Home Energy Management: Generation, Consumption, Demand Response
상품코드:1469330
리서치사:Parks Associates
발행일:2024년 03월
페이지 정보:영문
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에너지 비용 상승과 전력망 안정성에 대한 우려로 인해 에너지 소비를 더 잘 관리하는 데 대한 소비자의 관심이 높아지고 있습니다. 유틸리티와 에너지 공급업체는 수요 반응 프로그램에 대한 참여를 늘리고 가정에 서비스를 제공할 새로운 기회를 모색하고 있습니다.
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홈 에너지 관리(Home Energy Management) 시장을 조사했으며, 스마트 홈 및 스마트 에너지 디바이스가 어떻게 주류로 이동하고 있는지, 제조업체, 에너지 공급업체 및 기타 업계 플레이어에게 어떤 기회가 열리고 있는지 살펴봅니다. 여기에는 에너지 모니터링 솔루션, 가정용 태양광, 배터리 저장 및 수요 대응 프로그램에 대한 채택 동향, 구매 의향, 소비자 관점의 변화 등이 포함됩니다.
목차
조사 방법 및 정의
중요 용어 및 정의
에너지 모니터링 도입
주요 요약
평균 월간 전기 지출
"가정에서 에너지 소비를 줄이기 위해 적극적으로 노력합니다."
스마트 온도조절기 소유
수요 반응 참여
더 나은 에너지 인사이트에 대한 소비자 요구
가정 에너지 소비 관리를 위한 4가지 유용한 도구
다른 애플리케이션을 통한 가정 에너지 사용량 모니터링
주요 가정 에너지 장비 소유
차량 구매 의향 12개월 전망
차량 구매 의향자 유형
태양광 구매에 대한 인센티브
태양광 구매 의향
배터리 스토리지 채택
에너지 비용 및 소비
평균 월간 지출
주택 고객을 위한 평균 전기 요금
매달 전기요금에 대한 소비자의 인식
매달 전기요금에 대한 소비자 인식 : 소득별
매달 전기요금에 대한 소비자 인식 : 가족 구성별
매달 전기요금에 대한 소비자 인식 : 주택 규모별
가정의 에너지 소비에 대한 생각
아이가 있는 가정에서는 에너지 삭감을 위한 시간이나 정보가 부족
복수의 스마트 홈 디바이스가 제휴해 동작하는 현재의 통합
스마트 홈 디바이스 통합의 목적
스마트 서모스탯 : 도입 상황·도입 목적·추정 절약액
스마트 서모스탯의 도입과 최근의 구입
스마트 서모스탯의 전체 구매 의향
향후 6개월 이내에 이사할 가능성이 있는 사람들의 전체적인 스마트 서모스탯의 구입 의향
향후 6개월 이내에 주택 리모델링을 할 가능성이 있는 사람들의 전체적인 스마트 서모스탯의 구입 의향
순 프로모터 점수 : 스마트 에너지 장치
스마트 서모스탯 NPS, 트렌드
에너지 서비스 및 수요 반응 프로그램 : 인지도 및 참여
제공되는 에너지 프로그램에 대한 높은 인지도
에너지 프로그램 채택
에너지 프로그램의 사용
에너지 프로그램 사용 : 상세
수요 반응 프로그램 사용 : 상세
수요 반응 프로그램에 참여하는 주요 동기
수요 반응 프로그램 참여 인센티브
지난 12개월 동안 호출된 수요 반응 이벤트의 예상 수
수요 반응 이벤트의 기간
수요 반응 이벤트의 경험
수요 반응 프로그램에 참여하지 않는 이유
수요 반응 참여 장벽 : 성별
수요 반응 참여 장벽 : 연령별
수요 반응 프로그램을 변경하는 이유
소비자가 피크시에 스스로 조정하는 제품
소비자가 피크시에 제조업체나 전력회사에 조정을 허가하는 제품
현명한 제품 오너는 피크시에 제품을 조정할 의욕이 있다
인센티브의 보다 서모스탯의 조정을 전력 회사에 허가할 가능성
수요 반응 프로그램 인센티브에 대한 관심 : 연령 및 가구 수입별
에너지 감시 : 기본 설정 및 개념
에너지 공급업체로부터 전기 소비 내역서 받기
소비 내역서 검토 빈도
전기 소비 내역서 검토 방법
에너지 사용 내역서 검토 방법별 검토 정보
미국 전체 인터넷 사용 가구 중 기타 애플리케이션을 통한 가정 에너지 사용량 모니터링 비율
특정 기기 소유자 중 다른 애플리케이션을 통한 가정 에너지 사용량 모니터링
가정 에너지 소비 관리의 유용한 도구
에너지 관리 도구에 대한 관심도, 제공된 소비 내역의 현재 사용 여부에 따른 관심도
스마트 홈 기기 채택에 따른 에너지 관리 도구에 대한 관심도
에너지 모니터에 대한 관심도
선호하는 에너지 소비 솔루션
인구 통계별 선호 에너지 소비 솔루션
소매점 설치형 에너지 모니터 구매 가능성
가정에서 전력 공급 : EV·태양광 발전·스마트 전기 패널
주요 가정용 에너지 기기에 대한 높은 인지도
주요 가정용 에너지 기기의 소유
주요 가정용 에너지 기기의 높은 구입 의향
자동차 구입 의향 : 12개월 간 전망
구입 희망 차량 유형
태양광 발전 및 축전지 판매
태양광 패널 구매 동기
태양광 패널 구매 동인
태양광 패널 구입 방법
태양광 구매 및 성능에 대한 만족도
태양광 발전 제품을 구매하지 않는 이유
태양광 구매에 대한 인센티브
전기차 및 스마트 서모스탯 소유자의 태양광 소유 비율
전기차 및 스마트 서모스탯 소유자의 태양광 구매 의향
태양광 PV 소유자 중 배터리 스토리지 채택률
가정용 배터리를 사용하여 가정에 전력을 공급하는 빈도
가정용 배터리 구매 시기
LYJ
영문 목차
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SYNOPSIS:
Rising energy costs and concerns about grid reliability prompt consumer interest in better managing their energy consumption. Utilities and energy providers seek to ramp up engagement in demand response programs and look for new opportunities to provide services to the home. This research examines how smart home and smart energy devices are moving into the mainstream and the opportunities that move opens for manufacturers, energy providers, and other industry players. It includes trending adoption, purchase intention, and shifting consumer perspectives on energy monitoring solutions, home solar, battery storage, and demand response programs.
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Key questions addressed:
1. To what extent are internet households impacted by rising energy costs?
2. Has familiarity with energy programs and energy devices increased?
3. What is the current adoption of energy devices, including smart thermostats, home solar, home battery storage, and electric vehicles?
4. How are consumer perceptions of utility programs changing? Has participation in demand response grown?
5. What is the interest in next-gen solutions, such as whole-home monitoring and solar/storage systems?
6. Are smart thermostats and solar systems meeting consumer expectations?
"In this push-pull environment, the most immediate opportunity lies in helping consumers make small, accessible changes that can help them save on their energy costs. Smart thermostats and demand response programs fit the bill." - Jennifer Kent, VP, Research, Parks Associates.
ABOUT THE AUTHORS:
Yilan Jiang, Senior Director of Consumer Analytics.
Yilan leads Parks Associates' Consumer Analytics team and manages numerous primary research and custom research across all areas of the consumer IoT, including consumer electronics, entertainment services, voice assistants, and connected home solutions. Yilan conducts consumer behavior analysis to understand market trends, predict consumer demand, and provide quantified market intelligence that guides strategic business decisions. Yilan leads research that provides rich insight into consumer preference and deep analysis of competitive strategies and business models.
Yilan earned her MA in economics from University of Texas at Arlington and BA in economics in Nankai University, P.R. China.
Jennifer Kent, Vice President, Research.
INDUSTRY EXPERTISE: Connected Health, Connected Home Technologies and Services, Connected Entertainment Products and Services
Jennifer manages the research department and Parks Associates' process for producing high-quality, relevant, and meaningful research. Jennifer also leads and advises on syndicated and custom research projects across all connected consumer verticals and guides questionnaire development for Parks Associates' extensive consumer analytics survey program. Jennifer is a certified focus group moderator, with training from the Burke Institute.
Jennifer earned her PhD in religion, politics, and society and an MA in church-state studies from Baylor University. She earned her BA in politics from the Catholic University of America in Washington, DC.
Sharon Jiang, Consumer Insights Manager.
Sharon Jiang is a member of the Consumer Analytics team. She analyzes different kinds of consumer data to extract critical findings of market trending and consumer behavior. She also contributes to the visualization of information to construct consumer reports. In addition, she leads the communication process with venders to provide cost estimates for custom surveys.
Sharon is currently pursuing her Dbl. BSAN MS and MBA degrees at the University of Texas at Dallas. She also earned a master's degree in Accounting at Syracuse University.
Table of Contents
Survey Methodology and Definitions
Key Terms and Definitions
Introducing Energy Monitoring
Executive Summary
Avg. Monthly Electricity Expenditure
"I actively work to reduce my energy consumption at home."
Smart Thermostat Ownership
Demand Response Participation
Consumer Demand for Better Energy Insights
Top 4 Valuable Tools of Home Energy Consumption Management
Monitoring Home Energy Usage Through Other Applications
Ownership of Major Home Energy Equipment
Vehicle Purchase Intentions: 12 Month Outlook
Type of Vehicle Intenders
Incentive for Solar Purchasing
Solar Purchase Intentions
Battery Storage Adoption
Energy Costs and Consumption
Average Monthly Expenditure
Average Electricity Price to Residential Customers
Consumer Perception of Monthly Electricity Bill
Consumer Perception of Monthly Electricity Bill by Income
Consumer Perception of Monthly Electricity Bill by Family Size
Consumers' Perception Regarding Electricity Bill by Home Size
Attitudes Towards Home Energy Consumption
Not Enough Time/Info to Reduce Energy By Households with Kids
Current Integration of Multiple Smart Home Devices Work Together