세계의 초콜릿 시장, 규모, 점유율, 동향, 산업 분석 보고서 : 제품별, 유통 채널별, 지역별 - 시장 예측(2025-2034년)
Chocolate Market Size, Share, Trends, Industry Analysis Report: By Product (Artificial and Traditional), Distribution Channel, and Region (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and Middle East & Africa) - Market Forecast 2025-2034
상품코드 : 1671168
리서치사 : Polaris Market Research
발행일 : 2025년 02월
페이지 정보 : 영문 128 Pages
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한글목차

Polaris Market Research의 최신 조사에 따르면, 초콜릿 시장 규모는 2034년까지 2,555억 8,000만 달러에 달할 것으로 예상됩니다. 이 보고서는 현재 시장 역학에 대한 자세한 통찰력과 미래 시장 성장에 대한 분석을 제공합니다.

초콜릿 시장은 소비자들이 고급스럽고 럭셔리한 제품을 추구함에 따라 프리미엄 초콜릿과 장인정신이 깃든 초콜릿으로 이동하고 있습니다. 이러한 추세는 독특하고 진정한 경험에 대한 수요 증가에 힘입은 것으로, 소비자들은 우수한 맛, 장인정신, 윤리적 조달에 대한 대가를 기꺼이 지불할 의향이 있습니다. 장인정신이 깃든 초콜릿은 고급 코코아 원두와 독특한 재료로 만들어지는 경우가 많으며, 고급스러움과 진정성을 추구하는 소비자의 욕구를 충족시켜줍니다. 브랜드는 소비자의 눈높이가 높아짐에 따라 개인 맞춤형 고급 초콜릿 경험을 제공하는 데 주력하고 있으며, 이는 초콜릿 시장의 성장에 기여하고 있습니다.

각 업체들이 차별화를 꾀하고 소비자의 취향 변화에 대응하기 위해 혁신적인 맛과 제품 변형이 초콜릿 시장의 큰 트렌드가 되고 있습니다. 제조업체들은 보다 다양하고 흥미로운 초콜릿 제품을 제공하기 위해 새로운 재료, 질감, 맛의 조합을 시도하는 경향이 강해지고 있습니다. 지역적 영향, 계절별 제공, 한정판 출시 등을 통해 브랜드는 독특한 경험으로 소비자를 매료시킬 수 있습니다. 이러한 추세는 커스터마이징과 새로움에 대한 수요 증가와도 맞물려, 소비자들은 친숙한 기호품에 독창적인 변화를 가미한 초콜릿을 원하고 있습니다.

초콜릿 시장 보고서 하이라이트

제품별로 보면, 2024년 세계 초콜릿 시장 매출은 전통적인 초콜릿 맛과 제품에 대한 소비자들의 지속적인 선호로 인해 전통적인 부문이 지배적이었습니다.

온라인 부문은 전자상거래 플랫폼의 인기가 높아지고 소비자에게 제공하는 편의성으로 인해 예측 기간 동안 가장 큰 시장 점유율을 확보했습니다.

유럽은 초콜릿 제조의 전통이 풍부하고 고급 초콜릿과 장인정신이 깃든 초콜릿 제품에 대한 소비자 수요가 높아 2024년 매출액 기준으로 세계 초콜릿 시장을 주도했습니다.

아시아태평양의 초콜릿 시장은 예측 기간 동안 가장 빠른 속도로 성장할 것으로 예상됩니다. 도시화의 진전, 가처분 소득 증가, 고급 및 럭셔리 초콜릿 제품에 대한 수요 증가가 이러한 성장에 박차를 가하고 있습니다.

세계 주요 시장 기업으로는 Arcor, Barry Callebaut, Chocoladefabriken Lindt &Sprungli AG, Ferrero, Mars, Incorporated, Meiji Holdings Co. International, Inc.,Nestle,The Australian Carob Co.,The Hershey Company 등이 있습니다.

목차

제1장 서론

제2장 주요 요약

제3장 조사 방법

제4장 세계의 초콜릿 시장 인사이트

제5장 세계의 초콜릿 시장 : 제품별

제6장 세계의 초콜릿 시장 : 유통 채널별

제7장 세계의 초콜릿 시장 : 지역별

제8장 경쟁 구도

제9장 기업 개요

LSH
영문 목차

영문목차

The chocolate market size is expected to reach USD 255.58 billion by 2034, according to a new study by Polaris Market Research. The report "Chocolate Market Size, Share, Trends, Industry Analysis Report: By Product (Artificial and Traditional), Distribution Channel, and Region (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and Middle East & Africa); Market Forecast, 2025-2034" gives a detailed insight into current market dynamics and provides analysis on future market growth.

The chocolate market is witnessing a shift towards premium and artisanal chocolates as consumers seek high-quality, indulgent products. This trend is fueled by a growing demand for unique and authentic experiences, with consumers willing to pay a premium for superior taste, craftsmanship, and ethical sourcing. Artisanal chocolates, often made with fine cocoa beans and distinctive ingredients, cater to consumer's desire for luxury and authenticity. Brands are focusing on delivering a personalized, high-end chocolate experience, as consumers become more discerning, contributing to the chocolate market growth.

Innovative flavors and product varieties are becoming a major trend in the chocolate market as companies aim to differentiate themselves and meet evolving consumer preferences. Manufacturers are increasingly experimenting with new ingredients, textures, and flavor combinations to offer more diverse and exciting chocolate products. Regional influences, seasonal offerings, and limited-edition releases allow brands to engage consumers with unique experiences. This trend also caters to the growing demand for customization and novelty, as consumers look for chocolates that offer a combination of familiar indulgence with a creative twist.

Chocolate Market Report Highlights

In terms of product, in 2024, the traditional segment dominated the global chocolate market revenue, driven by the continued preference for classic chocolate flavors and products among consumers.

The online segment secured the largest market share during the forecast period, driven by the growing popularity of e-commerce platforms and the convenience they provide to consumers.

Europe led the global chocolate market in terms of revenue in 2024 due to its rich chocolate making heritage and high consumer demand for premium and artisanal chocolate products.

The chocolate market in Asia Pacific will expand at the fastest rate during the forecast period. Rising urbanization, increasing disposable incomes, and growing demand for premium and indulgent chocolate products are fueling this expansion.

A few global key market players include Arcor; Barry Callebaut; Chocoladefabriken Lindt & Sprungli AG; Ferrero; Mars, Incorporated; Meiji Holdings Co., Ltd.; Mondelez International, Inc.; Nestle; The Australian Carob Co.; and The Hershey Company.

Polaris Market Research has segmented the chocolate market report on basis of product, distribution channel, and region:

By Product Outlook (Revenue, USD Billion, 2020-2034)

By Distribution Channel Outlook (Revenue, USD Billion, 2020-2034)

By Regional Outlook (Revenue, USD Billion, 2020-2034)

Table of Contents

1. Introduction

2. Executive Summary

3. Research Methodology

4. Global Chocolate Market Insights

5. Global Chocolate Market, by Product

6. Global Chocolate Market, by Distribution Channel

7. Global Chocolate Market, by Geography

8. Competitive Landscape

9. Company Profiles

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