애니메이션 분야 생성형 AI 시장, 규모, 점유율, 동향 및 산업 분석 보고서 : 구성요소별, 유형별, 최종사용자별, 지역별 - 시장 예측(2024-2032년)
Generative AI in Animation Market Size, Share, Trends, Industry Analysis Report: By Component, By Type, By End-Use, and By Region - Market Forecast, 2024 - 2032.
상품코드 : 1552502
리서치사 : Polaris Market Research
발행일 : 2024년 08월
페이지 정보 : 영문 120 Pages
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한글목차

Polaris Market Research의 최신 조사에 따르면, 애니메이션 분야의 생성형 AI 세계 시장 규모는 2032년까지 236억 달러에 달할 것으로 예상됩니다. 이 보고서는 현재 시장 역학에 대한 자세한 통찰력과 미래 시장 성장에 대한 분석을 제공합니다.

애니메이션 분야의 생성형 AI 시장은 AI 기반 툴을 통해 모든 규모의 스튜디오가 수많은 캐릭터 제작부터 복잡한 장면 제작까지 대규모 작업량을 효율적으로 처리할 수 있게 되면서 빠르게 성장하고 있습니다. 생성형 AI 알고리즘의 지속적인 개선으로 뛰어난 품질의 애니메이션을 제작할 수 있습니다. 확장성과 품질 개선의 통합은 제작 절차와 애니메이션 컨텐츠 제작을 강화하여 애니메이션 분야의 폭넓은 수용과 시장 성장을 가속합니다.

또한, 엔터테인먼트 산업의 급격한 성장과 양질의 컨텐츠에 대한 소비자의 요구는 혁신적인 AI 기반 솔루션의 개발로 이어졌습니다. 이러한 솔루션은 애니메이터가 새로운 스타일과 아이디어를 탐구할 수 있게 함으로써 창의성과 혁신을 촉진합니다. 애니메이터와 AI 시스템 간의 커뮤니케이션을 간소화하고 협업과 피드백을 개선하여 크리에이터가 컨셉을 강화하고 진화하는 요구에 적응할 수 있도록 돕습니다.

예를 들어, 구글은 2024년 5월에 1080p 해상도의 다양한 시각적, 영화적 스타일의 고품질 동영상을 생성할 수 있는 생성형 AI 동영상 모델 'Veo'를 발표했는데, Veo는 자연어에 대한 높은 이해도를 가지고 있습니다. 사용자는 다양한 샷의 텍스트, 이미지 또는 비디오 기반 큐를 통해 의도한 결과를 도출할 수 있습니다.

최근 생성형 AI 애니메이션에서 자동 인비테이닝이 급증하고 있습니다. 자동 인비테이닝은 인공지능을 사용하여 애니메이션 시퀀싱의 주요 프레임 사이에 중간 프레임을 자동으로 생성하는 프로세스입니다. 기존에는 애니메이터가 수작업으로 중간 프레임을 생성해 부드러운 움직임 전환을 구현했지만, 이는 시간과 노력이 많이 소요되는 작업입니다.

AI에 의한 자동 중간 처리에서 알고리즘은 키프레임을 분석하여 애니메이션의 의도된 움직임과 스타일을 유지하는 중간 프레임을 생성합니다. 이 기술은 애니메이션 제작 과정을 가속화하고 움직임의 일관성을 유지하는 데 도움이 되며 애니메이션 워크플로우의 전반적인 효율성을 높입니다.

애니메이션 분야의 생성형 AI 시장 보고서의 주요 내용

솔루션 부문은 AI 기술 및 애니메이션 소프트웨어와 통합하여 원활한 워크플로우를 구축하고 제작 프로세스를 효율화할 수 있다는 점에서 시장을 석권했습니다.

게임 분야가 시장을 석권한 것은 게이머를 사로잡는 창의적이고 시각적으로 매력적인 게임 컨텐츠에 대한 수요가 급증했기 때문입니다.

북미지역은 명성이 높은 애니메이션 스튜디오와 기술 기업들로 구성된 방대한 네트워크를 보유하고 있으며, AI 기술을 개발하고 자사 제품에 적용하는 데 있어 최전선에 있기 때문에 애니메이션 분야의 생성형 AI 시장을 독점하고 있습니다.

아시아태평양은 미디어 및 엔터테인먼트, 게임, 광고 등 다양한 분야의 애니메이션에서 생성형 AI의 빠른 성장과 채택으로 인해 가장 빠른 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다.

목차

제1장 서론

제2장 주요 요약

제3장 조사 방법

제4장 세계의 애니메이션 분야 생성형 AI 시장 인사이트

제5장 세계의 애니메이션 분야 생성형 AI 시장 : 컴포넌트별

제6장 세계의 애니메이션 분야 생성형 AI 시장 : 유형별

제7장 세계의 애니메이션 분야 생성형 AI 시장 : 최종 용도별

제8장 세계의 애니메이션 분야 생성형 AI 시장 : 지역별

제9장 경쟁 구도

제10장 기업 개요

LSH
영문 목차

영문목차

The global generative AI in animation market size is expected to reach USD 23.60 billion by 2032, according to a new study by Polaris Market Research. The report "Generative AI in Animation Market Size, Share, Trends, Industry Analysis Report: Information By Component (Services, Solutions), By Type, By End-Use And By Region (North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, Middle East & Africa) - Market Forecast, 2024 - 2032" gives a detailed insight into current market dynamics and provides analysis on future market growth.

The generative AI in animation market is experiencing rapid growth owing to the AI-powered tools that allow studios of all sizes to effectively handle large workloads, from creating numerous characters to intricate scenes. The continuous improvement of generative AI algorithms results in animations of exceptional quality. The integration of scalability and quality improvement enhances production procedures and animated content production and fosters broad acceptance and market growth in the animation sector.

Moreover, the surge in the entertainment industry and demand for good quality content from consumers has led to the development of innovative AI-driven solutions. These solutions foster creativity and innovation by allowing animators to explore fresh styles and ideas. The communication between animators and AI systems is streamlined, which improves collaboration and feedback and empowers creators to enhance their concepts and adjust to evolving needs.

For instance, in May 2024, Google launched Veo, its generative AI video model capable of producing high-quality videos in 1080p resolution in a diverse range of visual and cinematic styles. Veo possesses a sophisticated comprehension of natural language. Users can guide their intended results through text, images, or video-based cues in various shots.

In recent years, there has been a surge in automated inbetweening in generative AI animation. Automated inbetweening is a process of using artificial intelligence to generate intermediate frames automatically between keyframes in animation sequences. Traditionally, animators manually create these frames to ensure smooth motion transitions, which can be time-consuming and labor-intensive.

With AI-driven automated inbetweening, algorithms analyze keyframes and generate intermediate frames that maintain the intended motion and style of the animation. This technology accelerates the animation production process, helps maintain consistency in movement, and enhances the overall efficiency of animation workflows.

Generative AI in Animation Market Report Highlights

The solutions category dominated the market owing to its ability to integrate with AI technology and animation software to create smooth workflows and streamline production processes.

The gaming segment dominated the market due to the surge in the demand for creative and visually appealing gaming content to engage gamers.

North America dominated the generative AI in animation market owing to its vast network of well-established animation studios and tech firms, forefront at developing and incorporating AI technologies into their offerings.

The Asia-Pacific region is expected to grow at the fastest CAGR due to the rapid growth and adoption of generative AI in animation in various sectors, including media & entertainment, gaming, and advertising.

The global key market players include Adobe, Autodesk Inc., Blue Sky Studios, DreamWorks Animation, Google LLC, Kartoon Studios, Inc., NVIDIA Corporation, Pixar Animation Studios, ServiceNow, and Walt Disney Animation Studios.

Polaris Market Research has segmented the generative AI in animation market report based on component, type, end-use, and region:

Generative AI in Animation, Component Outlook (Revenue - USD Billion, 2019 - 2032)

Generative AI in Animation, Type Outlook (Revenue - USD Billion, 2019 - 2032)

Generative AI in Animation, End-Use Outlook (Revenue - USD Billion, 2019 - 2032)

Generative AI in Animation, Regional Outlook (Revenue - USD Billion, 2019 - 2032)

Table of Contents

1. Introduction

2. Executive Summary

3. Research Methodology

4. Global Generative AI in Animation Market Insights

5. Global Generative AI in Animation Market, by Component

6. Global Generative AI in Animation Market, by Type

7. Global Generative AI in Animation Market, by End-Use

8. Global Generative AI in Animation Market, by Geography

9. Competitive Landscape

10. Company Profiles

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