할랄 식품 시장 규모, 점유율, 동향, 산업 분석 보고서 : 제품 유형, 유통 채널, 지역별 - 시장 예측(2025-2034년)
Halal Foods Market Size, Share, Trends, Industry Analysis Report: By Product Type, Distribution Channel, and Region - Market Forecast, 2025-2034
상품코드 : 1625382
리서치사 : Polaris Market Research
발행일 : 2024년 12월
페이지 정보 : 영문 116 Pages
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한글목차

Polaris Market Research의 최신 조사에 따르면 세계의 할랄 식품 시장 규모는 2034년까지 6조 8,171억 8,000만 달러에 이를 전망입니다. 이 보고서는 현재 시장 역학을 상세하게 통찰하고 미래 시장 성장에 대한 분석을 제공합니다.

할랄 식품은 이슬람법에 따라 생산, 포장, 보관 및 제공되는 제품입니다. 이러한 제품은 일반적으로 생산과 조달을 관리하는 엄격한 기준에 따라 신선하고 건강하며 유기적인 것으로 간주됩니다. 세계의 이슬람 인구 증가는 예측 기간 동안 할랄 식품 시장에서 예상되는 큰 수요를 지원하는 주요 요인이 되었습니다. 또한, 식물 기반 식생활을 신봉하는 채식주의자의 수가 세계적으로 증가하고 있는 것도 시장 성장에 박차를 가하고 있습니다.

정부 및 규제기관, 특히 이슬람교도가 많은 국가에서는 국제 카운터와 협력하여 할랄 식품 부문을 감독하고 지원하기 위한 몇 가지 이니셔티브를 도입하고 있습니다. 이러한 노력에는 법률, 라이선스 및 라벨링 사양이 포함됩니다. 세계의 할랄 식품 거래는 여행 및 관광 부문의 확대와 함께 확대되고 있습니다. 이러한 요인은 예측 기간 동안 할랄 식품 시장의 성장을위한 새로운 기회를 만들 것입니다.

할랄에 대한 세계적으로 인지된 정의가 존재하지 않으며, 각국의 인증 절차에 편차가 있다는 것은 할랄 식품 시장의 확대를 방해하고 있습니다. 이와 함께 비할랄 상품과 할랄 상품의 분리를 보장하는 공급망 물류 문제가 기업의 영업 비용을 밀어 올리고 있습니다. 특정 시장에서는 할랄 인증을 받은 제품의 입수가 제한되어 소비자의 선택이 더욱 제한됩니다.

매우 단편화된 할랄 식품 시장에는 많은 지역 및 지방 기업이 있습니다. 경쟁력을 유지하기 위해 기업은 제휴 및 신제품 소개를 포함한 다양한 확장 전술을 활용합니다. 예를 들어, 2022년 10월, Ghanim International Corporation(브루나이)과 ZES Trading(방글라데시)은 파트너십을 더욱 강화하기 위해 MoU에 서명했습니다. 동시에 Ghanim International Corporation은 방글라데시에서 브루나이의 할랄 식품을 도입하여 이 지역에서 도달범위를 확대했습니다.

할랄 식품 시장 보고서 하이라이트

제품 유형별로는 이슬람식 규정에 따른 소비자들 사이에서 할랄 인증을 받은 생고기에 대한 수요가 높기 때문에 생고기 부문이 2025년부터 2034년까지 최대 판매 점유율을 차지할 것으로 예측됩니다.

유통 채널별로 슈퍼마켓 및 대형마트 부문은 2024년 수익 점유율 74.9%로 시장을 독점했습니다. 슈퍼마켓/대형마트는 하나의 지붕 아래에 폭넓은 할랄 제품을 제공하기 때문에 할랄 식품의 주요 유통 채널이 되었습니다. 이 다양성은 소비자에게 편리하고 효율적인 쇼핑 경험을 제공합니다.

아시아태평양이 지배적인 지역으로 부상했으며 2024년 점유율은 61.1%였습니다. 아시아태평양에서 할랄 식품 시장의 성장은 주로 방글라데시, 파키스탄, 말레이시아 등 무슬림 인구가 많은 나라에 의해 뒷받침되고 있습니다.

이 시장의 주요 기업으로는 Al Islami Foods, Al-Falah Halal Foods Ltd., American Halal Company, Inc., BRF SA, Cargill, Incorporated, DaganHal Group, Kawan Food Berhad, Midamar Corporation, Nema Food Company, Nestle SA, One World Foods Inc., Prima Agri-Products, QL Foods, Rosen's Diversified Inc., Saffron Road, Unilever 등이 있습니다.

목차

제1장 서론

제2장 주요 요약

제3장 조사 방법

제4장 세계의 할랄 식품 시장 인사이트

제5장 세계의 할랄 식품 시장 : 제품 유형별

제6장 세계의 할랄 식품 시장 : 유통 채널별

제7장 세계의 할랄 식품 시장 : 지역별

제8장 경쟁 구도

제9장 기업 프로파일

KTH
영문 목차

영문목차

The global halal foods market size is expected to reach USD 6,817.18 billion by 2034, according to a new study by Polaris Market Research. The report "Halal Foods Market Size, Share, Trends, Industry Analysis Report: By Product Type (Raw Meat, Processed & Packed Food, Bakery & Confectionery, and Others), Distribution Channel, and Region (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and the Middle East & Africa) - Market Forecast, 2025-2034" gives a detailed insight into current market dynamics and provides analysis on future market growth.

Halal foods and beverages are products produced, packaged, stored, and served in accordance with Islamic law. These products are usually regarded as fresher, healthier, and more organic, owing to the strict standards governing their production and sourcing. The growing global Islamic population is a key driver behind the significant demand expected in the halal foods market during the forecast period. In addition, the rising number of vegans adhering to plant-based diets worldwide is fueling market growth.

Governments and regulatory agencies, especially in Muslim-majority nations, have introduced several initiatives to oversee and support the halal food sector in collaboration with international counterparts. These initiatives cover laws, licenses, and labeling specifications. The global halal food trade is expanding, with the expansion of the travel and tourism sector. These factors would create new opportunities for the halal foods market growth during the forecast period.

The absence of globally recognized definitions of halal and the variations in national certification procedures are hindering the halal foods market expansion. Along with this, supply chain logistical issues, such as guaranteeing the segregation of non-halal and halal goods, drive up operating expenses for companies. The restricted availability of products with halal certification in specific markets further limits consumer options.

There are many regional and local players in the highly fragmented halal foods market. To stay competitive, businesses have been using a range of expansion tactics, including partnerships and the introduction of new products. For instance, in October 2022, Ghanim International Corporation (Brunei) and ZES Trading (Bangladesh) signed an MoU to further strengthen their partnership. At the same time, Ghanim International Corporation introduced Brunei Halal food products in Bangladesh, expanding its reach in the region.

Halal Foods Market Report Highlights

By product type, the raw meat segment is predicted to have the largest revenue share from 2025 to 2034, owing to the high demand for halal-certified raw meat among consumers who follow Islamic dietary laws.

By distribution channel, the supermarkets and hypermarkets segment dominated the market with a revenue share of 74.9% in 2024. Supermarkets and hypermarkets have become the primary distribution channels for halal foods, as they offer a wide range of halal products under one roof. This variety offers consumers a convenient and efficient shopping experience.

Asia Pacific emerged as the dominant region, with a share of 61.1% in 2024. The halal foods market growth in Asia Pacific is primarily fueled by nations with sizable Muslim populations, such as Bangladesh, Pakistan, Malaysia,

A few key players in the market are Al Islami Foods; Al-Falah Halal Foods Ltd.; American Halal Company, Inc.; BRF S.A.; Cargill, Incorporated; DagangHalal Group; Kawan Food Berhad; Midamar Corporation; Nema Food Company; Nestle S.A; One World Foods Inc.; Prima Agri-Products; QL Foods; Rosen's Diversified Inc.; Saffron Road; and Unilever.

Polaris Market Research has segmented the halal foods market report on the basis of product type, distribution channel, and region:

By Product Type Outlook (Revenue - USD Billion, 2020-2034)

By Distribution Channel Outlook (Revenue - USD Billion, 2020-2034)

By Regional Outlook (Revenue - USD Billion, 2020-2034)

Table of Contents

1. Introduction

2. Executive Summary

3. Research Methodology

4. Global Halal Foods Market Insights

5. Global Halal Foods Market, by Product Type

6. Global Halal Foods Market, by Distribution Channel

7. Global Halal Foods Market, by Geography

8. Competitive Landscape

9. Company Profiles

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