건강 스낵 시장 규모, 점유율, 동향, 산업 분석 보고서 : 제품별, 강조 표시별, 유통 채널별, 포장별, 지역별 - 시장 예측(2025-2034년)
Healthy Snacks Market Size, Share, Trends, Industry Analysis Report: By Product, Claim, Distribution Channel, Packaging, and Region - Market Forecast, 2025-2034
상품코드 : 1625374
리서치사 : Polaris Market Research
발행일 : 2024년 12월
페이지 정보 : 영문 116 Pages
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한글목차

Polaris Market Research의 최신 조사에 따르면, 세계 건강 스낵 시장 규모는 2034년까지 2,011억 7,000만 달러에 달할 것으로 예상됩니다. 이 보고서는 현재 시장 역학에 대한 자세한 인사이트와 향후 시장 성장에 대한 분석을 제공합니다.

건강식품은 필수 영양소를 제공하는 식용 제품으로 식사 사이에 섭취하는 식품입니다. 일반적으로 칼로리와 지방 함량이 낮고 인공 화학제품을 포함하지 않습니다. 건강 스낵은 말린 과일, 육류 간식, 시리얼 바, 견과류, 그래놀라 바 등 다양한 형태로 판매되고 있습니다. 일반적으로 저칼로리, 저나트륨이기 때문에 필요한 영양소를 섭취하면서 전체 칼로리 섭취를 줄이고자 하는 개인에게 선호되고 있습니다. 비만 인구의 증가와 건강한 식습관의 이점에 대한 인식이 높아지면서 건강 스낵 시장의 성장을 주도하고 있습니다. 또한, 특히 개발도상국에서 소비자의 가처분 소득이 증가함에 따라 건강 스낵 수요 증가에 기여하고 있습니다.

디지털화의 발전으로 소비자들은 건강 스낵 선택에 대한 정보를 쉽게 접할 수 있게 되었으며, 이는 인식 제고에 중요한 역할을 합니다. 또한, 생활수준의 향상과 노인 인구의 증가는 건강 스낵 시장의 성장에 기여할 것으로 예상됩니다. 기존 기업들의 신흥국 진출과 온라인 채널을 통한 판매 증가는 예측 기간 동안 유리한 시장 기회를 창출할 것으로 예상됩니다.

건강 스낵 시장의 성장에는 이동 중에도 간식을 섭취하는 경향이 증가하고 있는 것도 한 몫을 하고 있습니다. 소비자들은 정크푸드 섭취가 당뇨병, 심장병과 같은 만성질환을 유발하는 건강에 미치는 악영향에 대한 인식이 높아지고 있습니다. 이에 따라 소비자들은 건강한 라이프스타일과 식습관을 선호하고 있으며, 이는 향후 큰 시장 트렌드가 될 것으로 예상됩니다.

30대 중반에서 40대 중반의 연령층은 건강 스낵을 구매하는 경향이 강해 건강 스낵 시장의 성장을 주도하고 있습니다. 대기업들이 제품 브랜딩에 투자하고 혁신적인 제품을 개발함에 따라 시장은 더욱 확대될 것으로 예상됩니다. 기업, 정부 및 비정부기구의 인식 개선 캠페인이 활발해지고 소비자의 건강과 건강에 대한 관심이 높아짐에 따라 향후 몇 년 동안 건강 스낵에 대한 수요가 증가할 것으로 예상됩니다.

건강 스낵 시장 보고서 하이라이트

제품별로는 과일 및 과일 바 부문이 2025년부터 2034년까지 가장 높은 성장률을 보일 것으로 예상됩니다. 과일 및 과일 바는 다양한 선택이 가능하며, 이러한 바의 단백질 함량도 증가하여 이 부문의 시장 성장을 주도하고 있습니다.

유통 채널별로는 슈퍼마켓 부문이 2024년 시장에서 가장 큰 점유율을 차지했습니다. 이러한 유통 채널의 우위는 전 세계에 퍼져있는 많은 슈퍼마켓의 존재에 기인합니다.

2024년 북미가 건강 스낵 시장에서 가장 큰 매출 점유율을 차지했습니다. 이미 스낵의 주요 소비국이었던 미국에서는 과도한 간식 섭취로 인한 건강 위험을 피하기 위해 더 유익하고 영양가 높은 간식 선택으로 전환하고 있습니다.

예측 기간 동안 가장 높은 성장률을 보일 것으로 예상되는 지역은 아시아태평양입니다. 이 지역에서는 소비자의 건강과 웰빙에 대한 인식이 높아지면서 프리바이오틱스, 프로바이오틱스 등 장 건강 및 면역력 강화에 도움이 되는 제품에 대한 수요가 증가하고 있습니다.

Nestle, Unilever, The Kellogg Company, Danone, Monsoon Harvest, Mondelez International, PepsiCo, Hormel Foods Corporation, Del Monte Foods, Inc. Dole Packaged Foods, LLC., B&G Foods, Select Harvests 등이 이 시장의 주요 기업 중 일부입니다.

목차

제1장 소개

제2장 주요 요약

제3장 조사 방법

제4장 세계의 건강 스낵 시장 인사이트

제5장 세계의 건강 스낵 시장 : 제품별

제6장 세계의 건강 스낵 시장 : 강조 표시별

제7장 세계의 건강 스낵 시장 : 포장별

제8장 세계의 건강 스낵 시장 : 유통 채널별

제9장 세계의 건강 스낵 시장 : 지역별

제10장 경쟁 구도

제11장 기업 개요

ksm
영문 목차

영문목차

The global healthy snacks market size is expected to reach USD 201.17 billion by 2034, according to a new study by Polaris Market Research. The report "Healthy Snacks Market Size, Share, Trends, Industry Analysis Report: By Product (Fruits and Fruits Bars, Savory, Cereal and Granola Bars, Nuts and Seeds, Trail Mix, Frozen & Refrigerated, Confectionery, Dairy, and Bakery), Claim, Distribution Channel, Packaging, and Region (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and the Middle East & Africa) - Market Forecast, 2025-2034" gives a detailed insight into current market dynamics and provides analysis on future market growth.

Healthy foods are edible products that provide essential nutrients and are consumed between meals. They typically contain lower calories and fat content and are free from artificial chemicals. Healthy snacks are available in various forms such as dried fruits, meat snacks, cereal bars, nuts, and granola bars. They are typically low in calories and sodium and are sought after by individuals looking to reduce their overall calorie intake while still acquiring essential nutrients. The healthy snacks market growth is driven by the rising obese population and the growing awareness regarding the benefits of healthy eating habits. Additionally, the increasing disposable income of consumers, particularly in developing regions, has contributed to the rising demand for healthy snacks.

The rise of digitalization has made it easier for consumers to access information about healthy snacking options, which is important to an increase in awareness. Additionally, trends such as improved standards of living and a growing elderly population are expected to contribute to the healthy snacks market growth. Expansion into emerging economies by established companies and increased sales through online channels are expected to create lucrative market opportunities during the forecast period.

The healthy snacks market expansion is fueled by the rising trend of consuming on-the-go snacks. Consumers are becoming increasingly aware of the adverse health effects of consuming junk food, which can lead to chronic diseases such as diabetes, heart disease, and others. As a result, they prefer a healthy lifestyle and eating habits, which is expected to become a significant market trend in the future.

The age group between mid-thirties to mid-forties shows a higher inclination toward purchasing healthy snacks, driving the healthy snacks market growth. Major companies investing in product branding and developing innovative offerings are expected to boost the market further. With increased awareness campaigns by companies, governments, and non-governmental organizations, consumers' focus on fitness and health is expected to drive demand for healthy snacks in the upcoming years.

Healthy Snacks Market Report Highlights

By product, the fruits and fruits bars segment is expected to witness the highest growth from 2025 to 2034. Fruits and fruits bars come in various options, and the protein content in these bars is also increasing, which drives the market growth for this segment.

By distribution channel, the supermarkets segment held the largest share of the market in 2024. The dominance of this distribution channel is attributed to the large number of supermarkets spread across the globe.

In 2024, North America held the largest revenue share of the healthy snacks market. The shift toward more beneficial and more nutritious snacking options in the US has been driven by the need to avoid health risks associated with excessive snacking, given that the country was already a major consumer of snacks.

The market in Asia Pacific is expected to witness the highest growth rate during the forecast period. The region is seeing an increasing demand for gut-friendly and immunity-boosting products, such as prebiotics and probiotics, as consumers become more aware of their health and wellness.

Nestle; Unilever; The Kellogg Company; Danone; Monsoon Harvest; Mondelez International; PepsiCo; Hormel Foods Corporation; Del Monte Foods, Inc.; Dole Packaged Foods, LLC.; B&G Foods; and Select Harvests are a few key players in the market.

Polaris Market Research has segmented healthy snacks market report on the basis of product, claim, distribution channel, packaging, and region:

By Product Outlook (Revenue - USD Billion, 2020-2034)

By Claim Outlook (Revenue - USD Billion, 2020-2034)

By Packaging Outlook (Revenue - USD Billion, 2020-2034)

By Distribution Channel Outlook (Revenue - USD Billion, 2020-2034)

By Regional Outlook (Revenue - USD Billion, 2020-2034)

Table of Contents

1. Introduction

2. Executive Summary

3. Research Methodology

4. Global Healthy Snacks Market Insights

5. Global Healthy Snacks Market, by Product

6. Global Healthy Snacks Market, by Claim

7. Global Healthy Snacks Market, by Packaging

8. Global Healthy Snacks Market, by Distribution Channel

9. Global Healthy Snacks Market, by Geography

10. Competitive Landscape

11. Company Profiles

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