B2B 마케팅 자동화 플랫폼 : 세계 시장 예측(2022-2027년)
Market Forecast: B2B Marketing Automation Platform, 2022-2027, Worldwide
상품코드 : 1445906
리서치사 : QKS Group
발행일 : 2023년 11월
페이지 정보 : 영문 27 Pages
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세계 B2B 마케팅 자동화 시장은 2027년까지 13.20%의 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다.

B2B 마케팅 자동화 플랫폼은 웹사이트 분석 데이터, 앱 분석 데이터, 광고 클릭, 제품 리뷰, 노출 데이터, 고객 지원 쿼리, 소셜 미디어 등 다양한 외부 및 내부 소스에서 얻은 고객 행동 데이터를 사용합니다. 이러한 데이터는 실용적인 분석으로 전환되어 기업은 고객의 관심사를 더 깊이 이해하고 고객에게 긍정적인 인상을 줄 수 있습니다. 고객 라이프사이클 동안 기업은 고객의 수요를 충족시키기 위해 동적 고객 데이터를 추적해야 합니다. 이때 플랫폼은 ML/AI를 사용하여 데이터를 지능적으로 처리하고 영업 담당자에게 최적의 제안을 할 수 있도록 의사결정을 내릴 수 있습니다. 또 다른 추세는 이메일 자동화를 통해 서로 다른 채널에서 동시에 게시물을 공유하는 것을 목표로 하는 컨텐츠 자동화 기능에 초점을 맞추고 있으며, AI 기반 교정, 연결된 소셜 미디어 핸들, 자동화 된 컨텐츠 큐레이션 워크 플로우와 같은 기능은 AI 기반 교정, 자동화 된 컨텐츠 큐레이션 워크 플로우와 같은 기능, 플랫폼이 캠페인 결과를 생성하는 데 도움이 됩니다. 마케팅 담당자는 행동 분석 도구를 통해 고객의 행동을 모니터링하여 고객 획득을 극대화하고 고객 평생 가치를 높일 수 있습니다.

세계 B2B 마케팅 자동화 플랫폼 시장에 대해 분석했으며, 플랫폼 개요와 시장 기본 구조, 전체 시장 규모 동향 전망, 도입 방식별, 지역별, 업종별, 고객 유형별 상세 동향, 업계 관계자가 향후 취해야 할 대응책 등을 조사하여 전해드립니다.

목차

제1장 분석 개요

제2장 B2B 마케팅 자동화 플랫폼 시장 개요

제3장 B2B 마케팅 자동화 플랫폼 시장 예측 분석

제4장 애널리스트의 제안

제5장 부록

ksm
영문 목차

영문목차

Quadrant Knowledge Solutions Reveals that B2B Marketing Automation Market is Projected to Register a CAGR of 13.20% by 2027.

A B2B Marketing Automation platform uses customer behavioural data that are taken from various external and internal sources which are in the form of website analytics data, app analytics data, Ad clicks, product reviews, impression data, customer support queries and social media. These types of data are converted into actionable insights allowing organizations to have a better understanding of customer interests allowing firms to create positive impressions on customers. During the customer lifecycle, organizations need to track dynamic customer data in order to meet customer demand and in this regard the platform intelligently processes the data using ML/AI and takes decisions to make the best possible recommendations to the sales personnel allowing them to share relevant contents with customers during engagements. Another trend focuses on content automation feature that serves the purpose of sharing posts simultaneously across different channels through email automation. Features like AI-based proofreading, linked social media handles, automated content curation and workflows help platforms generate campaign results. Marketers can use behavioural analytics tools to monitor customer behaviour thus maximizing customer acquisition and increase customer lifetime value.

Table of Contents

Chapter 01: Research Summary

Chapter 02: B2B Marketing Automation Platform Market Overview

Chapter 03: B2B Marketing Automation Platform Market Forecast Analysis

Chapter 04: Analyst Recommendations

Chapter 05: Appendix

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
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