세계의 바닥 청소 로봇 : 시장 점유율과 순위, 전체 판매량 및 수요 예측(2025-2031년)
Floor Washing Robot - Global Market Share and Ranking, Overall Sales and Demand Forecast 2025-2031
상품코드 : 1861399
리서치사 : QYResearch
발행일 : 2025년 10월
페이지 정보 : 영문
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한글목차

바닥 청소 로봇 세계 시장 규모는 2024년에 28억 7,200만 달러로 추정되며, 2025-2031년의 예측 기간에 CAGR 18.0%로 성장을 지속하여, 2031년까지 91억 3,700만 달러로 확대될 것으로 예측됩니다.

본 보고서는 바닥 청소 로봇의 국경 간 산업 발자국, 자본 배분 패턴, 지역 경제의 상호 의존성, 공급망 재구축에 대한 최근 관세 조정 및 국제적인 전략적 대응 조치에 대한 종합적인 평가를 제공합니다.

바닥 청소 로봇은 가정 생활에서 바닥의 먼지와 오물을 청소하는 데 사용되는 기계입니다. 흡입, 걸레질, 세척의 3가지 기능을 통합하여 건식 및 습식 쓰레기를 동시에 처리할 수 있어 통합적인 건식 및 습식 청소를 실현할 수 있습니다.

세계 주요 바닥 청소 로봇 업체로는 Tineco(ECOVACS), BISSELL, Dreame, BOBOT, Midea, Roborock, Xiaomi 등이 있습니다. 이 업계의 주요 기업은 대부분 중국 기업이며, 상위 5개 기업의 점유율은 90% 이상을 차지해 시장 집중도가 높다는 것을 알 수 있습니다. 지역별로는 중국이 가장 큰 생산국이자 시장으로 세계 시장 규모의 60% 이상을 차지하고 있습니다. 무선식과 유선식 두 가지가 주요 제품 유형이며, 전자가 95% 이상의 점유율을 차지하고 있습니다. 주요 판매 채널은 온라인 판매와 오프라인 판임베디드니다. 최근에는 라이브 커머스, 쇼트 비디오, 소셜 EC가 그 보급을 강력하게 견인하고 있습니다.

이 보고서는 세계 바닥 청소 로봇 시장에 대해 총 판매량, 매출액, 가격, 주요 기업의 시장 점유율 및 순위에 초점을 맞추고 지역 및 국가, 유형 및 판매 채널별 분석을 종합적으로 제시하는 것을 목표로 합니다.

바닥 청소 로봇 시장 규모와 추정 및 예측은 판매량(천대 단위)과 매출액(백만 달러)으로 제시되며, 2024년을 기준 연도로 하여 2020년부터 2031년까지의 과거 데이터와 예측 데이터를 포함하고 있습니다. 정량적, 정성적 분석을 통해 독자들이 바닥 청소 로봇 관련 사업 전략 및 성장 전략 수립, 시장 경쟁 평가, 현재 시장에서의 자사 포지셔닝 분석, 정보에 입각한 사업 판단을 할 수 있도록 돕습니다.

시장 세분화

기업별

유형별 부문

판매채널별 부문

지역별

LSH
영문 목차

영문목차

The global market for Floor Washing Robot was estimated to be worth US$ 2872 million in 2024 and is forecast to a readjusted size of US$ 9137 million by 2031 with a CAGR of 18.0% during the forecast period 2025-2031.

This report provides a comprehensive assessment of recent tariff adjustments and international strategic countermeasures on Floor Washing Robot cross-border industrial footprints, capital allocation patterns, regional economic interdependencies, and supply chain reconfigurations.

A Floor Washing Robot is a machine used to clean dust and stains on the floor in household life. It integrates three functions of suction, mopping and washing. It can handle dry and wet garbage at the same time, realizing integrated dry and wet cleaning.

Global key players of floor washing robot include Tineco (ECOVACS), BISSELL, Dreame, BOBOT, Midea, Roborock and Xiaomi, etc. Most of the giants in this industry are Chinese enterprises. And top 5 players hold a share over 90%, which means a high rate of market concentration. China is the largest producer and market by region, with a share over 60% of the worldwide market size. Wireless and wired floor washing robot are two major types of the product, in which the former one holds a share over 95%. Main sales channels of the floor washing robot include online sales and offline sales. Recent years, live-streaming commerce, short videos and social e-commerce have become strong drivers of its popularity.

This report aims to provide a comprehensive presentation of the global market for Floor Washing Robot, focusing on the total sales volume, sales revenue, price, key companies market share and ranking, together with an analysis of Floor Washing Robot by region & country, by Type, and by Sales Channel.

The Floor Washing Robot market size, estimations, and forecasts are provided in terms of sales volume (K Units) and sales revenue ($ millions), considering 2024 as the base year, with history and forecast data for the period from 2020 to 2031. With both quantitative and qualitative analysis, to help readers develop business/growth strategies, assess the market competitive situation, analyze their position in the current marketplace, and make informed business decisions regarding Floor Washing Robot.

Market Segmentation

By Company

Segment by Type

Segment by Sales Channel

By Region

Chapter Outline

Chapter 1: Introduces the report scope of the report, global total market size (value, volume and price). This chapter also provides the market dynamics, latest developments of the market, the driving factors and restrictive factors of the market, the challenges and risks faced by manufacturers in the industry, and the analysis of relevant policies in the industry.

Chapter 2: Detailed analysis of Floor Washing Robot manufacturers competitive landscape, price, sales and revenue market share, latest development plan, merger, and acquisition information, etc.

Chapter 3: Provides the analysis of various market segments by Type, covering the market size and development potential of each market segment, to help readers find the blue ocean market in different market segments.

Chapter 4: Provides the analysis of various market segments by Sales Channel, covering the market size and development potential of each market segment, to help readers find the blue ocean market in different downstream markets.

Chapter 5: Sales, revenue of Floor Washing Robot in regional level. It provides a quantitative analysis of the market size and development potential of each region and introduces the market development, future development prospects, market space, and market size of each country in the world.

Chapter 6: Sales, revenue of Floor Washing Robot in country level. It provides sigmate data by Type, and by Sales Channel for each country/region.

Chapter 7: Provides profiles of key players, introducing the basic situation of the main companies in the market in detail, including product sales, revenue, price, gross margin, product introduction, recent development, etc.

Chapter 8: Analysis of industrial chain, including the upstream and downstream of the industry.

Chapter 9: Conclusion.

Table of Contents

1 Market Overview

2 Competitive Analysis by Company

3 Segmentation by Type

4 Segmentation by Sales Channel

5 Segmentation by Region

6 Segmentation by Key Countries/Regions

7 Company Profiles

8 Industry Chain Analysis

9 Research Findings and Conclusion

10 Appendix

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
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