New Competition in Broadband: 5G Home Internet & Fiber
상품코드:1628909
리서치사:Parks Associates
발행일:2024년 12월
페이지 정보:영문
라이선스 & 가격 (부가세 별도)
한글목차
미국 시장에서 가정용 광대역 시장 역학이 변화하고 있습니다. 미국에서 경쟁이 치열 해지고있는 동안 인터넷 서비스 제공 업체는 가입자를 끌어들이고 유지하고 새로운 수입원을 늘리는 방법에 대한 새로운 문제에 직면합니다.
SAMPLE VIEW
이 보고서는 5G 홈 인터넷과 광섬유 배포가 경쟁 구도에 미치는 영향을 조사하고 ACP(Affordable Connectivity Program) 종료가 소비자의 의사 결정에 미치는 영향을 정량화합니다. 의식과 인식의 변화, 테스트 패키지에 대한 지불 의향, 소비자의 쇼핑 저니를 조사했습니다.
주요 조사 항목
1. ACP의 종료는 소비자의 광대역 도입에 어느 정도 영향을 주고 있는가?
2. 저가격 광대역 솔루션에 대한 소비자 수요는?
3. 5G, 광섬유, 위성에 대한 소비자의 인식은 어떻게 변화하고 있는가?
4. 소비자는 어떤 새로운 부가가치 서비스 컨셉에 관심이 있는가?
5. 소비자는 어떻게 인터넷 서비스 제공업체를 찾아 평가하는가?
목차
비디오 서비스 생태계
유료 TV 정의 및 분류
주요 요약
광대역 서비스에 대한 사고방식: 트렌드
가정용 인터넷 접속 방법별 NPS 추이
새로운 부가가치 서비스 컨셉에 대한 소비자의 관심
지난 1년간 새로운 인터넷 제공업체를 찾은 고객
새로운 인터넷 프로바이더를 찾는 경험 : 간단함 vs 어려움
광대역 이용 동향
가정용 인터넷 프로바이더의 정세: 주요 기업
가정용 인터넷 프로바이더 주요 10개사의 시장 점유율
가정용 인터넷 가구에서의 인터넷 액세스 방법
미국 인터넷 가구에서 모바일 네트워크 고정 무선 액세스(5G 및 LTE)의 추정 도입률
인터넷 지불 방법 : 거주 형태별
가정용 광대역 서비스의 다운로드 속도
가정용 인터넷 서비스 업로드 속도
독립형 인터넷 서비스의 ARPU : 다운로드 속도별
독립형 인터넷 서비스의 ARPU: 업로드 속도별
독립형 인터넷 서비스의 평균 월간 지출 : 벌크 vs 리테일
가정용 인터넷 서비스의 수
복수의 홈 인터넷 서비스를 도입하는 이유
섬유, 5G, 기가비트 서비스
가정용 인터넷의 NPS : 액세스 방법별
가정용 인터넷의 NPS의 추이 : 액세스 방법별
광섬유나 5G 인터넷 서비스에 대한 사고방식
현재 네트워크 유형별 의식
컨셉 테스트: 5G 홈 인터넷의 매력
5G 홈 인터넷 도입 장벽 : 소비자가 매력을 느끼지 않는 이유
가정용 인터넷의 NPS : 다운로드 속도별
가정용 인터넷의 NPS: 업로드 속도별
속도를 아는 사람들 사이의 대칭형 기가비트와 비대칭형 기가비트의 채용
가정용 인터넷의 NPS : 대칭 기가비트 도입별
공급자 전환 결정에 영향을 미치는 주요 요인
현재의 가정용 인터넷 서비스에 관한 인식
현재의 서비스 제공업체의 인터넷 서비스에 대한 의식
서비스 문제
가정용 인터넷 서비스 문제
가정용 인터넷 서비스의 문제 : 액세스 방법별
가정 인터넷 서비스에 관한 NPS(경험한 문제별)
부가가치 서비스 도입
가정 인터넷 가구에서 번들 서비스 도입
기존의 가정용 인터넷 서비스 번들
번들 서비스 도입 동향
자택의 인터넷에 번들 된 서비스
부가가치 서비스 번들의 동향
번들 서비스가 인터넷 제공업체의 NPS에 미치는 영향
번들 서비스와 액세스 방법에 의한 인터넷 서비스의 NPS
현재의 인터넷 서비스의 넷 프로모터 스코어 : 대칭 인터넷 속도별
가정용 인터넷에 번들되어 있는 서비스의 보급 상황: 액세스 방법별
부가가치 서비스 개념 테스트
인터넷 프로바이더의 신서비스에 대한 관심
인터넷 프로바이더의 신서비스에 대한 관심 : 액세스 방법별
인터넷 프로바이더의 신서비스에 대한 관심: 인구 통계별
고객 전환 및 기대
광대역 서비스에 대한 사고방식
현재의 브로드밴드 서비스에 대한 사고방식 : 프로바이더 유형별
지난 1년간 새로운 인터넷 제공업체를 찾고 있던 고객
가정에서의 ISP 쇼핑 행동: 액세스 방법별
새로운 인터넷 프로바이더를 찾는 경험 : 간단함 vs 어려움
프로바이더 전환의 의사별로 본, 프로바이더 전환의 결정에 영향을 주는 주요 요인
새로운 인터넷 프로바이더로부터의 우선 인터넷 액세스 유형
새로운 인터넷 프로바이더로부터의 우선 액세스 유형 : 액세스 방법별
고객 지출 및 ARPU
인터넷 서비스 ARP : 번들 유형별 : 2024년 vs 2023년
기존의 유료 TV/인터넷 번들 홈 인터넷 서비스의 ARPU
기존의 무료 TV 번들 홈 인터넷 서비스의 ARPU
부가가치 서비스를 포함한 종래의 번들 인터넷 서비스의 ARPU
VAS 전용 번들 인터넷 서비스의 ARPU
부록
JHS
영문 목차
영문목차
SYNOPSIS:
The market dynamics for residential broadband in the US market are changing. As competition ramps up across the country, internet service providers face new questions around how to best attract and retain subscribers and grow additional revenue streams.
SAMPLE VIEW
This research examines the impact of 5G home internet and fiber rollouts on the competitive landscape, as well as quantifies the impact of the end of the Affordable Connectivity Program on consumer decision-making. It investigates changing consumer attitudes and perceptions of service quality, willingness to pay for tested packages, and the consumer shopping journey.
Key questions addressed:
1. To what degree has the end of the ACP impacted consumer broadband adoption?
2. What consumer demand exists for low-cost broadband solutions?
3. How has consumer perception of 5G, fiber, and satellite evolved?
4. What new value-added service concepts are consumers interested in?
5. How do consumers find and evaluate prospective internet service providers?
ANALYST INSIGHT:
"Changing customer expectations are impacting interest in service bundles, with more price-sensitive consumers willing to go without in the search for the best deal. It is likely that 2025 will see an intensification of these trends, especially if the Universal Service Fund is impacted." - Kristen Hanich, Director of Research, Parks Associates.
Table of Contents
Video Services Ecosystem
Pay-TV Definitions and Categorization
Executive Summary
Attitudes Towards to Broadband Services: Trending
Trend of NPS for Home Internet by Access Method
Consumer Interest in New Value-Added Service Concepts
Customers Looking for New Internet Provider in the Past Year
Experience Looking for New Internet Provider: Ease vs Difficulty
Broadband Usage Trends
Residential Internet Provider Landscape: Top Players
Market Share of Top Ten Residential Home Internet Providers
Internet Access Method Among Home Internet Households
Estimated Adoption of Mobile Network Fixed Wireless Access (5G & LTE) Among US Internet Households
Home Internet Payment Method by Residence Type
Download Speed of Home Broadband Services
Upload Speed of Home Internet Services
ARPU of Standalone Internet Service by Download Speed
ARPU of Standalone Internet Service by Upload Speed
Average Monthly Spending of Standalone Internet Service: Bulk vs Retail
Number of Home Internet Services At Home
Reasons for Having Multiple Home Internet Services
Fiber, 5G, and Gigabit Service
Net Promoter Score of Home Internet by Access Method
Trend of NPS for Home Internet by Access Method
Attitudes Toward Fiber or 5G Internet Services
Attitudes By Current Network Type
Concept Testing: Appeal of 5G Home Internet
Barriers to Adopt 5G Home Internet: Why Consumers Don't Find It Appealing
NPS of Home Internet by Download Speed
NPS of Home Internet by Upload Speed
Adoption of Symmetrical vs. Non-Symmetrical Gigabit Among Those Who Know Speeds
NPS of Home Internet by Symmetrical Gigabit Adoption
Top Factors Influencing Decisions on Switching Providers
Perceptions of Current Home Internet Service
Attitudes Towards to Internet Service Among Current Service Providers
Service Problems
Problems with Home Internet Services
Problems with Home Internet Services by Access Method
NPS on Home Internet Services by Problems Experienced
Adoption of Value-Added Services
Bundled Service Adoption Among Home Internet Households
Traditional Home Internet Service Bundles
Trends in Bundled Service Adoption
Services Bundled With Home Internet
Trends in Value-Added Services Bundling
Impact of Bundled Services on NPS of Internet Provider
NPS of Internet Service by Bundled Services & Access Method
Net Promoter Score of Internet Services by Current Symmetric Internet Speeds
Adoption of Services Bundled With Home Internet by Access Method
Value-Added Service Concept Testing
Interest in New Service from Internet Providers
Interest in New Service from Internet Providers by Access Method
Interest in New Service from Internet Provider by Demographics
Customer Switching and Expectations
Attitudes Towards to Broadband Services
Attitudes Towards to Broadband Service By Current Provider Type
Customer Looking for New Internet Provider in the Past Year
ISP Shopping Behavior by Primary Access Method at Home
Experience Looking for New Internet Provider: Ease vs Difficulty
Top Factors Influencing Decisions on Switching Providers by Intention of Switching Provider
Preferred Internet Access Type from New Internet Provider
Preferred Access Type from New Internet Provider by Access Method
Customer Spending and ARPU
Internet Service ARPU - Bundle Types: 2024 vs 2023
Home Internet Service ARPU for Traditional Pay-TV/Internet Bundles
Home Internet Service ARPU for Traditional Non-Pay TV Bundles
Internet Service ARPU for Traditional Bundles Including Value-Added Services