년의 예측 기간에 CAGR 2.5%로 추이하며, 2031년까지 894억 3,100만 달러로 확대할 것으로 예측되고 있습니다.

이 보고서는 세탁 제품의 국경 간 산업적 발자취, 자본 배분 패턴, 지역 경제의 상호 의존성, 공급망 재구축, 최근 관세 조정 및 국제 전략적 대응 조치에 대한 종합적인 평가를 제공합니다.

세탁 제품은 다양한 표면, 섬유 또는 물체에서 먼지, 오일, 얼룩, 불순물을 제거하기 위해 고안된 광범위한 세척제 카테고리입니다. 이 제품들은 화학적 또는 기계적 작용을 통해 오염물질을 분해 및 제거하여 위생 상태, 청량감, 표면 보호를 보장합니다. 이 보고서에서 다루는 세탁 제품에는 세제(분말세제+액상세제+세탁포), 방향제, 섬유유연제, 세탁용 표백제 등이 포함됩니다. 2024년 세계 세탁 제품 판매량은 약 33,845.5 킬로톤에 달했고, 세계 평균 시장 가격은 1kg당 약 2.26달러였습니다.

세탁 제품 시장의 성장은 주로 위생, 편의성, 의류 관리에 대한 소비자의 인식 증가, 가처분 소득 증가, 도시화가 주요 요인으로 작용하고 있습니다. 프리미엄 세제, 친환경 생분해성 포뮬러, 포드, 액체, 농축분말 등 혁신적인 형태로 수요 증가가 성장을 촉진하고 있습니다. 빠르게 확대되고 있는 소매 및 E-Commerce 채널과 기성복의 보급 및 잦은 세탁 습관으로 변화하는 라이프스타일이 소비 확대를 지원하고 있습니다. 또한 피부 자극과 환경오염에 대한 우려가 높아짐에 따라 제조업체들은 저자극성, 저자극성, 지속가능한 제품 개발을 추진하고 있습니다. 이에 따라 혁신, 브랜드 신뢰도, 편의성이 세탁 제품 시장의 주요 원동력이 되고 있습니다.

이 보고서는 세계 세탁 제품 시장에 대한 종합적인 분석을 제공하는 것을 목표로 합니다. 총판매량, 매출액, 가격, 주요 기업의 시장 점유율과 순위에 초점을 맞추고, 지역별, 국가별, 유형별, 용도별 세탁 제품 분석을 포함합니다.

이 보고서는 2024년을 기준 연도, 2020-2031년의 과거 데이터와 예측 데이터를 포함하여 판매량(킬로톤)과 매출액(백만 달러)으로 세탁 제품 시장 규모와 추정 및 예측을 제시했습니다. 정량적, 정성적 분석을 통해 독자들이 세탁 제품 비즈니스/성장 전략 수립, 시장 경쟁 평가, 현재 시장에서의 포지셔닝 분석, 그리고 정보에 입각한 비즈니스 의사결정을 내릴 수 있도록 도와드립니다.

시장 세분화

기업별

유형별 부문

용도별 부문

지역별

KSA
영문 목차

영문목차

The global market for Washing Products was estimated to be worth US$ 76401 million in 2024 and is forecast to a readjusted size of US$ 89431 million by 2031 with a CAGR of 2.5% during the forecast period 2025-2031.

This report provides a comprehensive assessment of recent tariff adjustments and international strategic countermeasures on Washing Products cross-border industrial footprints, capital allocation patterns, regional economic interdependencies, and supply chain reconfigurations.

Washing products are a broad category of cleaning agents designed to remove dirt, grease, stains, and impurities from various surfaces, fabrics, or objects. These products work through chemical or mechanical action to break down and lift contaminants, ensuring hygiene, freshness, and surface protection. This report cover washing products include Detergents (Washing Powder +Liquid Detergent + Pods), Aroma Beads, Fabric Softener and Laundry Bleach. In 2024, global washing products sales reached approximately 33,845.5 kilotons, with an average global market price of around US$ 2.26 per kg.

The market for washing products is primarily driven by increasing consumer awareness of hygiene, convenience, and fabric care, alongside rising disposable incomes and urbanization. Growing demand for premium detergents, eco-friendly and biodegradable formulations, and innovative formats such as pods, liquids, and concentrated powders further fuels growth. Rapidly expanding retail and e-commerce channels, coupled with lifestyle shifts toward ready-to-wear and frequent garment washing, support higher consumption. Additionally, rising concerns about skin sensitivity and environmental impact encourage manufacturers to develop gentle, hypoallergenic, and sustainable products, making innovation, brand trust, and convenience key drivers in the clothing washing products market.

This report aims to provide a comprehensive presentation of the global market for Washing Products, focusing on the total sales volume, sales revenue, price, key companies market share and ranking, together with an analysis of Washing Products by region & country, by Type, and by Application.

The Washing Products market size, estimations, and forecasts are provided in terms of sales volume (Kiliton) and sales revenue ($ millions), considering 2024 as the base year, with history and forecast data for the period from 2020 to 2031. With both quantitative and qualitative analysis, to help readers develop business/growth strategies, assess the market competitive situation, analyze their position in the current marketplace, and make informed business decisions regarding Washing Products.

Market Segmentation

By Company

Segment by Type

Segment by Application

By Region

Chapter Outline

Chapter 1: Introduces the report scope of the report, global total market size (value, volume and price). This chapter also provides the market dynamics, latest developments of the market, the driving factors and restrictive factors of the market, the challenges and risks faced by manufacturers in the industry, and the analysis of relevant policies in the industry.

Chapter 2: Detailed analysis of Washing Products manufacturers competitive landscape, price, sales and revenue market share, latest development plan, merger, and acquisition information, etc.

Chapter 3: Provides the analysis of various market segments by Type, covering the market size and development potential of each market segment, to help readers find the blue ocean market in different market segments.

Chapter 4: Provides the analysis of various market segments by Application, covering the market size and development potential of each market segment, to help readers find the blue ocean market in different downstream markets.

Chapter 5: Sales, revenue of Washing Products in regional level. It provides a quantitative analysis of the market size and development potential of each region and introduces the market development, future development prospects, market space, and market size of each country in the world.

Chapter 6: Sales, revenue of Washing Products in country level. It provides sigmate data by Type, and by Application for each country/region.

Chapter 7: Provides profiles of key players, introducing the basic situation of the main companies in the market in detail, including product sales, revenue, price, gross margin, product introduction, recent development, etc.

Chapter 8: Analysis of industrial chain, including the upstream and downstream of the industry.

Chapter 9: Conclusion.

Table of Contents

1 Market Overview

2 Competitive Analysis by Company

3 Segmentation by Type

4 Segmentation by Application

5 Segmentation by Region

6 Segmentation by Key Countries/Regions

7 Company Profiles

8 Industry Chain Analysis

9 Research Findings and Conclusion

10 Appendix

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