플랫폼 전쟁 : 커넥티드 TV 생태계 평가
Battle of the Platforms: Assessing Connected TV Ecosystems
상품코드 : 1565347
리서치사 : Parks Associates
발행일 : 2024년 10월
페이지 정보 : 영문
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한글목차

스트리밍은 이제 비디오 소비의 주류가 되었고, 커넥티드 TV 플랫폼은 엔터테인먼트의 새로운 강자로 부상하고 있으며, Roku, Amazon, Samsung, Google, Vizio, LG 등이 TV 기반 스트리밍 사용자 경험을 주도하고 있으며, 동영상 스트리밍을 통해 구독 및 광고 수익을 창출하고 있습니다.

인포그래픽

이 보고서는 2024년 1분기 미국 인터넷 사용 가구 8,000가구를 대상으로 조사한 결과를 바탕으로 커넥티드 TV(CTV) 플랫폼에 대한 브랜드 충성도, 가치 인식, 사용 편의성, 타인 추천 의향, 스마트 TV와 스트리밍 미디어 기업 구매 시 중요하게 여기는 기능 및 요인 등을 정리했습니다. 스마트TV 및 스트리밍 미디어 기업 구매 시 중요하게 생각하는 기능 및 요인 등을 정리했습니다.

질문 항목

목차

요약

스마트 TV와 스트리밍 미디어 기업 채택과 사용

주요 CTV 플랫폼 인식

브랜드 인식

스마트 TV와 스트리밍 미디어 기업 구입

구입 요인 : 스마트 TV와 스트리밍 미디어 기업

만족도

부록

LSH
영문 목차

영문목차

SYNOPSIS:

Streaming is now the dominant mode of video consumption, making connected TV platforms the new power players in entertainment. Roku, Amazon, Samsung, Google, Vizio, LG, and others control the user experience of TV-based streaming and generate subscription and advertising revenues from their positions in video distribution.

INFOGRAPHICS

This study examines the various connected TV (CTV) platforms on the market today. It identifies sentiments such as brand loyalty, perception of value, ease of use, and willingness to recommend to others. It also examines the operating system and device ecosystem as purchase factors for smart TVs and streaming media players.

Drawing from Parks Associates' Q1 2024 survey of 8, 000 U.S. internet households, the data used in this study is demographically representative of US internet households, with quotas for age, income, gender, and educational attainment.

questions addressed:

ANALYST INSIGHT:

"Ecosystems are sticky because they are encompassed by many devices, services, and a single source of control. Deep integration within an ecosystem fosters brand loyalty and more product purchases." - Sarah Lee , Research Analyst, Parks Associates.

Table of Contents

ecutive Summary

Smart TV and Streaming Media Player Adoption and Use

Perceptions of Primary CTV Platforms

Brand Perceptions

Smart TV and Streaming Media Player Purchases

Purchase Drivers: Smart TVs and Streaming Media Players

Satisfaction

Appendix

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