B2B 마케팅 자동화 플랫폼(B2B MAP) 툴 시장 점유율과 예측(2023-2028년) - 세계 규모(2개 보고서 번들)
Market Share: B2B Marketing Automation Platforms (B2B MAP) Tools, 2023-2028, Worldwide (Bundle of Two Reports)
상품코드:1669315
리서치사:QKS Group
발행일:2025년 01월
페이지 정보:영문 110 Pages
라이선스 & 가격 (부가세 별도)
한글목차
시장 점유율 설명
QKS Group은 B2B 마케팅 자동화 플랫폼(B2B MAP) 시장이 2028년까지 12.4%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 나타낼 것으로 예측했습니다.
B2B 마케팅 자동화 플랫폼(B2B MAP)은 영업 주기를 간소화하여 잠재 고객과의 관계를 강화하는 동시에 조직을 지원하며, B2B 마케팅 자동화 플랫폼은 영업팀과 마케팅 팀 간의 협업을 통해 보다 타겟팅된 고객 참여 캠페인을 구성할 수 있도록 지원합니다. 보다 타겟팅된 접근 방식을 가능하게 하고 고객 참여 캠페인을 구성할 수 있도록 도와줍니다. 조직은 B2B MAP의 진행 상황을 측정하고 마케팅 전략에서 더 높은 ROI를 얻을 수 있도록 할 수 있습니다. 또한, 각 이메일의 트리거 기반 규칙을 사용하여 여러 계정에 동시에 접근할 수 있어 리소스를 효율적으로 활용하고 조직의 시간을 절약할 수 있습니다.
시장 예측
QKS Group은 B2B 마케팅 자동화 플랫폼 시장이 2028년까지 12.4%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 나타낼 것으로 예측했습니다.
B2B 조직이 사업 규모를 확장하고 있는 많은 산업에서 기업들은 B2B 마케팅 자동화 플랫폼을 도입하여 타겟 고객을 세분화하고 요구 사항을 충족시킴으로써 비즈니스 프로세스를 간소화하기 시작했습니다. 유비쿼터스 이메일 프로모션에 대한 수요 증가와 여러 산업에서 모바일 기기 사용률의 급속한 증가는 B2B MAP 시장 확대를 촉진하는 주요 요인 중 일부입니다. 마케팅 자동화 기술은 리드 획득 및 스코어링, 드립 캠페인 관리, 계정 기반 타겟팅, 데이터 동기화 등의 반복적인 작업을 제거함으로써 기업이 효과적인 고객 참여 캠페인을 구축하고 중요한 측면에 더 많은 시간을 할애할 수 있도록 돕습니다. 할 수 있도록 지원하고 있습니다. 또한, 매우 인터랙티브하고 비용 효율적이며 확장 가능한 고객 데이터 워크플로우를 제공함으로써 기업은 구매자의 라이프사이클 단계별로 매우 구체적인 솔루션을 제공할 수 있습니다.
목차
Market Share:
제1장 주요 요약
주요 조사 결과
주요 예측
주요 동향
시장 개요
제2장 시장 개요
시장 정의와 범위
시장에 영향을 미치는 주요 요인
성장 촉진요인과 억제요인
제3장 시장 분석
세계의 B2B MAP 시장 점유율 분석
제4장 시장 점유율 분석
시장 점유율 : 지역별
시장 점유율 : 세계
시장 점유율 : 미국
시장 점유율 : 캐나다
시장 점유율 : 라틴아메리카
시장 점유율 : 서유럽
시장 점유율 : 중유럽 및 동유럽
시장 점유율 : 중동 및 아프리카
시장 점유율 : 중국
시장 점유율 : 아시아태평양(일본 및 중국 제외)
시장 점유율 : 일본
시장 점유율 : 업계별
시장 점유율 : 미디어 및 엔터테인먼트
시장 점유율 : 소매
시장 점유율 : 은행/금융서비스/보험(BFSI)
시장 점유율 : 여행 및 호스피탈리티
시장 점유율 : 교육
시장 점유율 : 공공 부문
시장 점유율 : 헬스케어 및 생명과학
시장 점유율 : 자동차
시장 점유율 : 식품 및 음료
시장 점유율 : 전개 유형별
시장 점유율 : 온프레미스
시장 점유율 : 클라우드
시장 점유율 : 고객 유형별
시장 점유율 : 중소기업
시장 점유율 : 대기업
시장 점유율 : 기업
제5장 기업 개요
기업 개요
애널리스트의 견해 및 분석
제6장 부록
조사 방법
Market Forecast:
제1장 주요 요약
주요 조사 결과
주요 예측
주요 동향
시장 개요
제2장 시장 개요
시장 정의와 범위
시장에 영향을 미치는 주요 요인
성장 촉진요인과 억제요인
제3장 시장 분석
세계의 B2B MAP 시장 예측 분석
제4장 시장 예측 분석
시장 예측 : 지역별
시장 예측 : 세계
시장 예측 : 미국
시장 예측 : 캐나다
시장 예측 : 라틴아메리카
시장 예측 : 서유럽
시장 예측 : 중유럽 및 동유럽
시장 예측 : 중동 및 아프리카
시장 예측 : 중국
시장 예측 : 아시아태평양(일본 및 중국 제외)
시장 예측 : 일본
시장 예측 : 업계별
시장 예측 : 미디어 및 엔터테인먼트
시장 예측 : 소매
시장 예측 : 은행/금융서비스/보험(BFSI)
시장 예측 : 여행 및 호스피탈리티
시장 예측 : 교육
시장 예측 : 공공 부문
시장 예측 : 헬스케어 및 생명과학
시장 예측 : 자동차
시장 예측 : 식품 및 음료
시장 예측 : 전개 유형별
시장 예측 : 온프레미스
시장 예측 : 클라우드
시장 예측 : 고객 유형별
시장 예측 : 중소기업
시장 예측 : 대기업
시장 예측 : 기업
제5장 기업 개요
기업 개요
애널리스트의 견해 및 분석
제6장 부록
조사 방법
LSH
영문 목차
영문목차
This product includes two reports: Market Share and Market Forecast.
Market Share Description:
QKS Group Reveals that B2B Marketing Automation Platforms Market is Projected to Register a CAGR of 12.4% by 2028.
B2B Marketing Automation Platforms support organizations in streamlining the sales cycle while engaging with potential customer accounts. It aligns sales and marketing teams for a more targeted approach and helps orchestrate customer engagement campaigns, allowing both teams to focus on revenue generation aspects rather than working on repetitive tasks such as manual follow-ups or direct calling. Organizations can measure the progress of B2B MAPs, ensuring that a higher ROI is derived from marketing strategies. Additionally, they enable the efficient usage of resources and save time for organizations, as they can reach out to multiple accounts simultaneously using the trigger-based rule on each email.
Quadrant Knowledge Solutions defines a B2B Marketing Automation Platform (MAP) as a technology solution that automates lead management and provides optimized marketing and sales solutions to drive seamless customer engagements. It assists marketing teams with lead sourcing and nurtures and aligns brands' sales offerings to lead requirements across multiple marketing channels. It automatically identifies the most engaged accounts, facilitating easy targeting, and helps organizations improve marketing and sales activities across each stage of the buying process.
Market Forecast Description:
QKS Group Reveals that B2B Marketing Automation Platforms Market is Projected to Register a CAGR of 12.4% by 2028.
In many industry verticals wherein B2B organizations have scaled their operations, enterprises have started implementing B2B Marketing Automation Platforms to streamline their business processes by segmenting audiences and catering to their requirements. The rising demand for ubiquitous email promotions and the rapid increase of mobile device usage across multiple industries are some of the major factors driving the expansion of the B2B MAP market. Marketing automation technology is further helping organizations build effective customer engagement campaigns by eliminating repetitive tasks, such as lead capture and scoring, drip campaign management, account-based targeting, and data synching, giving them more time to focus on critical aspects. It also offers a highly interactive, cost-effective, and scalable customer data workflow, helping organizations deliver highly specific solutions across each stage of the buyer's lifecycle.
TABLE OF CONTENTS
Market Share:
Chapter 01: Executive Summary
Key Research Findings
Top Predictions
Top Trends
Market Summary
Chapter 02: Market Overview
Market Definition and Scope
Key Factors Impacting the Market
Drivers & Restraints
Chapter 03: Market Analysis
Global B2B MAP Market Share Analysis
Chapter 04: Market Share Analysis
Market Share by Region
Market Share Worldwide
Market Share USA
Market Share Canada
Market Share Latin America
Market Share Western Europe
Market Share Central & Eastern Europe
Market Share Middle East & Africa
Market Share China
Market Share APAC Ex Japan & China
Market Share Japan
Market Share by Industry Verticals
Market Share by Media & Entertainment
Market Share by Retail
Market Share by BFSI
Market Share by Travel & Hospitality
Market Share by Education
Market Share by Public Sector
Market Share by Healthcare & Life Science
Market Share by Automotive
Market Share by Food & Beverage
Market Share by Deployment Type
Market Share by Deployment Type: On prem
Market Share by Deployment Type: Cloud
Market Share by Customer Type
Market Share by SMB
Market Share by Large
Market Share by Enterprise
Chapter 05: Company Profile
Company Overview
Analyst Perspectives and Analysis
Chapter 06: Appendix
Research Methodologies
Market Forecast:
Chapter 01: Executive Summary
Key Research Findings
Top Predictions
Top Trends
Market Summary
Chapter 02: Market Overview
Market Definition and Scope
Key Factors Impacting the Market
Drivers & Restraints
Chapter 03: Market Analysis
Global B2B MAP Market Forecast Analysis
Chapter 04: Market Forecast Analysis
Market Forecast by Region
Market Forecast Global
Market Forecast USA
Market Forecast Canada
Market Forecast Latin America
Market Forecast Western Europe
Market Forecast Central & Eastern Europe
Market Forecast Middle East & Africa
Market Forecast China
Market Forecast APAC Ex Japan & China
Market Forecast Japan
Market Forecast by Industry Verticals
Market Forecast by Media & Entertainment
Market Forecast by Retail
Market Forecast by BFSI
Market Forecast by Travel & Hospitality
Market Forecast by Education
Market Forecast by Public Sector
Market Forecast by Healthcare & Life Science
Market Forecast by Automotive
Market Forecast by Food & Beverage
Market Forecast by Deployment Type
Market Forecast by Deployment Type: On prem
Market Forecast Deployment Type: Cloud
Market Forecast by Customer Type
Market Forecast by SMB
Market Forecast by Large
Market Forecast by Enterprise
Chapter 05: Company Profile
Company Overview
Analyst Perspectives and Analysis
Chapter 06: Appendix
Research Methodologies
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