AI 애플리케이션에 대한 소비자 인식과 사용
Consumer Perception and Use of Generative AI
상품코드 : 1531508
리서치사 : Parks Associates
발행일 : 2024년 08월
페이지 정보 : 영문
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한글목차

지난 10년 동안 브랜드는 제품, 서비스, 워크플로우에 AI/ML 기술을 도입하여 기능을 향상시키고, 솔루션이 더욱 지능적이고 독립적으로 작동하도록 지원하며, 개인화 기능을 강화해 왔습니다.

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소비자를 위한 생성형 AI 애플리케이션은 많은 소비자들에게 AI와 처음으로 접촉합니다. 그러므로 AI란 무엇인지, 어떻게 작동하는지, 어떻게 제어되는지 그리고 그 능력의 한계에 대한 새로운 질문이 필요합니다.

소비자의 AI 애플리케이션에 대한 인식 및 사용(Consumer Perception and Use of AI Applications) 상황을 조사했으며, 소비자에 의한 인지 레벨/생성형 AI의 사용 목적/초기 사용자 프로파일/사용에 대한 우려/소비자의 관심이 높은 AI 기능 등 분석을 정리했습니다.

목차

조사 방법, 정의

중요 용어 및 정의

주요 요약

생성형 AI 애플리케이션 : 인지도·사용

소비자 인식 : AI 애플리케이션

AI에 대한 소비자의 우려

음성 어시스턴트 : AI의 최전선

LYJ
영문 목차

영문목차

SYNOPSIS:

Over the past decade, brands have infused AI/ML technologies into their products, services, and workflow to enhance feature sets, enable solutions to work more intelligently and independently, and offer greater personalization. AI/ML increases solutions' value and capability to consumers but are often behind-the-scenes and not evident to the end user.

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Consumer-facing generative AI applications are, for many consumers, the first time they've knowingly interacted with artificial intelligence. This forces a new conversation about what AI is, how it works, how it is controlled, and the limits of its capabilities. This research quantifies consumers' familiarity with and use of generative AI and gauges perceptions and concerns with artificial intelligence. It also highlights AI-enabled features and benefits across Parks Associates' coverage of connected living markets to highlight the tangible benefits of AI that most appeal to consumers today.

Key questions addressed:

ANALYST INSIGHT:

"Over the past decade, brands have infused AI/ML technologies into their products, services, and workflow to enhance feature sets, enable solutions to work more intelligently and independently, and offer greater personalization." - Jennifer Kent, VP, Research, Parks Associates.

Table of Contents

Survey Methodology and Definitions

Key Terms and Definitions

Executive Summary

Generative AI Applications: Familiarity & Use

Consumer Perceptions: AI Applications

Consumer Concerns about AI

Voice Assistants: Front Line of AI

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
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