Battle of the Platforms: Assessing Connected TV Ecosystems
상품코드:1565347
리서치사:Parks Associates
발행일:2024년 10월
페이지 정보:영문
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스트리밍은 이제 비디오 소비의 주류가 되었고, 커넥티드 TV 플랫폼은 엔터테인먼트의 새로운 강자로 부상하고 있으며, Roku, Amazon, Samsung, Google, Vizio, LG 등이 TV 기반 스트리밍 사용자 경험을 주도하고 있으며, 동영상 스트리밍을 통해 구독 및 광고 수익을 창출하고 있습니다.
인포그래픽
이 보고서는 2024년 1분기 미국 인터넷 사용 가구 8,000가구를 대상으로 조사한 결과를 바탕으로 커넥티드 TV(CTV) 플랫폼에 대한 브랜드 충성도, 가치 인식, 사용 편의성, 타인 추천 의향, 스마트 TV와 스트리밍 미디어 기업 구매 시 중요하게 여기는 기능 및 요인 등을 정리했습니다. 스마트TV 및 스트리밍 미디어 기업 구매 시 중요하게 생각하는 기능 및 요인 등을 정리했습니다.
질문 항목
1.커넥티드 TV 시장 경쟁 구도은 어떤가?
2.소비자가 새로운 커넥티드 TV 기기를 구매할 때 가장 중요하게 생각하는 기능은 무엇인가?
3.소비자가 새로운 커넥티드 TV 기기를 구매할 때 생태계 호환성이 얼마나 중요한가?
4.브랜드와 생태계에 대한 인식이 소비자의 커넥티드 TV 기기 선택에 미치는 영향
5.소비자들이 스마트홈 기기 등 IoT의 호환성 및 TV와의 통합에 대한 관심이 있는가?
목차
요약
스마트 TV와 스트리밍 미디어 기업 채택 동향
커넥티드 TV 에코시스템에 대한 의식
가정에서 가장 많이 이용되고 있는 커넥티드 TV(CTV) 플랫폼
무료 광고 기반 영상 서비스 이용 상황 : 주요 커넥티드 TV 플랫폼별
향후 스마트 TV 구입 때에 검토하는 중요 기능 TOP 5
스마트 스트리밍 미디어 기업 브랜드 선호 : 주요 이유
스마트 TV와 스트리밍 미디어 기업 채택과 사용
CE 제품 채택 동향
주요 스트리밍 비디오 디바이스
평균 영상 총소비량 : 플랫폼별
가정에서 가장 많이 사용되고 있는 스마트 TV 브랜드
가정에서 가장 많이 사용되고 있는 스마트 TV OS
가장 많이 사용되고 있는 스트리밍 미디어 기업 브랜드
가정에서 가장 많이 사용되고 있는 스트리밍 미디어 기업 브랜드
주요 커넥티드 TV플랫폼
게임에 가장 자주(잘) 사용되는 TV 접속 디바이스
주요 CTV 플랫폼 인식
주요 커넥티드 TV 플랫폼별 비디오 서비스에 대한 의식
주요 커넥티드 TV 플랫폼별 OTT 서비스 평균 가입수
주요 커넥티드 TV 플랫폼별 OTT 서비스에의 월간 평균 지출액
주요 커넥티드 TV 플랫폼별 OTT 비디오 서비스 모델 사용 상황
주요 커넥티드 TV 플랫폼별 무료 광고 기반 영상 서비스 이용 상황
주요 커넥티드 TV 플랫폼별 소셜/사용자 생성 컨텐츠 플랫폼 사용 상황
브랜드 인식
소비자 브랜드 인식
커넥티드 TV 에코시스템에 대한 의식
비디오 디바이스 에코시스템 통합에 대한 인식 : 연령별
커넥티드 TV 에코시스템에 대한 의식 : 가장 많이 사용되고 있는 스마트 TV OS별
커넥티드 TV 에코시스템에 대한 의식 : 가장 많이 사용되고 있는 스트리밍 미디어 기업 OS별
TV 기술과 기능에 관한 지식
스마트 TV 기능 이해도 : 가장 잘 사용되고 있는 스마트 TV OS별
스마트 TV와 스트리밍 미디어 기업 구입
과거 6개월 사이에 구입한 CE 제품
CE 제품 구입 의향
구입 또는 받은 스마트 TV TOP 브랜드
구입 또는 받은 스트리밍 미디어 기업 TOP 브랜드
커넥티드 TV디바이스 사용자 인구통계 내역
구입 요인 : 스마트 TV와 스트리밍 미디어 기업
향후 스마트 TV를 구입할 때에 검토하는 중요 기능 TOP 5
스마트 TV를 구입할 때에 검토하는 중요 기능 TOP 5
스마트홈 디바이스를 제어하기 위해서 사용되는 플랫폼
스마트홈 디바이스를 제어하기 위해서 가장 자주(잘) 사용되는 플랫폼
스마트 TV 브랜드가 선호되는 주요 이유
스마트 TV 브랜드가 선호되는 주요 이유 : 스마트 TV OS 채택 별
스마트 스트리밍 미디어 기업 브랜드가 선호되는 주요 이유
스마트 스트리밍 미디어 기업 브랜드가 선호되는 주요 이유 : 스트리밍 미디어 기업 브랜드별
스마트 TV 구입 결정에 영향을 미치는 중요 기능, 동향
스마트 TV OS 채택이 스마트 TV 구입 결정에 영향을 미치는 중요 기능
만족도
CE 제품 : 넷 프로모터 스코어
CE 제품 넷 프로모터 스코어 : 주요 브랜드별
주요 커넥티드 디바이스 기능 만족도
주요 커넥티드 디바이스별 기능 만족도
부록
LSH
영문 목차
영문목차
SYNOPSIS:
Streaming is now the dominant mode of video consumption, making connected TV platforms the new power players in entertainment. Roku, Amazon, Samsung, Google, Vizio, LG, and others control the user experience of TV-based streaming and generate subscription and advertising revenues from their positions in video distribution.
INFOGRAPHICS
This study examines the various connected TV (CTV) platforms on the market today. It identifies sentiments such as brand loyalty, perception of value, ease of use, and willingness to recommend to others. It also examines the operating system and device ecosystem as purchase factors for smart TVs and streaming media players.
Drawing from Parks Associates' Q1 2024 survey of 8, 000 U.S. internet households, the data used in this study is demographically representative of US internet households, with quotas for age, income, gender, and educational attainment.
questions addressed:
1. What does the competitive landscape look like for the connected TV market?
2. What are the most important features that consumers look for when shopping for a new connected TV device?
3. How important is ecosystem compatibility to consumers when purchasing a new connected TV device?
4. How do brand and ecosystem perceptions factor into consumer choice of connected TV devices?
5. Is there consumer interest in IoT compatibility and integration to the TV, such as with smart home devices?
ANALYST INSIGHT:
"Ecosystems are sticky because they are encompassed by many devices, services, and a single source of control. Deep integration within an ecosystem fosters brand loyalty and more product purchases." - Sarah Lee , Research Analyst, Parks Associates.
Table of Contents
ecutive Summary
Smart TV and Streaming Media Player Adoption Trends
Attitude Towards Connected TV Ecosystems
Most-Used Connected TV (CTV) Platform in Home
Free Ad-Based Video Services Usage by Primary Connected TV Platform
Top 5 Important Features Considered for Future Smart TV Purchases
Top Reasons for Smart Steaming Media Player Brand Preference
Smart TV and Streaming Media Player Adoption and Use
Trends in Adoption of Consumer Electronics Products
Primary Streaming Video Device
Total Average Video Consumption by Platforms
Brand of Most-Used Smart TV in the Home
OS of the Most-Used Smart TV in the Home
Brand of Most Used Streaming Media Player
Brand of the Most Used Streaming Media Player in the Home
Primary Connected TV Platform
Most Frequently Used TV-Connected Device for Gaming
Perceptions of Primary CTV Platforms
Attitudes Towards Video Services by Primary Connected TV Platform
Average Number of OTT Service Subscribed by Primary Connected TV Platform
Average Monthly Spending on OTT Services by Primary Connected TV Platform
OTT Video Service Model Usage by Primary Connected TV Platform
Free Ad-Based Video Services Usage by Primary Connected TV Platform
Social/User Generated Content Platform Usage by Primary Connected TV Platform
Brand Perceptions
Consumer Brand Perceptions
Attitude Towards Connected TV Ecosystems
Agree with Ecosystem Integration for Video Devices by Age
Attitudes Toward Connected TV Ecosystems by Most Used Smart TV OS
Attitudes Toward Connected TV Ecosystems by Most Used Streaming Media Player OS
Familiarity of TV Technologies and Features
Familiarity with Smart TV Features by Most Used Smart TV OS
Smart TV and Streaming Media Player Purchases
Consumer Electronics Products Purchased in the Last 6 Months
Consumer Electronics Devices Purchase Intention
Top Brands of Smart TV Purchased or Received
Top Brands of Streaming Media Player Purchased or Received
Demographic Breakdown of Connected TV Device Users
Purchase Drivers: Smart TVs and Streaming Media Players
Top 5 Important Features Considered for Future Smart TV Purchases
Top 5 Important Features Considered for Smart TV Purchases
Platforms Used to Control Smart Home Device
Most Used Platform Used to Control Smart Home Devices
Top Reasons for Smart TV Brand Preference
Top Reasons for Smart TV Brand Preference by Smart TV OS Adoption
Top Reasons for Smart Steaming Media Player Brand Preference
Top Reasons for Smart Steaming Media Player Brand Preference by Streaming Media Player Brand
Important Features Impacting Smart TV Purchase Decision, Trending
Important Features Impacting Smart TV Purchase Decision by Smart TV OS Adoption
Satisfaction
Consumer Electronics Devices: Net Promoter Score
Net Promoter Score for Consumer Electronics Devices by Major Brands
Satisfaction Level of Features on Primary Connected Devices
Satisfaction Level of Features by Primary Connected Devices
Appendix
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