세계의 전기자동차 충전기 : 시장 점유율과 순위, 전체 판매 및 수요 예측(2025-2031년)
Electric Car Chargers - Global Market Share and Ranking, Overall Sales and Demand Forecast 2025-2031
상품코드 : 1859906
리서치사 : QYResearch
발행일 : 2025년 10월
페이지 정보 : 영문
 라이선스 & 가격 (부가세 별도)
US $ 3,950 ₩ 5,866,000
PDF (Single User License) help
PDF 보고서를 1명만 이용할 수 있는 라이선스입니다. 텍스트 등을 Copy & Paste 할 수 있습니다. 인쇄 가능하며, 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.
US $ 5,925 ₩ 8,799,000
PDF (Multi User License) help
PDF, Excel 보고서를 동일 기업내 10명까지 이용하실 수 있는 라이선스입니다. 텍스트 등을 Copy & Paste 할 수 있습니다. 인쇄 가능하며, 인쇄물의 이용 범위는 PDF, Excel, Word 이용 범위와 동일합니다.
US $ 7,900 ₩ 11,733,000
PDF (Enterprise User License) help
PDF, Excel, Word 보고서를 동일 기업내 모든 구성원이 이용하실 수 있는 라이선스입니다. 텍스트 등을 Copy & Paste 할 수 있습니다. 인쇄 가능하며, 인쇄물의 이용 범위는 PDF, Excel, Word 이용 범위와 동일합니다.


ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.
ㅁ 보고서에 따라 최신 정보로 업데이트하여 보내드립니다. 배송기일은 문의해 주시기 바랍니다.

한글목차

전기자동차 충전기 시장 규모는 2024년에 66억 200만 달러로 평가되었고, 2025-2031년의 예측 기간에 CAGR 15.5%로 성장하여 2031년까지 189억 700만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.

본 보고서는 전기자동차 충전기의 국경을 초월한 산업 발자국, 자본 배분 패턴, 지역 경제의 상호의존성, 공급망 재구축에 대한 최근 관세 조정 및 국제적인 전략적 대응책에 대한 종합적인 평가를 제공합니다.

2024년 세계 전기차 충전기 생산량은 약 670만 9780대, 세계 평균 시장 가격은 대당 약 984달러, 생산 능력은 약 871만 4000대, 매출 총이익률은 약 28.1%를 보일 것으로 예측됩니다.

전기자동차 충전기(충전소라고도 함)는 주유소의 주유기와 유사한 기능을 가지고 있습니다. 지면이나 벽에 고정 설치되며, 공공시설(공공건물, 쇼핑몰, 공공주차장 등)이나 주택 주차장, 충전소 등에 설치됩니다. 다양한 차종의 전기자동차에 대해 서로 다른 전압 레벨로 충전이 가능합니다. 충전소의 입력은 교류 전력망에 직접 연결되며, 출력 측에는 전기자동차 충전 플러그가 장착되어 있습니다. 충전소에서는 보통 표준 충전과 급속 충전의 두 가지 충전 방식을 제공합니다. 사용자는 전용 충전 카드를 사용하고, 충전소이 제공하는 인간-기계 인터페이스에서 카드를 스와이프하여 해당 충전 방식, 충전 시간, 요금 정보를 선택합니다. 충전스탠드의 디스플레이에는 충전량, 요금, 충전시간 등의 데이터도 표시할 수 있습니다. 충전스탠드는 공급하는 출력 전류에 따라 교류 충전스탠드와 직류 충전스탠드로 나뉩니다.

충전소에 필요한 원자재는 주로 전자부품(IGBT, MOS 트랜지스터, 반도체 칩, 커패시터, 커패시터, 저항기, 다이오드, 변압기, 인덕터, PCB 등), 구조 부품(캐비닛, 섀시, 하드웨어 등), 케이블로 구성됩니다. 전자부품은 주문제작품과 범용품으로 분류됩니다. 인쇄회로기판, 변압기, 인덕터 등 주문제작품은 제조업체에서 직접 구매하지만, 범용 제품은 주로 대리점이나 무역업체를 통해 조달합니다. 구조 부품은 일반적으로 주문 제작품이며, 인근 자원에서 조달되며, 공급업체 선정은 비교적 집중되어 있습니다.

전기차 충전 솔루션은 적용 시나리오에 따라 가정용 충전 솔루션과 공공 충전 솔루션으로 구분됩니다. 가정용 충전 솔루션 제공업체는 주로 AC 충전소에 초점을 맞추고 있으며, 자동차 제조업체와 소매 고객을 대상으로 합니다. 한편, 전기자동차 공공 충전 솔루션 제공업체는 주로 충전소 사업자, 차량, 대중교통 등을 대상으로 AC 및 DC 충전 폴을 제공합니다.

전기차 보급 속도에 영향을 미치는 중요한 요소는 충전 경험의 개선입니다. 이 경험에 영향을 미치는 가장 큰 요인은 충전소(충전소)에 대한 접근 용이성과 충전 속도 두 가지입니다. 전기자동차의 전기 플랫폼의 고전압화는 OEM 업체들 사이에서 현재 진행 중인 기술 진화의 흐름입니다. 이러한 추세에 따라 향후 보급이 예상되는 고전압 모델에 대응하기 위해 충전스탠드의 상한 충전 전압을 1000V까지 끌어올려야 할 필요가 있습니다.

충전스탠드에 의한 급속충전 실현의 주요 과제는 고출력 슈퍼차징에 따른 열 관리 문제입니다. 슈퍼차징은 400-600A의 높은 전류를 견딜 수 있는 케이블이 필요하며, 빠른 방열이 요구됩니다. 수냉식 충전 케이블 단자는 기존의 급속 충전 단자에 비해 주로 충전 케이블의 냉각 방식이 다릅니다. 기존 충전 케이블은 공냉식이기 때문에 냉각 능력이 제한적이고, 대전류에 의한 발열에 대한 내성도 제한적이어서 충전 전력에 제약이 있었습니다. 반면, 수냉식 충전 케이블은 내부 및 외부 냉각 튜브를 통해 냉각수를 순환시켜 케이블에서 발생하는 열을 빠르게 방출함으로써 더 높은 전류를 견딜 수 있습니다. 액체 냉각식 터미널은 가볍고 취급이 용이하며, 초급속 충전의 요구를 충족시키기 때문에 미래 유망한 추세라고 할 수 있습니다. 현재 액체 냉각식 건은 보급이 미진하고 생산량이 적고 가격이 비쌉니다. 그러나 하류 슈퍼차징 수요가 증가하고 액체 냉각식 터미널이 널리 사용되면 그 비용과 가격은 점차 낮아질 것으로 예측됩니다.

충전 인프라의 대규모 건설은 필연적으로 전력계통의 부하에 큰 영향을 미칠 수밖에 없습니다. 축전 충전 모듈을 활용하면 피크 부하를 평준화하고 계곡을 보완할 수 있어 전력 계통의 부하를 효과적으로 줄일 수 있습니다. 이 모듈에는 V2G 충전 모듈과 단방향 및 양방향 DC-DC 충전 모듈이 포함됩니다. V2G 충전 모듈은 신에너지 차량과 전력 계통의 질서 있는 상호 작용을 가능하게 하여 스마트 충전을 적극적으로 추진합니다. 사업자는 V2G 충전 모듈을 사용하여 신에너지 차량을 충전하는 동시에 전력을 송전망에 다시 공급할 수 있습니다. 단방향 및 양방향 DC-DC 충전 모듈은 태양광 발전, 축전, 충전이 통합된 시나리오에서 활용할 수 있습니다. 전압 조정을 통해 태양광 패널, 에너지 저장 배터리, 신에너지 차량 간에 직류 전력을 효율적으로 전송 및 변환합니다.

이 보고서는 세계 전기자동차 충전기 시장에 대해 총 판매량, 매출액, 가격, 주요 기업의 시장 점유율 및 순위를 중심으로 지역별, 국가별, 유형별, 용도별 분석을 종합적으로 제시하는 것을 목적으로 합니다.

전기자동차 충전기 시장 규모와 추정 및 예측은 판매량(천대 단위)과 매출액(백만 달러)으로 제시되며, 2024년을 기준 연도로 하여 2020년부터 2031년까지의 과거 데이터와 예측 데이터를 포함하고 있습니다. 정량적, 정성적 분석을 통해 독자들이 전기차 충전기에 대한 사업 전략 및 성장 전략 수립, 시장 경쟁 평가, 현재 시장에서의 자사 포지셔닝 분석, 그리고 정보에 입각한 비즈니스 의사결정을 내릴 수 있도록 도와드립니다.

시장 세분화

기업별

유형별 부문

용도별 부문

지역별

LSH
영문 목차

영문목차

The global market for Electric Car Chargers was estimated to be worth US$ 6602 million in 2024 and is forecast to a readjusted size of US$ 18907 million by 2031 with a CAGR of 15.5% during the forecast period 2025-2031.

This report provides a comprehensive assessment of recent tariff adjustments and international strategic countermeasures on Electric Car Chargers cross-border industrial footprints, capital allocation patterns, regional economic interdependencies, and supply chain reconfigurations.

In 2024, global electric car charger production reached 6709.78 K units approximately , with an average global market price of around US$ 984 per unit, production capacity of approximately 8714 K units, and gross margin of approximately 28.1%.

Electric car chargers, also called charging piles, function similarly to gas pumps at gas stations. They can be fixed to the ground or wall and installed in public buildings (such as public buildings, shopping malls, and public parking lots) and residential parking lots or charging stations. They can charge various models of electric vehicles at different voltage levels. The input of the charging pile is directly connected to the AC power grid, and the output is equipped with a charging plug for charging electric vehicles. Charging piles generally offer two charging methods: conventional charging and fast charging. Users use a special charging card to swipe the card through the human-machine interface provided by the charging pile to select the corresponding charging method, charging time, and cost information. The charging pile display can also display data such as charging level, cost, and charging time. Charging piles can be categorized by the output current they provide, including AC and DC charging piles.

The raw materials required for charging stations primarily include electronic components (IGBTs, MOS transistors, semiconductor chips, capacitors, resistors, diodes, transformers, inductors, PCBs, etc.), structural components (cabinets, chassis, hardware, etc.), and cables. Electronic components are categorized as custom and general-purpose. Custom materials such as PCBs, transformers, and inductors are purchased directly from manufacturers, while general-purpose materials are primarily sourced through agents or traders. Structural materials are generally custom-made, sourced from nearby resources, and the selection of suppliers is relatively concentrated.

Electric vehicle charging solutions are categorized by application scenario into home charging solutions and public charging solutions. Providers of home charging solutions primarily focus on AC charging stations, targeting automakers and retail customers. On the other hand, electric vehicle public charging solution providers provide AC and DC charging piles, mainly for charging station operators, fleets, public transportation companies, etc.

A key factor influencing the speed of electric vehicle adoption is the improved charging experience. The two most influential factors influencing this experience are ease of access to charging stations (charging piles) and charging speed. The trend toward higher voltages in electric vehicle electrical platforms is a current technological evolution trend among OEMs. This trend necessitates charging piles that can increase the upper charging voltage limit to 1000V to support the high-voltage models that will become common in the future.

The primary challenge in achieving fast charging with charging piles is the thermal management challenges associated with high-power supercharging. Supercharging requires cables to withstand high currents of 400-600A, necessitating rapid heat dissipation. Liquid-cooled terminals differ from conventional fast-charging terminals primarily in their cooling method for the charging cable. Conventional charging cables are air-cooled, resulting in limited cooling and a limited ability to withstand the heat generated by high currents, thus limiting charging power. Liquid-cooled charging cables, on the other hand, circulate coolant through internal and external cooling tubes to quickly dissipate heat generated by the cables, enabling them to withstand higher currents. Liquid-cooled terminals are lightweight, easy to use, and meet the demands of supercharging, making them a promising future trend. Currently, liquid-cooled guns haven't gained widespread adoption, resulting in low production volumes and high pricing. However, as downstream supercharging demand increases and liquid-cooled terminals become widely used, their costs and prices are expected to gradually decrease.

The large-scale construction of charging infrastructure will inevitably have a significant impact on grid load. Using storage-charging modules can help smooth out peak loads and offset valleys, effectively alleviating pressure on the grid. These modules include V2G charging modules and single- and bidirectional DC-DC charging modules. V2G charging modules enable orderly interaction between new energy vehicles and the grid, actively promoting smart charging. Operators can use V2G charging modules to charge new energy vehicles and also send power back to the grid. Single- and bidirectional DC-DC charging modules can be used in integrated photovoltaic, storage, and charging scenarios. Through voltage regulation, they effectively transmit and convert DC power between photovoltaic panels, energy storage batteries, and new energy vehicles.

This report aims to provide a comprehensive presentation of the global market for Electric Car Chargers, focusing on the total sales volume, sales revenue, price, key companies market share and ranking, together with an analysis of Electric Car Chargers by region & country, by Type, and by Application.

The Electric Car Chargers market size, estimations, and forecasts are provided in terms of sales volume (K Units) and sales revenue ($ millions), considering 2024 as the base year, with history and forecast data for the period from 2020 to 2031. With both quantitative and qualitative analysis, to help readers develop business/growth strategies, assess the market competitive situation, analyze their position in the current marketplace, and make informed business decisions regarding Electric Car Chargers.

Market Segmentation

By Company

Segment by Type

Segment by Application

By Region

Chapter Outline

Chapter 1: Introduces the report scope of the report, global total market size (value, volume and price). This chapter also provides the market dynamics, latest developments of the market, the driving factors and restrictive factors of the market, the challenges and risks faced by manufacturers in the industry, and the analysis of relevant policies in the industry.

Chapter 2: Detailed analysis of Electric Car Chargers manufacturers competitive landscape, price, sales and revenue market share, latest development plan, merger, and acquisition information, etc.

Chapter 3: Provides the analysis of various market segments by Type, covering the market size and development potential of each market segment, to help readers find the blue ocean market in different market segments.

Chapter 4: Provides the analysis of various market segments by Application, covering the market size and development potential of each market segment, to help readers find the blue ocean market in different downstream markets.

Chapter 5: Sales, revenue of Electric Car Chargers in regional level. It provides a quantitative analysis of the market size and development potential of each region and introduces the market development, future development prospects, market space, and market size of each country in the world.

Chapter 6: Sales, revenue of Electric Car Chargers in country level. It provides sigmate data by Type, and by Application for each country/region.

Chapter 7: Provides profiles of key players, introducing the basic situation of the main companies in the market in detail, including product sales, revenue, price, gross margin, product introduction, recent development, etc.

Chapter 8: Analysis of industrial chain, including the upstream and downstream of the industry.

Chapter 9: Conclusion.

Table of Contents

1 Market Overview

2 Competitive Analysis by Company

3 Segmentation by Type

4 Segmentation by Application

5 Segmentation by Region

6 Segmentation by Key Countries/Regions

7 Company Profiles

8 Industry Chain Analysis

9 Research Findings and Conclusion

10 Appendix

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
ⓒ Copyright Global Information, Inc. All rights reserved.
PC버전 보기