트럭 리어용 유압 리타더 : 세계 시장 점유율과 순위, 총판매량 및 수요 예측(2025-2031년)
Truck Rear Hydraulic Retarders - Global Market Share and Ranking, Overall Sales and Demand Forecast 2025-2031
상품코드:1858770
리서치사:QYResearch
발행일:2025년 10월
페이지 정보:영문
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한글목차
세계의 트럭 리어용 유압 리타더 시장 규모는 2024년에 11억 2,000만 달러로 추정되며, 2025-2031년의 예측 기간에 CAGR 5.7%로 성장하며, 2031년까지 16억 4,800만 달러로 확대할 것으로 예측되고 있습니다.
이 보고서는 트럭 후방 유압 리타더에 대한 최근 관세 조정과 국제적인 전략적 대응 조치에 대해 국경 간 산업 발자국, 자본 배분 패턴, 지역 경제의 상호의존성, 공급망 재편 등의 관점에서 종합적인 평가를 제공합니다.
트럭 후방용 유압 리타더는 차량의 변속기 시스템 말단에 설치되는 첨단 보조 제동 시스템으로, 주로 대형 상용차(대형 트럭, 버스 등)에 채택되고 있습니다. 유압 저항을 이용하여 감속시킴으로써 주 제동 시스템의 부하를 줄이고, 브레이크 패드와 타이어의 수명을 연장하는 동시에 운전 안전성을 향상시킵니다. 운전자가 리타더를 작동시키면 유압유가 유압실로 유입되어 로터와 스테이터의 상대 운동이 발생합니다. 이를 통해 발생된 마찰열이 열에너지로 변환 및 발산되어 차량 감속을 실현합니다.
2024년 세계 트럭 후방 유압 리타더 판매량은 약 34만 7,000대, 생산능력은 37만대, 세계 평균 시장 가격은 약 3,222달러/대였습니다.
세계 주요 트럭 후방 유압 리타더 제조업체로는 Voith, ZF, Scania, Jacobs Vehicle Systems, Shaanxi Fast Auto Drive Group 등이 있습니다. 세계 상위 5개 업체가 85% 이상의 점유율을 차지하고 있습니다.
가장 큰 시장은 중국으로 약 35%의 점유율을 차지하고 있습니다. 그 다음으로 북미와 유럽이 각각 약 20%, 22% 시장 점유율을 차지하고 있습니다.
제품별로는 병렬식 유압 리타더가 가장 큰 부문으로 약 50%의 점유율을 차지하고 있습니다. 용도별로는 18-55톤이 가장 큰 용도로 60% 이상의 점유율을 차지하고 있으며, 55-100톤, 100톤 이상이 그 뒤를 잇고 있습니다.
현대의 유압식 리타더는 차량의 전자제어 시스템과 점점 더 많이 연동되어 제동 토크 자동 조정, 고장 진단 및 기타 차량 탑재 시스템과의 원활한 연계를 실현하고 있습니다. 이 지능형 제어는 운전의 안전성과 편안함을 향상시킬 뿐만 아니라 차량 전체의 성능을 최적화합니다. 점점 더 엄격해지는 환경 규제로 인해 저소음, 고효율의 유압식 리타더 개발이 추진되고 있습니다. 각 제조업체들은 발열과 마찰 손실을 줄이고, 유지보수 비용도 절감하며, 에너지 효율이 높고 배출가스 규제에 부합하는 제품을 개발하기 위해 노력하고 있습니다.
이 보고서는 트럭 후방용 유압 리타더의 세계 시장에 대해 총판매량, 매출, 매출액, 가격, 주요 기업의 시장 점유율 및 순위에 초점을 맞추고 지역/국가, 유형 및 용도별 분석을 종합적으로 제시하는 것을 목표로 합니다.
이 보고서는 2024년을 기준 연도, 2020-2031년의 과거 데이터와 예측 데이터를 포함하여 트럭 후방 유압 리타더 시장 규모, 추정 및 예측을 판매량(천대) 및 매출액(백만 달러)으로 제시하고 있습니다. 정량적, 정성적 분석을 통해 독자들이 트럭 후방 유압 리타더 관련 사업 전략 및 성장 전략 수립, 시장 경쟁 평가, 현재 시장에서의 포지셔닝 분석, 정보에 입각한 사업 판단을 할 수 있도록 도와드립니다.
시장 세분화
기업별
Voith
ZF
Scania
Jacobs Vehicle Systems
Shaanxi Fast Auto Drive Group
Allison Transmission
Telma
Ningbo Huasheng Auto Parts
Industrias Zelu S.L. KLAM
Frenelsa
Shenzhen Dawei Innovation
유형별 세분화
병렬식 유압 리타더
탠덤식 유압 리타더
독립식 유압 리타더
용도별 세분화
18-55톤
55-100톤
100톤 이상
지역별
북미
미국
캐나다
아시아태평양
중국
일본
한국
동남아시아
인도
호주
기타 아시아태평양
유럽
독일
프랑스
영국
이탈리아
네덜란드
북유럽 국가
기타 유럽
라틴아메리카
멕시코
브라질
기타 라틴아메리카
중동 및 아프리카
튀르키예
사우디아라비아
아랍에미리트
기타 중동 및 아프리카
KSA
영문 목차
영문목차
The global market for Truck Rear Hydraulic Retarders was estimated to be worth US$ 1120 million in 2024 and is forecast to a readjusted size of US$ 1648 million by 2031 with a CAGR of 5.7% during the forecast period 2025-2031.
This report provides a comprehensive assessment of recent tariff adjustments and international strategic countermeasures on Truck Rear Hydraulic Retarders cross-border industrial footprints, capital allocation patterns, regional economic interdependencies, and supply chain reconfigurations.
Truck rear hydraulic retarder is an advanced auxiliary braking system installed at the end of the vehicle transmission system, mainly used in large commercial vehicles such as heavy trucks and buses. It uses hydraulic resistance to slow down, thereby reducing the burden on the main braking system, extending the service life of brake pads and tires, and improving driving safety. When the driver activates the retarder, hydraulic oil is pumped into one or more working chambers, forcing relative movement between the rotor and the stator. The friction generated is converted into heat energy and dissipated, thereby achieving vehicle deceleration.
In 2024, global Truck Rear Hydraulic Retarders sales reached approximately 347 K Units, with a production capacity of 370 K Units and an average global market price of around 3,222 US$/Unit.
Global Truck Rear Hydraulic Retarders key players include Voith, ZF, Scania, Jacobs Vehicle Systems and Shaanxi Fast Auto Drive Group, etc. Global top five manufacturers hold a share over 85%.
The largest market is China, has a share about 35%, followed by North America and Europe, with around 20% and 22% market share respectively.
In terms of product, Parallel Hydraulic Retarders is the largest segment, with a share about 50%. And in terms of application, the largest application is 18-55 Tons, has a share over 60%, followed by 55-100 Tons and Above 100 Tons.
Modern hydraulic retarders are increasingly connected to the vehicle's electronic control system to automatically adjust the braking torque, diagnose faults, and work seamlessly with other on-board systems. This intelligent control not only improves driving safety and comfort, but also optimizes overall vehicle performance. Increasingly stringent environmental regulations have driven the development of low-noise, high-efficiency hydraulic retarders. Manufacturers are committed to developing more energy-efficient and emission-compliant products that reduce heat generation and friction losses, while also reducing maintenance costs.
This report aims to provide a comprehensive presentation of the global market for Truck Rear Hydraulic Retarders, focusing on the total sales volume, sales revenue, price, key companies market share and ranking, together with an analysis of Truck Rear Hydraulic Retarders by region & country, by Type, and by Application.
The Truck Rear Hydraulic Retarders market size, estimations, and forecasts are provided in terms of sales volume (K Units) and sales revenue ($ millions), considering 2024 as the base year, with history and forecast data for the period from 2020 to 2031. With both quantitative and qualitative analysis, to help readers develop business/growth strategies, assess the market competitive situation, analyze their position in the current marketplace, and make informed business decisions regarding Truck Rear Hydraulic Retarders.
Market Segmentation
By Company
Voith
ZF
Scania
Jacobs Vehicle Systems
Shaanxi Fast Auto Drive Group
Allison Transmission
Telma
Ningbo Huasheng Auto Parts
Industrias Zelu S.L. KLAM
Frenelsa
Shenzhen Dawei Innovation
Segment by Type
Parallel Hydraulic Retarders
Tandem Hydraulic Retarders
Independent Hydraulic Retarders
Segment by Application
18-55 Tons
55-100 Tons
Above 100 Tons
By Region
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
South Korea
Southeast Asia
India
Australia
Rest of Asia-Pacific
Europe
Germany
France
U.K.
Italy
Netherlands
Nordic Countries
Rest of Europe
Latin America
Mexico
Brazil
Rest of Latin America
Middle East & Africa
Turkey
Saudi Arabia
UAE
Rest of MEA
Chapter Outline
Chapter 1: Introduces the report scope of the report, global total market size (value, volume and price). This chapter also provides the market dynamics, latest developments of the market, the driving factors and restrictive factors of the market, the challenges and risks faced by manufacturers in the industry, and the analysis of relevant policies in the industry.
Chapter 2: Detailed analysis of Truck Rear Hydraulic Retarders manufacturers competitive landscape, price, sales and revenue market share, latest development plan, merger, and acquisition information, etc.
Chapter 3: Provides the analysis of various market segments by Type, covering the market size and development potential of each market segment, to help readers find the blue ocean market in different market segments.
Chapter 4: Provides the analysis of various market segments by Application, covering the market size and development potential of each market segment, to help readers find the blue ocean market in different downstream markets.
Chapter 5: Sales, revenue of Truck Rear Hydraulic Retarders in regional level. It provides a quantitative analysis of the market size and development potential of each region and introduces the market development, future development prospects, market space, and market size of each country in the world.
Chapter 6: Sales, revenue of Truck Rear Hydraulic Retarders in country level. It provides sigmate data by Type, and by Application for each country/region.
Chapter 7: Provides profiles of key players, introducing the basic situation of the main companies in the market in detail, including product sales, revenue, price, gross margin, product introduction, recent development, etc.
Chapter 8: Analysis of industrial chain, including the upstream and downstream of the industry.