스마트 홈(Smart Home)은 미국 인터넷 사용 가구의 거의 절반이 핵심 스마트 홈 디바이스를 소유하고 있을 정도로 성숙기에 접어들었습니다. 스마트 홈 업체들은 더 많은 대중 시장 구매자를 위해 제품과 전략을 재고해야 합니다. 동시에 많은 소비자는 조율된 지능형 홈 경험보다는 고유한 문제점을 해결하는 하나 이상의 포인트 솔루션을 통해 '스마트 홈'을 경험하고 있습니다.
샘플
스마트 홈(Smart Home)에 대한 소비자 조사에서 소비자의 구매 행동과 선호도를 조사했으며, 스마트 홈 디바이스의 소유 동향, 구매 계획, 이용 방법, 디바이스 유형별 추세, NPS(넷 프로모터 점수), 반품 동향 등을 정리했습니다.
목차
주요 요약
스마트 홈 디바이스 소유 동향
증가하는 디바이스 카테고리
스마트 홈 디바이스 소유자 중 기술 선호도
스마트 홈 디바이스 보유 대수
스마트 홈 디바이스 가격대 및 가치 그룹
스마트 홈 디바이스 구매 및 구매 의향
스마트 카메라 또는 스마트 비디오 도어벨 소유
독립형 비디오 제품에 대한 유료 서비스
스마트 홈 디바이스 통합의 목적
연동된 디바이스를 함께 사용하는 커넥티드 디바이스 소유자 비율
매력적인 행동/루틴 상위 10가지
루틴을 시작하는 선호 방법
구매 및 에코시스템 통합 고려 사항
스마트 홈 디바이스 제어에 사용되는 플랫폼 수
스마트 홈 제품 구매 채널
스마트 보안 및 안전 디바이스 전문가 설치
스마트 에너지 디바이스 : 전문가 설치
스마트 홈 도입
스마트 홈 디바이스 소유 동향
스마트 홈 디바이스 도입률
평균 스마트 홈 디바이스 보유 대수
스마트 홈 디바이스 보유 대수
스마트 홈 디바이스 소유별 기술 선호도
스마트 홈 디바이스 소유자별 기술 선호도
Geoffrey Moore의 '틈새를 건너다'이론
혁신의 보급 : 기술 도입자 구분
디바이스 채택 : 개인 및 카테고리별
스마트 안전 및 보안 디바이스 소유 동향
스마트 에너지, 조명, 수도 디바이스 소유 동향
스마트 디바이스 소유 동향
스마트 스피커 또는 스마트 디스플레이 소유 동향
비디오 디바이스 사업
스마트 카메라 또는 스마트 비디오 도어벨의 소유 동향
평균 스마트 카메라 및 스마트 비디오 도어벨 보유 대수
비디오 도어벨 브랜드 구매
구입한 스마트 카메라 브랜드
비디오 도어벨용 유료 서비스
네트워크 카메라용 유료 서비스
스마트 비디오 도어벨 월 서비스 요금
스마트 카메라: 월별 서비스 요금
다가구 및 스마트 홈 도입
스마트 홈 디바이스의 도입 및 의향 : 거주 유형별
스마트 홈 디바이스의 도입 및 의향 : 건물 유형별
스마트 홈 디바이스의 오너/유저 구분
스마트 디바이스 : 인지도, 가치, 구매 능력
Parks Associates의 관련성 이론
스마트 디바이스 : 인지도, 가치, 구매 능력
스마트 디바이스 : 인지도
스마트 디바이스 : 장점의 인식 가치
스마트 디바이스 : 구매 능력
디바이스 구매 및 트리거
스마트 홈 디바이스 구매 및 구매 의향
스마트 보안 및 안전 디바이스 구매
스마트 에너지, 조명, 수도 디바이스 구매
스마트 가전 제품 구매
평균 판매 가격 : 스마트 홈 디바이스 선택
스마트홈 디바이스 구매 이유
구매 의향
스마트 홈 디바이스 구매 의향 : 안전&보안, 에너지, 조명, 물, 스마트 어플라이언스, 스마트 홈 제어
구입 의향 : 스마트 세이프티&보안 디바이스
구입 의향 : 스마트 에너지·조명·급수 디바이스
구입 의향 : 스마트 어플라이언스
구매 채널 및 대체품
스마트 홈 디바이스의 취득 방법
스마트 홈 디바이스의 취득 방법- 구입
스마트 홈 디바이스의 입수 방법- 선물과 사전 설치
스마트 홈 제품 구매 채널
스마트 홈 디바이스 구입 : 초회 구입과 반복 구입
스마트 홈 디바이스 구입 : 초회 구입과 반복 구입
스마트 보안&안전 디바이스 : 전문가 설치
스마트 에너지 디바이스 : 전문가에 의한 설치
스마트 홈 제어 동향
홈 제어 앱 사용
스마트 홈 디바이스 디바이스의 기본 제어 방법
스마트 안전 및 보안 디바이스의 기본 제어 방법
에너지, 조명, 수도 디바이스의 기본 제어 방법
스마트 홈 플랫폼 설정
스마트 홈 디바이스 제어에 사용되는 플랫폼
스마트 홈 디바이스를 제어하는 데 사용되는 플랫폼 수
스마트홈 디바이스 제어에 가장 많이 사용되는 플랫폼
스마트 홈 디바이스 소유자별 스마트 홈 디바이스 제어에 사용된 플랫폼 수
단일 통합 앱에 대한 선호 제공업체
향후 구매 의향자의 구매 및 에코시스템 통합 고려 사항
향후 스마트홈 디바이스 구매 시 중요하게 고려하는 에코시스템 통합성
스마트 홈 루틴/통합
자동화와 개인 취향의 균형
현재 여러 스마트 홈 디바이스가 함께 작동하는 통합 현황
스마트 홈 디바이스 통합의 목적
매력적인 작업/루틴 카테고리
가장 매력적인 동작/루틴
현관 주변의 매력적인 동작/루틴
"외출" 루틴을 위한 매력적인 조치
"취침 시간" 루틴을 위한 매력적인 행동
"기상" 루틴을 위한 매력적인 행동
"오락" 루틴을 위한 매력적인 행동
"저녁 시간" 루틴을 위한 매력적인 행동
"재택근무" 루틴을 위한 매력적인 활동
재택근무자가 있는 미국 인터넷 HH의 재택근무 지원 조치
사랑하는 사람을 돌보는 데 도움이 되는 호소력 있는 조치
루틴 시작 시 선호하는 방법
사용자 경험 : NPS 및 반품
순 추천 지수: 스마트 홈 디바이스 2024
스마트 홈 디바이스 NPS : 자녀가 있는 가구
기술 선호도별 스마트 홈 디바이스 NPS
순 추천 점수 : 스마트 안전 및 보안 디바이스
순 추천 점수 : 에너지, 조명, 수도 디바이스
순 추천지수 스마트 디바이스
스마트 홈 디바이스 구매 및 반품
지난 12개월 동안의 스마트홈 디바이스 반품률과 지난 6개월 동안의 구매율 비교
스마트홈 디바이스를 반품하는 이유
부록
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영문 목차
영문목차
SYNOPSIS:
The smart home is at a moment of maturity, where nearly half of US internet households own a core smart home device. Smart home players need to rethink their products and strategies for a more mass market buyer. At the same time, many consumers experience the "smart home" through one or more point solutions solving unique pain points - rather than a coordinated intelligent home experience.
SAMPLE VIEW
This flagship consumer study provides the latest trending data on smart home trends influencing consumer purchase behavior and preferences that provide critical intelligence for smart home business strategies. Topics include smart product adoption and purchase intention across multiple product categories, segmentation profiles, purchase channels and installation preferences, voice and control platforms, NPS by product category, and attitudes about interoperability.
Key questions addressed:
1. How is smart home device adoption trending overall and among specified product categories?
2. How were recently added devices acquired and installed?
3. How has the makeup of the adopter base changed since last year?
4. What are the leading smart home control platforms?
5. Do consumers coordinate their smart home devices to work together?
6. What are the top smart home use cases driving device integrations and routines?
"As the market expands into the mainstream, there is more urgency than ever to deliver on the integrated, automated, intelligent vision of the smart home." - Jennifer Kent, VP, Research, Parks Associates.
ABOUT THE AUTHORS:
Elizabeth Parks , President and Chief Marketing Officer.
As the President and Chief Marketing Officer at Parks Associates, Elizabeth Parks plays a pivotal role at Parks Associates. With over two decades of dedication to the company, she has been instrumental in shaping its growth and success, along with the continued focus of delivering timely and quality industry and consumer insights on the connected home and SMB industries.
Elizabeth's leadership extends across a diverse range of responsibilities. She is a driving force behind the company's research focus and coverage areas, ensuring that Parks Associates remains at the forefront of industry trends and insights for the broadband, consumer electronics, and home service markets. Her expertise is showcased in the strategic communication plan she orchestrates, encompassing advertising, public relations, and marketing efforts.
A cornerstone of her role is as the key organizer of Parks Associates' prestigious events, including Parks Associates signature event, CONNECTIONS(TM), Smart Energy Summit, Future of Video, Connected Health Summit, and Smart Spaces.
Jennifer Kent, Vice President, Research.
INDUSTRY EXPERTISE: Connected Health, Connected Home Technologies and Services, Connected Entertainment Products and Services
Jennifer manages the research department and Parks Associates' process for producing high-quality, relevant, and meaningful research. Jennifer also leads and advises on syndicated and custom research projects across all connected consumer verticals and guides questionnaire development for Parks Associates' extensive consumer analytics survey program. Jennifer is a certified focus group moderator, with training from the Burke Institute.
Table of Contents
Executive Summary
Smart Home Device Ownership
Growing Device Categories
Tech Affinity, Among Smart Home Device Owners
Number of Smart Home Devices Owned
Smart Home Device Affordable & Value Groups
Smart Home Device Purchases and Intentions to Buy
Smart Camera or Smart Video Doorbell Ownership
Paid Services for Stand-alone Video Products
Purpose of Smart Home Device Integration
Connected Device Owners with Coordinated Devices Working Together
Top 10 Appealing Actions/Routines
Preferred Methods of Initiating a Routine
Purchase and Ecosystem Integration Considerations
Number of Platform Used to Control Smart Home Devices
Smart Home Product Purchase Channel
Smart Security & Safety Devices: Professional Installation
Smart Energy Devices: Professional Installation
Smart Home Adoption
Smart Home Device Ownership
Smart Home Devices Adoption
Average Smart Home Devices Owned
Number of Smart Home Devices Owned
Tech Affinity, by Smart Home Device Ownership
Tech Affinity, Among Smart Home Device Owners
Geoffrey Moore's "Crossing the Chasm" Theory
Diffusion of Innovation: Tech Adopter Segments
Individual and Category Device Adoption
Smart Safety & Security Device Ownership
Smart Energy, Lighting, Water Device Ownership
Smart Appliance Ownership
Smart Speaker or Smart Display Ownership
The Business of Video Devices
Smart Camera or Smart Video Doorbell Ownership
Average # of Smart Cameras and Smart Video Doorbells Owned
Video Doorbell Brand Purchased
Smart Camera Brand Purchased
Paid Services for Video Doorbells
Paid Services for Network Cameras
Smart Video Doorbell: Monthly Service Fees
Smart Camera: Monthly Service Fees
Multifamily and Smart Home Adoption
Smart Home Device Adoption & Intention by Type of Residents
Smart Home Device Adoption & Intention by Type of Building
Smart Home Device Owners/User Segments
Smart Home Device Owners/User Segments
Smart Devices: Familiarity, Value, Affordability
Parks Associates Theory of Relevancy
Smart Devices: Familiarity vs. Value vs. Affordability
Smart Devices: Familiarity
Smart Device: Perceived Value of Benefit
Smart Devices: Affordability
Device Purchases and Triggers
Smart Home Device Purchases and Intentions to Buy
Smart Security & Safety Device Purchases
Smart Energy, Lighting, Water Device Purchases
Smart Appliance Purchases
Average Selling Price: Select Smart Home Devices
Reasons for Purchasing Smart Home Devices
Purchase Intentions
Smart Home Devices Purchase Intention: Safety & Security, Energy, Lighting, Water, Smart Appliance, Smart Home Control