세계의 웨이퍼 테스트용 프로브카드 시장 : 분석 및 예측(2017-2028년)
Global Wafer Test Probe Card Market Report, History and Forecast 2017-2028
상품코드 : 1151795
리서치사 : QYResearch
발행일 : 2022년 11월
페이지 정보 : 영문
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COVID-19의 대유행에 의해, 세계의 웨이퍼 테스트용 프로브카드(Wafer Test Probe Card) 시장 규모는, 2021년에 24억 7,883만 미국 달러였으며, 2028년까지 38억 8,357만 미국 달러로 재조정되어 예측 기간(2022- 2028년) 동안 CAGR 6.53%의 성장이 예상됩니다.

세계의 웨이퍼 테스트용 프로브카드의 주요 제조사는 FormFactor, Technoprobe SpA, Micronics Japan(MJC), Japan Electronic Materials(JEM), MPI Corporation, SV Probe, Microfriend, Korea Instrument, Will Technology 등입니다. 2021년에는 세계 6대 기업이 수익면에서 약 72.09%의 점유율을 차지하고 있습니다.

2021년 북미의 웨이퍼 테스트용 프로브카드 시장 규모는 3억 5,901만 달러로 중국은 약 3억 4,456만 달러였습니다. 중국의 비율은 2021년에 13.90%로, 2028년에는 16.34%에 달하며, 분석 기간 동안 CAGR 9.01%의 성장이 예측되고 있습니다. 유럽의 웨이퍼 테스트용 프로브카드 시장에서 독일은 2028년에 4,088만 달러에 달할 것으로 예상됩니다. 아시아에서 주목할만한 시장은 일본과 한국으로, 향후 6년간의 CAGR은 각각 4.98%와 6.41%입니다.

COVID-19에 의한 경제 변화를 충분히 고려하면, 2021년에 웨이퍼 테스트용 프로브카드 시장의 70.19%를 차지하는 MEMS 프로브카드가, 2028년까지 30억 8,049만 달러에 달해, 2022년부터 2028년 까지 CAGR 개정 8.35%의 성장이 예측됩니다. 한편, 파운드리 로직 부문는 이 예측 기간 동안 CAGR 9.07%의 성장으로 변경되었으며, 2028년에는 약 73.40%의 점유율을 차지할 것으로 예측됩니다.

목차

제1장 웨이퍼 테스트용 프로브카드 시장 개요

제2장 웨이퍼 테스트용 프로브카드 시장 경합 : 기업별

제3장 웨이퍼 테스트용 프로브카드의 상황과 전망 : 지역별

제4장 웨이퍼 테스트용 프로브카드 : 용도별

제5장 북미의 웨이퍼 테스트용 프로브카드 : 국가별

제6장 유럽의 웨이퍼 테스트용 프로브카드 : 국가별

제7장 아시아 태평양 지역의 웨이퍼 테스트용 프로브카드 : 지역별

제8장 남미의 웨이퍼 테스트용 프로브카드 : 국가별

제9장 중동·아프리카의 웨이퍼 테스트용 프로브카드 : 국가별

제10장 웨이퍼 테스트용 프로브카드 사업 : 기업 개요 및 주요 수치

제11장 업스트림, 기회, 과제, 리스크, 영향 요인 분석

제12장 마케팅 전략 분석·유통업체

제13장 조사 결과·결론

제14장 부록

LYJ 22.11.24
영문 목차

영문목차

Market Analysis and Insights:

Due to the COVID-19 pandemic, the global Wafer Test Probe Card market size was value at US$ 2,478.83 million in 2021 and is forecast to be a readjusted size of US$ 3,883.57 million by 2028 with a CAGR of 6.53% during the forecast period 2022-2028.

The global main manufacturers of Wafer Test Probe Card include FormFactor, Technoprobe S.p.A., Micronics Japan (MJC), Japan Electronic Materials (JEM), MPI Corporation, SV Probe, Microfriend, Korea Instrument, and Will Technology, etc. In 2021, the global six largest players have a share approximately 72.09% in terms of revenue.

The North America Wafer Test Probe Card market size was US$ 359.01 million in 2021, while China was about US$ 344.56 million. The proportion of the China was 13.90% in 2021 and it is predicted that the share will reach 16.34% in 2028, trailing a CAGR of 9.01% through the analysis period. As for the Europe Wafer Test Probe Card landscape, Germany is projected to reach US$ 40.88 million by 2028. and in Asia, the notable markets are Japan and South Korea, CAGR is 4.98% and 6.41% respectively for the next 6-year period.

Fully considering the economic change by the COVID-19, MEMS Probe Card accounting for 70.19% of the Wafer Test Probe Card global market in 2021, is projected to value US$ 3,080.49 million by 2028, growing at a revised CAGR of 8.35% from 2022 to 2028. While Foundry & Logic segment is altered to an 9.07% CAGR throughout this forecast period and will hold a share about 73.40% in 2028.

Scope and Market Size:

The global Wafer Test Probe Card market is segmented by region (country), company, by Type, and by Application. Players, stakeholders, and other participants in the global Wafer Test Probe Card market will be able to gain the upper hand as they use the report as a powerful resource. The segmental analysis focuses on sales, revenue and forecast by region (country), by Type, and by Application for the period 2017-2028.

By Company

Segment by Type

Segment by Application

By Region

TABLE OF CONTENTS

1 Wafer Test Probe Card Market Overview

2 Wafer Test Probe Card Market Competition by Company

3 Wafer Test Probe Card Status and Outlook by Region

4 Wafer Test Probe Card by Application

5 North America Wafer Test Probe Card by Country

6 Europe Wafer Test Probe Card by Country

7 Asia-Pacific Wafer Test Probe Card by Region

8 Latin America Wafer Test Probe Card by Country

9 Middle East and Africa Wafer Test Probe Card by Country

10 Company Profiles and Key Figures in Wafer Test Probe Card Business

11 Upstream, Opportunities, Challenges, Risks and Influences Factors Analysis

12 Marketing Strategy Analysis, Distributors

13 Research Findings and Conclusion

14 Appendix

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
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