세계의 화장품 OEM 및 ODM : 시장 점유율과 순위, 전체 매출 및 수요 예측(2025-2031년)
Cosmetics OEM and ODM - Global Market Share and Ranking, Overall Sales and Demand Forecast 2025-2031
상품코드:1857153
리서치사:QYResearch
발행일:2025년 10월
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한글목차
세계의 화장품 OEM 및 ODM 시장 규모는 2024년에 302억 4,700만 달러로 추정되며, 2031년에는 404억 7,300만 달러로 재조정될 것으로 예측되며, 2025-2031년 예측 기간 동안 CAGR은 4.2%를 기록할 것으로 예상됩니다.
화장품 OEM 및 ODM은 브랜드 화장품 회사가 공장의 조직과 운영에 관여하지 않고(보조적으로 또는 단독으로) 생산할 수 있도록 합니다. 화장품 OEM 및 ODM은 최근 몇 년 동안 규모가 확대되고 있으며, 그 중 상당수는 여러 고객의 생산을 처리할 수 있을 정도로 규모가 커졌으며, 종종 전체 생산의 대부분을 제공하고 있습니다.
메이크업은 개인의 얼굴의 단점을 보완하고 외모를 아름답게 꾸밀 수 있습니다. 개인의 외모와 기질을 개선하는 효과적인 방법입니다. 생활수준이 향상됨에 따라 중국인들은 점점 더 자신의 이미지에 관심을 기울이고 높은 요구를 갖게 되었습니다. 점점 더 많은 소비자들이 화장을 통해 자신의 이미지를 개선하고, 일상 생활에서 화장을 습관화하게 되었습니다. 특히 1990년대와 2000년대에 태어난 젊은이들 사이에서 인터넷 문화, 셀프 미디어 동영상, 개인 사진 등 다양한 요인의 영향을 받아 화장품 소비자 비율이 크게 증가했으며, 화장품에 대한 수요도 해마다 증가 추세를 유지하고 있습니다. 동시에 메이크업 기술의 지속적인 보급과 성숙에 따라 소비자의 화장품에 대한 수요가 다양화, 개성화, 계절, 피부질, 연령, 장면에 맞는 화장품을 구매하여 더 나은 메이크업 효과를 얻으려는 경향이 있습니다. 이에 따라 소비자들의 화장에 대한 인식이 지속적으로 높아지면서 화장품 구매 빈도가 지속적으로 증가하여 화장품 시장 전체의 수요가 확대되었습니다.
경제의 지속적이고 안정적인 발전은 화장품 산업의 빠른 성장을 강력하게 보장합니다. 일반 생활필수품과 달리 화장품 소비자 비율은 일반적으로 경제 상황이 좋은 소비자일수록 높습니다. 국민경제의 지속적인 발전, 주민 소득수준의 지속적인 향상, 내수 활성화의 국가정책, 도시화의 발전은 화장품 산업의 급속한 발전을 위한 좋은 환경과 시장 개척의 장을 제공했습니다. 소득수준의 향상에 따라 주민들의 소비심리와 화장품 수요는 다양화, 개성화, 소비 고도화 추세가 점차 나타나고 있습니다. 소비자들은 더 이상 맹목적으로 저렴한 가격만을 추구하지 않고, 화장품의 품질과 서비스 경험을 더 중요하게 생각하게 되었습니다. 제품 브랜드 가치에 대한 인식이 점차 높아지면서 고급품의 소비자층이 확대되어 화장품 산업의 건전하고 지속가능한 발전을 촉진하고 있습니다.
E-Commerce, 특히 소셜 E-Commerce와 라이브 E-Commerce의 부상은 화장품 산업의 발전을 촉진했습니다. 많은 신흥 브랜드는 E-Commerce 플랫폼을 통해 판매하며, OEM/ODM 업체는 이러한 브랜드의 요구에 신속하게 대응하고 효율적인 생산 및 배송 서비스를 제공할 수 있습니다. 또한, 소셜 미디어는 신흥 브랜드의 인기 확대에 기여하여 OEM/ODM 제조업체의 수요를 촉진하고 있습니다. 특히 브랜드가 빠르게 확장되는 경우, OEM/ODM은 대규모 생산의 요구를 충족시킬 수 있습니다.
이 보고서는 세계 화장품 OEM 및 ODM 시장을 포괄적으로 조사하여 지역별, 국가별, 유형별, 용도별 분석과 함께 총매출액, 주요 기업의 시장 점유율 및 순위에 초점을 맞추고 있습니다.
화장품 OEM 및 ODM의 시장 규모, 추정 및 예측은 2024년을 기준 연도로 하여 2020년부터 2031년까지의 과거 데이터와 예측 데이터를 매출액(백만 달러)으로 제공합니다. 정량적 분석과 정성적 분석을 통해 독자들이 비즈니스/성장 전략을 수립하고, 시장 경쟁 상황을 평가하고, 현재 시장에서의 위치를 분석하고, 화장품 OEM 및 ODM에 대한 정보에 입각한 비즈니스 의사결정을 내릴 수 있도록 돕습니다.
목차
제1장 시장 개요
화장품 OEM 및 ODM 제품 소개
화장품 OEM 및 ODM 세계 시장 규모 예측(2020-2031년)
화장품 OEM 및 ODM 시장 동향과 성장 촉진요인
가정과 제약
조사 목적
조사 기간
제2장 기업별 경쟁 분석
세계의 화장품 OEM 및 ODM 기업 매출 순위(2024년)
세계의 화장품 OEM 및 ODM 기업별 매출(2020-2025년)
주요 제조업체의 화장품 OEM 및 ODM 제조 거점 분포 및 본사
주요 제조업체의 화장품 OEM 및 ODM 제품 제공
주요 제조업체의 화장품 OEM 및 ODM 양산 개시 시기
화장품 OEM 및 ODM 시장 경쟁 분석
M&A, 확대
제3장 유형별 세분화
유형별 소개
화장품 OEM
화장품 ODM
세계의 화장품 OEM 및 ODM 유형별 판매액
제4장 용도별 부문
용도별 소개
스킨케어
헤어케어
메이크업
기타
세계의 화장품 OEM 및 ODM 용도별 판매액
제5장 지역별 세분화
화장품 OEM 및 ODM 세계 지역별 판매액
북미
유럽
아시아태평양
남미
중동 및 아프리카
제6장 주요 국가·지역별 세분화
주요 국가·지역별 화장품 OEM 및 ODM 판매액 성장 동향, 2020년 VS2024년 VS2031년
주요 국가·지역별 화장품 OEM 및 ODM 판매액, 2020-2031년
미국
유럽
중국
일본
한국
동남아시아
인도
제7장 기업 개요
COSMAX
KDC/One
Intercos
Kolmar Korea
TOA
Cosmecca
Mana Products
Cosmo Beauty
Nox Bellow Cosmetics
PICASO Cosmetic
Toyo Beauty
Cohere Beauty
Ancorotti Cosmetics
Chromavis
S&J
A&H International Cosmetics
Opal Cosmetics
Milott
Bawei Biotechnology
B.Kolor
BioTruly
Cosway
Suzhou Ante Cosmetics
Ridgepole
ESTATE CHEMICAL
Ya Pure Cosmetics
Jiangsu Meiaisi Cosmetics
Homar
제8장 산업 체인 분석
제9장 조사 결과와 결론
제10장 부록
KSM
영문 목차
영문목차
The global market for Cosmetics OEM and ODM was estimated to be worth US$ 30247 million in 2024 and is forecast to a readjusted size of US$ 40473 million by 2031 with a CAGR of 4.2% during the forecast period 2025-2031.
Cosmetics OEM and ODM allow the brand Cosmetic firm to produce (either as a supplement or solely) without having to engage in the organization or running of a factory. Cosmetics OEM and ODM have grown in size in recent years and many are now sufficient in size to handle production for multiple clients, often providing a large portion of overall production, the industry's gross profit margin is 25.7%.
Makeup can make up for personal facial defects and beautify personal appearance. It is an effective way to improve personal appearance and temperament. With the improvement of living standards, the Chinese people pay more and more attention to and have higher requirements for their own image. More and more consumers begin to improve their image through makeup, and even make makeup a habit in daily life. Especially among young people born in the 1990s and 2000s, influenced by various factors such as Internet culture, self-media videos, and personal photography, the proportion of cosmetics consumers has increased significantly, and the demand for cosmetics products has maintained a year-on-year growth trend. At the same time, with the continuous popularization and maturity of makeup skills, consumers' demand for makeup products has become more diversified and personalized, and they tend to buy makeup products suitable for different seasons, skin types, ages and occasions to achieve better makeup effects. Therefore, the continuous enhancement of consumers' awareness of makeup has continuously increased the frequency of their cosmetics purchases and expanded the overall market demand for cosmetics.
The sustained and stable development of the economy is a strong guarantee for the rapid growth of the cosmetics industry. Different from general daily necessities, the proportion of cosmetics consumers is usually higher among consumers with better economic conditions. The sustained development of the national economy, the continuous improvement of residents' income level, the national policy of stimulating domestic demand, and the development of urbanization have provided a good environment and market space for the rapid development of the cosmetics industry. With the improvement of income level, residents' consumption psychology and demand for cosmetics have begun to show diversified and personalized characteristics, and the trend of consumption upgrading has gradually emerged. Consumers no longer blindly pursue low prices, but begin to pay more attention to the product quality and service experience of cosmetics. The recognition of product brand value has gradually increased, and the consumer group of high-end products has expanded, which has promoted the healthy and sustainable development of the cosmetics industry.
The rise of e-commerce, especially social e-commerce and live e-commerce, has promoted the development of the cosmetics industry. Many emerging brands sell through e-commerce platforms, and OEM/ODM merchants can quickly respond to the needs of these brands and provide efficient production and delivery services. Social media also helps new brands expand their popularity, which promotes the demand for OEM/ODM manufacturers, especially in the case of rapid brand expansion, OEM/ODM can meet the needs of large-scale production.
This report aims to provide a comprehensive presentation of the global market for Cosmetics OEM and ODM, focusing on the total sales revenue, key companies market share and ranking, together with an analysis of Cosmetics OEM and ODM by region & country, by Type, and by Application.
The Cosmetics OEM and ODM market size, estimations, and forecasts are provided in terms of sales revenue ($ millions), considering 2024 as the base year, with history and forecast data for the period from 2020 to 2031. With both quantitative and qualitative analysis, to help readers develop business/growth strategies, assess the market competitive situation, analyze their position in the current marketplace, and make informed business decisions regarding Cosmetics OEM and ODM.
Market Segmentation
By Company
COSMAX
KDC/One
Intercos
Kolmar Korea
TOA
Cosmecca
Mana Products
Cosmo Beauty
Nox Bellow Cosmetics
PICASO Cosmetic
Toyo Beauty
Cohere Beauty
Ancorotti Cosmetics
Chromavis
S&J
A&H International Cosmetics
Opal Cosmetics
Milott
Bawei Biotechnology
B.Kolor
BioTruly
Cosway
Suzhou Ante Cosmetics
Ridgepole
ESTATE CHEMICAL
Ya Pure Cosmetics
Jiangsu Meiaisi Cosmetics
Homar
Segment by Type
Cosmetics OEM
Cosmetics ODM
Segment by Application
Skincare
Haircare
Makeup
Others
By Region
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
South Korea
Southeast Asia
India
Australia
Rest of Asia-Pacific
Europe
Germany
France
U.K.
Italy
Netherlands
Nordic Countries
Rest of Europe
Latin America
Mexico
Brazil
Rest of Latin America
Middle East & Africa
Turkey
Saudi Arabia
UAE
Rest of MEA
Chapter Outline
Chapter 1: Introduces the report scope of the report, global total market size. This chapter also provides the market dynamics, latest developments of the market, the driving factors and restrictive factors of the market, the challenges and risks faced by manufacturers in the industry, and the analysis of relevant policies in the industry.
Chapter 2: Detailed analysis of Cosmetics OEM and ODM company competitive landscape, revenue market share, latest development plan, merger, and acquisition information, etc.
Chapter 3: Provides the analysis of various market segments by Type, covering the market size and development potential of each market segment, to help readers find the blue ocean market in different market segments.
Chapter 4: Provides the analysis of various market segments by Application, covering the market size and development potential of each market segment, to help readers find the blue ocean market in different downstream markets.
Chapter 5: Revenue of Cosmetics OEM and ODM in regional level. It provides a quantitative analysis of the market size and development potential of each region and introduces the market development, future development prospects, market space, and market size of each country in the world.
Chapter 6: Revenue of Cosmetics OEM and ODM in country level. It provides sigmate data by Type, and by Application for each country/region.
Chapter 7: Provides profiles of key players, introducing the basic situation of the main companies in the market in detail, including product revenue, gross margin, product introduction, recent development, etc.
Chapter 8: Analysis of industrial chain, including the upstream and downstream of the industry.
Chapter 9: Conclusion.
Table of Contents
1 Market Overview
1.1 Cosmetics OEM and ODM Product Introduction
1.2 Global Cosmetics OEM and ODM Market Size Forecast (2020-2031)
1.3 Cosmetics OEM and ODM Market Trends & Drivers
1.3.1 Cosmetics OEM and ODM Industry Trends
1.3.2 Cosmetics OEM and ODM Market Drivers & Opportunity
1.3.3 Cosmetics OEM and ODM Market Challenges
1.3.4 Cosmetics OEM and ODM Market Restraints
1.4 Assumptions and Limitations
1.5 Study Objectives
1.6 Years Considered
2 Competitive Analysis by Company
2.1 Global Cosmetics OEM and ODM Players Revenue Ranking (2024)
2.2 Global Cosmetics OEM and ODM Revenue by Company (2020-2025)
2.3 Key Companies Cosmetics OEM and ODM Manufacturing Base Distribution and Headquarters
2.4 Key Companies Cosmetics OEM and ODM Product Offered
2.5 Key Companies Time to Begin Mass Production of Cosmetics OEM and ODM
2.6 Cosmetics OEM and ODM Market Competitive Analysis
2.6.1 Cosmetics OEM and ODM Market Concentration Rate (2020-2025)
2.6.2 Global 5 and 10 Largest Companies by Cosmetics OEM and ODM Revenue in 2024
2.6.3 Global Top Companies by Company Type (Tier 1, Tier 2, and Tier 3) & (based on the Revenue in Cosmetics OEM and ODM as of 2024)
2.7 Mergers & Acquisitions, Expansion
3 Segmentation by Type
3.1 Introduction by Type
3.1.1 Cosmetics OEM
3.1.2 Cosmetics ODM
3.2 Global Cosmetics OEM and ODM Sales Value by Type
3.2.1 Global Cosmetics OEM and ODM Sales Value by Type (2020 VS 2024 VS 2031)
3.2.2 Global Cosmetics OEM and ODM Sales Value, by Type (2020-2031)
3.2.3 Global Cosmetics OEM and ODM Sales Value, by Type (%) (2020-2031)
4 Segmentation by Application
4.1 Introduction by Application
4.1.1 Skincare
4.1.2 Haircare
4.1.3 Makeup
4.1.4 Others
4.2 Global Cosmetics OEM and ODM Sales Value by Application
4.2.1 Global Cosmetics OEM and ODM Sales Value by Application (2020 VS 2024 VS 2031)
4.2.2 Global Cosmetics OEM and ODM Sales Value, by Application (2020-2031)
4.2.3 Global Cosmetics OEM and ODM Sales Value, by Application (%) (2020-2031)
5 Segmentation by Region
5.1 Global Cosmetics OEM and ODM Sales Value by Region
5.1.1 Global Cosmetics OEM and ODM Sales Value by Region: 2020 VS 2024 VS 2031
5.1.2 Global Cosmetics OEM and ODM Sales Value by Region (2020-2025)
5.1.3 Global Cosmetics OEM and ODM Sales Value by Region (2026-2031)
5.1.4 Global Cosmetics OEM and ODM Sales Value by Region (%), (2020-2031)
5.2 North America
5.2.1 North America Cosmetics OEM and ODM Sales Value, 2020-2031
5.2.2 North America Cosmetics OEM and ODM Sales Value by Country (%), 2024 VS 2031
5.3 Europe
5.3.1 Europe Cosmetics OEM and ODM Sales Value, 2020-2031
5.3.2 Europe Cosmetics OEM and ODM Sales Value by Country (%), 2024 VS 2031
5.4 Asia Pacific
5.4.1 Asia Pacific Cosmetics OEM and ODM Sales Value, 2020-2031
5.4.2 Asia Pacific Cosmetics OEM and ODM Sales Value by Region (%), 2024 VS 2031
5.5 South America
5.5.1 South America Cosmetics OEM and ODM Sales Value, 2020-2031
5.5.2 South America Cosmetics OEM and ODM Sales Value by Country (%), 2024 VS 2031
5.6 Middle East & Africa
5.6.1 Middle East & Africa Cosmetics OEM and ODM Sales Value, 2020-2031
5.6.2 Middle East & Africa Cosmetics OEM and ODM Sales Value by Country (%), 2024 VS 2031
6 Segmentation by Key Countries/Regions
6.1 Key Countries/Regions Cosmetics OEM and ODM Sales Value Growth Trends, 2020 VS 2024 VS 2031
6.2 Key Countries/Regions Cosmetics OEM and ODM Sales Value, 2020-2031
6.3 United States
6.3.1 United States Cosmetics OEM and ODM Sales Value, 2020-2031
6.3.2 United States Cosmetics OEM and ODM Sales Value by Type (%), 2024 VS 2031
6.3.3 United States Cosmetics OEM and ODM Sales Value by Application, 2024 VS 2031
6.4 Europe
6.4.1 Europe Cosmetics OEM and ODM Sales Value, 2020-2031
6.4.2 Europe Cosmetics OEM and ODM Sales Value by Type (%), 2024 VS 2031
6.4.3 Europe Cosmetics OEM and ODM Sales Value by Application, 2024 VS 2031
6.5 China
6.5.1 China Cosmetics OEM and ODM Sales Value, 2020-2031
6.5.2 China Cosmetics OEM and ODM Sales Value by Type (%), 2024 VS 2031
6.5.3 China Cosmetics OEM and ODM Sales Value by Application, 2024 VS 2031
6.6 Japan
6.6.1 Japan Cosmetics OEM and ODM Sales Value, 2020-2031
6.6.2 Japan Cosmetics OEM and ODM Sales Value by Type (%), 2024 VS 2031
6.6.3 Japan Cosmetics OEM and ODM Sales Value by Application, 2024 VS 2031
6.7 South Korea
6.7.1 South Korea Cosmetics OEM and ODM Sales Value, 2020-2031
6.7.2 South Korea Cosmetics OEM and ODM Sales Value by Type (%), 2024 VS 2031
6.7.3 South Korea Cosmetics OEM and ODM Sales Value by Application, 2024 VS 2031
6.8 Southeast Asia
6.8.1 Southeast Asia Cosmetics OEM and ODM Sales Value, 2020-2031
6.8.2 Southeast Asia Cosmetics OEM and ODM Sales Value by Type (%), 2024 VS 2031
6.8.3 Southeast Asia Cosmetics OEM and ODM Sales Value by Application, 2024 VS 2031
6.9 India
6.9.1 India Cosmetics OEM and ODM Sales Value, 2020-2031
6.9.2 India Cosmetics OEM and ODM Sales Value by Type (%), 2024 VS 2031
6.9.3 India Cosmetics OEM and ODM Sales Value by Application, 2024 VS 2031
7 Company Profiles
7.1 COSMAX
7.1.1 COSMAX Profile
7.1.2 COSMAX Main Business
7.1.3 COSMAX Cosmetics OEM and ODM Products, Services and Solutions